Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 12:50

Ja! Er zijn 2 zusjes van Otje verhuisd, met hun nieuwe eigenaren heb ik ook contact. Haar andere zusje en broertje zijn bij de fokker gebleven, dus ik heb met alle eigenaren contact! Echt superleuk.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 14:32

Gioia is altijd op 'jacht'naar de eendjes wahahaha
Ze wilde er zooo graag heen. Er kwamen 2 honden die haar aandacht wilden, maar gioia was gefocused op de eendjes :')

Afbeelding

Gisteravond was gioia opeens heel druk aan het doen. Ik denk naja misschien wilt ze uit (als ze aangeeft mag dat altijd). . Ik maak dr deur open. Echt oliebol :brr:
ik zeg moet je naar buiten en ze loopt naar buiten. Dus ik pak mijn jas. Was madam alweer naar binnen. Nogmaals wil je naar buiten. Rent ze snel de trap op :+ :')
jup antwoord is duidelijk wahahaha
We zijn dus maar naar bed gegaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 16:27

Wat leuk Warboel! Dan kan je ook wat uitwisselen en vergelijken.

Arabella, die zal geen zin hebben gehad in de regen _O-

Wij hebben echt een SUPER fijne les gehad met Dexter bij de schapen. Ben elke keer weer zo onder de indruk van die hond. Even over gehad ook om wat herders in de buurt te contacteren om hulpherder te worden. Eerst nog even zonder Dexter, daar voel ik me nog niet zeker genoeg voor. En daarna samen *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 17:34

@arabella het blijft toch een jachthond voor waterwild, uiteindelijk :))

@kaus super tof zeg! Houd ons op de hoogte. Cursus is één ding, maar 'voor t eggie' wel ff extra stoer!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:18

Ik heb geen droge broeken meer over na vandaag _O- Wat een nattigheid

Dit was op een droog momentje tussen de buien door, 5 minuten later begon het te storten :))

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:22

Hier echt maar een paar buitjes, zelfs buiten lesgegeven in de zon! De hond uitgelaten met wind, maar wel droog... :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 06:34

Ik was dit topic kwijt, maar ik heb het weer gevonden :o

Afgelopen vrijdag was het zo ver, we mochten onze pup ophalen. Maak kennis met onze golden retriever pup Cody <3

Afbeelding

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:33

Ach wat een popje <3 !

Hier gaat alles ook zijn gangetje. Pup eet lekker. Groeit goed. Moet er vaak alleen nog wel 2x per nacht uit. Het lijkt geen aandacht want hij jankt, we zetten hem buiten hij plast of poept en gaat weer verder slapen in de bench. Overdag moet hij toch ook nog wel iedere 3 uur plassen.
Hopelijk wordt dat langzaam beter.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 07:58

Kiimm_ schreef:
Ik was dit topic kwijt, maar ik heb het weer gevonden :o

Afgelopen vrijdag was het zo ver, we mochten onze pup ophalen. Maak kennis met onze golden retriever pup Cody <3

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Kim wat een schatje!! Veel plezier met hem.

Imj dat wordt vanzelf beter. Hij is nu nog zo klein!!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:10

Klopt hoor! Maar 2x per nacht is best vermoeiend.. laatste keer tussen 23.30, rond 2.30 uur en rond 5.30 weer.

Elke pup is anders natuurlijk. Onze vorige pup ging 1x per nacht.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:13

Wat een leuke pup!

IMJ, ik moest bij Jip er echt om de 2/3u uit in het begin. Het gaat vanzelf beter hoor!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 08:13

Wat een knapperd is Cody! :D

2x per nacht is inderdaad heel vermoeiend. hopelijk gaat dat snel beter.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:27

Ja hopen wij ook!

En voor wat betreft de buien, ik heb nog een lange (regen)rij-jas die komt nu weer goed van pas. Al betwijfel ik of die nog echt waterdicht is.
Ik zag wel echt mooie lange jassen van agu. Niet dat truttige van vroeger. Misschien, als deze niet meer droog is, dat ik die maar aanschaf.

Wat gebruiken jullie?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 08:35

Hier is t alleen voor even snel naar buiten dus voldoet een simpel fleece ding. want ik ga in de regen gewoon niet wandelen :P

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 08:47

Ik heb een waterdichte wandeljas van Decathlon die ik erg fijn vind met dit weer. Heeft een hals die je omhoog kunt zetten ook en is dus regen/wind bestendig. Heel licht gevoerd met fleece, dus ook als het iets warmer wordt nog te gebruiken met een t-shirtje eronder en als het koud is, kun je je met lagen eronder mooi kleden op het weer, ook voor een stevige winter - kan op meerdere plekken open geritst worden om te luchten en heeft veel vakken wat ik dan erg fijn vind; sleutels, telefoon, trainers voor Arya, geld enz kan ik mooi overal kwijt. Ik loop dus wel gewoon langere wandelingen in de regen en dat is met zo'n jas als deze en/of softshell jas dus prima te doen. Op de hei zijn er ook een aantal die van die langere regenjassen hebben met matchend hoedje en dat werkt ook heel goed. Zijn ook mensen die door weer en wind elke dag lopen met de honden, dus dan is het ook wel belangrijk dat je goed 'aangekleed' bent. Hij is alleen voor echt typisch herfstweer met meermaals per dag flinke regen, iets te kort en ik wil voor deze herfst dan ook een langere jas zodat ik kan afwisselen en die kan gebruiken op die intense regendagen. Dan blijven de bovenbenen nog net wat beter droog hihi.

Deze heb ik nu dan van Decathlon:

>> https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 41&c=GRIJS

De jassen e.d. die ze op actievehonden . nl verkopen vind ik ook erg goed uitzien allemaal! Verschillende soorten, maten en dus voor ieder wat wils. Velen hebben dan ook veel plek waar je vanalles kunt stoppen wat erg handig is als je met honden bezig bent en geen rugzak mee hebt op kortere wandelingen bv. Is wel even een investering, maar je doet meestal wel jaren met zo'n jas.

Kiimm
Gefeliciteerd! wat een leukerd <3 Veel plezier met Cody!

IMB
2x per nacht is idd wel vermoeiend ja. Hopelijk trekt dat snel wat bij. Ik kan heel slecht tegen opstaan als ik echt in slaap ben, dus ik ben zo blij dat we dat met Arya nooit hebben hoeven doen. En toen m'n zoontje baby was, was het gelukkig ook de eerste paar weken alleen waarbij we vaker 's nachts op moesten. Maar is ook echt mijn ding niet :')

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:37

cursebreaker ziet eruit als een lekkere jas!

Voor degenen die gebruik maken van de bench, wat hebben jullie op de grond liggen? Een kussen, kleed of niks? Jip heeft zijn kleed ondergespuugd, dus die ligt nu in de kliko. Was niet meer te redden helaas. Dus nu ben ik ik zoek naar iets anders wat niet te warm is. :Y)

Afbeelding

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 09:43

Ja ik liep ook altijd in weer in wind en verwacht dat weer te doen. Onze vorige hond moest gewoon zijn energie kwijt. Bovendien vind ik het ook wel lekker hoor, voldaan thuis komen :D

Thnx voor de link! Ik heb nu inderdaad ook een lang van equi theme
Deze:Afbeelding
Nou ja. Kijk eerst wel of hij nog enigszins waterdicht is!
Ik vind het ook zo fijn voor mijn werk. Ik begin om 8 uur. Dan is het wel lekker als je je niet helemaal hoeft om te kleden voor die tijd omdat je helemaal doorweekt bent.
Hoewel hij vooral op mijn werkdagen met vriend me naar werk zal gaan.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 10:15

Ik heb twee jassen van PK, eentje van mountain horse, eentje van equitheme. Die zijn allemaal waterdicht en het oog wil natuurlijk ook wat dus drie van de vier zien er ook leuk uit!

Curse die van jou ziet er echt lekker uit!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 10:21

CupCakes_ schreef:
cursebreaker ziet eruit als een lekkere jas!

Voor degenen die gebruik maken van de bench, wat hebben jullie op de grond liggen? Een kussen, kleed of niks? Jip heeft zijn kleed ondergespuugd, dus die ligt nu in de kliko. Was niet meer te redden helaas. Dus nu ben ik ik zoek naar iets anders wat niet te warm is. :Y)

[ [url=m/ozCR7A.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vetbed?
Hier liggen ze op traagschuim kussens :)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 11:34

Cupcakes, ik heb er een kaal dekbed in van de kringloop. Dexter graaft graag zijn eigen holletje en dat is met een dekbed ideaal. Gooi m regelmatig op 90C of 60C (afhankelijk van hoe vies) in de was en dan ruikt hij weer heerlijk.

Ook nog twee merkloze kussen dus daar kan ik je de naam niet van geven helaas.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:20

Hier ligt een traagschuim kussen in de bench met waterafstotende hoes, geen kleed o.i.d.
Als pup legde ik er een fleecekleed op maar die werkt hij toch alleen maar aan de kant. :=

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:24

Mulan heeft een oud dekbed in de bench liggen en eronder ligt een oude dikke deken. Ze zit nog volop in de alles-moet-kapot fase, als die hopelijk ooit minder wordt krijgt ze een lekker kussen xD

Kim wat is Cody een dropje, veel geluk met hem! <3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:45

Wij hebben inderdaad ook nog een traagschuim erin liggen. Ze zijn een beetje verwend hier :') Dus traagschuim en dekbed in de bench.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 12:52

Cupcakes
Jaa, tot nu toe ook erg tevreden over de jas. Denk dat deze ook wel wat jaren mee gaat met deze duurzame stof. Voor de echt aanhoudende regendagen is het denk ik wel fijner om tzt te investeren in een lange jas.

Wij hebben nu een traagschuim matras/kussen in de bench liggen en zijn daar heel tevreden over. Is wel even een investering, dus als Jip zou slopen, zou ik het dan nog even niet aanraden haha < misschien een deken ofzo dan? Al kunnen ze die wel weer snel van de plek schuiven. Toen Arya jonger was hadden we zo'n dunner bench matrasje erin liggen met daar bovenop een heerlijke zachte mand die we van Zooplus hadden (Arya sloopte niks in de bench, dus ik heb altijd een mand gehad voor d’r). Die mand ligt nu bovenop de bench en daar ligt Sansa in en is helaas niet groter te krijgen, dus moesten we wel verder zoeken. Toen Arya daar dus uit gegroeid was, zijn we dus over gegaan op het traagschuim matras - hebben we bij pets place gehaald. Of het niet te warm is weet ik niet omdat we nog geen zomer met Arya hebben gehad. Tot nu toe lijkt ze met het warmere weer wat we hebben gehad niet aan te geven dat het te warm is om zo’n matras erin te hebben liggen. Ik weet anders ook niet goed wat ik erin moet leggen, want vind het sneu als ze de hele nacht op de metalen ondergrond zou moeten liggen - dekentjes enz gaan dan schuiven lijkt me.

IMJ
Arya heeft idd ook dan, met regen, gewoon echt d’r wandelingen nodig maar ze lijkt er ook geen problemen mee te hebben - heb het idee dat ze er vaak gewoon echt van geniet zelfs :'). En die lange jas van equi theme ziet er trouwens echt gaaf uit!! Maar is die an zich niet waterdicht of is dat puur bij jou nu omdat je ‘m al langer hebt? Voor het najaar lijkt me zoiets ideaal, als het echt langer en meer frequent regent. Is wel fijn dat dan idd je benen ook grotendeels bedekt zijn. Dat miste ik soms dan wel met de jas die ik nu heb. Afhankelijk van hoeveel je tegen de regen in loopt, zijn m’n benen dan soms wel goed nat ja.

Ymor
Ohh, je bent ook voorzien van een aantal mooie jassen dan! Ik vind de mijne voor het oog helaas niet echt mooi ogen, maar het is idd super functioneel en kan op de echt hete dagen na wel bijna het hele jaar door gebruikt worden. Ik wil wel nog graag investeren in een bodywarmer tzt en een lange jas voor het najaar. Wat meer afwisselen is wel fijn denk ik.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 13:03

Nou hij hoort waterdicht te zijn! :D mijne was dat wel! Ik heb hem wel even ingespoten. Zal ook helpen. Ik fietste ook wel veel met mijn hond. Dan was het ook fijn over de knieën.

Ik heb echt een mooie winterjas van Nakatano. Dat is echt een goeie aankoop geweest maar voor nu echt veel te warm.