Show je aquarium III!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:07

Ik zou eerder richting dagelijks zeggen bij vroegtijdig vissen toevoegen, wekelijks doe ik het eerste half jaar na een normale opstart en daarna bouw ik af naar een maand bij een garnalen aquarium.
Daarom blijven testen bij indraaien met vis..

Edit: het liefst wil je een nitrietpiek uitzitten bij indraaien zonder waterwissel, zodat de bacteriën het oplossen. Als je er al vissen in hebt is dit gevaarlijk voor de vissen, dus je moet dan wel een waterwissel doen. Hierdoor verleng je de indraai periode, dus heb je langer een onstabiel aquarium.

maralyn

Re: Show je aquarium III!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:48

Hij staat!!
Afbeelding

En wat n kracht!!
Afbeelding

Vissen vinden het super fijn!
Afbeelding

Maar wat n stress weer met mij.
Dan ben ik blij dat ik John heb, mijn man.

"Je vind het spannend eh!" Geeft me een dikke kus op m'n wang.
"We kunnen dit samen!" :')

Toen de pomp eenmaal draaide, en direct geen gezeur met lekkende koppelingen kwam er zo'n zucht van me af!

En wat ben ik blij met de uitstroom regelknop!
Ik heb hem op 2/3 staan, met 3/3 kunnen de vissen er amper tegen in!

Wat een pomp!!

Als ik weer naar mijn visspeciaalzaak ga, haal ik de vulkop van de aanzuigslang op :') dat scheelt zoveel gezeur!

Ik ga nu neuzen of Eheim ook vijver pompen heeft :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:06

haha, ja mooi dat het gelukt is!
fijn zo’n man *\o/*

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:12

ellepel schreef:
haha, ja mooi dat het gelukt is!
fijn zo’n man *\o/*

Echt wel!!

Herkennen jullie de woorden: "had ik veel eerder moeten doen" ?? :') hahaha

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:23

Fijn dat het gelukt is! :)

Bacto start zijn hulpstoffen, levende bacteriën staat inderdaad op het potje maar kan idd niet.

Bedankt voor de tips! Heb vorige week water gewisseld, maar zal voor de zekerheid gewoon wekelijks doen nu.
Is trouwens ook een kwestie van pech en geluk denk ik. Die vriend waarover ik vertelde, nooit waterwissels etc. Alles leeft. Zeg niet dat de vissen gelukkig zijn...

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:36

Zertab schreef:

Bacto start zijn hulpstoffen, levende bacteriën staat inderdaad op het potje maar kan idd niet.

Bedankt voor de tips! Heb vorige week water gewisseld, maar zal voor de zekerheid gewoon wekelijks doen nu.
Is trouwens ook een kwestie van pech en geluk denk ik. Die vriend waarover ik vertelde, nooit waterwissels etc. Alles leeft. Zeg niet dat de vissen gelukkig zijn...

Wij mensen kunnen ook in een gevangeniscel overleven zolang we eten en water krijgen, maar of we daar gelukkig van worden en of het goed is voor de gezondheid? :')

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:54

Nog een héél intressant en duidelijk filmpje over de zogenaamde "levende bacteriën".
Ik moet zeggen dat ik dit ook totaal niet wist en dus altijd dat verhaal geloofde ook -O- :

https://youtu.be/HKYTh0Edb48

Ik voeg telkens Duo-bac toe na een waterwissel. Nu vraag ik mij af of ik dit nog moet kopen want voor 30 euro kan ik wel iets anders kopen dan dat :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 12:58

Ik zou zelf liever investeren in goed filtermateriaal om bacteriën op te bouwen zoals bijvoorbeeld Sera Siporax, dan bovenstaande toevoegingen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:17

Melyoramel schreef:
Zertab schreef:

Wij mensen kunnen ook in een gevangeniscel overleven zolang we eten en water krijgen, maar of we daar gelukkig van worden en of het goed is voor de gezondheid? :')

Joh, dat zeg ik toch. Lekkere reactie weer. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:19

Ik heb nog bacto start over, zat bij het aquarium. Maar zal ik dat gewoon opmaken? Dus na elke waterwissel toevoegen of gewoon niet doen? Waardes blijven hier constant dus filter lijkt het goed te doen nu.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:26

Maar nu dus toch waterwisselen? Vorige week voor het laatst gedaan. Net waardes getest. Alles nog goed.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:32

Ik zou die flesjes gewoon opmaken. Waterwissel doe je niet pas als je iets meet, maar ook om gewoon vers water te geven. Bij een klein bakje is het slim om elke week een kleine waterwissel te doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:35

J0anieke schreef:
Ik zou die flesjes gewoon opmaken. Waterwissel doe je niet pas als je iets meet, maar ook om gewoon vers water te geven. Bij een klein bakje is het slim om elke week een kleine waterwissel te doen.

Ja dat dacht ik ook, lekker weer vers water voor de visjes. Dan houd ik wekelijks 20% aan?

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:55

Zertab schreef:
Melyoramel schreef:

Joh, dat zeg ik toch. Lekkere reactie weer. :')

Het was niet als negatief bedoeld op jou, jeetje. Voel je je aangevallen? We zijn hier om elkaar te helpen, niet om elkaar af te branden, en om gewoon te babbelen over visjes en aquariums. Dus ik probeerde gewoon met jou mee te babbelen, dat ik er ook hetzelfde over denk, maar goed.

Ik denk er in het algemeen over dat er veeeel mensen zijn die hun vissen in slechte, te kleine, omstandigheden houden en die dat niet zo zien zoals ik het zie, gewoon een gevangeniscel eigenlijk (mijn broertje heeft er ook een hand van om veel te veel vis in een bak te doen...)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 14:04

Uh ja, ik geef aan dat ze waarschijnlijk niet gelukkig zijn en dan komt er zo'n reactie die indiceert voor mijn gevoel dat niet stil sta bij het geluk van de vis.

Ik neem dinsdag een teststrip mee naar die vriend om zijn water te testen. En hopelijk krijg ik hem zover om het water eens te wisselen.

Hier zijn ze erg blij met vers water weer. :D

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:11

Even een vraag over de bassleer. Als ik het voort ligt het direct op de bodem. Bij jullie ook?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:19

Ufurio4e schreef:
Even een vraag over de bassleer. Als ik het voort ligt het direct op de bodem. Bij jullie ook?

Ik ga het vanavond voor het eerst geven dus zal erop letten!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:23

@Bassleer, de kleinere korrels S en M blijven een tijdje drijven, de L en XL enz. zinken inderdaad vrij snel.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:41

Mmm mijn thermometer geeft 23,5 aan.. mijn verwarming staat op 24.. waarom springt ie niet aan?
Nu is het maar een halve graad... Maar toch

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:43

Waar hangt de thermometer? Bij mij aan de andere kant van het aquarium en daar is het ook 23/23.5 graden terwijl de heater op 24 staat afgesteld. Ik heb niet de indruk dat de vissen of garnalen er last van hebben.

De 1e opzet van het betta bakje. :') De rode lotus plantjes staan nog niet op hun uiteindelijke plek, de rest van de planten zijn besteld. Nu nog een mooi stuk spiderwood vinden...

Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:58

Bij mij ook aan de andere kant.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 18:20

Ann schreef:
@Bassleer, de kleinere korrels S en M blijven een tijdje drijven, de L en XL enz. zinken inderdaad vrij snel.

Ik heb M, zinkt hier ook vrij snel. En vraag me af of de korrels de juiste grootte zijn voor de Platy's?

Ze vonden het wel erg lekker :D

Hoe vaak voeren jullie de vissen eigenlijk?

Ufurio4e

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:04

Ik geef nu maar een combi van de dure en goedkope korrel. Sommige eten van de grond andere niet. Ik voer 1x dag.
Bennie beta had ook even een rust momentje
Afbeelding

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:09

Zertab schreef:
Ann schreef:

Ik heb M, zinkt hier ook vrij snel. En vraag me af of de korrels de juiste grootte zijn voor de Platy's?

Ze vonden het wel erg lekker :D

Hoe vaak voeren jullie de vissen eigenlijk?

Ik voer op zicht. Probeer kleine beetjes te voeren en als ze wat smaller ogen krijgen ze in de ochtend en avond een beetje voer en als het een keer te veel was moeten ze een dagje vasten.

Bij levend voer krijgen ze ook iets meer omdat het anders niet opgaat en dat vind ik weer zonde haha

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:12

Ik voer ook op zicht, toen de corydoras venezuelas kwamen waren ze nog erg klein. Daarom heb ik toentertijd 2x per dag gevoerd. Wel deed ik toen vaker een waterwissel en werd het bodem vaker schoongemaakt. Nu voer ik 1x per dag.

Mooi plekje heeft Bennie gevonden. :D