Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:27

Leuk filmpje!
Wij zijn weer terug van show met een 2 uitmuntend en een spetterend keurrapport ... Trots!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 20:28

Hhilde schreef:
Heb je dingen die lekker lijken of vindt hij ze ook echt lekker? Heb je een speeltje wat leuk lijkt of vindt hij het een leuk speeltje? Doet hij de oefeningen met deze beloningen op alle willekeurige andere plekken zoals thuis, op de markt, in de speeltuin, in het losloopgebied, etc?

Het zijn dingen die hij echt lekker vind (waar hij op andere momenten alles voor uit de kast trekt) en het speeltje vind hij ook geweldig. Deze gebruiken we ook alleen met trainen of soms met wandelen dus elke keer is hij weer reuze enthousiast als ik het speeltje pak.
Op de markt zijn we nog nooit geweest, daar heb ik nog geen gelegenheid toe gehad. Maar wel thuis, bij andere thuis, in een speeltuin, losloopgebied en dergelijke.
Ik zal niet zeggen dat hij dan alles perfect doet, dat verwacht ik ook niet. Maar hij doet tenminste wel zijn best en houdt zijn aandacht ook bij mij :j . (Althans, tot zover dus :P )

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:16

Leuk filmpje mandje :)

2 tips, denk goed na over je lijnen naar toestellen zoals de kattenloop. In je gambling heb je geluk dat je hond heel rustig erop gaat. Maar zodra hij harder gaat op de oploop kan dit niet ;)
En in je handling, kijk goed welke arm je gebruikt. Je gebruikt veel je arm die niet aan de kant van de hond is, hierdoor draai je je schouders heel erg in voor je hond je ziet. Werken met de hand aan de kant van je hond is meestal duidelijker voor de hond.

Wel een superleuke hond! Echt knap zoals jullie het samen doen :)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:22

Hoe gaat zo een wedstrijd nou precies in werking? :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 21:56

Leuk filmpje ook mandje!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:06

Filmpje kijk ik vanmiddag thuis ff :) Zijn trouwens wel fijne tips die je geeft Machie!

Ik ga even een paar hondenscholen aanschrijven vandaag! Tis toch rustig op het werk hahahaha :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:20

Csiva heeft gisteren weer super gewerkt. 2 promotiepunten gehaald voor promotie naar de C (FHN) En daarbij de enige foutloze op het vast! Knappe ukkepuk!

Filmpje van het vp:

https://www.youtube.com/watch?v=zKbhcwgp_r4

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:59

Super! Jullie doen het goed samen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:13

Wat gaaf zeg die filmpjes! Volgens mij gaan wij nooit zo goed worden :')

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 13:38

Na het kippen-incident ben ik toch maar gestopt bij onze huidige KC. Ben gister bij twee potentieel nieuwe locaties wezen kijken om behendigheid te trainen.. Maar is nog niet zo makkelijk als het lijkt hahahaha :P

De een was echt een leuk mens, had ook wel het idee dat ik wat van haar kon gaan leren maar ze heeft geen eigen terrein en ook alleen maar 5 sprongen, een tunnel en de palen. Géén raakvlakkentoestellen om te oefenen. De ander was een prachtige locatie, omheind strak veld, maar de trainster had er net zo goed niet kunnen staan. Het was meer "leuk een parcoursje lopen" maar niet veel leerzaams. Ik heb echt geen grote wedstrijdambities maar ik wil wél leren goed en foutloos rond te komen in ieder geval.

Ik vind het lastig. Wil echt het liefst donderdag overdags trainen want da's de enige dag dat ik de auto heb, en dat maakt het nogal moeilijk om iets te vinden.. Eventueel zou een andere dag ook kunnen maar dat is qua planning gewoonweg een stuk lastiger. Zou ik ook m'n werkrooster om moeten gooien, denk ik..

Wat zouden jullie doen in mijn situatie? En weten jullie misschien anders een leuke vereniging in een straal van een half uurtje vanaf Ridderkerk waar fijne training gegeven wordt?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-15 14:09

Lastig! Want je wil wel wat leren natuurlijk. Ik kan je helaas niet verder helpen, ik ken alleen KC Delft

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-15 13:45

Pff lastig Neej zou toch dan voor het eerste kiezen, maar zonder raakvlakken enz is wel weer lastig

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 07:57

Pff Levi is nu bijna 4, maar sinds kort is het gekwijl,geklapper en afwezigheid volop. Pas op wedstrijd ging hij zelfs janken om een teef en ook reutjes worden af en toe bestegen. Ook met mijn agility training loopt hij al 2x toch even weg. Moeten er toch 2 ballen af? Las goede verhalen over puur geslachtsdrift, ga het iig even proberen.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:20

nou da's een verlate puberteit Karin :P Zou idd eerst even met Puur aan de slag gaan, kijken wat het doet :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:26

Ja ik ben ook niet zo snel van haal ze er maar af hihi.. Ja heb dit echt nooit met hem meegemaakt, vond de puberteit al best rustig hihihi. Op wat dingetjes na.

Corrigeer hem wel, maar zie gewoon aan hem dat de kracht van zo'n luchtje soms zo sterk is. Trossen bananen in die oren

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 08:33

Kroketten, ik ken ze :j Onderschat de kracht van instinct idd niet hahahaha :P

Nee ik weet, ik ook niet.. Heb het met Ollie ook nog niet meegemaakt, ook niet nádat ie gedekt heeft. Maar als ik dat nu zou tegenkomen zou ik idd ook eerst met Puur aan de slag. Ballen hoeven er zeker niet gelijk af, als het echt onhoudbaar zou worden zou ik trouwens nog éérder chemisch castreren om te zien wat dat doet voor ik naar de ballenverwijderaar zou gaan :+

Ga trouwens voorlopig even helemáál niet trainen, bij geen van beiden. Ollie heeft z'n voetje ontstoken, laat dat eerst maar even herstellen voordat we weer fanatiek op kortgemaaid gras gaan ronddansen....

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 09:30

JA benieuwd Kaar hoe hij hier op reageert...

Wat vervelend Renee.. maar inderdaad beter eerst even herstellen.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:26

Beterschap voor Ollie Neej..

Ja ik zou dan ook eerst zo'n chip zetten hoor! Maar nu maar eerst aan de slag met Puur, voor ik conclusies ga trekken hihi.
Vandaag verstuurd dus zal morgen wel in huis zijn

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 10:44

Leuk al die hondensporten :) Ik sta nu met Toby op de wachtlijst voor eerst een gehoorzaamheidscursus en dan mag hij mee gaan doen met de behendigheid :) Jammer genoeg waren alle cursussen volgeboekt anders hadden we eind september al kunnen beginnen...

Ik ben wel heel benieuwd hoe hij het gaat vinden, hij is wel heel energiek, snel en kan goed springen dus ik verwacht dat hij wel wat zou gaan kunnen :P En nu hopen dat al die andere honden niet te veel gaan afleiden haha, maar dat zal met gehoorzaamheid wel geoefend worden :p

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 15:40

Beterschap voor Ollie!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 06:55

Hiep, Hiep, Hoera! Levi is 4 Jaar!
Afbeelding

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:17

Gefeliciteerd met Levi!!!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 07:58

Gefeliciteerd met Lei.

Maandag hadden we weer gehoorzaamheidstraining. Ik loop daar het terrein op, loop een auto voorbij en terwijl ik er bijna omheen ben start die auto. Hondje helemaal over de zeik. Is de gehele les niet meer goed gekomen. Ook gaat ze voor een andere hond staan en die valt haar aan. Gelukkig alleen een beetje haar kwijt maar ik schrok wle even.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 08:23

Bedankt allebei!

Niet de beste dag geweest dan Magriet

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 09:06

Gefeliciteerd met Levi, wat een leuke foto :)

Dat is schrikken Margriet!