Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
J0anieke schreef:Oooh zo schattig!!
Die Hills t/d brokken zijn als t goed is groter en zachter, waardoor die niet gelijk in stukken breekt. Maar we gaan t zien, hopelijk werkt het
SimoneeM schreef:Orijen Fit and Trim vind ik een fijne brok. Of Celtic Connection. Voor haarballen zou je een beetje psylliumvezel aan zijn natvoer kunnen toevoegen. Werkt goed bij mijn Sibeer.
Qua natvoer; almo heeft een mooie HFC lijn, die vind ik beter dan de Daily. De meeste varianten zijn echter niet compleet daarvan, dus dat maakt het lastig. Zooplus heeft wel Thrive, die is wel compleet. En er zijn dus 2 Almo Nature HFC complete varianten (of 4 misschien zelfs).
Purizon is ook geen gekke brok, maar daar heb ik teveel issues van gehoord de laatste tijd. (Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze ineens hadden besloten maar neit meer te vermelden dat er veel DL-methionine in zit, wat er wel in zit dus).
Maar Catmoneo heeft dus ook veel tips. Ik denk dat je qua haarbalmanagement iig beter kunt kijken voor ondersteuning als psyllium of Katalax oid, dan per se bij de brok. Veel van die anti-haarbalbrokken zijn weer minder qua ingredienten.
Bloemetje75 schreef:Onze 12 jarige kater krijgt regelmatig een streepje van die pasta tegen haarballen (van Beaphar). Hij denkt dat het snoepgoed is, staat er dan echt om te vragen. Als hij dat krijgt, spuugt hij een stuk minder. Nu heeft hij een redelijk lange vacht (kruising of onzuivere main coon) en nog maar 1 tand. We proberen hem regelmatig te kammen (vind ie niet zo leuk) en trekken regelmatig plukken uit zijn bek voor hij ze kan doorslikken (scheelt ook veel tegen het spugen).
Bloemetje75 schreef:Onze 12 jarige kater krijgt regelmatig een streepje van die pasta tegen haarballen (van Beaphar). Hij denkt dat het snoepgoed is, staat er dan echt om te vragen. Als hij dat krijgt, spuugt hij een stuk minder. Nu heeft hij een redelijk lange vacht (kruising of onzuivere main coon) en nog maar 1 tand. We proberen hem regelmatig te kammen (vind ie niet zo leuk) en trekken regelmatig plukken uit zijn bek voor hij ze kan doorslikken (scheelt ook veel tegen het spugen).