Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Roosje01 schreef:Ik heb dit 1x in de zoveel tijd als 1 van mijn 2 meide beerig is dan gaan ze ook op elkaar lopen rijen enzo. Ook wel erg irritant want idd ook snachts, maar na dag of 2 is meestal weer voorbij. Dus laat het meestal maar gaan of geef ze wat extra groente zodat ze afgeleid worden door het eten.
Temeraire schreef:Zolang er geen bloed vloeit zou ik het zo laten. Dan hebben ze op deze manier een beter leven dan wanneer een cavia alleen zou zitten.
Ik denk alleen wel dat de kans groot is dat het mis gaat als de jongste cavia's rond de 8 maanden oud zijn. Dat is vaak een fase waarin 1 van de jonkies het over wil gaan nemen.
Heb je de kans ze meer ruimte te geven? Een ren aan het hok vast? Dat zou kunnen helpen.
Castreren zou ik inderdaad niet aan beginnen, dat heeft bij cavia's geen invloed op het karakter. Zorgt er alleen voor dat ze veilig bij een zeugje kunnen.
DubbelFun schreef:En een verdieping van C&C er bovenop maken ??
Met 70 cm hoogte kun je al 2 lagen kwijt.
melissac schreef:DubbelFun schreef:En een verdieping van C&C er bovenop maken ??
Met 70 cm hoogte kun je al 2 lagen kwijt.
Dat is idd ook nog een goeie!
Ik heb de kooi nu zo, normaal hangt er nog een waterfles maar de andere is kapot dus daar moet nog een nieuwe voor in de plaats komen.
https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/176308959_4247847285228231_5819325438277463920_n.jpg?_nc_cat=109&ccb=1-3&_nc_sid=730e14&_nc_ohc=zsr74-WKqZ0AX8Xy2N7&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=30116302d0054d44d8d31cda3e692e7b&oe=60A5500E
Het hooi ligt op de huisjes zodat de kleintjes ook nog rustig daar kunnen eten, de grote kan niet springen.
Ik weet niet of de foto het doet, afbeelding kon ik niet zo plaatsen.
melody7 schreef:Wat een schatjesIk zie in je berichten dat je ze bij een opvang hebt gekocht. Love & care is inmiddels gestopt, maar ik zou toch even contact met ze opnemen. Meestal denken (ex-) opvangen graag mee en zij hebben een netwerk aan cavia-liefhebbers. Waar ik help in Dongen zijn ze ook altijd welkom natuurlijk, maar ik zou eerst even met hun contact opnemen.
Als je wel ruimte hebt voor een wat groter binnen verblijf zou ik dat trouwens wel overwegen, buiten is leuk maar niet noodzakelijk en je weet ook nooit zeker dat de volgende eigenaar ze altijd zo blijft houden. (Via een opvang komen ze meestal altijd binnen terecht.)
Talgbulten zie ik vaker, meestal bij oudjesKan volgens mij nooit kwaad. Als het echt in de weg zit zou ik het wel na laten kijken, maar tot nu toe stelde het bij die van mij nooit veel voor.
xbelieveitx schreef:Hoihoi mede cavia liefhebbers, vandaag heb ik te horen gekregen dat ik per 1 mei op mezelf ga wat voor mij mega fijn is! Maar ik heb 2 hele leuke cavia’s die ik liever niet meeneem. Ze zitten nu buiten, ik een groot hok met een mooie ren en in de zomer ook veel op het gras. Op mijn nieuwe plekje zullen ze op mijn kamer moeten staan. Wat betekend minder ruimte voor de cavia’s en ze zullen niet meer lekker rond kunnen rennen op het gras. Om die reden heb ik ook besloten om een goed plekje voor ze te zoeken. Maar dan nu mijn vraag; waar te zoeken? Ik wil ze niet op marktplaats want ik wil dat ze echt een heel goed huisje krijgen. Heeft er iemand tips?
Mijn 2 lieve snoetjes![]()
[ [url=m/56e8k8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/makE1T.jpg]Afbeelding[/url] ]
NAIWHL schreef:xbelieveitx schreef:Hoihoi mede cavia liefhebbers, vandaag heb ik te horen gekregen dat ik per 1 mei op mezelf ga wat voor mij mega fijn is! Maar ik heb 2 hele leuke cavia’s die ik liever niet meeneem. Ze zitten nu buiten, ik een groot hok met een mooie ren en in de zomer ook veel op het gras. Op mijn nieuwe plekje zullen ze op mijn kamer moeten staan. Wat betekend minder ruimte voor de cavia’s en ze zullen niet meer lekker rond kunnen rennen op het gras. Om die reden heb ik ook besloten om een goed plekje voor ze te zoeken. Maar dan nu mijn vraag; waar te zoeken? Ik wil ze niet op marktplaats want ik wil dat ze echt een heel goed huisje krijgen. Heeft er iemand tips?
Mijn 2 lieve snoetjes![]()
[ [url=m/56e8k8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/makE1T.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn het zeugjes of beertjes?
melody7 schreef:Wat een schatjesIk zie in je berichten dat je ze bij een opvang hebt gekocht. Love & care is inmiddels gestopt, maar ik zou toch even contact met ze opnemen. Meestal denken (ex-) opvangen graag mee en zij hebben een netwerk aan cavia-liefhebbers. Waar ik help in Dongen zijn ze ook altijd welkom natuurlijk, maar ik zou eerst even met hun contact opnemen.
Als je wel ruimte hebt voor een wat groter binnen verblijf zou ik dat trouwens wel overwegen, buiten is leuk maar niet noodzakelijk en je weet ook nooit zeker dat de volgende eigenaar ze altijd zo blijft houden. (Via een opvang komen ze meestal altijd binnen terecht.)
Talgbulten zie ik vaker, meestal bij oudjesKan volgens mij nooit kwaad. Als het echt in de weg zit zou ik het wel na laten kijken, maar tot nu toe stelde het bij die van mij nooit veel voor.
DubbelFun schreef:Cavia's kunnen prima tegen hout, dus af en toe er van eten is geen enkel probleem.
Verder heb je ook van die papier'wokkels'.
Maar het probleem hoeft natuurlijk ook niet de bedding alleen te zijn, maar kan ook de cavia's zelf zijn. In dat geval zul je op naaktcavia's over moeten...