Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JustJoyce

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 19:15

Wat gaaf zo'n dog trail!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 21:49

Levi heeft allebei zijn hielkussentjes beschadigd, of hoe die dingen heten hihi. Geen idee hoe hij daar nou zo aankomt.. Liep op het strand en toen viel het me pas op dat hij ineens eraan zat.
Nu zette ik hem net op tafel en keek even in het licht. Het is alweer dicht, maar zie ik aan de andere pootje ook een soort driehoek sneetje erin zitten.
Maar beetje zalf smeren komt wel weer goed

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:04

Lijkt mij met Oll juist wel leuk, zo'n dogtrail of dogsurvival :) Alleen ik heb zelf nul conditie hahahaha :P

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:45

Apart Karin! Misschien met ballen gooien en dan sliding stop? Bodhi heeft dan ook wel eens wondjes op der hakjes.

Hier zaterdag wedstrijd met bikejoring, ondanks dat we eergister zijn begonnen met trainen doet ze het echt super goed!

Gaan bij jullie de behendigheidslessen nog door? Hier liggen ze al 2 weken stil door slecht weer :( Marleen; wanneer gaan jullie weer naar binnen met trainen?

Dogsurvival vind ik zooo leuk! Baal er van dat ze dit jaar allemaal op dagen vallen dat ik niet kan :(

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 14:58

Wij gaan na volgende week weer naar binnen toe bij de ene club. Andere club ligt stil met slecht weer.
Hier helaas even het trainen op een laag pitje. Enorm druk met nieuwe huisje, volgende week de sleutel en dan nog drukker.
Hondjes komen momenteel wel aandacht tekort helaas.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:03

Ik meld me hier ook ff. Ik heb dan wel geen eigen hond, maar m'n zus heeft een Jack Russell. Hij heeft eerst z'n puppycursus gedaan en daarna de basiscursus. Daarna doorgegaan met gehoorzaamheid, maar daar had meneer geen tijd voor. De aandacht ging meer uit naar de konijnenkeutels en het flyball op het veld ernaast.
Hij mocht een proefles meedraaien bij flyball, maar hij was echt een ongeleid projectiel en dachten dit word niks met hem. Hij moest ook aan de flexlijn anders was hij weg. Bakkie trappen had hij al heel snel door en nog geen half jaar later mocht hij mee naar een wedstrijd in Almere. Daar heeft hij alle keren gelopen en ging super. Sinds die tijd gaat het alleen maar beter en beter. Ik ben op een gegeven moment ballenlader geworden bij een ander team. Echt leuk om te doen! Op een gegeven moment werd me gevraagd of ik met een hondje wilde meelopen wat me heel leuk leek. Dus ben ik met haar gaan trainen en ondertussen heb ik nu 3 wedstrijden met haar gelopen. Alleen was er nog een ballenlader nodig en dat is m'n vriend geworden .
Wat is het leuk om in teamverband wedstrijden te lopen!
En aankomende zondag doen we mee met de dogsurvival in Delft.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 15:45

Wij geven gewoon behendigheid nu :j
Welkom Fique!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:03

Bij mij ging het vorige week althans gewoon door. Vandaag is er minder regen gevallen dus zal het ook wel gewoon doorgaan. Wij hebben een redelijk belabberd en ongelijk terrein maar het voordeel is dat er geen water blijft staan :P

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 16:15

Wij gaan per 1 november weer naar binnen Angelique :) Vanavond mogen we wel weer trainen, met het is wel behelpen nu met die enorme regen steeds :(

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 17:49

Seni schreef:
Apart Karin! Misschien met ballen gooien en dan sliding stop? Bodhi heeft dan ook wel eens wondjes op der hakjes.

Ja dat kan misschien wel ja, niet aan gedacht

Citaat:
Gaan bij jullie de behendigheidslessen nog door? Hier liggen ze al 2 weken stil door slecht weer :(

Ja ook hier gaan ze gewoon door

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 21:34

Ik doe zelf gehoorzaamheid maar op het andere veld zie ik de behendigheid gewoon doorgaan :j .

Vandaag was echt een ramp.. Thuis doet meneer alles, en daar weigert ie dienst. En ik had zelfs worst meegenomen voor de verandering in de hoop hem te kunnen paaien. Als iemand nog tips heeft :')

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 22:49

Wat doet hij dan ipv wat jij van hem vraagt?

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-15 23:01

Even een foto van m'n knappe man <3
Afbeelding
Afbeelding

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:21

Niks! :D :')
Af liggen deed hij écht niet terwijl hij het prima kan op stem commando. Aan de voet zitten deed meneer alsof het een drama was, terwijl hij dat thuis ook kan op stem commando.. Niet perfect, maar het begrip snapt hij wel (al moeten we dan dus nog oefenen op het links naast zitten iets strakker te maken).
Met volgen stopte meneer zijn neus gewoon in het gras en had totaal geen aandacht (ook nauwelijks te krijgen). Hij luisterde zelfs slecht naar het gewone zit commando..

Het enige wat hij wilde doen was voor komen :+ .

Ik had ook zoiets van 'laat maar' want het wilde gewoon echt niet. Maar dat ga ik niet elke keer doen want hij kan het prima, hij weigert alleen :') ..

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 07:30

Die van mij heeft ook wel eens zo'n les dat ze alles vertikt. De laatste keer was ik mijn beloningsbrokjes vergeten, hoe stom kun je zijn, gelukkig hadden ze daar dezelfde brokjes dan die ik gebruik. Ook een paar stukjes fricandel erdoor en toen was ze wel erg allert op mij. Toch maar eens vaker proberen

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:11

Ik vraag wat hij wèl doet. Dus gaat hij snuffelen? Blaffen? Rennen? Je aanstaren? Dat bedoel ik :-)

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 09:17

Neej schreef:
Da's dus jammer.. Ik zou ook eigenlijk niet weten wie dat hier in de regio nog meer geeft eigenlijk... Je kunt iig altijd even komen kijken, als je eens tijd hebt. Ook hier en daar een lesje kan leerzaam zijn ;) Check de (inmiddels na veel problemen weer werkende) site anders even voor het telefoonnummer :)

Ik heb toch afgezegd voor de cursus op donderdag. Gisteren een proeflesje meegelopen, maar denk dat het te druk is voor Chef zijn koppie twee plaatsen lessen op toch net even andere manier.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:42

Hij doet gewoon echt niks, haha. Hij rent niet, snuffelt niet (zit dan ook aan de lijn), blaft niet. Hij staart me ook niet aan. Hij negeert me eigenlijk gewoon. En dan kan ik hoog en laag springen, lekkere dingen hebben of een leuk speeltje; nu hij aan het puberen is ben ik gewoon echt niet interessant op het veld.

Ik overweeg om tussendoor vrij te gaan oefenen daar op het veld.

En overigens dat als ik thuis oefen vind hij het juist erg leuk en is hij ook enthousiast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 17:49

Hier gaan trainingen allertijde door. Veld is goed gedraineerd. Alleen als het onweert of echt andere noodweer is, dan is er geen training

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 21:06

xChantal94 schreef:
Hij doet gewoon echt niks, haha. Hij rent niet, snuffelt niet (zit dan ook aan de lijn), blaft niet. Hij staart me ook niet aan. Hij negeert me eigenlijk gewoon. En dan kan ik hoog en laag springen, lekkere dingen hebben of een leuk speeltje; nu hij aan het puberen is ben ik gewoon echt niet interessant op het veld.

Ik overweeg om tussendoor vrij te gaan oefenen daar op het veld.

En overigens dat als ik thuis oefen vind hij het juist erg leuk en is hij ook enthousiast.

Heb je dingen die lekker lijken of vindt hij ze ook echt lekker? Heb je een speeltje wat leuk lijkt of vindt hij het een leuk speeltje? Doet hij de oefeningen met deze beloningen op alle willekeurige andere plekken zoals thuis, op de markt, in de speeltuin, in het losloopgebied, etc?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 23:13

Hier gaat de training ook bijna altijd door. Bij echt harde regen etc wordt het wel afgelast. En laatst was het warmer dan 35 graden.

Ons veld ligt op een heuvel en is dus eigenlijk altijd droog :)

Vandaag weer lekker getrained. Madam was weer heel erg hyper en wist opeens niet meer hoe ze de paaltjes moest doen (nee snel erdoorheen/overheen was belangrijker)
Omdat ze zo hyper waa zijn we op een gegeven moment maar vooruit werken gaan oefenen en dat ging vooe het eerst echt heel goed. Gioia kleeft heel erg aan me en ze moet echt leren om los van mij ook haar sprongen te maken.
Maar ze is nog maar jong en we doen het voor het plezier. Dus ze krijgt alle tijd ;)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 11:23

Ik heb morgen weer wedstrijd, ben benieuwd.
Geen officiële dus gewoon een lekker oefen wedstrijdje

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-15 21:43

JustJoyce schreef:
Neej schreef:
Da's dus jammer.. Ik zou ook eigenlijk niet weten wie dat hier in de regio nog meer geeft eigenlijk... Je kunt iig altijd even komen kijken, als je eens tijd hebt. Ook hier en daar een lesje kan leerzaam zijn ;) Check de (inmiddels na veel problemen weer werkende) site anders even voor het telefoonnummer :)

Ik heb toch afgezegd voor de cursus op donderdag. Gisteren een proeflesje meegelopen, maar denk dat het te druk is voor Chef zijn koppie twee plaatsen lessen op toch net even andere manier.

Chef is ook nog jong natuurlijk he :) Nou ja mocht je zin hebben, kom een keertje kijken op donderdag :) Ik doe definitief niet meer mee met Ollie met de behendigheid maar heb wél weer een leuke nieuwe uitdaging in de vorm van een boevenpupje waar ik af en toe de ringtraining mee mag lopen én mijn behendigheids trainster is superlief, die zei "je mag anders ook wel af en toe met mijn hond de les meelopen" :) :) Dus ik ben er sowieso toch meestal op donderdag :)

Voor ons de zoektocht nu naar een andere vereniging; want eerlijk is eerlijk, het behendigheidsvirus is wel weer héél erg gaan kriebelen :D

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:08

Ben benieuwd hoe je wedstrijd gegaan is Karin.
Erg is dat he dat virus. Als je het eenmaal hebt....

Ik heb het filmpje klaar van onze oefenwedstrijd. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-15 19:55

Wedstrijd ging wel redelijk, 1e rondje was echt een drama hihi