gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tarzan

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:42

Moppiefilou, geloof maar dat m'n konijntjes niks te kort komen, ook niet op medische kosten. Vorig jaar eentje aan z'n tanden laten helpen, een heeft een geamputeerde teen (viel ik ook bijna om toen ik de rekening kreeg :') ) en toen haar met abces en EC erna etc. Pepper heeft mij een vermogen gekost en is het zeker waard! Ik wil haar alleen niet onnodig stress bezorgen.
Ze oogt gewoon gezond, zodra ze mij ziet staat ze aan de poort te rammelen :') komt mij altijd kinnetjes geven, wil altijd dolgraag gekriebeld worden! :D daarnaast maakt ze binkies, staat ze gewoon vaker op beide achterpoten en springt ze zonder na te denken op en van het hok ;) Ohja en ze vreet als 10 konijnen bij elkaar!

Vroeg mij alleen af wat dit zou kunnen zijn?

Dankje Eoweyn! Ja ik blijf haar scherp in de gaten houden! Wil dit nooit meer meemaken. Ze is ook stiekem m'n lieverdje geworden ;)

Ik hoop ooit ook nog eens een reus aan m'n groep te voegen, die zijn zo leuk!!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 21:17

Dat kan ik geloven!!! :) Konijntjes zij echt gewoon super leuk!! Misschien is het gewoon een soort "overblijfsel" van de ziekte. Ons konijn hield er een scheve kop aan over :D . Ondertussen is het al heel wat gebeterd hoor!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:25

Godsamme kom ik vanmorgen bij de konijnen ligt er overal haar van Binky en bloed in de ren. Binky heeft een kapot oor met bloed.. Heb de ren nu toch maar in 2 delen opgedeeld, ben de hele dag aan het werk en zit mij echt niet lekker ;(
Laatst bijgewerkt door Dooortje op 06-02-17 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:29

Ocharme! Ja, dat zou ik toch ook niet meer vertrouwen... :=

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:14

Nee vooral als ik de hele dag weg ben, hou ze maar even apart tot Binky weer de oude is

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:38

Mag ik hier inbreken?

Ben altijd al gek geweest op konijntjes, en zag nu deze advertentie op marktplaats... |(

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=3

Maar, nu ga ik in juni samenwonen en ik mag geen konijntjes van m'n vriend. |( Nu is het ook zo dat hij een erg moordlustige (stomme) kat heeft (ik haat katten haha), dus op zich snap ik het wel. Binnen is een kamertje
vrij maar die is niet superruim en de enige kamer naast de slaapkamer die we hebben + die heeft een enorm gladde vloer en ik vind wel dat als je diertjes neemt je ze de ruimte moet geven, daarom zitten m'n ratjes ook in een mega-mansion. :')

Maargoed... Hebben jullie tips hoe ik hem over zou kunnen halen? (Ik voel me net een kind van 12.) :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:08

Hij heeft er echt geen werk mee! En ik heb een buitenren + hok dat helemaal overdekt is zodat er geen andere dieren in kunnen. :) Hopelijk kan je hem overhalen! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:42

Jannickee wat balen :(

Tessa wat een schatjes! , vriend is heel snel verkocht als ze er zijn :))

Had oude eigenaar van Syb een foto gestuurd , laatste keer in oktober en ze was er zo blij mee :P . Wil haar niet lastigvallen en zij mij niet , maar mam gaf even schopje van joh app maar gewoon :P

Afbeelding

Je zou verliefd op ze worden

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:18

Schattig! <3 Leuk hok hebben ze!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 00:51

Ik heb helaas de lastige beslissing moeten nemen om de konijnen binnenkort terug naar de opvang te brengen. Ik ga op kamers en m'n ouders willen niet voor ze blijven zorgen. Met meenemen naar een studentenkamer maak ik ze ook niet gelukkig.

Vind het wel erg lastig, heb ze nu 2,5 jaar en je raakt toch aan ze gehecht. Ik ben van het principe dat je een dier neemt voor het leven, maar soms lopen dingen anders -O-

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 11:44

Ik kom hier ook gezellig mee kletsen, nadat ik vorig jaar een behoorlijke tegenslag te hebben gehad (al mijn nijntjes veloren aan het rhd2 virus, ook degene die geënt was) heb ik sinds enkel maandjes weer 3 nijntjes Neela en Blue (NHD) en Raiza (vlaamse reus).

Nu had ik Neela vorige maand laten dekken door Blue, maar Raiza voelde zich buiten gesloten en heeft op een of andere manier weten te ontglippen uit haar tijdelijke verblijf (moet eerlijk zeggen dat dat ook niet het nieuwste hok meer was).
Maar eergisteren is Neela bevallen van 6 baby's waarvan er 2 helaas doodgeboren zijn en is Raiza vannacht bevallen van 6 gezonde frummeltjes.
Van beide nestjes zal er 1 nijntje thuis blijven wonen.

Hierbij wat foto's van mijn schatjes.

Raiza

Afbeelding

Neela en Blue

Afbeelding

Baby's Raiza

Afbeelding

Baby's Neela

Afbeelding

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 12:22

Jeetje eske, geen leuke beslissing die je hebt moeten nemen maar misschien wel de beste, veel sterkte met het loslaten van je lievelingen!

Ennasil, wij zijn hier allemaal niet bepaald voorstanders van het vermeerderen van konijnen zonder reden. Waarom heb je de nestjes genomen en ga je het mannetje nu castreren?

Hier was het donderdagavond foute boel, Pepper wilde niet eten en zat meer dood dan levend in haar hok.. DA gebeld en gelukkig heb ik nog ee hele konijnenapotheek staan, dus in overleg met de DA meteen begonnen met cisaral en carprofen en vrijdagmorgen weer, en nu eet ze weer en zijn haar darmpjes weer op gang! :D gisteravond stond ze mij ook weer op te wachten op de brokjes dus ik ben weer helemaal blij! Ik kan mijn arme meisje echt nog niet missen!

Vanmorgen de konijntjes even verwend met een klein appeltje :)

Afbeelding
Mijn lieve kleine Pepper <3

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:25

_Tarzan schreef:
Jeetje eske, geen leuke beslissing die je hebt moeten nemen maar misschien wel de beste, veel sterkte met het loslaten van je lievelingen!

Ennasil, wij zijn hier allemaal niet bepaald voorstanders van het vermeerderen van konijnen zonder reden. Waarom heb je de nestjes genomen en ga je het mannetje nu castreren?

Hier was het donderdagavond foute boel, Pepper wilde niet eten en zat meer dood dan levend in haar hok.. DA gebeld en gelukkig heb ik nog ee hele konijnenapotheek staan, dus in overleg met de DA meteen begonnen met cisaral en carprofen en vrijdagmorgen weer, en nu eet ze weer en zijn haar darmpjes weer op gang! :D gisteravond stond ze mij ook weer op te wachten op de brokjes dus ik ben weer helemaal blij! Ik kan mijn arme meisje echt nog niet missen!

Vanmorgen de konijntjes even verwend met een klein appeltje :)

[ [url=m/SgNTXp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn lieve kleine Pepper <3

zoals ik al had vermeld was het nestje van de vlaam niet bepaald gepland en met de NHD wou ik mee gaan showen(1x per jaar een nestje).
nee Blue zal niet gecastreerd worden.
en nee Blue zal niet alleen blijven zitten, er komt eind van de maand een mannetje bij, (en ja dat gaat goed, bij mijn vorige konijnen zaten er 3 volle rammen bij elkaar).

mijn rennen zijn 7x2m en hokken 2x2m met verschillende hokjes waar ze zelf in en uit kunnen zodat ze hun eigen plekkie vinden kunnen.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:41

Eske wat een enorm lastige keuze, maar goed dat je om het welzijn van de beestjes denkt :(:)

Ach nee arme Pepper, fijn dat het weer de goede kant op gaat. Vechtertje is het! <3

Welkom Ennasil! Leuke konijnen heb je. Is Raiza door je eigen ram gedekt of door een wild konijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:51

Balen Eske :(

Tarzan gelukkig knapte madam snel weer op!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 13:59

Jannickee schreef:
Eske wat een enorm lastige keuze, maar goed dat je om het welzijn van de beestjes denkt :(:)

Ach nee arme Pepper, fijn dat het weer de goede kant op gaat. Vechtertje is het! <3

Welkom Ennasil! Leuke konijnen heb je. Is Raiza door je eigen ram gedekt of door een wild konijn?

Dankjewel,
Door mijn eigen konijn, ze zitten normaal in het kippen hok en had haar in een hok in het kippenhok gedaan omdat mijn honden anders het hok slopen om konijn te kunnen eten.

Ik had met de naderende kou een kennel gemaakt in de schuur en daarin 2 hokken gezet zodat ze binnen konden bevallen.

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:15

wat een lieve frummeltjes <3

mijn konijnen genieten ook intens als ik ze een appeltje breng :')

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:16

Ennasil92 schreef:
zoals ik al had vermeld was het nestje van de vlaam niet bepaald gepland en met de NHD wou ik mee gaan showen(1x per jaar een nestje).
en nee Blue zal niet alleen blijven zitten, er komt eind van de maand een mannetje bij, (en ja dat gaat goed, bij mijn vorige konijnen zaten er 3 volle rammen bij elkaar).

mijn rennen zijn 7x2m en hokken 2x2m met verschillende hokjes waar ze zelf in en uit kunnen zodat ze hun eigen plekkie vinden kunnen.

Dat gaat goed, en dat weet je omdat? Het ene konijn is de andere niet. Ik heb een NHD gehad die gecastreerd werd door zijn broertje.

Zou niet zomaar klakkeloos aannemen dat het allemaal wel goed gaat. Twee ongecastreerde rammen is vragen om problemen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:22

Eske: Moeilijke beslissing maar het is de juiste denk ik! :(:) Mijn konijn heeft ook ooit eens een tijdje binnen in een kleiner hokje zonder ren moeten zitten terwijl hij normaal altijd buiten zit en hij was er echt niet blij mee! Was helemaal niet meer zo levendig... Dus het is heel lief van je dat je om de konijnen hun welzijn denkt!

Tarzan: Goed dat Pepper weer de oude is! Bij ons lusten ze ook graag een appeltje hoor... ;)

Ennasil: Leuk dat je nestjes hebt! :D Twee rammen bij elkaar kan je zeker proberen maar ik zou er in het begin toch nog even bij blijven! Je weet maar nooit...

Nog even een vraagje: Moppie is eigenlijk helemaal niet zichzelf... Hij eet wel als je het voor zijn neus legt maar zat deze ochtend heel de tijd in een klein hokje in zijn hok waar hij normaal hoogstens in en uit loopt. Hij kwam ook niet enthousiast naar mij toe toen ik eten kwam brengen... Voor de rest heeft hij eigenlijk niet echt ziektesymptomen. Vandaar dat ik het even eerst op Bokt vraag voor ik de DA lastig val op een zaterdag. Wel lijkt het of zijn neusje iets verder openstaat dan anders maar dat kan een idee zijn. Normaal let ik daar niet echt op. Iemand die weet wat er aan de hand is?
Laatst bijgewerkt door MoppieFilou op 11-02-17 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:25

Eoweyn_x schreef:
Ennasil92 schreef:

Dat gaat goed, en dat weet je omdat? Het ene konijn is de andere niet. Ik heb een NHD gehad die gecastreerd werd door zijn broertje.

Zou niet zomaar klakkeloos aannemen dat het allemaal wel goed gaat. Twee ongecastreerde rammen is vragen om problemen.

Ik heb al jaren konijnen gehad en over het algemeen rammen, heb nog nooit problemen gehad.
Volgens mij is het grootste probleem dat rammen gaan vechten dat ze niet genoeg ruimte krijgen, het ene rammetje in het andere rammetje "zijn" territorium gezet word en geen eigen plekjes hebben waar ze beide hun eigen rust vinden kunnen.

Natuurlijk hou ik het altijd eerst even in de gaten, en doe ik ze tegelijkertijd in een "nieuw" verblijf dat ze beide niet kennen zodat ze het nog niet zien als eigen territorium.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 14:30

MoppieFilou zolang ie eet , misschien is hij eenzaam?

Ik zou ook geen intacte rammen bij elkaar zetten , maar goed als het bij jou altijd goed ging. Ze castreren elkaar vanzelf wel

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:25

Rebecca schreef:
Ik zou ook geen intacte rammen bij elkaar zetten , maar goed als het bij jou altijd goed ging. Ze castreren elkaar vanzelf wel

:')

Even in de gaten houden Moppie... en zorgen dat ie wel blijft eten.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 16:53

Misschien wel... Maar hij is al zes jaar bij mij en heeft dit nog nooit gehad dus... Ik heb echt geen idee.

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 17:04

TessaVB schreef:
Mag ik hier inbreken?

Ben altijd al gek geweest op konijntjes, en zag nu deze advertentie op marktplaats... |(

http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... e=lr&pos=3

Maar, nu ga ik in juni samenwonen en ik mag geen konijntjes van m'n vriend. |( Nu is het ook zo dat hij een erg moordlustige (stomme) kat heeft (ik haat katten haha), dus op zich snap ik het wel. Binnen is een kamertje
vrij maar die is niet superruim en de enige kamer naast de slaapkamer die we hebben + die heeft een enorm gladde vloer en ik vind wel dat als je diertjes neemt je ze de ruimte moet geven, daarom zitten m'n ratjes ook in een mega-mansion. :')

Maargoed... Hebben jullie tips hoe ik hem over zou kunnen halen? (Ik voel me net een kind van 12.) :')

Niet doen, zeker niet de kat in het huis. Dat is vragen om ellende.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 18:30

Ennasil, dankje voor je uitleg erover. Ik ben er nog altijd geen voorstander van maar nu snap ik het wel. en het klinkt alsof je konijnen het in ieder geval goed hebben met zoveel ruimte! :)

Dankjewel allemaal, ja ik was echt bang dat ik toch afscheid zou moeten nemen van d'r maar ze is er gelukkig nog .. ik hoop dat ze nog lang bij mij mag rondhuppelen! :D