Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:49

Hallo, mag ik mij hier melden? :o
Ik heb een hele lieve leergierige hond, ik probeer haar zo af en toe een nieuw trucje aan te leren. Ze kan al heel veel :) en vind het ontzettend leuk als we weer iets oefenen. We hebben een seizoen agility gedaan, maar daar zijn we voor nu nog even mee gestopt. Het ging heel goed, maar ik vond haar nog te jong en onbehouwen. Volgend jaar beter :) mochten jullie nog leuke nieuwe trucjes weten hoor ik het graag!

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:51

Vivian__ schreef:
Hallo, mag ik mij hier melden? :o
Ik heb een hele lieve leergierige hond, ik probeer haar zo af en toe een nieuw trucje aan te leren. Ze kan al heel veel :) en vind het ontzettend leuk als we weer iets oefenen. We hebben een seizoen agility gedaan, maar daar zijn we voor nu nog even mee gestopt. Het ging heel goed, maar ik vond haar nog te jong en onbehouwen. Volgend jaar beter :) mochten jullie nog leuke nieuwe trucjes weten hoor ik het graag!

Leuk, wat voor ras heb je? :)
Qua trucjes, kan je hond al buigen, zwaaien en zich schamen? Wat ik ook een leuk trucje vind is opruimen. Onze hond heeft een kist speciaal voor zijn speelgoed. Hij kan al verschillende speeltjes benoemen. Tijdens het opruimen zeg ik dan bijvoorbeeld "pak je knuffel/bal" etc en dan stopt hij hem in de kist. makkelijk maar vooral erg leuk :D

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 21:58

Ze komt uit het buitenland. Volgens de kids uit onze buurt lijkt ze op: 'een herder met slappe oren' :') toevallig nét leren buigen! Schamen geprobeerd, nog een beetje moeilijk. Wat ze kan...
The usual stuff (zit, af, plaats, wacht, blijf, voet)
Neerschieten
Deur dicht doen
Bal over rollen
Buigen
Draaien
High five
Poot
Ja en nee
Ben nu links en rechts aan het leren :j
Vast nog wat vergeten...

Dingen pakken is onbegonnen zaak. Zodra er iets lekkers in het spel is leert ze als een gek (tja van de straat of niet :p ) maar ze laat ook gelijk alles vallen om te zien wat ze moet doen.... Dus mochten er tips zijn daarvoor :o
Laatst bijgewerkt door Brievenbus op 16-09-15 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:01

Vivian__ schreef:
Ze komt uit het buitenland. Volgens de kids uit onze buurt lijkt ze op: 'een herder met slappe oren' :') toevallig nét leren buigen! Schamen geprobeerd, nog een beetje moeilijk. Wat ze kan...
Neerschieten
Deur dicht doen
Bal over rollen
Buigen
Draaien

Ach wat leuk, wij hebben ook een buitenlands hondje. Ook al een intelligent dier! :) Leuk dat je zo veel met haar doet. Wat ook een leuke oefening is, is pootjes kruisen. Dit kun je het makkelijkste aanleren als je hond af ligt. Misschien kun je ook wat leuke oefeningen uit de dogdance pikken, heb ik ook gedaan toen mijn kunstjes inspiratie een beetje aan zijn einde was :=

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:02

LSnuitje schreef:
Vivian__ schreef:
Neerschieten
Deur dicht doen
Bal over rollen
Buigen
Draaien

Ach wat leuk, wij hebben ook een buitenlands hondje. Ook al een intelligent dier! :) Leuk dat je zo veel met haar doet. Wat ook een leuke oefening is, is pootjes kruisen. Dit kun je het makkelijkste aanleren als je hond af ligt. Misschien kun je ook wat leuke oefeningen uit de dogdance pikken, heb ik ook gedaan toen mijn kunstjes inspiratie een beetje aan zijn einde was :=

Sorry was net nog aan het typen haha. Dus rest van het verhaal staat er nu achter :+
Leuk, waar komt die van jouw vandaan?
Pootjes kruizen gaan we volgende keer eens oefenen! Dankje

LSnuitje

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:05

Hahaha goed bezig hoor! De mijne komt uit Bulgarije, beetje border-collie achtig hondje met een mega werkdrift. Echt een heerlijk dier! We zijn net begonnen met canicross en in de winter gaan we onze eerste agility cursus volgen :D Waar komt die van jou vandaan?

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:10

LSnuitje schreef:
Hahaha goed bezig hoor! De mijne komt uit Bulgarije, beetje border-collie achtig hondje met een mega werkdrift. Echt een heerlijk dier! We zijn net begonnen met canicross en in de winter gaan we onze eerste agility cursus volgen :D Waar komt die van jou vandaan?

Oo wat leuk! Maar... Wat is canicross? :o
Onze dame komt uit Macedonië. Veel meegemaakt, veel te vroeg uit het nest (6wkn) veel gezinnen gezien. Na een half jaar bij ons. Dus wat onzeker dametje, maar hier in veilige omgeving is het een hele leergierige gezellige hond! Agility deed ze erg leuk, maar toch wil ik nog even wachten. Ze kan zo overenthousiast raken dan...

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:17

Canicross is hardlopen samen met je hond, waarbij hij vast zit aan een heupgordel die jij draagt. :) Slim dat je dan even met agility wacht. :j

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:22

LSnuitje schreef:
Canicross is hardlopen samen met je hond, waarbij hij vast zit aan een heupgordel die jij draagt. :) Slim dat je dan even met agility wacht. :j

Oooooo... Oke! Ik heb het zonder gordeltje gedaan :+ maar leuk! En ook gezellig!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:23

Welkom hier!

Ik wil binnenkort met Levi het fietsen weer oppakken, maar nu dan wel echt het schema doen. En volhouden hihi

LSnuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 22:27

Vivian__ schreef:
LSnuitje schreef:

Oooooo... Oke! Ik heb het zonder gordeltje gedaan :+ maar leuk! En ook gezellig!

Dat wil ook prima zolang de hond je niet omver trekt toch :D Deden wij in het begin ook gewoon. :j

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:58

Even een vraag. Wat voor tuigen gebruiken jullie. Ik heb nu een K9 tuig maar ben er niet volledig tevreden over. Had eerst een maat te groot. Een kleinere gekocht maar ook die vind ik niet ideaal hij schuift te veel naar voren en de band kruipt ook steeds naar zijn oksels. Nu zat ik te kijken naar een ruffwear tuig die tussen de voorpoten doorloopt iemand ervaring daarmee?

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:27

Je bedoelt denk ik het Ruffwear Webmaster Harness, of de Ruffwear Front Range?
Ik heb voor mijn honden voor het wandelen aan de heupgordel in de bergen de eerste, een heel fijn tuig is dat. De Front Range is nog vrij nieuw en ken ik zelf niet, maar als hij dezelfde soort pasvorm heeft als de Webmaster Harness dan zal het ook een erg fijn tuig zijn.
Zelf heb ik momenteel voor de honden voor dagelijks gebruik en fietsen/hardlopen een Snuggle Pets Y-tuig. Die zit bij allebei mijn honden heel fijn, schuift en schuurt niet en is gemakkelijk om te doen door de sluitingen aan beide kanten achter de voorpoten.

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:57

Eigenlijk heb ik naar beide gekeken. Ze hadden de Ruffwear Webmaster Harness bij ons in de outlet te koop. Maar alleen is xxs en xs dat is toch echt te klein voor mijn grote BC. Waren maar 15 euro. De front Range lijkt me ook geschikt maar vind het wel prijzig om even uit te proberen. De Webmaster lijkt me ook goed geschikt maar nog duurder. Bij mij gaat het om dagelijks gebruik. Wandelen, fietsen/hardlopen, zwemmen maar ook gaat hij sinds kort mee op buitenrit met paard. Moet echt een tuig zijn die degelijk/sterk is. En niet met uitstekende delen.
Laatst bijgewerkt door mandje op 18-09-15 18:02, in het totaal 2 keer bewerkt

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 17:58

Ik heb voor de mijne een Hurtta Pro tuig. De K9 voor de andere maar vind die van Hurtta toch fijner/beter en comfortabeler voor de hond!

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:05

Hurtta valt voor mij af de handvat steek voor mij te veel uit en wil eigenlijk een ander systeem dan alleen voor de borst langs. Ben bang dat het anders weer naar voren schuift.

Wij hebben zondag een oefenwedstrijd debutanten in Nieuwolda samen met een trainingsmaatje. Gaan er hier nog mensen van heen?

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:10

Ohja sorry lees nu dat je geen uitstekende delen sil. Ik heb er zelf geen hinder aan maar ken ook iemand die het handvat heeft ingekort zodat het niet meer uit steekt.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:17

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:19

Zal even googlen dank je wel. Ziet er op de foto's comfortabel uit.

Hoe houd de fleece voering het eigenlijk? Mijn hond is nogal eumh... gek op water/waterplassen/modder.

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:26

Hier houdt hij prima, ondanks modder en water.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 18:51

Ik heb een tre ponti tuig, erg tevreden over. Ziet er nog als nieuw uit maar is al 2 jaar oud! Moet eigenlijk wel 1 maatje groter halen, bodhi is wat gaan uitzwaren.

Voor de canicross of bikejoring gebruik ik een x-back tuig, keer gekregen van een collega die met sledehonden werkt. Binnenkort wil ik graag een non-stop tuig. Die zat wel lekker bij der. Maar ik wil dat hij gelijk goed op maat gemaakt wordt.

Eeeeinnnddeellijjk mijn nieuwe versnellingen binnen dus nu gelijk even repareren en dan kan ons bikejoring seizoen ook eindelijk beginnen!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 20:45

Voor hardlopen.heb ik een x - back
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 22:15

Ik heb een tre ponti tuig haha enige wat mijn teckel past qua pasvorm haha

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:00

Vandaag een oefenwedstrijd gehad. Hele gezellig dag. Een traingenoot was ook mee met haar hondje.
Eerst hadden we spel. Ging best wel goed. Maar te veel lange lijnen gekozen we mochten blijkbaar ook de hindernissen vaker als 2x nemen. Waardoor er dus veel makkelijker en sneller punten gehaald konden worden. Daarna Vast parcours. Super rondje gelopen. 3de plaats. En nog als laatste Jumping gingen we echt als een speer daar waren we 1ste *\o/* . Hele mooie rozetten gekregen en nog waardenbonnen van Pro Plan.
Super trots op Boco!!! <3

Filmpjes volgen later ;)

Afbeelding

JustJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:01

Gefeliciteerd!!!