gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:06

Bedankt voor het sterkte wensen :) Voorlopig zitten ze nog even hier, tot alles voor mij geregeld is. Weet iig zeker dat ze via de opvang goed terecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 20:11

Willeke_ schreef:
[naam] schreef:
Ik zou ook geen intacte rammen bij elkaar zetten , maar goed als het bij jou altijd goed ging. Ze castreren elkaar vanzelf wel

:')

Even in de gaten houden Moppie... en zorgen dat ie wel blijft eten.

Zie het vaak genoeg bij opvangen dat intacte mannen voor de ballen gaan bij elkaar :+

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 22:01

Bizar eigenlijk dat beesten elkaar dat aan kunnen doen..

Ik doe Binky en Nora voor het eerst weer samen na het gevecht van vorige week. Vind het toch best spannend, maar overdag gaat het super goed, dus maar een beetje vertrouwen er in hebben :=

love_animals

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 15:03

Ik heb een vraagje over konijnen voer ik zou graag willen overstappen op science selective omdat ik laats in het voer van de dierenwinkel allemaal beestjes had zitten heb ik niet echt een lekker gevoel meer bij deze brok en ik had goede verhalen gelezen over science alleen is het wel wat aan de dure kant maar als het echt het beste is wil ik het zeker wel kopen

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:02

Mijne krijgen t op aanraden van de DA en ze zijn er echt wild voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:04

Ik voerde het ook altijd , de kosten kan ik niet meer dragen dus op hope farms super trio overgegaan ook een prima brok

Saarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:20

Ik voer mijn konijnen ook selective, mijn dierenarts adviseert het ook dus zal wel goed spul zijn. Wel wat prijzig inderdaad, goed zoeken naar aanbiedingen dat scheelt een hoop! Vaak heeft Groenrijk wel aanbiedingen op selective.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:21

Ik kocht het altijd in Engeland , online en dan een jaar voorraad voor 120 euro :P

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 17:32

Iemand trouwens enig idee waarom mijn konijn aan de tralies van haar hok knaagt? Ze loopt los in de tuin, maar soms gaat ze gewoon in haar hok zitten (Terwijl het deurtje open staat) en in de tralies zitten knauwen. Er liggen in de tuin genoeg takken etc. om aan te knagen en ze heeft ruimte zat om rond te rennen. Haar vriendje doet het niet. Vaak knaagt ze eerst en daarna likt ze, zou ze het gewoon lekker vinden? :+

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 18:30

Wat zouden jullie doen?

Wij krijgen op vrijdag 24 februari de sleutel van ons nieuwe huis. Wij gaan dat weekend alle spullen overhuizen.
De 28e moeten wij ons huidige huis uit zijn.

Ik wil mijn Nijn laten koppelen. Echter moet er een nieuwe ren worden gemaakt bij het nieuwe huis. Wat zouden jullie doen? De 28e Nijn even een dagje in de ren zetten en de 29e koppelen of mogelijk eerder? De ren is dan natuurlijk niet helemaal neutraal terrein meer....

Lastig lastig.....overhuizen en ons huidige huis leeg maken is natuurlijk het belangrijkste.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-17 22:16

Ierpier schreef:
Iemand trouwens enig idee waarom mijn konijn aan de tralies van haar hok knaagt? Ze loopt los in de tuin, maar soms gaat ze gewoon in haar hok zitten (Terwijl het deurtje open staat) en in de tralies zitten knauwen. Er liggen in de tuin genoeg takken etc. om aan te knagen en ze heeft ruimte zat om rond te rennen. Haar vriendje doet het niet. Vaak knaagt ze eerst en daarna likt ze, zou ze het gewoon lekker vinden? :+

Yep! Een van die van mij doet het voor de aandacht.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 00:53

Ik voer mijn konijnen al sinds ik ze heb, 6 jaar, science selective.
Dit eten ze altijd goed.
Heb altijd 10 kilo zakken, onder de 30 euro.
Goed zoeken op internet :))

Lessa_NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 03:22

ik had altijd kasper faunafood hobby brok bij elk konijn al 15 jaar ofzo. maar nu heb ik en ram die heeel gevoelig is voor kalk en nu krijgen ze op advies van de da heel veel groenten en 1 handje science selective die ze met zn 4en moeten delen.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 10:40

Wat is het voordeel van dat voer? Mijn konijn krijgt gewoon simpel bix van 5 euro per zak (dacht een zak van 2.5 kilo bij de dierenwinkel). Toen ik ooit een paar jaar geleden een konijntje uit een dierenwinkel kocht raden ze dat ook aan maar m'n moeder vond het onzin zulk duur voer want als haar konijnen deden het goed op simpel bix.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 11:58

Mijn konijnen krijgen eigen merk bix van de Welkoop, ze doen het hier prima op en vinden het heerlijk. Dus voor mij geen reden om op duurder voer over te stappen.

Coconut kun je ze niet tegelijk in de nieuwe ren zetten?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 12:06

In goedkoper voer zit vaak veel calcium :)
Hier ook een fan van Hope Farms super trio

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:18

Ik voer ook Science Selective, eerst het 'babyvoer' en sinds een weekje de gewone. Hij vind het iig een stuk lekkerder als het goedkope voer wat hij kreeg bij zijn oude eigenaar, dat werd vaak niet opgegeten.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:23

Ik voer science selective, mijn konijnen vinden het super lekker! Hope farms heb ik even geprobeerd maar dat doe ik niet weer. Mijn konijnen aten het niet of met tegenzin. Dus nu voer ik dit, gaat prima! :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 14:27

Hier ook science selective, voor 6 konijnen. Ik koop een 10 kg zak bij topdierenshop voor ongeveer €30. volgens mij is het goedkoper niet te krijgen. en prima service! hier zijn ze er ook helemaal gek op!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-17 18:12

Jannickee schreef:
Mijn konijnen krijgen eigen merk bix van de Welkoop, ze doen het hier prima op en vinden het heerlijk. Dus voor mij geen reden om op duurder voer over te stappen.

Coconut kun je ze niet tegelijk in de nieuwe ren zetten?

Dat kan. En dan eerder Nijn brengen voor de koppeling. Dat is wel te regelen denk ik.:)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:20

Ik voer van Hopefarms de trio variant en als extraatje erbij de Hopefarms select variant. Ik ben er heel tevreden over en ik vind mijn konijn er levendiger door geworden. Het ex slacht konijntje doet het hier ook super op en groeit goed zonder (te) vet te worden. Ze moest er eerst wel even aan wennen en at niet alles op maar nu smult ze ervan. :9

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 23:09

Ik kom hier (opnieuw) even binnenvallen. Een aantal weken/maanden geleden meldde ik mij hier ook met het plan om een aantal konijnen aan te schaffen. Toen heb ik dat even uitgesteld vanwege de winter die eraan zat te komen en de konijnenziekte die ook in mijn omgeving vele slachtoffers maakte. Op dit moment ben ik weer wat serieuzer bezig met de voorbereidingen en hoop ik dat ik af en toe even wat vragen mag stellen zodat ik straks goed voorbereid ben als de konijnen komen. Het plan is nu om ze in april aan te schaffen.

Hebben jullie dingen waarvan je zegt "Denk daar goed aan!" of "Vergeet dat niet!"? Dan kan ik deze op mijn lijstje zetten om uit te zoeken.

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:37

AnnaB schreef:
Ik kom hier (opnieuw) even binnenvallen. Een aantal weken/maanden geleden meldde ik mij hier ook met het plan om een aantal konijnen aan te schaffen. Toen heb ik dat even uitgesteld vanwege de winter die eraan zat te komen en de konijnenziekte die ook in mijn omgeving vele slachtoffers maakte. Op dit moment ben ik weer wat serieuzer bezig met de voorbereidingen en hoop ik dat ik af en toe even wat vragen mag stellen zodat ik straks goed voorbereid ben als de konijnen komen. Het plan is nu om ze in april aan te schaffen.

Hebben jullie dingen waarvan je zegt "Denk daar goed aan!" of "Vergeet dat niet!"? Dan kan ik deze op mijn lijstje zetten om uit te zoeken.

Kijk naar welk ras je wilt, net zoals bij honden heb je karakter eigenschappen per ras. Ik ben om deze redenen helemaal gek van hangoor konijntjes en Vlaamse Reuzen omdat ze zo'n heerlijk rustig en aanhankelijk karakter hebben.
Let ook op wat je aan vacht verzorging wilt doen, bijv, een teddy of angora zien er geweldig uit, maar je moet de vacht erg goed bij houden.
Laatst bijgewerkt door Ennasil92 op 17-02-17 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ierpier

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:41

Haal een leuk koppeltje uit de opvang. Ik heb een konijntje uit de opvang en tsja, zo tam als mijn andere zal ze niet worden, maar het doet me zoveel goed als ik zie hoe ontzettend blij ze is met hoe ze hier kan rondrennen en knuffelen met haar vriendje <3 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 00:46

Ik kan mijn dieren niet echt aaien , ze komen naar het hek voor je en meer niet. Oppakken is uit de boze