Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:08

Ik heb voor mijn oude hond altijd een vetbed met daaronder een traagschuim bed gehad.

Als volgende week kyra komt heeft ze alleen een vetbed en als we door de ongelukjes en sloop fase heen zijn komt er ook weer een traagschuim matras voor dr

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:15

Hier ook voor nu een vetbed :D

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:19

Qua lange jassen, misschien een waxjas?

Hier ook een vetbed in de bench met een wollen deken erop en nog een goedkoop kussen.

Otje is vandaag 12 weken!
Afbeelding

Vergelijkingsfoto:

Afbeelding
12 mei - 21 mei - 27 mei - 6 juni.
Op het moment heeft ze vooral een poten- en oren groeispurt :+

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:20

Zo leuk!! Ik heb laatst gewoon filmpjes opgezocht van volwassen windsprites omdat ik otje zo leuk vindt.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:24

Otje is leuk. <3

Welkom met Cody eindelijk zo ver. :D

Cursebeaker Sansa is geweldig op het filmpje met proberen te pikken. _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 14:24

En, vond je de volwassen versie ook tof? :D Zo leuk <3

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 15:25

Ja heel leuk! Ik denk dat het uiteindelijk niet mijn type hond zou zijn kwa wat ik er graag mee wil. Maar kan me wel voorstellen dat er ooit in de toekomst zo'n hond zou komen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 19:33

Oooh otje is nog zooo klein (maar toch al een flink verschil) <3

De buren van mijn ouders hebben een whippet (denk ik) en dat maakt me zeker dat die rassen niets voor mij zijn haha.

Vandaag had ik met gioia een workshop drtectie.
Was erg leuk. Al was gioia de enige hond die alles rustig en voorzichtig aanging. De rest was meer zo van boem paff en alles wat omkan gaat om en dan komt gioia.
Heel voorzichtig snuffelen.
Ze deed het super goed. Wel na de eerste ronde de riem afgedaan. Deze belemmerd haar altijd heel erg. Dat was ook zo tijdens de gehoorzaamheid. En omdat zij toch niet druk is kon dat prima.
Ik ga dit wrs thuis nog wel vaker doen. Was erg leuk voor gioia.

Daarna was zij (en ik :') ) doodmoe, dus even lekker geslapen daarna.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:20

Haha kan me voorstellen dat het niks voor je is hoor, Whippets zijn nog wel weer een slag anders dan Windsprites alhoewel ze natuurlijk wel veel op elkaar lijken. Windsprites hebben een veel grotere will to please, maar Whippets zijn ook heel goed te trainen.
Je moet het alleen wel op de juiste manier aanpakken :P Maar dat geldt voor elk ras en is voor elke hond anders natuurlijk.
Otje kan nu "shake paw" en ze vindt het helemaal geweldig _O-

Wat tof zo'n workshop met Gioia! Klinkt echt onwijs leuk :j Knap dat ze het zo beheerst deed terwijl de rest dat niet deed! En lekker los. Ze klinkt echt als een fijne hond! :) Kan me voorstellen dat jullie moe waren erna :))

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 05:06

Super leuk zo’n workshop!!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:09

Hieperdepiep voor Ot! Wel herkenbaar, toen wij Popo kregen was het nog bijna een labrador pup zo compact en toen ineens begonnen die stelten keihard te groeien en werd het een soort veulen :')

Wat leuk dat je die workshop hebt gedaan met Gioia! Ik zie echt zo'n super graceful klein poedeltje ertussen lopen die alles heel secuur doet hahaha. Zeg maar precies het tegenovergestelde van mijn poedel tijdens agility :=

Wij hebben net de sleutel gekregen van onze nieuwe flat en gaan de komende 2 weken nog een beetje klussen en daarna verhuizen dus het is druk! Ik ben daarom ook niet zo actief op het moment.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-20 07:37

Oeh gefeliciteerd Simone! :D

Wat leuk Arabella!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 07:58

Leuk Simone! Succes met klussen :D

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:33

Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning Simone! *\o/*

Arabella wat leuk dat je met Gioia zo'n workshop hebt gevolgd en wat goed dat ze zo haar best deed. Voor herhaling vatbaar dus!

Kiimm, wat fijn dat Cody er is!

Warboel, wat wordt Otje al snel groot zeg. Ze is zo leuk <3

Pomme heeft vrijdag weer heerlijk gespeeld op de hondenschool. Was een leuk clubje honden die qua formaat en spel aan elkaar gewaagd waren, dus dat was heel geslaagd. Oh en het lijkt erop dat ze tegen haar eerste loopsheid aan zit. Ik had het nog niet verwacht (nergens op gebaseerd hoor, maar ik vind haar nog zo'n kleuter qua gedrag en loopsheid paste in mijn hoofd blijkbaar niet in dat plaatje haha) maar we gaan het zien. Het plan is om haar na de eerste loopsheid te steriliseren, dus het zal ook bij deze ene keer blijven.

[edit] Ik heb trouwens jullie adviezen opgevolgd en ben voor een AnnyX tuig gegaan. Morgen komt 'ie binnen, ben heel benieuwd!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 08:54

Simone
Ahh leuk, maar idd wel druk zo'n verhuizing hihi. Veel plezier met jullie nieuwe woning

Many
Hoe oud is Pomme nu? Omdat je het al over loopsheid hebt. Wij zitten nog steeds te wachten; Arya wordt 2 juli een jaar hihi. Veel plezier met het nieuwe tuig, hopelijk bevalt het!! En wat leuk als je zo'n school/plek hebt waar Pomme dan lekker kan spelen!

Ik ben even aan't denken waar ik vandaag ga lopen met d'r. Milan gaat na school bij een vriendje spelen, dus dat betekent dat ik geen rekening hoef te houden met op een bepaalde tijd terug te zijn dus dan kan ik ook wel een stukje rijden voor een nieuw plekje misschien. Vind het heerlijk wandelweer hier vandaag.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:04

Pomme is nu ruim 6 maanden. Ze is natuurlijk een relatief kleine hond, dus op zich is het niet gek. Voor een hond van Arya's formaat is het niet gek dat ze nog niet loops is geweest, toch? Ik begreep dat het bij echt grote rassen zelfs wel tot 2 jaar kan duren.

Wat fijn dat je vandaag even de tijd hebt om lekker te wandelen! Het is inderdaad goed wandelweer, niet te warm en weinig wind (hier althans). Veel plezier alvast!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:12

Ik was in de veronderstelling dat ze nog veel jonger was, Pomme, maar 6 maanden is idd geen gekke leeftijd haha. Geen idee hoe ik erbij kom ook dat ik dacht dat ze nog jonger was. De tijd gaat gewoon veel te vlug haha! Veel andere ODH teefjes die ik ken waren rond de 8-9 maanden loops. Maar bij grotere honden is het idd niet vreemd dat het langer duurt, al behoort Arya ook weer niet tot de echt hele grote hondenrassen. We laten ons verrassen. Ik vind het op zich niet erg, want met 100 dagen ongeveer na de loopsheid 'laten helpen' betekent dat nu dat ze in ieder geval alweer iets meer richting de 2 jaar gaat. Ik had gehoopt tot zeker 1,5 jaar te kunnen wachten met laten helpen, dus daar komen we nu dan wel mooi aan.

En dankjewel! Hier is het wel aan't betrekken momenteel en flink bewolkt, maar zolang het niet te hard gaat regenen vind ik dat juist wel lekker haha. Voor mij hoeft dat zonnetje tijdens een wandeling niet de hele tijd aanwezig te zijn :j :')

Sansa gaat de 19e geholpen worden, vrijdag over 2 weken en ze is dan net geen jaar oud (hebben met haar bewust langer gewacht omdat bij Maine Coons een negatief verband wordt gelegd met groei/vroeger steriliseren. Maar nu wordt het wel echt tijd. Ze is dan wel een binnen kat, maar wil het risico niet meer lopen dat ze me wel een keer er tussenuit zou glippen. Ik vind het wel echt vreselijk spannend moet ik zeggen. Ik weet dat het 'routine' operaties zijn, maar als het om je eigen dieren gaat die je achter moet laten... mehhhh haha. Benieuwd vooral hoe het erna gaat hier thuis met het herstellen van de wond enz.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:25

Even tussendoor maar CB hier is alles super goed gegaan na sterilisatie bij mijn Maine Coons. :)
Bij de ene is ook de baarmoeder eruit gehaald ivm beginnende onsteking daar (dus we waren net op tijd) en de andere gewoon gesteriliseerd. Die liep dezelfde avond alweer te rennen en springen... Ze hebben er over het algemeen weinig last van is mijn/onze ervaring (mijn moeder fokt Maine Coons).

Simone gefeliciteerd met jullie nieuwe woning!

Arabella wat leuk dat het goed beviel! Ik zou zoiets ook nog weleens willen proberen met Mulan.

Many ik denk dat je veel plezier gaat hebben van je tuig, ik heb er ook 1. Welke kleur heb je besteld? :D

Wij hebben vanavond weer cursus, heb er zin in! Hopelijk blijft het een beetje droog xD

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:33

Cursebreaker, het is toch maar een kwestie van afwachten he :) Sansa is dus bijna aan de beurt, spannend!

NorwayFjord, ik zag jouw tuig laatst op een van de foto's die je deelde! Ik heb een zwarte besteld, lekker simpel. Ben niet zo van de felle kleuren met tuigen :o Veel plezier met de cursus vanavond!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 09:48

Leuk dat er zoveel terug naar de hondenschool kunnen gaan en hun hobby’s weer oppakken. Hier gaat de ringtraining nog altijd niet door spijtig genoeg.

We were singing in the rain :')

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:13

Jeetje, Bokt had het stipje gewoon weggehaald bij dit topic _-:(

Ik zag een pup voorbij komen: jeej! Altijd fijn als je ze hebt mogen ophalen!

@IMJ komt wel goed, die slaapt straks vanzelf lekker door, is nog jong he!

@arabella ik zie het voor me, zo'n pietje precies poedel in de detectie :D
Ben wel nieuwsgierig waarom je die rassen dan niets voor jou vindt. Toevallig liep ik zaterdag met een vriendin met Toby en toen kwamen we een whippet tegen en mijn vriendin vond het ook niets, maar vooral de bouw, die smalle. Ze vindt Toby smal genoeg zeg maar... Is het bij jou ook het uiterlijk of staat het karakter je niet aan? Gewoon nieuwsgierigheid hoor, niet alle rassen kunnen natuurlijk iedereen passen!

@simoonzel gefeliciteerd met de nieuwe woning! *\o/*

@many hopelijk past het tuigje goed!

Voor wat betreft jassen: ik heb een lange waxjas die ik veel te zwaar vind en dus nooit draag. Krijg er echt last van mijn schouder van als ik die lang draag. Te paard gaat het nog wel, maar lopend beweeg ik toch mn armen wat meer...
Ik heb dus een jas met fleece van binnen en rubber van buiten van StreetOne.
Zo'n targetdry jas lijkt me ook nog wel wat, veel lichter dan een lange waxjas.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:22

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:44

Many schreef:
Oja, over jassen: ik heb een hele fijne van de ANWB. Is een softshell dus officieel niet waterdicht (wel waterafstotend), maar hij houdt behoorlijk wat regen tegen. En heerlijk winddicht. Volgens mij is het deze: https://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/rak ... color=5109

Anwb heeft super fijne jassen, heb een zomerjas kort model en kan super veel regen hebben.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:48

Many dat is wel een mooie jas.

Simoonzel gefeliciteerd met de nieuwe woning.

Cursebeaker hopelijk droog en een nieuw wandelplekje gevonden.

Arabella leuk dat ze ff laat zien hoe het moet. Senna zou ook te enthousiast zijn.

Lara wij beginnen ook pas weer als het goed is zondag weer met trainen.

Many aan het wachten op nieuw tuigje.

Norwayford hoe is het nu met Mulan?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-20 10:56

https://www.alle-tests.nl/quiz30/quiz/1 ... m37bNfivVI

Ok, wie weet er meer... Ik kwam op 91 van de 96. Gelukkig geen fouten in de groepen van mijn interesse gemaakt haha.
Let vooral NIET op alle spelfouten... Degene die deze quiz gemaakt heeft, moet haast wel een enorme dyslect zijn 8)7

(Ik had fout nummers 6, 13, 14, 44, 89)
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 08-06-20 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt