Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:04

Gefeliciteerd!!!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:10

Gefeliciteerd!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:11

Gefeliciteerd!

Hier nog steeds aan t zoeken naar een club, heb er 1 ingedachten maar die trainen alleen zaterdagochtend, laat ik nou een baantje hebben en bijna iedere week op zaterdag moeten werken :( andere zijn of ver weg of heel erg duur.

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:46

Gefeliciteerd mandje! :D

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:22

oh mandje was jij die speer?? hihi goed gedaan.
ik was er ook! mijn allereerste wedstrijdje ooit en heel hij heeft het heel goed gedaan.
met spel waren we 36 e hadden maar 160 punten, was zelf teveel aan het twijfelen. vast parcour 20e en jumping 31 e plek, daar ging hij helaas even buurten bij mijn vriend dus dacht dat het een D was, maar gelukkig niet. ben dus super trots op mijn ventje!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:32

Waren nog wel meer die als een speer gingen. :o Maar de jumping waren we toch echt het snelste.
Fijn dat jij zo tevreden bent dat is het allerbelangrijkste. Wat voor hondje heb jij? Misschien heb ik je nog wel gezien. Wij konden vanaf de tent mooi meekijken op het veld.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:54

Startnummer 6 was ik kruising Duitse herder, appenseller.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:00

Ik was startnummer 2 dus vrij dicht bij elkaar ;)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 12:55

Ik waai nog eens even langs, kijken of jullie nog tips hebben. Met Oll heb ik vanaf 2012 anderhalf jaar behendigheid gelopen, eerst bij ons op de KC; we moesten even de afleiding van konijnen op het veld leren weerstaan (lees: een heel seizoen heen en weer langs de bosjes lopen en maar aandacht belonen, heel vermoeiend :P ) maar daarna ging het wel. Trainer stopte, andere hondenschool gezocht maar daar ging het helemaal mis met Oll en mij, nul concentratie, alleen maar rondjes rennen op het veld. Helemaal gestopt, wintertje niks gedaan behalve wat workshops hier en daar. Vorig jaar zijn we begonnen met Hoopers en dat gaat echt superleuk, supergeconcentreerd, pakt het lekker op. Vanaf dit seizoen is er toch weer een nieuwe behendigheidsgroep gestart op onze vereniging en ik dacht, we proberen het nog eens.

Nou: CRISIS. Er lopen namelijk kippen op het veld. Kíppen. Op een hondenschool. Ollie is niet te handelen, hij wil ALLEEN maar de bosjes in waar de kippen zitten, dus we werken nog veel aangelijnd (=saai met een hond die in g en afgelopen donderdag: jahoor, hij had er een te pakken. Toevalligerwijs ook nog eentje díe al een kaal kontje had wegens stelselmatige treiterpartijen van de siereend die er ook tussen loopt, dus ipv een hap veren had ie een hapje kip. Verdomme. Sneu voor de kip, maar óók sneu voor ons, want nu kan ik Ollie helemáál niet meer loslaten voorlopig. Ik weet echt nog niet of ik er wel zin in heb om wéér een heel seizoen alleen maar langs de bosjes heen en weer te lopen -O- Wie wil mij een hart onder de riem steken? Want we vinden het wel echt superleuk!

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:25

Ik zat het net op het hondenforum te lezen, wat bizar!! Kippen op het veld ... Welke KC zit je nu?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:29

ja daar staat t nog iets uitgebreider hahahahaha :') Ik loop op KC Dordrecht, in (jaja) Heerjansdam.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:30

Neej schreef:
ja daar staat t nog iets uitgebreider hahahahaha :') Ik loop op KC Dordrecht, in (jaja) Heerjansdam.

Maar gaat het bij iedereen wel goed dan, ik zou Chef ook niet bij me houden als er bewegende objecten rondlopen haha! :P

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:31

Gefeliciteerd!

Ik ben met mijn hond begonnen aan Rally-O, dit vind hij geweldig! (en ik ook :D)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:38

JustJoyce schreef:
Neej schreef:

Maar gaat het bij iedereen wel goed dan, ik zou Chef ook niet bij me houden als er bewegende objecten rondlopen haha! :P

Ik wou zeggen dat ik de enige jachthond in de groep had, maar dat is niet waar; er loopt nog een welsh springer in de groep, en ook eentje in de andere groep. De rest is sheltie, aussie, BC enzo; kennelijk toch minder jachtinstinct :') Oll is al best wel echt een jachthondje, iets opjagen is gewéldig natuurlijk! En hij heeft eenmaal door dat er kippen zitten, dus dat blijft leuk. Zelfbelonend enzo. En die andere WSS in mijn groep, da's een sufkut. Die sjokt ook maar zo'n beetje half door het parcours, die man hoeft amper te rennen :P Lijkt me ook wel eens lekker hoor :P

Ben trouwens nóg blij. De kip zat op een gegeven moment in de bosjes tegen de kennels aan, en Oll deed er vanaf dat moment verder niks mee. Stond het beest te hypnotiseren, stokstijf, maar niet verder verwonden ofzo. Daar zou ik echt nog stevig van balen, want dát zou echt rasontypisch zijn...

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:45

Ja maar toch raar hoor ... zeker op een HONDEN school ...

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:46

Ik ga donderdagavond kijken bij een Hondenschool in Barendrecht (kleinschalig). Zocht wat meer dichterbij want train nu 2x per week in Delft. Maar 1 les om half 10 savonds dat is best zwaar om de volgende ochtend op te staan.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 14:53

JustJoyce schreef:
Ik ga donderdagavond kijken bij een Hondenschool in Barendrecht (kleinschalig). Zocht wat meer dichterbij want train nu 2x per week in Delft. Maar 1 les om half 10 savonds dat is best zwaar om de volgende ochtend op te staan.

Oh waar ga je kijken? Desnoods via PB hoor, gewoon ff benieuwd :) Barendrecht is idd stukken dichterbij dan delft voor jou, als ik me goed herinner waar je woont :P

Ik ga sws bij een volgende hond (zit nog een pup in de pijplijn misschien....) een andere club zoeken voor trainingen. Ringtraining houden we gewoon lekker in Heerjansdam maar ik heb geen trek in traditionele gehoorzaamheidslessen hahahaha :P

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:12

Neej schreef:
JustJoyce schreef:

Oh waar ga je kijken? Desnoods via PB hoor, gewoon ff benieuwd :) Barendrecht is idd stukken dichterbij dan delft voor jou, als ik me goed herinner waar je woont :P

Ik ga sws bij een volgende hond (zit nog een pup in de pijplijn misschien....) een andere club zoeken voor trainingen. Ringtraining houden we gewoon lekker in Heerjansdam maar ik heb geen trek in traditionele gehoorzaamheidslessen hahahaha :P

Dog Spirit, daar pakken ze toevallig ook door met de Hoopers Gevorderden.
Ga vanaf 8 oktober daar 1 cursus meedraaien en dan kijk ik even wat ik er van vind.

Ja woon in Ijsselmonde (school is op 10min afstand).

Waar doe jij ringtraining? Ik heb nu een paar lessen gevolgd bij KV Rijnland omdat het in Delft niet was :P maar is helemaal ver :P.

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:12

Wel gaaf! een pup! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:28

Ik train op een club waar het hele veld is afgezet met hoog hekwerk.

Djang blijft gelukkig nu bij mij. Maar van winter was ik blij dat het hek er zat.

Zaterdag ging appèl tijdens manwerk goed. Trainen nu vanuit absolute rust. En begint nu door te krijgen dat als hij in conflict raakt met zichzelf. Dat het alleen maar langer duurt dat hij mag bijten.

Puberale gaat er nu ook meer af. Begint nu ook harder te stellen etc. Je ziet hem groeien qua zelfvertrouwen.

En gisteren puppy's geknuffeld <3 Zijn nu alweer dik 4.5 week
Afbeelding

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:35

Oh pupjes :+:

Ja met Hoopers blijft Oll ook heeeeeeel goed bij me maar daar heeft ie ook geen kippen op het veld :') Hij kán heel gefocust werken namelijk.

Joyce, ook weer de KC Dordt in Heerjansdam. Super ringtraining van een keurmeester en een ervaren handler. En af en toe val ik ook in :P Is binnen, ring is niet heel groot maar dat zijn ze op show ook niet altijd, en bij goed weer trainen we buiten. Je kunt best een keertje komen kijken en meelopen, proeflesje kost geloof ik 3 euro ofzo. Ik ga 's even kijken bij dogspirit!

en jaaaaaa pup! Wordt pas volgend jaar ergens hoor, geen haast er mee en moeten ook nog even kijken of we dat met werk enzo goed kunnen regelen, maar hoei ik wil!
Laatst bijgewerkt door Neej op 21-09-15 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:36

Ow ga ik zeker een keer doen! :D Op wat voor dagen hebben ze dat?

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:36

Wat een schatjes!!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:38

JustJoyce schreef:

Donderdags :Y) ik zie net dat dat dus clasht met Dog Spirit -O-

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 15:42

Neej schreef:
JustJoyce schreef:

Donderdags :Y) ik zie net dat dat dus clasht met Dog Spirit -O-

Ja :O