Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:02

Da's dus jammer.. Ik zou ook eigenlijk niet weten wie dat hier in de regio nog meer geeft eigenlijk... Je kunt iig altijd even komen kijken, als je eens tijd hebt. Ook hier en daar een lesje kan leerzaam zijn ;) Check de (inmiddels na veel problemen weer werkende) site anders even voor het telefoonnummer :)

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:04

Is Ridderkerk ook voor jou te doen Joyce? Ik zit bij HSV de Oase in Ridderkerk voor ringtraining ;) Is vrijdags om de week :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:11

Ik baal dat mijn club zo ver weg zit. Anders was ik daar ook zeker puppycursus gaan doen met pup.

Naast ipo word er ook gehoorzaamheid en behendigheid getraint daar.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 16:48

Mag ik me hier ook melden? Lees al een tijdje stiekem mee O:)

Ik heb nu 2 jaar een super leuke hond, een asbakje van nu 5 jaar en wij zijn begonnen met Gehoorzaamheid, A,B en C goed afgerond en daarna naar de behendigheid gegaan. De beginners cursus hebben we super afgerond dus nu door naar de gevorderden. We vinden het beide echt super leuk om te doen, als het zo goed blijft door gaan zou ik ook best wel eens wedstrijden willen doen als we daar ooit goed genoeg voor worden. Ik zit nu ook in een groep met ook honden die al verder zijn dus ook wel erg leuk om dan de kunst een beetje te kunnen afkijken.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:04

Eefsel2109 schreef:
Is Ridderkerk ook voor jou te doen Joyce? Ik zit bij HSV de Oase in Ridderkerk voor ringtraining ;) Is vrijdags om de week :)

Ik woon tegen Ridderkerk aan! :) kan ik altijd even kijken!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:28

Jeetje Neej wat raar kippen op het veld, denk dat ik Levi er dan ook niet bij hou.

Wij zijn hier al in de voorbereiding op de wintercompetitie gaan begin november de estafette nog oefenen.
Maar eerst heb ik zondag nog wedstrijd in de Open Klasse.

Daarna doen we nog mee aan de Gockinga Bokaal 11 Oktober.
Voor degene die het niet kennen.
Lopen 4 mensen Obedience en 4 mensen Agility, samen scoor je dan punten en maak je kans op een mooie bokaal. Ook voor 1e Obedience groep en 1e Agility groep is er een prijs. Het hele team moet bestaan uit allemaal verschillende rassen, dat maakt het ook zo leuk. Vind het leuk dat ik gevraagd ben.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:38

Kippen op het veld vind ik ook wel heel raar := Dan zou die van mij ook echt niet meer opletten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:47

Op kc club waar ik trainde met lab. Liepen er onwijs veel wilde konijnen rond.

Ook leuk met een jachthond :')

Op club waar ik met mechel train. Hebben we weinig last van wilde dieren op het veld. Alleen een zooi gestoorde Belgen, paar Duitsers en een verdwaalde Rottweiler.

Sinds paar maand zit er ook een fietscross club in de buurt. Kunnen de honden mooi wennen aan al het lawaai als ze daar wedstrijd hebben.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 17:54

Kippen op het terrein zou ik ook niet aan hoeven te beginnen met mijn jacht jackel :+ ..

Straks weer een stukje hardlopen met hem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:04

Ik moet met Djang nog een stuk fietsen. Maar denk dat ik dat morgenvroeg ga doen.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:37

Ik wil ook heel graag beginnen met hardlopen, maar kan het zelf niet zo goed :P dus eerst maar even kijken hoe en wat

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:48

ja maar konijnen kun je echt niks aan doen, die zitten er nou eenmaal. Vet hinderlijk, maar die van mij is het levende bewijs dat je daar omheen kunt trainen :P Kippen zitten er echter moedwillig. En dát is wat me zo stoort. Ik bedoel, je gaat toch niet moedwillig pluimvee houden op een hondenclub?

Hardlopen moet ik ook nog eens mee beginnen, maar ik moet er nog nieuwe schoenen voor kopen hahahaha :P Fietsen doe ik nauwelijks meer met Ollie; komt z'n front niet ten goede hahaha :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 19:18

Oh mijn labje reageert intussen ook niet meer op wild of andere dieren. Maar wel toen hij nog jonge hond was.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 20:32

Nou, einde behendigheid hier denk ik. Ze heeft er van het weekend nog 4 van die takketokkies bij gezet -__-

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:28

Kippen op een hondenschool kan prima, maar dan wel achter een hek en niet op het veld. Hoeveel verstand heb je als je dat zelf niet kan bedenken?

Hier alles goed trouwens :)
Zondag eindelijk weer eens een wedstrijdje. Eens zien wat mijn ukkepuk er van gaat bakken dan :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:30

Succes Zondag!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 21:46

Succes!!

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 00:14

Heb je al eens gevraagd wat de reden van de kippen op het veld is? En of ze niet apart kunnen?

Hier zaterdag bikejoring wedstrijd. Behendigheid ligt even stil. :)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 10:18

Leuk Seni, bikejoring! Ik "ken" via FB iemand die dat ook doet met zijn welshjes; vond het wel wat voor mijn vent hahaha, die was oorspronkelijk van de mountainbikes en sinds Ollie heeft ie niet meer op de fiets gezeten :P

Niemand kan mij precies vertellen wat die kippen er doen trouwens. Behalve wellicht zij van de kippen en ze was er niet gister.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 12:20

Ook leuk Angelique bikejoring :D

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 16:22

Al een heel tijdje niet mijn gezicht laten zien hier, maar ik lees wel regelmatig!

Beau is afgelopen maand twaalf geworden en ondanks dat zijn leeftijd 'oude knar' schreeuwt, vindt hij dat zelf nog wel meevallen. Vorig weekend hebben we de dogtrail van Cunos gelopen en dat deed hij eigenlijk op zijn gemakje, al werd het zware zand op een gegeven moment wel zwaar. Van te voren hadden we eigenlijk niet getraind door een blessure van mijn kant, dus hij heeft het heel netjes gedaan. Verder trainen we thuis lekker door en ik ben op zoek naar een hondenschool die Hoopers geeft hier in de buurt op een tijd die voor ons werkt. Voor de rest druk bezig met de hondenschool waar ik les geef en daarvoor heb ik veel ideeën en plannen. Ook train ik nog recreatief behendigheid met Ollie de bc en ben ik nog steeds op zoek naar een hond waarmee ik fanatieker behendigheid kan gaan trainen/lopen. Allemaal leuke dingen dus!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:30

Lijkt me ook wel leuk dat dogwalktrail nooit iemand uit de omgeving erover gehoord.
Wat is het precies?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 17:32

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:20

Ow sorry bedoel dogtrail cunos hihi..zat met dat woord in mijn hoofd

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-15 18:24

Met Levi hoef ik niet mee te doen aan zo'n dogsurvival want door het water enz vind hij maar niks..