Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:13

Het ziet er naar uit dat de woning kleiner gaat worden dan we nu hebben, maar wel ruimer ingedeeld, en voor mij nog belangrijker; en prettigere buurt.

Katten eerst overzetten is ook wel een hele goede trouwens!

We hebben vandaag de eerste bezichtiging gedaan. Huis met een grote tuin, maar de rest viel helaas wat tegen dus besloten hier niet op te bieden. Donderdag ochtend hebben we weer een bezichtiging! Huis zonder tuin, maar instapklaar en 2 verdiepingen, met een groot balkon.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 18:22

De dames mochten hier donderdag even lekker buiten spelen terwijl ik de camera mee naar buiten had:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:36

Hebben jullie ervaring met het in huis halen van een kitten terwijl je andere kat(ten) naar buiten gaan met een kattenluik? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 21:50

Hier is het kattenluik dicht vanwege kitten en herplaatser en een andere kat die aangereden is. Ik doe dus heeeeel vaak de deur open en dicht. We zijn er nog niet uit hoe we dit van de zomer gaan doen want dan heb ik graag/regelmatig de keukendeur open. Dan zouden de 3 die niet naar buiten mogen, boven moeten (2verdiepingen ter beschikking dan dus plek genoeg maar ongezellig).

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:35

Heb 2 binnen katten (binnenkort 3). Daar verandert niet veel aan tenzij ik zou gaan verhuizen. Maar dat zit er voorlopig niet in.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 08:48

Bloemetje75 schreef:
Hier is het kattenluik dicht vanwege kitten en herplaatser en een andere kat die aangereden is. Ik doe dus heeeeel vaak de deur open en dicht. We zijn er nog niet uit hoe we dit van de zomer gaan doen want dan heb ik graag/regelmatig de keukendeur open. Dan zouden de 3 die niet naar buiten mogen, boven moeten (2verdiepingen ter beschikking dan dus plek genoeg maar ongezellig).

Nicky gaat meestal aan haar tuigje mee naar buiten als wij ons huis even goed door willen laten luchten. Maar idd wel oppassen met ramen die open staan. En onze voordeur kan op de haak een klein stukje open. Daar zou mevrouw niet tussen door moeten passen. Maar let altijd op :j

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:42

Thanks voor jullie reacties! Kittens zijn net geboren en heb nog even tijd om te beslissen of ik het doe of niet. Dit obstakel neem ik daar ook in mee. Ik heb angstige katten dus zelf de deur open en dichtdoen voor ze zit er niet in. Dan ben ik ze kwijt denk ik :')

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:49

En een kattenluik op chip? Dan kun je instellen welke katten er wel of niet doorheen mogen :)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:54

SimoneeM schreef:
En een kattenluik op chip? Dan kun je instellen welke katten er wel of niet doorheen mogen :)

Zat ik ook nog aan te denken ja :j is het dan niet heel frustrerend voor de kitten dat de anderen door het luik naar buiten gaan en zij dat nog niet mag?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:25

Negerzoen schreef:
SimoneeM schreef:

Zat ik ook nog aan te denken ja :j is het dan niet heel frustrerend voor de kitten dat de anderen door het luik naar buiten gaan en zij dat nog niet mag?

Mogelijk, maar dat ga je denk ik met alle opties houden waarbij de andere katten wel naar buiten mogen.
Risico op frustratie van de katten die niet meer naar buiten mogen is denk ik groter en dat is ook niet gunstig voor de band met de nieuwe kitten.
Is de bedoeling dat kitten uiteindelijk wel naar buiten mag? Dan is het puur even een paar maandjes doorbijten, denk dat dat wel goedkomt :j

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:17

Gebruiken jullie ook iets van mondverzorging voor jullie katten? Het viel me op dat Nicky een beetje tandsteen krijgt. En ik vroeg me af of jullie hier ervaring mee hebben?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:36

Ik poets de tandjes :j
Nu met klein tandborsteltje, eerst met een gaasje. Beetje kattentandpasta (en soms hexagel) en poetsen maar :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:39

Ik niet. Ik heb vanaf het begin af aan al brokken gevoerd die niet al te klein waren. Toen ik merkte dat Sammie ging schrokken en daarna de helft weer uitkotste omdat hij vol zat, ben ik de brok gaan mengen met Hills TD, speciaal voor de tanden, zodat hij wel moest kauwen.

Ze zijn nu 4 jaar, en tot nu toe is de dierenarts heel tevreden over de tanden! :j Kreeg vorig jaar met de APK zelfs complimenten dat de tanden er zo goed uitzagen. Ze mogen volgende maand weer voor de APK dus ben benieuwd wat ze er dan van zeggen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:50

Hier hebben ze ook veel te kauwen, maar helaas, zeker bij een kat met aanleg werkt dat niet voldoende.

Poetsen is de beste methode, aldus de dierenarts iig. Kun je het zonder af, mega fijn, maar ik zou het poetsen liefst aanleren van jongs af aan :j En zelfs dat is niet zaligmakend, onze poes heeft met 2,5 jaar al dr eerste reiniging gehad. Hopelijk blijft t nu langer ok.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 22:52

Nog nooit wat aan mondverzorging gedaan en altijd gezonde tanden gehad bij de katten... Worden jaarlijks gecontroleerd bij inenting en nooit wat over gehoord, behalve dan dat het er netjes uit zag :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:26

Bedankt voor jullie snelle reacties!

Nicky is nu 6 jaar. En bij alle htk-tjes van m'n ouders nog nooit een kat gehad die iets aan z'n gebit moest laten doen.

Het is ook niet geïrriteerd of wat ook maar. En ik kan er gewoon aan komen. Wellicht ben ik gewoon een overbezorgde katten moeder. :+

Die hexagel klinkt wel interessant, ff gegooglet.

Madam ligt nog heerlijk de slapen. En is zich van niks bewust. :7
Afbeelding

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 09:32

Voorkomen is beter dan genezen :D niks overbezorgds aan hoor :)

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 20:19

SimoneeM schreef:
Voorkomen is beter dan genezen :D niks overbezorgds aan hoor :)

Beter verwend dan verwaarloosd! :))

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 20:52

Een belangrijke les van Lanah vandaag!
Afbeelding

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:56

Haha hoe ging het?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-21 21:56

Oh goed ze vind dat niet erg. :')

Die kat spoort niet hoor.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 01:12

Hoef ik niet te proberen bij Toobs denk ik. Een hoop tegenstribbelen en krassen op m'n armen. _O-

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 11:03

J0anieke schreef:
Nog nooit wat aan mondverzorging gedaan en altijd gezonde tanden gehad bij de katten... Worden jaarlijks gecontroleerd bij inenting en nooit wat over gehoord, behalve dan dat het er netjes uit zag :')

Karma pakt me gelijk.. Net jaarlijkse controle gehad en Dobie en Zero hebben beide slecht tandvlees. Moet nu poetsen of brok voor tandvlees geven. Ga eerst dat laatste proberen, zie poetsen bij Dobie echt niet zitten..

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:19

Kan mijn vorige bericht niet meer aanpassen, maar heb besloten om voerbeleid helemaal om te gooien. Ze krijgen nu 2x per dag ongeveer 25 gram brokjes, geen natvoer. Ik wil eigenlijk over op merendeels natvoer en deels brokjes. Ben wel benieuwd of er mensen hier zijn die zo voeren?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 12:23

Yes, ik! Dat wil zeggen, ik voer inmiddels volledig rauw, maar heb een tijd veel natvoer, weinig brokjes gevoerd. Is erg goed voor ze :) Je zou eens op Catmoneo kunnen kijken, daar staat heel veel info hierover!

Tandplak blijf je dan wel houden (al geldt dat bij heel veel brok ook hoor, ook bij speciale brok), dus ik zou wel oefenen met poetsen als dat kan. Iets wat ook goed kan helpen overigens, is een eendagskuiken geven zo nu en dan (uit de diepvries bij sommige dierenwinkels). Maar dat moet je maar net willen/kunnen.