Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
melody7 schreef:Op het zuiden zou ik ook niet durven, ze kunnen heel slecht tegen hitte. Als ze te lang in de zon zitten kunnen ze zelfs overlijden.
Melissa, je kunt ze vanuit de reiskooi best meteen overzetten in de C&C. Cavia's zijn gelukkig al snel tevreden zolang ze maar eten hebben
NAIWHL schreef:Nou we hebben hier nu een mooie stabiele groep van 7de twee meiden van xbelieveitx zijn hier komen wonen.
En vanaf zondag gaat de nachttemperatuur omhoog lijkt het en kunnen ze weer dag en nacht naar hun eigen wei. Was nu nog even improviseren tussen wei en garage met mooi weer...
[ [url=m/OsaREc.jpg]Afbeelding[/url] ]
beert schreef:Even omhoog schoppen met een nare update. Misschien hebben jullie ervaringen?
Mijn zoon van zes vindt de cavia's heel leuk en had ze dan de week in de zandbak gezet. En dan een deken erover en gras voeren enzo, allemaal prima. Vandaag had hij dat weer gedaan en ik was er op dat moment even niet bij. Dus ik ga kijken en zie dat hij vier cavia's in de zandbak heeft en allemaal hooi erbij gelegd, allemaal heel lief. Alleen één van de cavia's zat niet bij de rest en mijn jongste zoon gooide er zand overheen. Dus ik pak die cavia op en spreek de jongste streng toe en op dat moment realiseer ik me dat de cavia dood is :-(. Echt nog maar heel kort, want hij voelde nog warm en soepel.
We waren behoorlijk geschrokken, want het was een gezonde cavia van anderhalf jaar. Ik heb aan mijn zoon gevraagd wat er gebeurd is en die cavia is uit zijn handen gesprongen. Ik zag ook dat het dier zand in zijn bek had. Het enige wat ik kan bedenken is dat hij op zijn bek geland is en daarbij zijn nek heeft gebroken. Er was geen bloed en hij heeft ook niet gegild of iets.
Klinkt dat logisch en kan een cavia daardoor overlijden?
Ik voel me overigens wel best klote eronder :-(. Zowel voor het dier natuurlijk, als naar mijn zoon toe, die iets leuks wilde doen met de cavia's en het dan zo eindigt.
DubbelFun schreef:Heel sneu dat dit gebeurd is, maar ze kunnen idd weinig hebben qua vallen. Cavia's en jonge kinderen is ook niet de beste kombi zonder toezicht.