Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kevinsky

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:59

Dus toch! Heel mooi!! <3

Hier hebben we een 'administratie in pyjama met Nicky op schoot' ochtend :')

Afbeelding

Vriendlief werkt al een heel jaar thuis. Die stoort ze amper. Maar zodra ik ergens wil zitten met de laptop. Dan rent ze achter mij aan en propt ze zich samen met de laptop op schoot. :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:54

Lekker toch altijd warm op schoot. :D

De kleintjes vinden mij niet leuk. :roll:

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:57

Ja gisteravond ging ze zomaar op tijd naar bed! En zat ik zomaar alleen onder het kleedje op de bank. Het voelde gewoon leeg dat ze er niet bij onder lag. _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:00

Doen ze express is een hint dat het bedtijd is.

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:08

Haha Nicky haar bed staat boven op de overloop. (zeg maar alles, bijkeuken, hal en overloop met uitzondering van de woonkamer én onze slaapkamer die daar aan vast zit) Dus bedtijd is meestal een dingetje.. Dan rent ze door het halve huis zodat ze nog even tijd kan rekken. := Als ze zelf vroegtijdig gaat, ben ik altijd bang dat ze ziek is. :o

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:17

Aw die kittentjes. <3
Nog gefeliciteerd Marcella!

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 17:32

Marcella schreef:
Lekker toch altijd warm op schoot. :D

De kleintjes vinden mij niet leuk. :roll:

Bliezen ze naar je??? Dat vind ik altijd zo ontzettend schattig als ze dat doen :D Grote bek in een klein lijfje.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:16

Ja rood is nu al kampioen blazen naar mij. Wordt een pittig beestje. En naar Blue blazen ze niet.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:22

Jij loopt op 2 poten.. dat klopt gewoon niet..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:26

Nee hoor gaat soms ook op vier door het huis achter Blue aan tikkertje spelen. _O-

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:26

IMJ schreef:
Jij loopt op 2 poten.. dat klopt gewoon niet..

Hahaha dus je moet gaan kruipen :j :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:34

En ook af en toe hoge rug opzetten om het spelletje nog leuker te maken.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:24

Nu snap ik dat ze je eng vinden _O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:28

Ja alleen Blue vind het geweldig. Zeker nu Maira geen tijd heeft. Klim alleen niet in krabpaal. :')

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:08

Afbeelding
Oppas tante Blue. <3

Gisteren avond nog tikkertje gespeeld met Blue, maar kon het niet winnen. :')

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 12:42

Lieve foto!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:46

Ahh wat lief die foto. <3

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:21

Wat een lieve foto! <3

Hier hebben we weer lekker buiten gezeten. Ik ben deze week vrij. En Nicky maakt er zeker goed gebruik van ;)
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:17

Heerlijk die kittens Marcella! <3

Wat een heerlijke foto Kevinsky! Heerlijk genieten!!

Ik heb een vraag aan jullie :+ Wij zijn aan het kijken voor een koophuis, dus vroeg of laat gaan wij verhuizen *\O/*
Nu had ik het er gister met mijn vriend over, hoe we het dan doen met de katten. Mijn vriend zegt: 2 kattenbakken neerzetten voor de zekerheid. Ik zeg: gewoon de kattenbak in de ruimte waar we deze willen hebben. De katten daar in die ruimte een uurtje of 2 opsluiten en met rust laten zodat ze tot rust kunnen komen en weten waar de kattenbak is, en daarna gewoon door het huis laten struinen en hun gang laten gaan. Ik denk dat het plan is, om in 1 of 2 dagen onze meubels te verhuizen, dus er komt al genoeg stress op hun dak dan :=

Zijn er hier die verhuisd zijn met hun katten, en hoe hebben jullie dit aangepakt? Onze katten zijn best wel stress kipjes dus ik verwacht 2 dingen: of ze lopen vol spanning door het huis op onderzoek uit, of ze kruipen ergens onder en laten zich de eerste paar uur niet zien.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:22

Wij hebben de katten op op een kamer opgesloten tijdens verhuizen. Deur op slot brief op de deur niet openen ivm katten. Daarna alles verhuisd. Vervolgens de katten in een reismand en meegenomen naar nieuwe huis. Daar losgelaten bij de kattenbak zodat ze die konden vinden. En vervolgens laten gaan. Ik ben in het nieuwe huis gebleven met de katten en vriendlief is de laatste spullen gaan halen. Vervolgens een 2 tal dagen helemaal niks gedaan. Gewoon de katten laten wennen en daarna was het alsof we nooit ergens anders gewoond hadden.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 23:00

xoranlover schreef:
Wij hebben de katten op op een kamer opgesloten tijdens verhuizen. Deur op slot brief op de deur niet openen ivm katten. Daarna alles verhuisd. Vervolgens de katten in een reismand en meegenomen naar nieuwe huis. Daar losgelaten bij de kattenbak zodat ze die konden vinden. En vervolgens laten gaan. Ik ben in het nieuwe huis gebleven met de katten en vriendlief is de laatste spullen gaan halen. Vervolgens een 2 tal dagen helemaal niks gedaan. Gewoon de katten laten wennen en daarna was het alsof we nooit ergens anders gewoond hadden.

Ah top, komt dus redelijk overeen met wat ik in gedachten had :=

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 06:56

Wij hadden met inladen van de eerste bussen de katten opgesloten in een (al leeggehaalde) kamer van het oude huis met de kattenbakken en de reismandjes er ook vast in. Toen de eerste bussen vol waren hebben we ze 'gevangen' (2 vd 3 lagen al in de reismandjes, die staan hier standaard in huis en slapen ze veel in :+). Met de eerste lading meubels zijn ze toen meegegaan naar het nieuwe huis en daar heb ik ze meteen in een lege zolder kamer los gelaten (met kattenbakken, voer, water en reismandjes). Toen alles verhuisd was en de verhuizers weg waren hebben we de kamer pas open gedaan. 1 vd kattenbakken heb ik toen in de woonkamer gezet, voor het geval ze niet meer op zolder durfde te komen. Ze gingen toen met z'n 3e het nieuwe huis verkennen, ging verder prima. :D
Ik was ook bang dat ze stress zouden hebben, maar volgensmij had uiteindelijk ikzelf meer stress dan de katten.. :')

kevinsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:29

Zelf niet verhuist. Maar Nicky wel verhuist na haar adoptie. ;)

Haar reismandje naast de kattenbak gezet en haar toen eerst lekker met rust gelaten. Kon ze mooi op haar eigen tempo het huis verkennen. Na een paar uur lag madam al prinses heerlijk op de bank te slapen. En wist ze alles te vinden. :j

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 23:12

Ik had de katten in de oude woning even in de badkamer gedaan, omdat we hulp kregen met spullen inladen.
Toen het grotere spul in de nieuwe woning stond ben ik de katten gaan halen, uiteraard gewoon in reismandje in de auto.
In de nieuwe woning hadden ze een kamer voor zichzelf, daar stonden alleen een kledingkast en ladekast met lekker dik kussen er op voor ze. En natuurlijk kattenbak, eten, drinken en krabpaaltje. In die kamer gelaten tot de volgende ochtend, toen begonnen ze allebei om 8:00 uur te miauwen. :+
Toen hebben we de deur van 'hun' kamer open gedaan, en onze slaapkamer, maar de overige kamers + zolderkamer nog wel dicht (ook omdat het overal nog een zooi was :P), en zo konden ze langzaamaan alles ontdekken. :)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:10

Wij gaan ook binnenkort verhuizen; wij gaan de katten eerst verhuizen en daar in 1 kamer laten met al hun spullen (daar hebben we daar meer ruimte voor namelijk) en dan daarna alles verhuizen.

Kattenbak kun je, zodra ze overal kunnen komen, prima neerzetten waar je m wil zetten. Ik heb sws 2 kattenbakken op 2 katten, dus hier hebben ze al meer keuze haha. Als je echt veel groter gaat wonen zou ik wel overwegen er een bak bij te zetten.