Hèt vogeltopic !

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:07

Ohh ja Flora! Dat is echt een prachtige naam! <3
Hoogstwaarschijnlijk is het wel een dame als ik zo naar de andere jonkie uit het nest kijk en het neusje enz. Maar dat moet wel kunnen met Fynn samen, al veel gelezen dat als ik geen dingen in de kooi heb waar ze nestjes kunnen gaan maken het wel goed komt :)

Net spulletjes besteld voor het nieuwe parkietje, blijft altijd leuk dat online shoppen voor nieuwe vogel spulletjes :D

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 21:31

Cayenne schreef:
Lukasje schreef:
Dankjewel!
Hij doet het ook vandaag goed. Arme stakker zit wel alleen maar ik ben alvast blij dat hij zich beter voelt

Kun je er niet eentje bij zetten zodat hij niet alleen zit?

Het gaat nog steeds goed met Eelke (zo noemt de zieke), hij tsierpt, eet en drinkt goed, is levendig , ...

Ben ook al aan het denken van er eentje bij te zetten maar ik zat eerder te denken aan een nieuwe erbij , dan aan er nog een vanuit de volière bij te zetten.
Mocht ik zoiets besluiten, hoe lang moet die nieuwe dan apart ?

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 09:47

Ik heb vooral stil meegelezen de afgelopen dagen, mijn vogels gaan heel goed, maar andere beestjes gaan even niet zo lekker.

@lukasje; wat een mooie voliere en prachtige vogels!
@Cayenne; fijn dat het weer beter gaat met Mango, balen van de rekening wel := Zo leuk zo’n baby-boom! Ga je nog iets zelf houden of heb je voor alle kleintjes al een nieuw huisje?

Afbeelding
Ik heb 1 koppel grasparkieten met 5 jongen op het moment. Wil heel graag het broedblok schoonmaken, maar het kleinste jong is nog geen week oud, dus dat vind ik nog een beetje te spannend :=
Viel me wel op dat de valken van Cayenne veel sneller fluf lijken te krijgen dan deze jongen. Deze zijn echt lang kaal en lelijk :P

De opa van een goede vriendin is een fanatieke kweker van grasparkieten en bourkes en vindt het prachtig dat ik vogels heb en ik krijg via haar ook vaak tips van hem. Hij is halverwege de 80 en moet vanwege zijn gezondheid helaas afscheid gaan nemen van een aantal vogels en wil mij een koppel Bourkes kado doen. Ik twijfel alleen of dat wel een goed idee is.. Ik heb geen vlucht meer vrij, dus die zouden dan bij de grasparkieten of de zebravinken moeten. Iemand ervaring met die combi?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:00

Niet bij de grasparkieten zetten.. dat zijn echt hufters :')
En bourkes zijn heel lief en rustig dus die laten zich gemakkelijk opjagen etc

Zebravinken kan.. maar die gaan gauw andere vogels kaal plukken als ze broeds zijn.. En dat zijn ze bij jou vaak toch?

Wat leuk die jongen! Valken worden inderdaad met fluff geboren, grasjes niet :D

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:11

Ja de zebravinken zijn echt verschrikkelijk wat dat betreft. Gaan zelfs zo ver dat ze er 1 koppel in een hoekje op de grond eitjes gaat zitten leggen omdat er geen kastjes hangen, ellende. Maargoed, de andere koppels houden zich wel koest nu er geen kastjes hangen. Enige optie die ik nog heb is de poppen en mannen van elkaar scheiden, maar dat gaat niet in mijn huidige volière. Het is dat mijn vriend ze heel leuk vindt anders had ik ze al lang allemaal verkocht :=

veertje99

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 11:14

Wat super leuk die jonkies! Ben erg benieuwd hoe ze er over een paar weekjes uitzien :D

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:03

Je kunt ook gewoon de poppen weg doen en alleen mannen houden? Heb je ook dat gezeur niet :')
Maar bourkes zou ik echt apart houden, je grasjes hebben nu ook jongen dus extra fel en extra stress

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:43

Dankje Vanillia!

Mmm, grasparkieten zijn te fel voor de zachtaardige bourkes. Ik zou ze niet samen zetten.

En over bourkes gesproken ... Waar ongeveer woont die opa van je vriendin? En heeft hij jonge mannen (van dit jaar) die hij kwijt moet? Ik wil er nl nog 2 !

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:47

Mag ik mss nog even terug komen op mijn vraag van hierboven wat jullie zouden doen ivm mijn gouldamadine in de ziekenboeg?

Vermits hij niet terug naar de volière kan vooraleer het echt beter weer is, vind ik het sneu dat hij heel die tijd alleen gaat zitten.
Zou ik hem gezelschap doen? En zo ja, wat is wijsheid, een ander (nieuw) vogeltje? Een uit de voliere halen is mss ook extra stress? Dat is dan 2x kort na elkaar verhuizen en die in de voliere doen het daar tot nu toe goed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 12:53

Ik zou de Bourkes idd niet bij de grasjes zetten. Dan blijft er niets van de Bourkes over :=

Vanillia, ik hoop wel een man aan te houden uit een bepaald koppel dat nu ook 6 kleintjes heeft. Die bloedlijn heb ik verder nog niet in mijn voliere en ik heb momenteel een dame zonder partner.

Lukasje: Ik zou er één uit de voliere bij zetten. Een nieuwe vogel er meteen bij zetten geeft kans op ziektes etc.
Die zet ik altijd liever eerst in quarantaine tot ze op vrij van parasieten en ziektes zijn getest.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:08

Hoe lang zet je die in quarantaine Cayenne?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:24

Net zolang tot ik uitslag heb van de vogelarts of de vogel schoon is van parasieten en ziektes :j Dus meestal duurt dat een week tot 2 weken.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:08

Cayenne schreef:
Net zolang tot ik uitslag heb van de vogelarts of de vogel schoon is van parasieten en ziektes :j Dus meestal duurt dat een week tot 2 weken.

Oke, dankje!

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 19:33

Grasjes zijn wat dat betreft echt veel te gevaarlijk voor hoe groot ze zijn :') bizar!

Hier is het net GTST, mijn valkparkiet man knuffelt en kroelt met het ene vrouwtje maar paart vervolgens met de andere waar hij dat knuffelen en kroelen absoluut niet mee doet. 8)7 zullen de hormonen wel zijn. Blij als ik straks een even aantal heb. Hahah

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:07

Hahaha, die ander zal wel broeds zijn? :D

Hier functioneert Mango af en toe als oppas :D (Hij kan er niet bij hoor).

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:12

Och nee, zie hem kijken! Keischattig!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 21:15

Hij vindt ze mega interessant :D Dit is het derde jaar dat hij ze mee maakt, dus hij weet precies wat er in het broedblok zit.
Hij probeerde het blok ook open te maken, maar dat leek me geen goed plan :')
Hij is wel heel lief voor ze, maar ook vrij lomp en kent zijn eigen kracht soms niet :+ Dus dat doen we maar niet.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:41

Lukasje; de rest gaat samen met een hoop andere spullen al naar iemand anders helaas.

Aaah pleegvader Mango, zo lief <3 Ik had bedacht om vanmiddag even naar Geldof te rijden voor dat eivoer waar jij zo enthousiast over bent Cayenne, maar als het zo blijft sneeuwen blijf ik mooi thuis :=

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:50

Geen probleem hoor Vanillia! Goed dat er iemand gevonden is die alles overneemt +:)+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 16:50

Ben je nog geweest Vanillia? Ik kan het je aanraden om het eens te proberen :j
Je moet dan wel echt de variant hebben voor Grote Parkieten en Papegaaien.

Ondertussen het nest van Magic & Médora even op een rijtje op de foto gezet nu ze nog een beetje stil zitten.
Van groot naar klein:
Afbeelding

En vanaf de bovenkant:
Afbeelding

De oudste (pleegkind). Dit is er eentje met karakter hoor :')
Afbeelding

Dit gaat echt een schatje worden denk ik. Is tot nu toe heel rustig en maakt zich niet zo druk.
Afbeelding

Gapende baby <3
Afbeelding

:Z Welterusten!
Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 17:15

Aaah ze groeien zo hard Cayenne, super schattig <3

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 18:24

Dat filmpje van Mango en die jonkies <3 Wat heerlijk om te zien zeg!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:45

Die gapende, te schattig <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 20:57

Ik vind ze er altijd zo leuk uitzien wanneer ze gapen _O-

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 08:58

Aaah cuties! :+:

Ik ben gisteren naar Geldof geweest. Heb een tijdje staan praten met een oudere man daar die over de vogels gaat, hele vriendelijke man. Die raadde me toch de variant voor kleinere parkieten en tropen aan, dus die heb ik nu gekocht om te proberen. Als ze die ook niet willen dan ga ik gewoon terug voor een zak andere :)

Had wat foto's gemaakt voor een vriendin van me die ook vogels houdt, dus hierbij een kleine sfeerimpressie;

Afbeelding
Overzichtje als je net binnen komt

Afbeelding
1 van de gangen

Afbeelding
Zebravinken

Afbeelding
Kanaries

Afbeelding
Kwarteltjes

Afbeelding
Bourkes

Afbeelding
Engelse

Afbeelding
Geen idee

Afbeelding
Geen idee

Afbeelding
Nog meer geen idee, vond dit wel echt hele mooie vogels

Ze hadden nog veel meer zitten maar heb niet van alles foto's gemaakt.