Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 18:48

Ik heb van 2 honden gewichten en schofthoogte tot nu (4 en 8 jaar) en van 1 hond tot nu (6 maanden)
Zal het morgen ff opzoeken. Staat allemaal op de laptop en ik hang bank :+

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:27

Mijn aussie was met 16 weken 9 kilo en nu met 18 maanden 17,5 kilo en is 48cm hoog

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:44

Wat kunnen de verschillen toch groot zijn!

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 19:46

Ik heb een whippet van nu 8.5 maand. Dus wel heel ander ras :p
En ik heb zijn hoogte zo niet. Maar ongeveer knie hoogte.

5.1 9 weken
5.9 10.5 week
6.6 12 weken
7.0 13 weken
8.1 15.5 weken
9.4 17.5 weken
10.6 19.5 week
13.4 6.5 maand
14.2 7.5 maand

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 20:42

Gem schreef:
Een koningspoedel staat wel heel hoog op de poten en dat gaan deze hondjes niet doen. Momenteel denk ik dat ze qua compactheid het best te vergelijken zijn met een retriever of labrador, maar dan een stuk kleiner want ze voldoen niet aan de gewichtscurves.

Kleiner niet noodzakelijkerwijs, wel lichter van bouw/bone

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 16:06

Aan ons heb je niks ter vergelijking _O-
Jarvis is 33 cm en 18,5 kilo
Parker is 32 cm en 20 kilo

:')

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 17:02

Klinkt als een behoorlijke ellende die Giardia… hopelijk ontspringen wij de dans ook, klinkt alsof het ook een kwestie is van pech hebben

Gaat die foto’s met Bonne, zag er op insta twee.

Hier alleen het gewicht bijgehouden, geen hoogte.

Millie word al rap steeds meer volwassen <3
Soms ook een boefje maar ze doet het heel goed. Ben benieuwd hoe het vanavond verloopt. Hier in de wijk is Halloween vrij groot dus van 17 tot 19 lopen er veel kindjes langs en veel geluid. Daarna gaan veel mensen de wijk hiernaast in en is het vaak rustig. Ze vond het rondje net nogal spannend en ging blaffen, dat klinkt ook steeds ouder :wow:

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:41

Ja ik had de foto's zo snel binnen. Hij is toch ook om op te vreten
Afbeelding
Ik vind het nog steeds af en toe een speelgoedhondje

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 19:15

Echt heeeel schattig , hij lijkt zo bijna nep ja <3

Hier een zoek de toller plaatje
Afbeelding

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 20:05

Hoe kunnen jullie nou wandelen en fotoshoots doen met al die blaadjes? Ik heb daar enorm veel respect voor want dat is hier vrijwel onmogelijk :')

Gelukkig zit er lichte fluff aan zn kont xMazzel :D

Heeele mooie (en leuke) foto StalMelyn!

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:16

Bielsje schreef:
Hoe kunnen jullie nou wandelen en fotoshoots doen met al die blaadjes? Ik heb daar enorm veel respect voor want dat is hier vrijwel onmogelijk :')

Gelukkig zit er lichte fluff aan zn kont xMazzel :D

Heeele mooie (en leuke) foto StalMelyn!

Haha hier in het bos dicht bij huis is er echt al veel blad. Maar bos een stukje verder weg ziet er nog niet zo mooi uit als dit.

Ja hè, ze gaat verder goed op in de blaadjes

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 21:51

Sorry, ik bedoel het anders :'). We hebben hier, in een druk centrum, ook heeeel veel blad. En het enige wat pup denkt is, DIE WIL IK, DIE WIL IK, DIE WIL IK! Bij alle 826.228.315 blaadjes die we tegenkomen :x

Ik zou nog geen 10 meter het bos in komen, laat staan een fotoshoot te doen zonder zn neus op de grond of blad in zn mond >;)

xMazzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 22:12

Hahahaha dat is inderdaad wel grappig heb ik niet bij stil gestaan. Hier in de wijk en in de tuin moeten alle blaadjes mee of aangeraakt. In het bos is ze vooral lekker aan het snuffelen en rennen. Fotoshoot lijkt mij ook lastig. Het lukte om een foto zoals deze te maken en daarna was ze weer weg

Afbeelding

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:15

Bonne is natuurlijk iets ouder en kent het commando 'blijf' heel goed dus dat maakt het heel goed te doen. Naast zit en lig + blijf kent hij ook 'op' en dan gaat hij ergens op met de voorpoten of in geheel. Op & blijf moest ik even drie keer zeggen want die combi kende die niet met alleen de voorpootjes erop maar de link had hij zo gelegd en toen bleef hij met de pootjes op het boomstammetje.

Ik wil hem nog heel graag leren dat hij iets blijft vasthouden met de bek maar daar kan ik Bonne nog niet enthousiast voor krijgen. Hij heeft echt een eigen willetje. Hij kan ook nog steeds maar een kunstje, pootje geven. En voor iets heel lekkers een high five maar voor de rest niks :') langzaamaan geef ik het een beetje op.
Zo springt hij nog steeds niet zelf op de bank terwijl hij het fysiek kan en ook in de auto springt hij niet (eruit wel). Als hij iets niet wil/geen zin heeft dan vertikt hij het echt _O-

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 23:34

Wat een prachtige foto van Bonne, zo schattig <3
Ik heb Odin recent het commando ‘hold’ geleerd voor een fotoshoot. Ik vind het zo’n schattig commando. Buiten vond hij het wel wat moeilijk, maar het ging wel. Ik heb hem gewoon voor heeeele kleine stapjes beloond elke keer. Nu moet ik wel zeggen dat Odin echt heel erg gemotiveerd is voor voer en ook erg graag iets leert.

En bielsje, daar zijn het puppy’s voor haha. Zo heerlijk snel afgeleid.

Ik heb de foto’s van onze Halloween shoot binnen. Echt genieten, vind ze zo leuk geworden.

Afbeelding
Afbeelding
Dit commando heeft bij hem ook echt lang geduurd. Hij snapte echt totaal niet wat de bedoeling was, tot ik het een aantal maanden geleden nog eens probeerde. In ene viel het kwartje en nu kan hij netjes zijn hoofd op de grond of ergens op leggen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit is echt m’n favoriet <3

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:02

Die foto's van Odin zijn zo leuk!

En ooh Bonne zo mooi en schattig tussen de blaadjes <3

Ik weet nog onze eerste herfst. Fitz is van maart dus was een dik halfjaar toen maar hij ging full speed achter alle losse blaadjes aan, helemaal als er een beetje wind bij kwam :))

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 08:42

De foto's van Odin zijn echt heel erg tof! Die laatste is ook mijn favoriet! <3 Alhoewel die ervoor ook hoog staat hoor, hij lijkt een heel trots spookje, vind ik zo schattig!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 10:03

Ik vind de ena laatste van Odin ook het leukste.

Ja dat vasthouden van iets vind ik zo knap. Hier zit het er niet in denk ik

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 15:00

StalMelyn schreef:
Ja ik had de foto's zo snel binnen. Hij is toch ook om op te vreten
[ Afbeelding ]
Ik vind het nog steeds af en toe een speelgoedhondje

Wat een fantastische foto is dit!! <3 <3 <3

haha Claire, die Millie, lekker verstopt in de blaadjes, en een lekker moddersnoetje :+:

LoveMandy, de foto's van Odin zijn heeeel vet! Echt stoer & lekker spooky :D Die laatste is heeel leuk haha, hij kijkt iets te blij voor zo'n bloederig scenario :')

Wij zijn dit weekend naar ons tijdelijke adres verhuist. Even 1,5 maand bij m'n schoonouders in terwijl we klussen in ons nieuwe huis. Evi moest wel ff wennen (rent elke keer als we opstaan naar de deur omdat ze denkt dat we naar huis gaan :+) maar het gaat elke dag weer beter haha. De hangmat vind ze al top _O-
Afbeelding

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-24 19:29

Mocht iemand nog een Australian shepherd zoeken ? Dierenasiel zwolle zit een reu van ruim een jaar oud.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:31

Stalmelyn, oooh wat een heerlijke foto’s!! Do’n dropje!

xMazzel, wat past ze goed in de herfstkleuren! Prachtig hondje. En haha ja stilzitten is ook heel moeilijk!

Bielsje, haha in het bos is het een en al blad dus dat is goed te doen. Maar de blaadjes die hier over de stoep/straat waaien, díe moeten gevangen worden!

Love_mandy, oh ge-wel-dig die foto’s! Hoe krijg je het verzonnen haha. Echt heel leuk! Hoe heb je dat hoofd plat geleerd! Met een brokje lokken of?

xSanne, achhh hopelijk went ze gauw haha. Wel cute zo in de hangmat

love_mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 19:39

Bedankt iedereen <3

Sanne hij kijkt inderdaad wel een beetje te blij, maar ach. Ik denk niet dat ik dat op commando ga krijgen :')
Heerlijk in de hangmat en wat fijn dat jullie gaan verhuizen!
Wij gaan eind van het jaar ook verhuizen naar ons eerste koophuis en ik ben zo benieuwd hoe Odin zich weer aan gaat passen. Hij krijgt wel lekker een tuin om in rond te rennen.

Reeltje, ik werk voor alles met voer ja. Eerst inderdaad met ‘luring’ dan met alleen mijn hand en dan met commando. Al moet ik zeggen dat hij sommige dingen ook alleen met het handgebaar kan en niet op stem. Ik ben begonnen met het op de rand van het bed te doen, omdat hij anders liever over de grond wilde kruipen ipv zijn hoofd naar beneden te doen.

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 20:29

Mandy: wat gaaf!!! Heel erg goed gelukt!! Ook knap van dat ‘hold’ commando!
Sanne: zo te zien vind Evi het wel prima!
Mazzel: heerlijk met zo’n moddersnuitje!
Bonne lijkt inderdaad net een speelgoedhondje zo!! Te schattig!

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 21:41

Ohhh, wat een leuke foto's ook van Odin! Knap hoor al die commando's aanleren, ik merk hier dat we álles kunnen als ik een voertje in mn hand heb, en zo niet dan krijg ik een middelvinger :')

Spoiler:
Heus niet altijd hoor, ik ben dol op overdrijven :Y)

Lijkt me lastig om bij iemand in te gaan met hond xSannee. Zitten jullie wel op 1 lijn met wat wel en niet mag? :+

Ondertussen kan ik zeggen dat ik kneiterhard gefaald heb met Chef :(.
We waren bij een, voor mij onbekende, hondenschool gegaan en ik weet niet precies wat er nou misgegaan is, als in niet passende methode of verkeerd door mij geïmplementeerd, maar er was hier in huis geen blij wezen meer te vinden en Chef ging heeeeel hard de verkeerde kant op |(
De hulp die ik vroeg, kreeg ik niet in mijn beleving en een aantal dingen stoorden me echt énorm in de les. Ik was niet heel rouwig dat ik lessen moest overslaan en ik ben weer gaan trainen zoals ik gewend was, wel heeeel halfbakken want ik moest ondertussen nog het ziekenhuis in en daarna in quarantaine wat ook betekende dat ik niets met Chef kon doen. Eigenlijk heb ik hem vrijwel niet gezien |o

Maar lang verhaal kort, Chef begint eindelijk wat bij te draaien, maar het is een beetje een rollercoaster en een vrij nare. Dus volgende week komt er een gedragsdeskundige en ik ben per direct op de hondenschool gestopt. Ik heb de leiding nog een mail gestuurd over het hoe en waarom en wat ze imo vrij makkelijk zouden kunnen implementeren om eigenaren beter te kunnen begeleiden, als tip en niet als verwijt want uiteindelijk is het mijn fout. De leiding heeft me nog gebeld, goed gesprek gehad en ze gaf nog wel aan dat Cane Corso's zo moeilijk zijn... 3 CC's die daar hebben getraind zijn ingeslapen zei ze :oo

Had ik dat eerder geweten... :evaw:

Maar goed, ik ga even poep mengen en een testje doen, en dan ga ik me daarna weer lekker schuldig zitten voelen dat ik mn jochie zo tekort heb gedaan :=

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 22:31

Love_mandy hee dan zitten we helemaal in hetzelfde schuitje! Superleuk! Evi en Odin straks allebei lekker een tuintje *D

Bielsje; haha valt mee, m'n schoonouders passen wel vaker op, ze hebben zelf ook een corgi gehad. Ze verwennen d'r vooral }:) maar ze gaan een maand op vakantie dus dan hebben wij het huis voor onszelf haha.

Jeetje wat een gedoe! Goede keuze om daar te stoppen denk ik. Hopelijk komt jullie rollercoaster weer een beetje tot rust nu!