Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

StalMelyn

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 09:23

Klopt Kim, ik hoop dat de twijfel wegvalt met kennismaken en dat telefoneren gewoon niet zo haar ding is. Ik wil in ieder kennismaken voordat de pups er zijn want ja, als je die ziet ben je natuurlijk verkocht....

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 09:24

Wat KimD indd zegt; je gevoel volgen!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:42

Vraagje aan de bokkers hier. :D Ik ben op zoek naar een beloningstasje met twee compartimenten voor snacks (zodat ik worst en brokjes kan scheiden) waar je makkelijk bij kunt tijdens het wandelen. Kennen jullie tasjes die dit hebben? De TwinTreat ben ik bekend mee, ik ben vooral benieuwd of er nog andere bestaan. :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 10:48

Sem_ schreef:
Vraagje aan de bokkers hier. :D Ik ben op zoek naar een beloningstasje met twee compartimenten voor snacks (zodat ik worst en brokjes kan scheiden) waar je makkelijk bij kunt tijdens het wandelen. Kennen jullie tasjes die dit hebben? De TwinTreat ben ik bekend mee, ik ben vooral benieuwd of er nog andere bestaan. :)

Ik heb een ‘echt’ tasje (Deze )

Zou je best 2 verschillende type eten in kunnen doen.

Vind die ideaal omdat je er ook een lijn, poepzakjes, speeltje en clicker in kwijt kan.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:05

Selina schreef:
Sem_ schreef:

Ik heb een ‘echt’ tasje (Deze )

Zou je best 2 verschillende type eten in kunnen doen.

Vind die ideaal omdat je er ook een lijn, poepzakjes, speeltje en clicker in kwijt kan.

Ik heb deze ook, echt een fantastisch ding, je komt idd echt alles kwijt, ideaal! Ik gebruik ‘m ook als gewone handtas haha want hij is zo mooi - ik heb de groene variant.

Voorin zit sowieso een apart uitneembaar snack tasje maar in datzelfde vak kun je ook zelf nog snacks doen dus dan is er plek voor 2 soorten - ik heb er ook vaak 2 mee namelijk.

Ik doe ‘m met t hengsel altijd kort zodat hij strak om m’n lichaam zit en dat werkt heel fijn vind ik, maar je kunt ‘m verstellen dus op verschillende manieren dragen, net wat je fijn vind.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-01-23 11:07, in het totaal 2 keer bewerkt

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 11:06

Sem_ schreef:

CupCakes heeft daar een van de mooiste tasjes voor, snel & handig! Weet alleen de naam niet, ga haar even hier naartoe lokken voor je. :+

Ik gebruik zelf voornamelijk een Helsitar rok. En als ik met verse worst werk dan doe ik er wel nog een extra zakje in.

Edit: Nevermind, ik bedoelde de Twintreat inderdaad. Selectief lezen.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 12:41

Ook van mij uit een vraagje.
We willen graag een benchmeubel in de woonkamer.
We hebben nu 1 draadbench in de woonkamer voor onze kruising cocker spaniel/poedel maar de engelse buldog kruipt er de hele tijd in.
Ergens dit jaar willen we dus ipv een tv meubel een benchmeubel erneer zetten
Afbeelding
Dit is het tv meubel. Het benchmeubel zou dan iets hoger worden. Voor de rest is het euim zat (de huidige bench passen ze prima in en die past makkelijk 2x op deze plek).
Het meubel zou 170cm x 70cm x 70cm worden. En dan bovenop hopenlijk nog wat laatjes.

Afbeelding
Deze houten benchmeubel van houtenhondenbench.nl vinden we heel mooi.
Wie van jullie heeft ervaring met zo'n benchmeubels en heeft tips kwa sites?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 13:03

Wij hebben vergelijkbaar maar zonder lades
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 17:47

_Christina schreef:
Zonnebloem92 leuk, van wie? Manon toevallig?

Nee wie is dat haha? Iemand van bokt?

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 01:32

Niet op bokt denk ik, ze fokt tollers. Ik ken haar slechts vaag, maar de fysio van mijn hond kent haar en haar honden heel goed. Schijnt wel een goede te zijn :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 04:52

Manon is kennel Con Fuoco ofzoiets toch?

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 11:35

StalMelyn schreef:
Hier gister nog even contact opgenomen met een andere fokster. Zij verwacht deze maand eventueel nog een teef te dekken. Met de andere fokster waar ik nu vooral contact mee heb heb ik nog niet een super enthousiast gevoel. Dit komt voornamelijk denk ik omdat er vanuit de fokster nog niet veel informatie komt maar goed, ze is op leeftijd, andere generatie. Ik hoop dat dat gevoel weg is na kennismaken.

Verder oriënteren is nooit verkeerd dus dacht ik bel even. Ze vertelde al meer over haar eigen hondjes, welke ze samen wilt gaan dekken en wat haar denkwijze is. Super leuk dus.

Ik had ook zo iets, de fokster van mijn puber had ik een goede klik mee, en die van ons kleine 10 weken oude manneke wel een klik maar die communiceert wat minder, door omstandigheden dit nest weinig foto's op de website, ze zat in de ziektewet en wilde geen gedoe met collega's. Leek alsof ze geen Whatsapp gebruikte, maar waren we daar op bezoek dan gingen de Whatsapp en facebook meldingen op de telefoon constant ;-)

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 21:58

Oke, een hele verschuiving hier. Nadat ik had uitgesproken te twijfelen en verder te oriënteren is het hard gegaan. Zoals ik zei had ik vrijdag met de andere fokster gebeld en hadden we meteen super leuk contact. Heb mijn situatie, leefomstandigheden etc. Gemaild en vandaag ontving ik een mail terug met en lijst van goede fokkers (in haar ogen, meningen kunnen uiteraard verschillen). Ze verwees me door omdat een fokster daarvan gister pups gekregen heeft, maar liefst 5! Een groot nest voor een Norfolk. Vandaag dus meteen contact opgenomen en vanwege het grote nest is er nog 1 over, een rood reutje. We hebben heel leuk contact en ik ga zaterdag kennis maken. Ik krijg de pups en teef niet te zien en dat wilde ik zelf ook niet. Ik wil echt achter de fokker staan en dan niet beïnvloed worden door de pups.

Super leuk dus. Ik heb hier al een beter gevoel bij, gewoon omdat ik niet het gevoel heb tot last te zijn met mijn vragen etc..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 22:35

Oh wauw maar volg je gevoel. Das t belangrijkste!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:53

Ik kom ook even binnen vallen met een vraag. Hoe doen jullie het de eerste weken met een pup? Nemen jullie vrij zodat de pup de eerste weken niet alleen is? Zo ja, voor hoe lang dan? En vanaf wanneer gaan jullie een boodschapje doen?

Ik woon nu op mezelf met mijn hond en zal dus voor het eerst helemaal alleen een pup groot gaan brengen. Nu heb ik gelukkig voldoende oppasmogelijkheden in de buurt, maar vind het voor m’n eigen beeld wel fijn om na te gaan hoe anderen dit doen.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 23:54

Gaabje, nee van het hele nest heb ik geen fatsoenlijke foto nog. Van het manneke in kwestie wel.

Afbeelding
Vandaag ook wat filmpjes ontvangen en hij doet het goed!

KootMiraDrum, mijn 1e hond was een labrador en die is ruim 13 geworden. Mijn huidige hond is ook een lab en die is nu 14. En hij doet het gezien zijn leeftijd echt nog zo goed. En onze 3e hond was dus onze eerste Duitser. Hij was mijn alles. En ik het zijne. Dat ging zo ver dat hij nauwelijks at toen ik een week met vakantie was en mijn lief thuis bleef. Zijn overlijden was domme pech en het gemis is enorm. Maar ik ben mijn hart verloren aan dit ras. De nieuwe pup zal hem nooit vervangen. En als hij niet op een bijzondere manier op mijn pad was gekomen dan was ik op dit moment ook nog niet op zoek gegaan naar een pup.

StalMelyn, inderdaad je gevoel volgen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:01

Lugea schreef:
Ik kom ook even binnen vallen met een vraag. Hoe doen jullie het de eerste weken met een pup? Nemen jullie vrij zodat de pup de eerste weken niet alleen is? Zo ja, voor hoe lang dan? En vanaf wanneer gaan jullie een boodschapje doen?

Ik woon nu op mezelf met mijn hond en zal dus voor het eerst helemaal alleen een pup groot gaan brengen. Nu heb ik gelukkig voldoende oppasmogelijkheden in de buurt, maar vind het voor m’n eigen beeld wel fijn om na te gaan hoe anderen dit doen.

Hier hadden we een week vrij genomen. (En gingen daarna een week op vakantie, beetje onhandige timing.)
En daarna volledig thuisgewerkt. En toen 1x per week oppas geregeld zodat we allebei naar kantoor konden. (Niet dat je veel aan thuiswerken toekomt met zindelijkheidstraining enzo := )

Ruby kon vanaf het begin al erg goed alleen thuis blijven dus even naar de supermarkt kon al vrij snel. Zij ging direct slapen als je wegging dus daar hadden we geluk mee. Inmiddels kan ze 3 uur alleen zijn, langer nog niet geprobeerd.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 00:11

Lugea schreef:

Je zou Tigress (van Jarvis & Parker) eens een berichtje kunnen doen, volgens mij heeft zij Parker ook alleen.
*Hoopt nu dat ze Marinda niet diep beledigd. :')

Wij nemen om en om vakantie, ik normaal drie weken & Kay twee. De laatste puppen hebben we korter vakantie gehad maar onze honden zijn vrijwel nooit alleen dus dan gaat dat makkelijker.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 07:30

Lugea schreef:

Ik heb mijn pup met 3 maanden gekregen. In de eerste instantie omdat ik nog wat werk opdrachten had staan en die niet wilde afzeggen. Maar ook omdat dit dan ook makkelijker is. Eerste weken heb ik nog halve dagen gewerkt. Daarna half op kantoor en half thuis. Gelukkig heb ik wel een oudere hond dus helemaal alleen was hij niet.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-23 07:33

Indd vakantie pakken tot in ieder geval t eerste beetje zindelijkheid en evt benchtraining erin zit.
Tot je dat dan over kan laten nemen door oppas of ze lang genoeg , schoon, alleen kan blijven.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:05

Alles moet kloppen inderdaad. Nu eerst kennismaken zaterdag.

Hier had ik met de werkgever afgesproken 4 weken vrij te nemen als de pup zou komen. Dit zou dan april/mei zijn. Nu wordt het eventueel al maart. Ik moet even overleggen, misschien twee weken halve dagen werken en de vakantie in mei laten staan. Of twee weken als de pup komt en twee weken in mei.

Eerst maar zien hoe het loopt, we gaan er wel uitkomen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:06

Lugea schreef:

Ik had 2 weken volledig vrij en daarna was er altijd iemand thuis of thuis aan het werk. Onze pup vond het erg lastig als hij niemand zag dus dat moest heel rustig opgebouwd worden. Even een paar tellen naar de gang, even naar boven enz.
Na een maand of 2 is hij een dagje per week naar de oppas gegaan (ook rustig opgebouwd met een uurtje wennen, toen een ochtendje). Dat ging gewoon hartstikke goed.
Na een blessure moesten we met 7 maanden opnieuw het alleen zijn aanwennen, wat wel per stapje makkelijker ging dan toen hij jonger was maar hij is nog steeds geen fan. Hij is probleemloos even alleen (tot 3 a 4 uur, maar dat zijn wel uitzonderingen) maar hij komt niet goed in slaap, op de camera zie je dat hij constant alert is en weer wakker schrikt. Zijn kauwsnack wil hij pas eten als we weer terug zijn.

Het zal heel erg afhankelijk zijn van de pup denk ik. Wij hebben alles 'volgens het boekje' geoefend en het begin ging keurig maar later werd het toch lastiger voor hem.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:18

Spannend StalMelyn! Ik duim mee voor een succesvolle kennismaking :D

Hahah nee klopt hoor Kim, ik ben single en woon op mezelf :))
Ik heb 3 weken vrij genomen voor de komst van Parker. Zo kon ik volop werken aan zindelijk maken, hem leren kennen en een band opbouwen, en rekening houdend met kortere nachten kon ik dan overdag bijslapen als Parker ook sliep.
Dat derde weekje vrij was voor mij toch heel waardevol, ik ben achteraf blij dat ik dat heb gedaan ipv 2 weken :j

Ik heb Parker gisteren voor het eerst met de flitsers op de foto gezet. Hadden de honden even wat werk om te doen binnen, gezien dat het buiten zulke piep weer was dat ze daar toch niks wilden doen :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:26

Parker mag nog steeds in zijn oren groeien :)) Die eerste foto is werkelijk waanzinnig!

Oh ja dat bijslapen als de pup slaapt... nooit verwacht maar zó nodig. :') Terwijl de nachten best goed gingen, het is gewoon erg intensief zo'n pup :+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-23 08:43

Hier hadden mijn vriend en ik een weekje vrij genomen en verder werk ik grotendeels thuis. Ik vond het vooral mentaal ook wel pittig hoor, het kan erg wennen zijn om ineens een pup in huis te hebben. Puppy blues. :Y)