Voor de cavia's die het jaarrond buiten blijven heb ik dit schuurtje gemaakt.
Het cavia-schuurtje heeft een grondafmeting van 2x1 mtr en is 190 hoog. In het schuurtje zit nog een opgang/verdieping van 2x0,60 mtr en een plank voor rommeltjes/voer.

En het schuurtje met de ren

Dmv verplaatsbare rennen mogen ze dus wisselend op het hele stuk achtertuin (zodat ik niet hoef te maaien
)
Verder kleedt ik de vast ren jaarlijks leuk aan met wat bloemetjes

De cavia's die binnen zitten en alleen overdag buiten komen heb ik dit hondehoek omgebouwd tot cavia-schuilhuisje. Binnen past er precies een lekbak van een wasmachine in, want zeer handig is met schoonmaken. Aan de zijkant heb ik een luik over de hele breedte gemaakt zodat ik die bak er in 1x zo uit kan halen en leegkiepen in de kliko (of tuin).

De mannen achter hebben een stuk tussen de buren en de paarden van 15x2 mtr en daar doe ik aan strookbegrazing achter raken ze zoek
(overigens is dat achterste stuk nu nieuw ingezaaid, dus mogen ze er even niet op.

Die hebben een hok van 1 m2 waarvan ik het dak kan 'vouwen' zodat ik er in kan.

Verder heb ik al veel hokken zo gekocht en weer van de hand gedaan omdat het allemaal zulk slecht hout is dat na een jaar of 2 weggerot is of dusdanig waardeloos schoon te maken is dat het ook niet handig is.
Zoiets dus o.a.