Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:03

Voor fiddle hebben we ook best wat betaald.. Maar dat is ook meer de kleur denk ik. Ze is het dubbel en dwars waard, zo lief. Ben echt weer op een roze wolkje.

Een HTK is evenlief als een raskat de k ik ja, maar als je op een ras verliefd bent of die graag wilt.. :p Honden ook zo denk ik.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 22:54

Turbo wil ik in September laten castreren. Hiervoor kan hij evt een keer dekken (is stamboom MC)
Maar is niet mijn intentie eigenlijk :)

Ik zelf hou erg van Siamezen. Maar nu toch een Maine coon. Hiervoor een birmaan & een siamees gehad (en de htkatten natuurlijk).

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:23

Heb 2 Britse Kortharen.
M'n ouders zijn begonnen met een Brit en tja.. <3

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 23:47

Ik heb 1,5 HTK; 1 van mezelf en 1 vd opvang maar langdurig dus een klein beetje van mij en hopelijk kan ik na deze week zeggen dat hij helemaal van mij is. *\o/*
Adoptie is bijna rond, moet nog een definitief 'ja' krijgen vd woonvorm en dan bevestigen bij de opvang.
Oh en ik denk dat ik zo'n beetje de oudste 'kittens' heb, ze zijn 11 en 13 jaar. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:23

Heb 3 htk-tjes :P

Uniek hier weer :') , Rambo ligt boven op de krabpaal en Boris ligt maar 1 etage lager . Rambo snurkt gewoon door :oo

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:28

:))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 00:30

:')

Afbeelding

Ze liggen er ook zo zoet en onschuldig bij :')

Lola ligt lekker op haar eigen paal :

Afbeelding

Vrede op aarde in huize [naam] voor een keer :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 07:34

Ik ga vanmiddag de asiel foto van mjjn kat opzoeken. Was ze nog lelijk dun en zo, nu is ze zo mooooi! :)

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:04

Beloven schreef:
Ik vind zon witte bengaal echt gaaf. Maar de centjes.. Au. :+

Crines schreef:
Die opgroeifoto's zijn echt gaaf.

Maine Coons vind ik echt heel mooie katten :j
Begalers ook.

Ik ken niet zoveel van raskattan, maar die heb ik altijd mooi gevonden.
Ook wel zo'n hele bleke met wat grijs of beige. De naam ontglipt me maar ken wel een kleurnaam (Seal Point?)

Sneeuwbengalen bedoelen jullie :D die heb je in 3 soorten, en ik denk dat Crines doelt op de Seal Lynx Point. Je hebt de Seal Lynx Point, die worden wit geboren en de aftekening wordt steeds zichtbaarder, maar die blijven vaak vrij licht en houden altijd blauwe ogen, de Seal Mink is wat donkerder, wordt inclusief aftekening geboren en krijgen vaak groene/aquablauwe ogen, en dan heb je nog de Seal Sepia, de donkerste van het stel, die hebben meestal groene ogen.

Ik ben zelf helemaal weg van de Seal Lynx, vooral om de prachtige blauwe ogen die geen enkele andere kleur Bengaal heeft. Gelukkig draagt een van mijn poezen (Terra, de bruine) het gen voor Seal Lynx, dus mits ik een kater in die kleur danwel een kater die de kleur draagt kan vinden, kan ik in een nestje met haar straks ook Seal Lynx verwachten. En daar zal ik er dan zeker eentje van houden hoor :D

Wat het geld betreft, dat is inderdaad au. :') Laat ik maar niet zeggen hoeveel ik voor mijn fokpoezen heb neergelegd, want dat is nog ongeveer het dubbele of meer van wat ervoor betaalt als huisdier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:16

Ik wil later als er geld is nog wel heel graag eentje hoor, dat is ook echt een droomkat, hihi.

Verder vind ik ragdolls ook heel gaaf, dat haar valt nog wel mee, maar die Main Coons zijn nog erger geloof ik?

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:23

Beloven schreef:
Ik wil later als er geld is nog wel heel graag eentje hoor, dat is ook echt een droomkat, hihi.

Verder vind ik ragdolls ook heel gaaf, dat haar valt nog wel mee, maar die Main Coons zijn nog erger geloof ik?

Ik begreep laatst dat Ragdolls ondanks hun lange haar niet veel verharen, iets met hun ondervacht ofzo? Ik heb ze zelf nooit gehad maar het klinkt in ieder geval ideaal voor een langharige kat en dan weinig haar :j als ik op een show sta heb ik altijd een beetje medelijden met de mensen die een uur voor de keuring al aan het kammen moeten en er hele bossen haar afhalen, wat een werk! Maargoed die zullen weer medelijden met mij hebben als zij rustig met hun zwaar relaxte kat naar de keurmeester lopen, en ik die van mij met moeite in bedwang kan houden. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:26

Ja zoiets had ik ook begrepen! Wij hebben een halve main coon, maar die wast zich enorm goed. Hoewel onze rode kater ook hele bossen haar vanaf komen :+.

Heb zo'n nep furminator, prima ding!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:29

Haha oh my! Zegt het eigenlijk wat over haarlengte van de kat en hoeveel ze verharen? Of ervaren jullie met andere rassen/HTK ook veel of juist weinig haar?

Ik ben in ieder geval maar blij met mijn amper-harende hypoallergene katten. Om de katten hoef ik niet te stofzuigen in ieder geval. Ideaal want ik heb er al zo'n hekel aan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:35

Als ik hier zo rond kijk maakt dat echt niks uit. :}

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:39

Volgens mij verharen de meeste langharen 2x per jaar flink en daartussenin weinig tot niet terwijl een hoop kortharen het hele jaar door verharen en 2x per jaar erger.
Dat haarverlies schijn je wel met voer te kunnen verminderen, iets met weinig tot geen granen en veel vlees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:45

Ach ik stofzuig toch elke dag :P

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:01

Ik trek dagelijks een bezem door de kiet heen ivm geknoeide brokjes en veeg daarnaast met een rubberen borstel de mandjes/kleedjes/bank af.
1-2x per week gaat de stofzuiger nog door het huis en over de bank.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:09

Hierzo elke dag of om de dag de stofzuiger beneden, boven niet zo heel vaak, daar valt ook reuze mee. Stofzuig de bank gewoon, werkt prima.

Wil misschien nog bij een outlet een eigen krabpaal in elkaar zetten, ze vinden die hangmandjes allemaal zooo lekker! Dus wou er eentje maken met wat hangmandjes en dan paaltjes ertussen tot het plafond (is hier ruim 3 meter denk ik). Kunnen ze ook nog redelijk klimmen :p

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:14

Ik stofzuig niet eens in de eerste plaats vanwege het haar, maar vooral vanwege het kattenbakgrit.... Ik heb overigens 2 blauwe russen zonder papier, een htk lapje en een hkt sealpoint.

Dit is Anushka, van haar geen babyfoto omdat ik haar pas vanaf ruim een jaar oud heb Afbeelding

Dit is Kiska, haar dochter.
ongeveer 8 weken volgens mij
Afbeelding

ongeveer 4 maanden
Afbeelding

En als volwassen poes, op deze foto ongeveer een jaar
Afbeelding

Fleur heb ik vanaf haar 5de, dus ook geen babyfoto's
Afbeelding

En Jiala
7 weken oud
Afbeelding

Een maand of 3/4
Afbeelding

En hier 10 maanden oud
Afbeelding

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:36

Ohhh die Blauwe Russen <3 die staan ook nog op mijn verlanglijstje.

Voor het grit heb ik overigens een kruimeldief gekocht. Die hangt in de bijkeuken en eenmaal daags haal ik dat ding even langs de kattenbakken, de voerbakken en even met de franse slag door de rest van het huis. Ik stofzuig eigenlijk maar 1 keer per week het hele huis goed, en dweilen ook, maar eigenlijk is het amper nodig. Oppervlakken afnemen is hier overigens wel dweilen met de kraan open, allemaal mat-witte meubels, en het is natuurlijk onwijs leuk om als die schoon worden gemaakt er juist overheen te lopen >;) standaard kattenpootjes op al mijn meubels haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 13:45

Ik mag hier niet dweilen, hardhout gerookt en vissengraat.. Beneden doe ik het wel eens hoor.. Wordt gewoon te vies anders.. En het ruikt 10x beter, hihi!

Wij hebben ook nog ergens een kruimeldief, goeie!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 21:34

Vandaag foto vergeten, whoeps!!
Morgen druk dus misschien dan geen foto. Paspoort van haar ligt ergens ver achter in een kast die vol ligt met zooi :')

Mijn andere kat eet zo veel beesten buiten...
Ze gaan met wat vlees hun slaapplek in maar ze wil steeds niet als ze vol is, pff.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 23:06

Ik zou ooit nog een XXL Main Coon willen (van 10 a 15 kilo). Lijkt mij helemaal gaaf :D

Mooie katten amable :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:03

Per vandaag heb ik weer 2 katten, de opvanger is vanaf nu van mij! *\o/*
Hij heeft ook een naamsverandering cadeau gekregen, want Poema past meer bij een sorrel kat en niet bij een zwarte.
Voortaan heet hij Jhula, wat je uitspreek als Joela (met een engelse j, dus een harde d/zachte t klank).
Jhula is Bengaals en betekend roet, qua klank komt het overeen met Poema en dat samen maakt dat ik het voor deze zwarte man een goed gekozen naam vind. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 16:15

Ah gefeliciteerd, fijn dat die mag blijven!!

Zo trof mijn vriend Fiddle en onze rode dikke kater aan :+

Afbeelding