Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 09:54

Ik ben echt benieuwd inderdaad!

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:00

ik wil ook wel een pb als het je niet scheelt :D

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:06

Bij die even breed als hoge staffords heb ik wel eens echt korte neuzen gezien volgens mij.
Loopt bij mij in de behendigheids groep zon mini mops, hijgt al voor hij over de eerste sprong is :(:)
Karakter zal best leuk zijn maar kan dat dan niet functioneel?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 10:09

Haha zal zo een PB sturen Lara! :P

Ja daar gaat het ook mis Azmay. Hoe groter/grover de kop hoe korter de neus lijkt te worden helaas...

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:43

Ik ben dat soort fokken echt zo zat, waarom de overheid daar geen regels op zet is me echt een raadsel.

Gelukkig heeft AJ genoeg neus _O-

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 10:47

Heel simpel, het is niet te handhaven. :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 11:02

zo is het ook volgens de wet verboden om met zieke dieren/erfelijke aandoeningen te fokken.. Maarja. Tenzij mensen er een zaak van maken word daar ook niks aan gedaan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 11:30

Mijn knappe kind, iedere keer weer word ik opnieuw verliefd, of het nou de goede kleur is of niet. Het is mijn perfecte plaatje. :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 14:20

Het ras blijft echt niet mijn ding. Maar blijf haar kleur wel mooi vinden!

Chick zit lekker naar buiten te kijken vanuit de kennel
Afbeelding

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:40

Iris vindt zwemmen nog steeds niet heel leuk. Pootjebaden is genoeg! Gister heb ik de 7 jaar oude Leonberger van mijn ouders meegenomen naar huis en vanmiddag heeft Iris Puppy-spetterles gehad.

Afbeelding
Nog niet overtuigd...

Afbeelding
Maar goed voorbeeld doet goed volgen.

Afbeelding
Moet het niet te snel gaan!

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:47

Heb je de bal nou aan een touwtje? :')

In het dorp van mijn schoonouders wonen mensen die in het weekend altijd gaan varen, hebben ook een eigen boot, luxe ding! Dus ze wilde een hond die meekon op de boot, iets wat altijd wel van water houd! :j

Labrador! Je kunt het wel al raden, die labrador zwom totaal niet. Nog steeds niet en ze hebben hem al een paar jaar. Dus als zij gaan zwemmen kijkt hij op de boot. _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 14:48

Ahh Chick is ook zo van het pootje baden. Ik heb haar deze zomer wel een paar keer kunnen laten zwemmen. Maar dan moet Boellie echt uit haar buurt blijven anders krijg je haar niet zo ver.
Net ook weer gaan zwemmen. Boellie helemaal gelukkig en Chick vond het wandelen en pootjebaden helemaal prima.

Ze heeft zowaar nog eventjes gespeeld met een Welsh Corgi achtig iets. Beestje liep los en kwam zo op Chick af... Beestje was wel heel voorzichtig met kennis maken en ik kon geen baasje vinden dus heb het gewoon geprobeerd.. En er werd heel voorzichtig wat gespeeld! Dus ben toch wel een beetje trots. Jammer was wel dat baasje er weinig moeite voor deed toen de hond niet luisterde om hem wel mee te krijgen.. En toen ie eindelijk mee liep werd er verder niks meer tegen de hond gezegd.

Zo even via mn telefoon een paar foto's uploaden. Filmpjes heb ik zat. Misschien maak ik daar zo even wat screenshots uit!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die bal aan een touwtje is echt handig!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 14:58

De buik koelen. :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 15:00

Haha ja Chick gaat buikje koelen en het water pootjes geven... Maar soms gaat ze wel echt zwemmen. Filmpjes van Boellie in het water heb ik wel. Die is zo blij dan. We waren hem een paar keer ''kwijt'' dook ie ineens kopje onder. Bleek dat daar visjes zwemmen. :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:02

Ik vind Dana werkelijk prachtig <3

Zwemmen is leuk maar zoveel gedoe met natte honden en ze willen toch niet echt hier

Zie net dat Lilith 2 tanden kwijt aan het raken is, niet de middelste maar de 2 ernaast bovenin. 1 is weg en 1 zit akelig los. Is dadelijk net een konijn _O-

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 15:04

Chick is gelukkig bij de auto meestal al droog. Die heeft zo'n dunne vacht. Boellie duurt ook wat langer.

Haha dat ga je vast niet op de foto krijgen Azmay!

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:05

Ohoh puppy! Dat er een keer iets verkeerds gegeten zou worden was niet een vraag of maar wanneer. Nu dus. Plastic zakje met een of ander poeder -:(- ik ben als een dolle naar het Kruidvat gefietst om waterstofperoxide te halen. Gelukkig werkte dit goed en is het zakje met een hele boel andere maaginhoud eruit. Pups voelt zich niet zo fijn, maar dat is wel begrijpelijk. Nu ligt hij lekker te slapen. De rest van de dag extra goed in de gaten houden. En morgen beginnen we met het oefenen van "spuug uit!!!!"

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:07

kiwiwitje schreef:
Chick is gelukkig bij de auto meestal al droog. Die heeft zo'n dunne vacht. Boellie duurt ook wat langer.

O maar ze is heel braaf met tandjes kijken

Afbeelding

In tegenstelling tot wanneer ze een lekker botje heeft en klinkt alsof ze me aan gaat vliegen als ik haar ook maar aan durf te kijken >;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:10

Ik zou het eerder voor proberen te blijven, leren niks te pakken. Als het bijvoorbeeld een giftige spons is hoeft de hond maar even te happen, dan komt het gif al in de slijmvliezen. Dat kan helaas al veel schade veroorzaken.

En als het écht te extreem is, een muilkorf. Gezondheid gaat altijd voor.

Hier zwemmen alle honden graag, maar we hebben een waterblazer en de badjassen. Dus geen problemen met vieze of natte honden. :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-18 15:15

Dat is makkelijk Azmay! T is altijd geen gezicht als ze wisselen he :')

Wat een pech mvdende! Misschien toch inderdaad maar een korfje gaan oefenen. Hij heeft al wat vaker dingen die hij niet mocht hebben gepakt toch? Botjes met wandelen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:17

Oeh ja dingen van straat pakken moet je niet hebben, het nee commando zit er hier zo goed in dat ik dat (overheerlijke verdedigbare) botje voor haar neus kan houden en ze nog braaf wacht.
Op straat is dat moeilijker, maar los werkt thuis ook goed dus ik hoop dat dat op straat ook blijft functioneren.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:18

Azmay schreef:
kiwiwitje schreef:

O maar ze is heel braaf met tandjes kijken

[ [url=m/z3Y6s2.jpg]Afbeelding[/url] ]

In tegenstelling tot wanneer ze een lekker botje heeft en klinkt alsof ze me aan gaat vliegen als ik haar ook maar aan durf te kijken >;)

De twee middelste tanden bovenin zijn al gewisseld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:29

Jep, voorkomen is beter dan genezen. Ik ga er dan ook gelijk mee aan de slag. Tot nu toe bleef het bij "redelijk onschuldig" en het waren altijd echt "eetbare" dingen zoals botjes en poep, dat er nu een plastic zakje mee naar binnen verdween, had ik dan ook niet verwacht.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:37

Daarom loopt karma ook aan de muilkorf, leuk is anders maar zij rent nog net zo gelukkig. Ik zat te veel bij de dierenarts vanwege die vreetzak :+

Zwemmen heerlijk vooral kopje ondergaan, balto die is echt knetter op water _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-18 15:39

Afbeelding

deze heb ik, daar kan ze echt niks mee eten, heb ook nog een baskervil maar daar krijgt ze makkelijk eten door :=