Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:06

Ik weet niet waar je precies woont maar ervaar dat hier niet hoor. Bijna overal zijn honden welkom. En op het strand wil je nu toch niet met je hond komen, verbrand levend zijn poten op dat zand :+

Anders zwembadje in de tuin zetten?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 09:12

Hier ook niet. Ik ga gewoon de rivier in natuurgebieden waar honden mogen komen in

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:14

gribaldi schreef:
Ik weet niet waar je precies woont maar ervaar dat hier niet hoor. Bijna overal zijn honden welkom. En op het strand wil je nu toch niet met je hond komen, verbrand levend zijn poten op dat zand :+

Ik ben normaal meelezer hier (geen pup uit 2019 maar uit dec 2015 ;) ) , maar hier zijn honden van 1 mei tot 1 oktober nergens welkom. Er zijn een paar plaatsen waar bluswater wordt opgeslagen, daar mogen ze in - maar daar stikt het al van de blauwalg nu, en zelfs botulisme op sommige plaatsen. Het dichtstbijzijnde bosven zit ook vol blauwalg. En verder zijn ze dus niet welkom in de zwemplassen en zijn er geen beekjes, meertjes etc. Dus voor de honden afzien :(:)

Edit: ik zit dus in dezelfde regio als MvdEnde
Laatst bijgewerkt door Skippy01 op 24-07-19 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:15

Oh jeetje wat bizar zeg. Dan ben je bijna verplicht een zwembad aan te schaffen om ze verkoeling te geven...

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:21

Skippy01 schreef:
gribaldi schreef:

Ik ben normaal meelezer hier (geen pup uit 2019 maar uit dec 2015 ;) ) , maar hier zijn honden van 1 mei tot 1 oktober nergens welkom. Er zijn een paar plaatsen waar bluswater wordt opgeslagen, daar mogen ze in - maar daar stikt het al van de blauwalg nu, en zelfs botulisme op sommige plaatsen. Het dichtstbijzijnde bosven zit ook vol blauwalg. En verder zijn ze dus niet welkom in de zwemplassen en zijn er geen beekjes, meertjes etc. Dus voor de honden afzien :(:)

Edit: ik zit dus in dezelfde regio als MvdEnde

Dit dus inderdaad + dat het enige water zonder blauwalg een "zwemverbod" heeft ivm slechte waterkwaliteit. Dat is de Bergse Plaat.

Zwembadje bij de action was trouwens al uitverkocht en ik ga echt geen €40 of meer uitgeven voor een zwembadje. + De etterlijke €€€ die het kost om zn ding te vullen. + met hond moet dat water regelmatig verschoond worden want chloor is geen optie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 09:41

https://www.action.com/nl-nl/p/intex-zwembad-2/

Zo'n bad geen optie? Gewoon een oud dekbedovertrek er overheen en de banden niet strak vullen met lucht en dan blijven ze vaak wel langer heel.

Gelukkig vinden mijn honden t prima om met dit weer weinig te doen. Na een uur of 2 in de tuin met een badje van de action en wat spelen zijn ze allemaal knock-out.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:57

Wat vervelend dat jullie bijna nergens heen kunnen. Wij zijn gisteravond even naar de Rijn geweest, daar kun je hier gelukkig gewoon in en honden zijn toegestaan mits aangelijnd. Er zit hier vlakbij ook een grote vijver die volgens mij niet gevaarlijk is qua water maar ze gaan er wel van naar sloot ruiken dus die sla ik liever over haha. Ik ben vanmorgen lekker om 8 uur in de schaduw gaan wandelen en de rest van de dag wordt het enkel naar buiten voor een poep en een plas en verder niks denk ik.

De Rijn is wel heel leuk voor de hond maar voor mij zonder auto eigenlijk te ver (30 min lopen). Gisteren had ik er toevallig eentje te leen. :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:51

Als ik samen wil zwemmen ga ik altijd naar het engelermeer. Daar is een stuk waar je zowel zelf als de hond mag zwemmen. Halfuurtje rijden voor mij.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 12:44

Hier mag je met de honden ook een bepaalde periode niet op de strandjes en de strandjes die er zijn zitten indd ook snel vol met blauw alg.
Moet ook zeggen sinds ik mn honden niet meer laat enten tegen weil ik er ook een stuk voorzichtiger mee ben geworden.
En sinds ze ouder zijn vind vooral mn teef de zon en water niet meer nodig.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:11

Hier is één strandje waar je met je hond mag. Maar dat is tegelijk ook het enige kinderstrandje. En dat ga ik de honden niet aandoen := Misschien dat we dat in de avond nog eens proberen als kinderen slapen. Maar ze hebben hier eigenlijk ook niet zoveel last van de warmte. Ze spelen nog gewoon in de tuin en in hun zwembadje en anders liggen ze binnen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:28

Na heel lang Googelen en bestuderen van de zwemwater app, een strand gevonden waar nergens een artikel oid van te vinden is dat honden niet toegestaan zijn.

Kom ik er na 1 1/2 uur reizen aan: verboden voor honden. Nou FUK IT. Gelukkig is het heel rustig dus wij zitten lekker op het strand met parasol aan de waterlijn. Het water is heerlijk.

Tis ook maar heel klein het hete zand is maar een aantal meter. En het valt mee, kan er zelf ook op lopen zonder iets aan mn voeten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 13:43

kiwiwitje schreef:
Hoe lang geleden is de kennelnaam naar de FCI gegaan *\o/*

Nog niet, eeuwige twijfel. _O- Heb hem al een keer ingestuurd en geannuleerd, en een paar keer op het punt gestaan om in te zenden. :+

Ik vind het persoonlijk niet zo gek dat op veel plekken honden verboden zijn, er zijn teveel onzorgvuldige baasjes waardoor er snel ongelukken gebeuren. Zeker met deze weersomstandigheden als het zo goed als overal druk is.

Zoveel mensen die de honden dan losgooien en vervolgens niet opletten, icm loslopende kinderen is er al snel een ongeluk of ruzie.

Wij hebben op een uurtje rijden een dagstrand waar honden mogen komen, maar gaan daar overdag niet naartoe.

Meestal 's avonds van 20u tot 22u/23u, dan zijn de meeste mensen naar huis en kunnen de hondjes zich uitleven.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 13:52

MUTS! dan heb je straks geen kennelnaam voor je nest? :P
Ik ben wel nieuwsgierig wat je ingestuurd had en waar je over twijfelt. Mag ook per pb hoor O:)

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:32

Hier ook weinig plekken waar je mag komen. Liefste zou ik een soort strandje willen waar hij rustig in kan lopen.

Houden jullie honden het wat uit met de warm? het is hier echt behelpen. Vorige keer met de warmte ging het veel beter. Heb net een koelvest voor hem besteld, die komt morgen. Hopen dat dat hem wat helpt

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 15:35

Nu snap ik ook waarom het zo rustig is ... het water is weg.

Volgende x een andere locatie opzoeken dus. Het waait hier best hard dus voor Skip wel lekker koelte.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 15:43

Hier zitten we veel binnen bij de airco. Op de zaak koeler dan thuis. Dus goed excuus om gewoon door te werken :P
Maar wij hoeven alleen t terrein af om op t gras te komen en zelfs dan hijgen ze al als ze voor aan gekomen zijn. Dus het gaat hard.
Savonds een uurtje of 2/3 in de tuin met zo nu en dan even met water spelen en daar houd t op.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:38

Wij hadden even een privé strand!
Hier mag je als mensen eigenlijk niet zwemmen en er waren niet zoveel mensen. 1 vrouw met een pup die compleet losgeslagen was. Dus toen onze hond even aan de lijn gehouden maar hij vond het geweldig!

Afbeelding
Afbeelding

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 17:45

Zo dat is luxe Nynkster! Mooi strandje ook zo!

Hier mag ook officieel nergens door de honden gezwommen worden maar als ik om zes uur smorgens al ergens als enige loop dan mag Skye best even dobberen haha. Verder moet ze het doen met de ventilator, badje en tuinsproeier.
Of zoals vandaag op stal, in het woonhuis van mn baas voor de airco :P slimme puppy haha.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:21

Hey de kremer daar komen wij ook regelmatig :Y)

Hier lekker binnen gebleven bij de ventilator, en Ravi in de wc waar daar is het het koelst :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:36

Ja! Ik zie nu dat je vlakbij woont! Wat toevallig :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 19:37

Kimvicious schreef:
Zo dat is luxe Nynkster! Mooi strandje ook zo!

Hier mag ook officieel nergens door de honden gezwommen worden maar als ik om zes uur smorgens al ergens als enige loop dan mag Skye best even dobberen haha. Verder moet ze het doen met de ventilator, badje en tuinsproeier.
Of zoals vandaag op stal, in het woonhuis van mn baas voor de airco :P slimme puppy haha.

Groot gelijk! Niemand die er last van heeft toch!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 07:12

Het is bij ons in huis heet maar gelukkig nog onder de 30... gewoon helemaal niks uitvoeren is de enige oplossing eigenlijk. Op werk heb ik gelukkig airco maar waar de honden normaal zitten helaas niet, dus Popo blijft thuis.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:56

Ons koelvest is binnen gekomen, postbezorger stond om 9 uur al voor de deur dus mooi voor de echte hitte begint! Guinness zat tussen 2 maten in en heb gekozen voor de grotere maat. Ook omdat hij nog groeit en het vest dan volgend jaar misschien ook wel past nog. Waar hij gister rond deze tijd al niet meer wist wat hij moest ligt hij nu lekker te slapen. Geen wild gehijg meer dus ik ben voorzichtig positief!
Afbeelding

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 09:57

Simoonzel schreef:
Het is bij ons in huis heet maar gelukkig nog onder de 30... gewoon helemaal niks uitvoeren is de enige oplossing eigenlijk. Op werk heb ik gelukkig airco maar waar de honden normaal zitten helaas niet, dus Popo blijft thuis.

Bij ons was het gister in de namiddag 36 graden in huis :(:) Dus toen zijn we maar weggegaan naar het strandje

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-19 10:04

Hoor veel positiefs over die vesten! Hier gelukkig airco dus nu is het 23,3 op de zaak. Buiten in de schaduw 28,3.

Chill is nog een dagje langer hier. Zouden hem gister avond naar schiphol brengen als zn ''baasjes'' zouden landen.. Maar door de storing op schiphol konden ze in barcelona niet vertrekken. Nu komen ze hem vanavond halen. Misschien dat ik daarna met de rest nog even naar het water ga.

Als het goed is moet ik vandaag van een van de fotograven in ieder geval een voorproefje ontvangen van de shoot. Ben benieuwd.