Ik geef ze de ene dag iets uit de diepvries (daphnia of tropische mix enzo) en de andere dag krijgen ze vlokvoer. Dus ik heb maar 1 soort vlokvoer en 2 of 3 soorten diepvries. Nu heb ik heel veel keus...
Toen ik het 60 aquarium kocht zat er een ancistrus en pleco bij, die vond ze zó eng! Gelukkig had ik binnen 3 dagen een beter plekje voor ze dan in die kleine 60 bak.
mindful
Geplaatst: 30-09-18 22:18
Ojadaar ben ik ookzo fan van! Ik heb een albino ancistrus en wil graag een mannetje met baard maar tschijnt dat die ook kweken als konijnen Hahaha ukkiepuk
mindful
Geplaatst: 01-10-18 06:28
Pluttersput schreef:
Wauw die donkere bak is mooi zeg! Hoe groot is die? Wel balen dat ze dood zijn gegaan..
Zo, mijn bak na een week indraaien. Nog 3 te gaan en dan mogen de visjes komen! Vooralsnog zijn de waardes goed en constant, dus dat lijkt goed te gaan. Grasjes vooraan hebben al allemaal nieuwe sprietjes gemaakt, en de kleine plantjes achterin doen ook wat. Drijfplant is een groot eikenbladvaren, of eigenlijk een paar plantjes, en daar lijken het er zeker 3 goed van te doen. Planten op de grond twijfel ik nog over, maar die hebben natuurlijk een flinke tik gehad van het verplaatsen kan ik me zo voorstellen.. we gaan het meemaken denk ik.
Knap! Dat gras is me dus nog nooit gelukt, naar het schijnt moet je hiervoor veel verlichting hebben. Dat heb ik niet, hou ik ook niet van dus blijven het de makkelijkste planten voor mij die wel groeien en weinig nodig hebben
Pandameisje
Geplaatst: 03-10-18 13:09
Hooi ik meld mij er bij
mindful
Geplaatst: 03-10-18 13:19
Pandameisje schreef:
Hooi ik meld mij er bij
Welkom
Heb je al een quarium?
Pandameisje
Geplaatst: 03-10-18 13:31
mindful schreef:
Pandameisje schreef:
Hooi ik meld mij er bij
Welkom
Heb je al een quarium?
Jaaaa 2 zelfs 1 van 30 liter En 1 van 55 liter
Heb de grootste aquarium van de week weer helemaal schoon gemaakt na dat ik blauwalg had en zandrot.
Hier een mooi omslagpunt in de bak. Er begonnen zich wat algen op de achterwand af te zetten. En vanmorgen ging ik kijken en de algen zijn weg, de plantjes zien er frisser uit, dus het gaat de goede kant op! Alleen een slak gespot. Manlief wilde hem vangen en toen is hij op de grond geland en onvindbaar geworden. Dus dat wordt de komende dagen slakkenjagen
In welke volgorde zouden jullie vissen toevoegen in het aquarium? Ik ben daar nu al vanaf begin af aan over aan het prakkeseren.. Ik wil er neons in, corydoras, en dwerggouramis. Oh ja en garnalen. Ik lees op internet dat je het beste de zwaksten eerst kan toevoegen, maar welke zijn dat? Ik dacht zelf eerst de neons, dan is er meteen veel te kijken in de bak. Toen dacht ik eerst de Cory’s, want dan kunnen die de plantenafvaldingen al opruimen. Toen dacht ik eerst de gouramis, dan kunnen die hun eigen plekje al claimen. Toen dacht ik eerst de garnalen, dan kunnen die hun schuilplekjes al gaan zoeken voor de rest er in gaat.
Jullie snappen mijn dilemma
Planning is om iedere week/iedere 2 weken straks en school aan te schaffen, dus er gaat 5x overheen voordat alles er in zit. Zo krijgt iedereen de kans om te wennen dacht ik zo. Plus ik las op internet dat dat het slimst was.