Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 21:52

Oh ik meende dat je dan vrij streng allemaal hetzelfde moest zeggen. Niet dus. Is dat ook geen argument meer :Y) Al was de trainer van deze les niet zo streng op commando's, dat scheelde wel.

Dat soort dingen die je noemt vindt ik dus ook super om te doen. Tis niet mn passie maar om daar mee bezig te zijn totdat we behendigheid mogen doen vind hartstikke nuttig. Maar ik wil wel plezier hebben. Heb ook nog geen positief woord gehoord terwijl we toch redelijk wat kunnen.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 22:11

bij ons willen ze wel graag bepaalde commando's maar sommige zitten er al in. (meer ivb als je behendigheid wilde doen, nouja dan word ik wel creatief hoor :') )
Voeren mogen er erin stoppen wat we willen, als ze maar aandacht heben voor jou en niet op de andere honden :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:01

Wij hebben ook veel verschillende commando's.

Zit, lay-down en blijf

Wacht is als ze moeten wachten en op afstand een release krijgen. (Blijf gaan we ze weer ophalen)

Staan is gewoon staan en blijven staan, ik gebruik liever zo min mogelijk zit, alleen Puk gaat vaak uit zichzelf zitten, zij vind dat duidelijk een prettig houding.

Ga maar is als ze buiten hebben moeten wachten en weer mogen.

Go is full speed ahead.

Wait is als een van de honden voor is en ze moeten wachten tot ik aangesloten ben.

Een fluitje is komen.

Honden is dat alle honden in een keer moeten komen.

(Aan de) Riem is zichzelf aanlijnen.

Dan in de behendigheid hebben we de nodige commando's.

Kort en Check is links en rechts.

Om is de sprong van achter.

Touch is two on two of op het raakvlak.

Run is een running contact.

Walk is de kattenloop.

Weave zijn de palen.

Weg is de sprong van achter in tegengestelde richting van mijzelf.

Naar is een tunnelgat overslaan.

Vooruit is alles pakken wat voor je neus ligt.

Tunnel is tunnel.

Way is een rij overslaan en van me af werken.

Wip(pie) is de wip.

Over is de A-schutting.

Voet is alleen voor Puk, dan moet ze aan de kuit blijven plakken.

En dan vergeet ik er vast nog een paar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 23:07

Lijkt me ergens zo gaaf om die commando’s van de behendigheid erin te hebben bij Chick. Vooral dat je ze zo op afstand kan sturen. Bij Boellie lijkt het me vooral grappig. Vraag me ook af of hij er voor te porren zou zijn :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:12

Voor mij ook een absolute must, ik hou de honden niet bij, dus ik moet op afstand sturen. Het liefst zo goed mogelijk natuurlijk. :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:14

Als ik niet de mogelijkheid heb ze bij me te roepen. Roep ik ze gewoon op afstand neer

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 23:32

Ik heb toen Dundy nog wat jonger was ook een tijdje behendigheid met hem gelopen. Maar hij was echt belachelijk snel, hield hem niet bij en hij had de rust niet in zn koppie om ook af en toe even te luisteren :')

Met frisbee vindt hij dat ook lastig. Over een tijdje wil ik behendigheid er ook weer bij pakken. Dundy vindt dat eigenlijk leuker dan frisbee.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 07:46

Zeker als ze jong zijn is dat lastig. Met Puk gaat het ook niet altijd goed, zeker niet als er veel tunnels liggen. Dan heb ik mijn handen vol. En dan is op afstand echt lastig, want dan is het een kwestie van op tijd roepen en hopen dan Puk meteen reageert.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 08:29

Heb verder geen sport intenties maar vind dat wel gaaf.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:17

Jullie zijn echt niet bij te houden voor een af en toe bokker als ik _O-

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:35

O help, ik blaas Lilith net uit en zie beestjes. Weet niet of het vlooien zijn (vind ze er eigenlijk wat langwerpig en groot voor) maar wil toch ontvlooien voor de zekerheid. Nou hoor je heel veel slechte verhalen. Dus welk vlomiddel is nou wel goed?
Ik heb ook een kat die met de honden in contact komt, dus het mag echt niet giftig zijn voor katten en ik denk dat zij ook behandeld zal moeten worden.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 10:49

Ik heb Vectra 3D, veilig voor collies. Hondenvlooienmiddel is echter nooit veilig voor katten, er zit een extra stofje in die giftig is voor ze. Dat is Permethrin. Maakt niet uit wel merk, het zit overal in helaas. Het maakt niet uit als je het aan de hond geeft, het is echt alleen giftig als je het specifiek op de kat smeert.

De katten geef ik dan Vectra 3D kat.
Wat je wel kunt doen en wat ik ook wel heb gedaan, uit budgetoverwegingen dan meer, en uiteraard aan de DA gevraagd of het kon, is een kattendoosje kopen van een hoog aantal kilo's en dat aan iedereen geven. Dat is wel veilig.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 11:06

Wij gebruiken Advantage. Top spul. Hadden eerst goedkopere maar dat werkte niet echt. Wij ontvlooien dus ook in de avond als de honden de bench in gaan. De katten komen niet in de bench.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:08

Mijn honden kunnen zit/af in nl en dan in zweeds sit/lig/vänta/höger/vänster ze kunnen ook alles in Engels :Y) nu ja balto nog niet.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:12

Jullie geven dus allemaal pipetten: Is dat niet zo dat je ze dan 24uur niet mag aanraken?

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:18

Aanraken mag gewoon alleen even niet op de plek waar je gedruppeld hebt en na toedienen handen wassen. Ik raad altijd aan om te druppelen voor het slapen en dan volgende dag kan je gewoon weer doen zoals altijd alleen een paar dagen niet zwemmen.

Ik behandel niet preventief maar als ze wat meer krabben krijgen ze wel voor de zekerheid en dan geef ik ook de vectra 3D.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:18

NEE NIET HIER OOK VLOOIEN.

Wij zijn zondag ongeveer 9 uur bezig geweest met hele huis ontvlooien. Nog steeds van die verrekte oppashond (niet huidige opvang hond) _-:( En nu zag ik ze vandaag weer bij hun balletjes zitten dus we zijn nog niet verlost. |(

Wij gebruiken Carnis shampoo om te wassen, Advantix en Advantage om te ontvlooien (maar of het dus helpt?) en gewoon een simpele omgevingsspray voor de plinten. Alles wat gewassen kan worden op 90C met azijn (zijn nu laatste was aan het doen. Denk dat we er ongeveer twintig gedaan hebben). En dingen zoals matras en bank en vloerbedekking insprayen met azijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:21

Ik vind het super onverantwoord dat je met honden met vlooien (Ookal ben je bezig met behandelen) naar de hondenschool gaat. Als 1 van onze leden dat doet zou ik toch echt kiet ervan gecharmeerd zijn om het zacht uit te drukken.

Ik druppel advantix 1 keer per maand

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:33

Dat heb ik overlegd met de hondenschool en zij zeiden dat het prima was. Ik laat mijn honden sowieso geen contact hebben met andere honden en hij was de dag daarvoor gewassen. Het is niet alsof ze onder de vlooien zitten. Zie daar persoonlijk het probleem niet zo van in.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:36

Ik heb nog nooit tegen vlooien hoeven behandelen, heb nu al 4 jaar een hond thuis :+

Heb nu Advantage gehaald, rib uit mijn lijf :')
Tijdens het blazen zag ik er 2, ze zit zeker nog niet helemaal onder maar dat duurt maar een paar dagen vrees ik. Nou vanavond behandelen en dan een paar dagen niet wassen. Huis 100x stofzuigen.
Kon er allemaal nog wel bij toch? :Y)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-18 11:41

Haha ja stofzuigen, schoonmaken. Echt als ik zo'n ding gezien heb dan is het feest hier hoor. Honden in bad, alles aan kleedjes en kussens in de was, daarna alles wat van stof is insprayen met azijn, stomen en nog meer sprayen. honden behandelen de dag na het wassen, minimaal 2x per dag stofzuigen...

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:42

wij hebben de seresto om en gelukkig nog nooit vlooien gehad :+

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 11:43

Lijkt me echt vreselijk. Ik behandel mijn kind ook preventief tegen hoofdluis op school. Goddank nog nooit gehad

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:29

Azmay schreef:
Ik heb nog nooit tegen vlooien hoeven behandelen, heb nu al 4 jaar een hond thuis :+

Heb nu Advantage gehaald, rib uit mijn lijf :')
Tijdens het blazen zag ik er 2, ze zit zeker nog niet helemaal onder maar dat duurt maar een paar dagen vrees ik. Nou vanavond behandelen en dan een paar dagen niet wassen. Huis 100x stofzuigen.
Kon er allemaal nog wel bij toch? :Y)

Haal bij de de action even een paar goedkope vlooienbandjes, knip die in stukken en doe die in je stofzuigerzak. Alles wat je dan opzuigt gaat ook sowieso dood.

Daarnaast alle speeltjes en dekentjes en dingen die je in huis op 90 kan wassen, wassen en daarna even in vacuumzak.

Alles wat je niet kan wassen maar wel behandeld moet worden in de vriezer.

Wat betreft het stofzuigen, liefst drie keer per dag alles. Dan zorg je ervoor dat de incubatie niet kan doorzetten.

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 12:39

Ik heb zhena gewoon bravecto gegeven en ze leeft nog :P ik geloof niet zo in al de slechte verhalen, zulke dingen worden vaak de wereld in geholpen door concurrentie van het merk.

Ik heb nog een vraag over het trainen met haar. Ik heb Zhena baast geleerd en als ik dat zeg komt ze keurig naast me zitten. Voor de jacht is dit prima. Maar bij de gehoorzaamheidscursus hebben ze nu bedacht dat ze achter mij langs moet lopen en dan naast me moet zitten (aan de voet). Maar eigenlijk ben ik bang dat ik mijn hond in verwarring breng als ze het nu ineens anders moet doen. Zal ik schijt hebben aan de gehoorzaamheid of denken jullie dat ze prima aan de voet erbij kan leren?