Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:12

Wij hebben 7 katten, 6 van bijna 1 jaar (zie profiel) en net 1 kittten van net 8 weekjes :)

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:13

xniieeenke schreef:
Kiekeboe! Zijn alle katten hier nog kittens? Zie al redelijk grote katten, en als dat zo is; mag ik meebabbelen?
Geen kitten, maar het gewone katten topic leeft amper nog.

Kittens tot een jaar of 15 geloof ik :D

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:13

Haha nieuwe leeftijd tot wanneer ze kitten zijn!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:14

Wat een onwijs leuke foto Mandy! Super schattig zo samen <3

Kan geen kwaad hoor, Beloven, kittenbrok zit wat meer in natuurlijk, omdat die kleintjes nog in de groei zijn, maar volwassen brok is ook prima, helemaal als het enkel aanvulling is :+

Wat fijn van Charlie en Vino! Ik weet het nog wel, de problemen in het begin, fijn dat je Charlie een kans gegeven hebt en prachtig dat hij deze zo goed benut heeft! Zo fijn om te lezen :#

Wat vreselijk Crines, lijkt me zo verschrikkelijk om mee te moeten maken :(
Ik kan me voorstellen dat je twijfelt om hem weer buiten te laten. Ik zou goed de risico's invetariseren Ik denk altijd maar zo, zelf stap ik ook willens en wetens in bijvoorbeeld een auto, terwijl er relatief gezien best een grote kans bestaat dat het mis gaat. Ik heb ooit gehoord 7 verkeersdoden per week. Een stukje risico nemen hoort wel bij het leven. Ik wil zelf niet in een gouden kooi gestopt worden en wens dat mijn dieren ook niet toe. Maar als het risico te groot wordt dan is het op enig moment kiezen uit 2 kwaden. Moeilijk altijd, waar doe je goed aan :/

Ik heb een pittig dure week achter de rug -O- Vorige week merkte ik al dat Anushka minder zin in eten had en daardoor direct inviel, zowel in body als in vocht. Desondanks was ze ook niet doodziek, dus in overleg met de dierenarts geprobeerd of ik haar er met Hill's A/D zelf doorheen kon trekken, leek te lukken, vrijdag at ze weer goed *\o/* om zaterdag weer helemaal niet te willen eten -O- Zo wilde ik het weekend niet verder in, mijn eigen kliniek is helaas op zaterdag niet open, maar gelukkig een andere kliniek gevonden die wel spreekuur had op zaterdagochtend en daar kon ik terecht! Mevrouw had koort en ondanks een goede huidturgor toch echt wel vocht te kort. Dus een vochtinfuus, novacam (onstekkingsremmer, koortsremmer, pijnstiller) en antibiotica. Groot voordeel, alle medicijnen die mee naar huis gingen zijn smakelijke medicijnen en blijkbaar houdt Anushka van dat chemische smaakje :+ Ze snapte niet waarom ze niet die hele strip snoepjes in 1 x op mocht eten en ook die novacam was wel erg weinig per x, ze likte het spuitje zo leeg, haha. Owhja, bij thuiskomst was haar eetlust meteen meer dan terug en ze is eigenlijk direct heel erg goed opgeknapt :)

Vervolgens zag ik dat Fleur met een dik oog liep..... Even laten lopen, oog zag er niet beschadigt uit en ook de slijmvliezen waren mooi blank. Helaas, dinsdag bleek ze echt niet lekker, veel overgeven, koorts, lusteloos en geen eetlust, dus hop naar de dierenarts. Waarschijnlijk had ze een virusje opgelopen, dus metacam mee, broertje van de novacam, en een oogzalf. Fleur vond de metacam lang zo smakelijk niet, maar ondanks een boel gebrom liet ze zich gelukkig prima hanteren. Helaas voelt Anushka zich zo goed dat ze zich momenteel met haar energie geen raad weet (mag niet naar buiten, geen pil en sterillisatie kan nog niet, wil niet nog meer kittens) raakt overprikkeld en dat moet Fleur ontgelden, dus het arme zieke dier wordt ook nog eens het hele huis door gebokst als Anushka de kans krijgt... Veel proberen te spelen met Anushka, maar zit er hard over te denken om haar over een week of 2 een week bij de kittens vandaan te houden, weekje uit logeren om dan direct naar de dierenarts te gaan...

En tot overmaat van ramp vandaag met 2 kittens naar de dierenarts. Die zijn afgelopen week niet aangekomen en zelfs iets afgevallen. Zaterdag aten ze beide niet, de ene at zondag wel alweer, de andere nu nog steeds niet. Heb haar wel zien drinken bij haar moeder, maar met 6 weken moeten ze ook echt wel vast voer eten. Ook de Hill's A/D hoefde ze niet. Omdat het mannetje wel weer at en verder niet ziek oogde is hij niet behandeld, wel in de gaten houden want hij moet wel weer gaan aankomen nu Het meisje heeft voor de zekerheid wat vocht gekregen en iets tegen misselijkheid, want ook zij oogde verder niet echt ziek. Dus focus op weer gaan eten. Ik had niet het idee dat ze zich al veel beter voelde bij thuiskomst, maar goed, even tijd geven. Nu op het werk, altijd vervelend om weg te moeten bij je zieke dieren :/ Maar van de andere kant kan ik nu toch niet veel voor ze betekenen.

Wel leuk trouwens, kreeg zojuist een belletje van de kliniek waar ik met Anushka geweest ben om te vragen hoe het met haar ging en of ze alweer opgeknapt was, erg attent! Het is dat mijn eigen kliniek ook erg fijn is en slechts 3 minuten lopen is, maar deze kliniek is me zeker ook erg goed bevallen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:21

Fijn dat je nieuwe kliniek goed bevallen is! Hopelijk knapt iedereen snel op.. Niet leuk de een na de ander ziek.. Moet er zelf niet aan denken. Gelukkig geen hele erge dingen dus? Liefst neem je ze mee of neem je je werk mee naar huis. Beterschap voor alle katjes hoor!

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:21

Tot 15? Stel dat mijn katten 18 worden net als de vorige pjoesjes? :')
Kidding, ik stel me zo ff voor.

edit;
Voorstelronde!
Mijn naam is Nienke (wat vast niet te zien was), ik ben bijna 14 jaar en zit nu in atheneum 2 op school. Met het gezin hier (paps, mams, zus en ik) hebben wij 2 katten. Vroeger 2 katten gehad Poesje en Loesje (lekkere combi!). Poesje ingeslapen omdat ze al 2 jaar gedoe met obstipatie had en elke keer operaties moest (16 of 17 geworden) en Loesje omdat ze waarschijnlijk een hersenbloeding heeft gehad en deels verlamd was (18 geworden). Nu lijkt onze Noortje op Poesje, en Mimi op Loesje. Dat vind ik persoonlijk leuk om te zien :)

Laten we beginnen met Noortje. Zij kwam toen Loesje is overleden en we haalden haar van een boerderij in Beilen. 2 katten maar we kwamen écht voor de lapjeskat. Ze is en blijft altijd wat klein maar dat zegt niet dat ze minder eet. ER zijn regelmatig dagen waarop ze duiven, hazen, muizen, vogels, POSTDUIVEN en ratten eet. 3 duiven op een dag is nog altijd het record. Ze is heel lief hoor, maar een beetje vies. :')
Afbeelding

Dan hebben we Mimi. Ook in Beilen maar dan het asiel. We wilden iets goeds doen door daar een kat weg te halen. Uren lang gelopen omdat we ze allemaal wel wilden, het laatste halfuur in een ruimte met 20 katten gezeten en de kat in de wasbak moest het worden. Wat een leuk dier. We hebben haar al zeker 4 of 5 jaar en ze is echt helemaal happy geworden. Van een bange kat naar kat die soms zelfs op de bank springt bij je. Ze maakt oogcontact en babbelt tegen je, het liefst drinkt ze uit een konijnenflesje en nog meer gekke dingen.
Afbeelding

Sinds kort ben ik bezig met de dames trainen en dat vinden ze heel leuk! :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:21

Beloven schreef:
De een kijkt wel heel vrolijk en de ander is meer van laat me slapen volgens mij. Charmant :+!

Haha lijkt zo, maar de een heeft gewoon een vrolijkere blik dan de ander. :+

xniieeenke schreef:
Kiekeboe! Zijn alle katten hier nog kittens? Zie al redelijk grote katten, en als dat zo is; mag ik meebabbelen?
Geen kitten, maar het gewone katten topic leeft amper nog.

Mijn Noa wordt over 3 weken al 1. *\o/*
Mel wordt over een maandje 6. :D

Amable, beterschap voor alle beestjes! :(:) Wat een ziekenboeg zo ineens bij jou, bah!

Nienke, wat train je precies?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:27

bedankt nog voor de felicitaties *\o/*

Ik zal weer eens foto's maken van Mila, dan hebben we nog een kitten (van een week of 15) om te bekijken hier :D

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:32

Ik train de katten om op commando te zitten, mij te volgen en op stoelen te springen. Vind het wel leuk en zo houden beide partijen wat te doen :P
O ja en de ene wil kusjes geven op commando soms :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:35

Vrijheidsdressuur voor katten. :))
Maar hoe leer je dat? Zie die eigenwijze koppen van mij zoiets nooit gaan doen.. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:37

Zo kom je die van mij ook trainen? Dan kan ik rustig alles eten geven voor ze het eerste bordje al leeg hebben :p!

Dat je het geduld daarvoor heb!

Mevrouw Fiddle wordt vrijdag voor het eerst geënt en ze mag al met iedereen meespelen, soms nog wat geblaas maar volgens mij komt het goed!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:38

Amable wat een soap :+ , arme ding ziekjes en dan het zwarte schaap :(:)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:43

Ja echt he?! Enorme soap! Trainen doe ik ook met de poezen, hoewel het momenteel op een lag pitje staat. Ben bezig geweest met op een belletje drukken en heb met Kiska wel wat aan agility gedaan :)

Zieke meisje was overigens toen ik thuis kwam fanatiek aan het spelen en zag haar later lekker bij mama drinken, heb wel het idee dat ze zich iets beter voelt :)

En voor de leuk, boel kittens passen er in zo'n mand!

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:46

Ohhh lief! <3
Moet niet te lang naar zoiets kijken, want wil zo weer een kleintje erbij. :o

Is dat ik geen ruimte heb voor een tweede kattenbak.... O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:50

Zo lief <3

Ik heb al 2 kattenbakken , is een dagtaak XD

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:54

Heb één mega bak. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:55

Wij hebben er 6.. Hoe vind je die :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:58

Een nog grotere dagtaak :') , had er eerst 3 maar nu Boris buiten speelt is die overbodig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 21:59

Mwha wij hebben er 4 boven in de rommelkamer staan naast elkaar, die doen we 1x per week gewoon helemaal leegmaken en dan 2 beneden, 1 in de woonkamer en 1 in de game kamer, die doen we wel elke dag. Gaat prima zo, geen stank of ed.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 07:13

Haha ze willen niet altijd hoor, en het scheelt enorm als je lekkers hebt. Wat ik heb gedaan is gewoon brokjes van een ander merk kopen. Is een nieuwe smaak en ze stoppen bij mij wel als ze vol zijn met eten. Prima beloning en maakt minder snel dik. Ik leer het aan door een snoepje op de stoel te gooien als de kat bijvoorbeeld focust op het snoepje. Soms tik ik met de nagels en komen ze al. Wil ik ze er ook weer af (2 handelingen voor 1 beloning) tik ik als ze op de stoel zijn snel het snoepje er af. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 09:05

Mijne apporteren wel :')? Telt dat ook?

Afbeelding
Mevrouw is een boefje, vind der eigen brokjes niet interessant genoeg maar die van de rest..

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:16

xniieeenke schreef:
Tot 15? Stel dat mijn katten 18 worden net als de vorige pjoesjes? :')
Kidding, ik stel me zo ff voor.

edit;
Voorstelronde!
Mijn naam is Nienke (wat vast niet te zien was), ik ben bijna 14 jaar en zit nu in atheneum 2 op school. Met het gezin hier (paps, mams, zus en ik) hebben wij 2 katten. Vroeger 2 katten gehad Poesje en Loesje (lekkere combi!). Poesje ingeslapen omdat ze al 2 jaar gedoe met obstipatie had en elke keer operaties moest (16 of 17 geworden) en Loesje omdat ze waarschijnlijk een hersenbloeding heeft gehad en deels verlamd was (18 geworden). Nu lijkt onze Noortje op Poesje, en Mimi op Loesje. Dat vind ik persoonlijk leuk om te zien :)

Laten we beginnen met Noortje. Zij kwam toen Loesje is overleden en we haalden haar van een boerderij in Beilen. 2 katten maar we kwamen écht voor de lapjeskat. Ze is en blijft altijd wat klein maar dat zegt niet dat ze minder eet. ER zijn regelmatig dagen waarop ze duiven, hazen, muizen, vogels, POSTDUIVEN en ratten eet. 3 duiven op een dag is nog altijd het record. Ze is heel lief hoor, maar een beetje vies. :')
[ Afbeelding ]

Dan hebben we Mimi. Ook in Beilen maar dan het asiel. We wilden iets goeds doen door daar een kat weg te halen. Uren lang gelopen omdat we ze allemaal wel wilden, het laatste halfuur in een ruimte met 20 katten gezeten en de kat in de wasbak moest het worden. Wat een leuk dier. We hebben haar al zeker 4 of 5 jaar en ze is echt helemaal happy geworden. Van een bange kat naar kat die soms zelfs op de bank springt bij je. Ze maakt oogcontact en babbelt tegen je, het liefst drinkt ze uit een konijnenflesje en nog meer gekke dingen.
[ Afbeelding ]

Sinds kort ben ik bezig met de dames trainen en dat vinden ze heel leuk! :)

Dan kletsen we nog als ik 70 ben LOL *\o/*

Welkom en gezellig!

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:22

Mijn kleine verwende diva is alweer krols, zucht.
Aangezien er niet een kater in de buurt is (gelukkig), zoekt ze haar heil bij 1 van de jeweetwel honden in huis :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

We wilden haar laten steriliseren als ze er klaar voor was, maar we hebben gisteravond besloten dat we een nestje toch wel heel leuk zouden vinden.
Dus op zoek naar een mooie kater voor haar. Ik ben op zoek naar eentje die grijs doorgeeft.
Ze is zelf van een rood-witte moeder en een grijze kater en heeft de kleur classic-tabby-tortie. Ik ben bij een zwarte kater blijven hangen als kleurvererving, maar tips zijn welkom van de kenners.

Ze is nog pas 8 maanden, dus geen haast :D

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:23

En je wil langhaar? Of mag het ook korthaar zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 12:25

Ah nestje :D. Wij hebben hiervoor eigenlijk ook een poesje erbij genomen, ze zeggen dat je ze bij de 2e keer krols moet laten dekken.. Maar vind dat zelf nog wel heel jong.. Wanneer doe jij dat?

Is ze een raskat? Of niet?