De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 15:41

_Tarzan schreef:
Goeiemorgen! Volgens mij heb je een bad-ear-day Pumba _O-

_O-

Coconut

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 16:13

Woehaaa :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 00:06

_O-

Sorry verwaarloos dit topic wat :x , heerlijk op de bank aan het luisteren naar geluiden van boven :') . Ze hebben de hele verdieping gekregen en altijd hetzelfde hoekje wroeten ze en dat is bijna boven de bank

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 09:23

Denk al, welke geluiden hoor jij :+
Hahhaa Lilo en Tarzan aan het verbouwen :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-20 10:42

Rebecca schreef:
_O-

Sorry verwaarloos dit topic wat :x , heerlijk op de bank aan het luisteren naar geluiden van boven :') . Ze hebben de hele verdieping gekregen en altijd hetzelfde hoekje wroeten ze en dat is bijna boven de bank

Ik dacht ook, heh :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:50

_O- a dirty mind ... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:57

_O- had hoop dat jullie niet zouden doordenken _O-

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 15:38

_Tarzan schreef:
_O- a dirty mind ... :')

.... Is a joy forever :)) :')

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:03

Wooooooow
Net een heel groot Hopper pakket gewonnen voor de konijnen :D. Happy!

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:42

Even een vraagje van een buitenstaander: het konijn van mijn stiefdochter is negen jaar oud, eenw wat groter soort zwart/wit.

Nu heeft het sinds een aantal weken de e.cuniculi? bacterie. Hij knapte na medicijnen iets op, maar sinds zijn andere bejaarde vriendje 1.5 week geleden plots dood in het hok lag is hij niet meer vooruitgegaan.

Maar wat nu? Hij sleept met zijn achterbenen en valt vaak om. Hij wil ook niet meer in de tuin in de zon wat hij normaal graag deed, maar loopt alleen van het ene hok naar het andere om te eten en drinken.
Maar daarentegen eet en drinkt hij prima en is nog wel erg lief en gek op aandacht. de da had ook gezegd dat hij nog heel goed was buiten zijn ziekte om voor zo'n oudje.

Ik ben eigenlijk voor inslapen, maar vriend wil het nog aankijken. Wat is jullie advies als kenners?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 21:57

Echt kijken wat eerlijk is tegenover zo'n konijn. Heeft het pijn? Tolt het veel of staat alleen z'n koppie een beetje scheef nog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:01

Is al wat ouder , het maatje verloren een konijn rouwt echt wel. Koppelen gaat niet lukken nu

Als ie sleept met zijn achterpoten had het mooi geweest persoonlijk :o

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:01

Coconut schreef:
Echt kijken wat eerlijk is tegenover zo'n konijn. Heeft het pijn? Tolt het veel of staat alleen z'n koppie een beetje scheef nog?

Ik weet niet of hij pijn heeft, hij oogt vrolijk. Maar het oogt zielig zoals hij steeds bij het lopen omvervalt doordat zijn kont en achterpoten niets doen.
Zijn kop is helemaal recht, het is alleen zijn achterhand.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:03

Dan zou ik hem laten inslapen. Eerlijker tegenover het konijn, voordat hij echt gaat lijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 22:04

Ga helemaal met Coconut mee :)

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:43

Heel dubbel. Toen mijn konijntje EC had, had ik voor mezelf gesteld dat ik hem liet inslapen als hij niet meer zindelijk was (als de achterhand niet meer werkt dus). Uiteindelijk is hij nooit zo ver achteruit gegaan gelukkig, dus geen idee of ik het effectief gedaan zou hebben. Hoe lang is er al geen verbetering meer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 23:46

Vergeet niet dat het dier ook zijn maatje verloren is , vechten voor zijn leven en ook in rouw om zijn maatje

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-20 00:05

Rebecca schreef:
Ga helemaal met Coconut mee :)

Ik ook!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 06:46

Mooi hok geworden Lora! Ziet er heel netjes uit.
Hoe gaat het met het koppelen Tarzan? :)
Geluiden van boven en zag ook nog iets voorbij komen van een brazilian wax :')

Sunnda wat een vervelende situatie, en dan ook nog z’n maatje verloren :( Lastig, ik denk dat ik ook zou kijken van wat is eerlijk voor hem.. zal er nog verbetering komen, kan hij nog normaal plassen en poepen etc.

Ben eventjes niet zo actief geweest, vriendlief had een verrassings twee dagen weg gepland. Zo mooi, onder de bergen meteen naast het strand en een meertje vlak voor het huis <3 Mijn lieve collega zorgde voor wombat en Ziggy :)

Vandaag was ik wat eerder op dan normaal en betrapte ze slapend tegen elkaar aan <3 dit is de eerste X dat ik ze echt zo dicht tegen elkaar zie blijven liggen en slapen, zo lief.
Afbeelding

Verder is het hier ook chaos over Corona. Zuid Afrika pakt T wel echt meteen aan en is al veel strenger dan Nederland wat wel heel goed is en ik me over verbaasde. Maar ik werk in de toerisme (buitenritten begeleiden op een 5 sterren nature resort...) en we gaan volgende week dicht dus hebben ze ons verplicht de vakantie nu op te nemen. We zouden in mei op vakantie gaan maar dat gaan niet door, Maargoed beter dan m’n baan verliezen, wel even oliebol allemaal, maar dat is natuurlijk voor iedereen. Wel gaat alle groenten en fruit wat ze nu niet vanuit de boerderij naar de keuken brengen, naar ons voor een mooie prijs, dus de konijnen zijn happy :D

Zag dat in nl de getallen flink stijgen, vind T wel eng hoor. M’n vader heeft kanker en is vorige maand geopereerd eraan en nog aan het herstellen. Nu wijst er alles op dat hij Corona heeft en heeft een beginnende longontsteking. Zo lastig als je dan zo ver van huis zit. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan. Sorry voor het off-topic :oo

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:13

Gigixponys schreef:
Heel dubbel. Toen mijn konijntje EC had, had ik voor mezelf gesteld dat ik hem liet inslapen als hij niet meer zindelijk was (als de achterhand niet meer werkt dus). Uiteindelijk is hij nooit zo ver achteruit gegaan gelukkig, dus geen idee of ik het effectief gedaan zou hebben. Hoe lang is er al geen verbetering meer?

We moeten zijn bips steeds schoonmaken en dat vindt hij niet leuk.
De verbetering staat nu denk 1.5 week stil.

Bedankt voor alle input. Het is zo lastig, wanneer is het tijd.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 08:29

Sunnda, ook ik zou in deze situatie kiezen voor het konijn en het in laten slapen. Veel sterkte met het besluit!

Laughter, ik ga op een ander moment verder koppelen, de nieuwe ram was echt te heftig en moet eerst even tot bedaren komen, was ik bang voor de reactie van Saartje maar die blijkt toch alleen zo stoer te zijn in eigen ren _O-

Wat schattig Laughter, fijn dat ze naar elkaar groeien <3

Ja dat hele Corona, ik ben blij als het voorbij is :=

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:36

Rebecca, een vraagje voor jou :) . Hoe gaat het nu met eten bij Tarzan? En welke aanpassingen doe je voor hem? Lilly haar tand is weer vreselijk lang dus morgen even de DA bellen, en wil meteen vragen of hij toch niet alle voortanden eruit wil halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 11:42

MoppieFilou schreef:
[naam], een vraagje voor jou :) . Hoe gaat het nu met eten bij Tarzan? En welke aanpassingen doe je voor hem? Lilly haar tand is weer vreselijk lang dus morgen even de DA bellen, en wil meteen vragen of hij toch niet alle voortanden eruit wil halen.

Hij eet gewoon :Y)

Snij de groenten fijn , is nog aftasten maar hij eet het prima . Hooi is geen probleem , zowel de ruif als op de grond. Brokjes strooi ik gewoon kan hij van de grond oppakken (daar twijfelde ik aan , maar lijkt gewoon alsof ie tanden heeft ) . Als je het niet wist dan merk je niks aan hem

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 12:06

Rebecca schreef:
MoppieFilou schreef:
Rebecca, een vraagje voor jou :) . Hoe gaat het nu met eten bij Tarzan? En welke aanpassingen doe je voor hem? Lilly haar tand is weer vreselijk lang dus morgen even de DA bellen, en wil meteen vragen of hij toch niet alle voortanden eruit wil halen.

Hij eet gewoon :Y)

Snij de groenten fijn , is nog aftasten maar hij eet het prima . Hooi is geen probleem , zowel de ruif als op de grond. Brokjes strooi ik gewoon kan hij van de grond oppakken (daar twijfelde ik aan , maar lijkt gewoon alsof ie tanden heeft ) . Als je het niet wist dan merk je niks aan hem

Klinkt positief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 19:53

Denk dat steeds de tanden knippen meer vervelend is :)

Zal volgende week voor de zekerheid een extra voorraad hooi halen , wellicht ook wat hennep extra. Ben bang dat als alles dicht gaat ik niet genoeg heb voor ze