Puppy Erbij 2021

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 23:42

Ja heel dichtbij Karina,

Kiim; das juist heel raar dat cody daar van overstuur raakt. Vanuit natuurlijk gedrag is een hol(en dat maak je zo) juist het veilige plekje.
Een hond die daarvan overstuur raakt is vooral qua gedrag heel raar. Bange honden zoeken namelijk wanneer mogelijk ook plekjes waar ze onder kunnen verstoppen. Om dus nog maar 1 kant in de gaten te kunnen houden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 23:54

Ik ben juist aan het twijfelen om rondom dicht te maken. Jip die blijft alles in de gaten houden. Uiteindelijk gaat hij onder veel gemopper wel slapen.

Meneer had in iets smeris gerold. Dan is het weer wasbeurt tijd. :Y)
Afbeelding

Zondag was ik thuis bij een vriendin high thea-en. Jip bleef dit keer thuis. Toen ik thuis kwam na 2u enkele reis rijden, werd ik begroet alsof ik jaren weg geweest was. Even later lagen we allebei te slapen _O-

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 07:34

kiwiwitje schreef:
Ja heel dichtbij Karina,

Kiim; das juist heel raar dat cody daar van overstuur raakt. Vanuit natuurlijk gedrag is een hol(en dat maak je zo) juist het veilige plekje.
Een hond die daarvan overstuur raakt is vooral qua gedrag heel raar. Bange honden zoeken namelijk wanneer mogelijk ook plekjes waar ze onder kunnen verstoppen. Om dus nog maar 1 kant in de gaten te kunnen houden.

Nou precies. Mijn spaniel raakte ervan overstuur. Die bleek toch echt een afwijking op t vlak van neurotransmitters te hebben...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:08

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:31

KimD schreef:
https://nos.nl/artikel/2355942-zonder-k ... -zijn.html

Dit zou echt het beste nieuws van 2020 zijn. *\o/* Meteen permanent maken. :D

Ja echt he? Ik zag gisteren ook alleen maar hele blije dieren-eigenaren op mijn facebook tijdlijn bij dit vooruitzicht! Fingers crossed en inderdaad: maak maar permanent. Laat de gemeente maar een siershowtje draaien voor de diehard fans van 00.00-00.10 en klaar ;)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:33

Skippy01 schreef:
KimD schreef:
https://nos.nl/artikel/2355942-zonder-k ... -zijn.html

Dit zou echt het beste nieuws van 2020 zijn. *\o/* Meteen permanent maken. :D

Ja echt he? Ik zag gisteren ook alleen maar hele blije dieren-eigenaren op mijn facebook tijdlijn bij dit vooruitzicht! Fingers crossed en inderdaad: maak maar permanent. Laat de gemeente maar een siershowtje draaien voor de diehard fans van 00.00-00.10 en klaar ;)

Ben ik ook voorstander van, een vuurwerkshow in bijvoorbeeld Maastricht of Heerlen. Als het dan écht moet overigens, voor mij hoeft het helemaal niet meer. Ik vind vuurwerk zelf ook verschrikkelijk.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:51

KimD schreef:
Ben ik ook voorstander van, een vuurwerkshow in bijvoorbeeld Maastricht of Heerlen. Als het dan écht moet overigens, voor mij hoeft het helemaal niet meer. Ik vind vuurwerk zelf ook verschrikkelijk.

Voor mij ook niet nee, maar goed, ik kan me nog enigszins verplaatsen in mensen die dat wél willen zien. En dan heb ik dat het liefst georganiseerd door de gemeentes die het professionals laten doen :j

Ik heb nu al een week een hond die in het donker liever niet naar buiten gaat, en ik durf wel te zeggen dat ik denk dat dat komt door het vuurwerk dat ze al afsteken... Nope, voor mij hoeft het écht niet meer :n

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 09:00

Ik moet zeggen dat ik hier ook al een aantal knallen gehoord heb. Gelukkig reageren ze er hier niet op.
En dat siervuurwerk vind ik zelf wel prachtig om te zien. Maar zelf afsteken doen we sowieso niet.
Ik denk dat een verbod nogal vaak genegeerd gaat worden. En dat t meer ellende gaat geven qua illegaalspul enzo.

Siervuurwerk had ik prima gevonden. En ik moet zeggen dat als ze t buiten de corona periode hadden besloten dat t beter gevallen was bij de meeste mensen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:04

Hier is de politie er al een aantal weken druk mee helaas. Vanuit stal al 2x aangifte gedaan dat ze vuurwerk richting de weilanden waar de paarden op staan gooien. Dat wordt gelukkig wel serieus genomen overigens. Maar dat was dus al gaande voordat er überhaupt sprake was van een verbod. Ik weet niet wat wel of niet gaat helpen. Maar met een verbod is er in ieder geval reden en grondslag om te handhaven...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 09:07

Oh ja dat ben ik zeker met je eens. T is alleen de vraag of ze er iets mee kunnen. Bedoel net als de overlast die t nu al geeft etc. Dan is het de vraag of ze t met oud en nieuw onder controle gaan krijgen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:10

Ja klopt hoor, of ze genoeg mensen hebben om te kunnen handhaven blijft de vraag... Nou ja, vraag: het antwoord is natuurlijk gewoon 'nee', als mensen echt besluiten massaal het verbod te negeren. Er was nu in Baarle Hertog al een run geweest op vuurwerk voor de nieuwste Belgische maatregelen, want de vuurwerkshop moest sluiten, want 'niet noodzakelijke winkel'.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:20

Voor Jip en de andere beestenbende ben ik blij! Maar ergens heb ik ook wel gemengde gevoelens hierover. :=

Het is wel weer een traditie die verboden wordt en ergens is dat ook wel weer zonde. Siervuurwerk vind ik bijvoorbeeld prachtig om te zien. Dat zouden ze er wel in mogen houden.

Daarnaast ben ik er bang voor dat je nu allemaal illegale vreugdevuren krijgt etc. De jeugd gaat nog meer slopen uit protest etc.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:28

@Kiwiwitje, cody was wel ziek als kleine pup, misschien dat dat meespeelt. Nu zijn 2 kanten van de bench dicht door de plek waar die staat en dat is prima voor Cody. Hij doet het er goed in dus heb ook geen reden om het nu weer te veranderen :o

Ik vind het niet erg dat het vuurwerk verboden wordt. Ik vind het wel leuk om naar siervuurwerk te kijken. Voor mezelf een soort traditie van gemaakt om op dat moment even naar de lucht te turen en het jaar te overdenken :') Maar die knallen.... vreselijk! Ik ben alleen bang dat als ze het verbieden er een hoop illegaal vuurwerk vanuit het buitenland komt, en die knallen zijn nog harder. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

We zijn alweer een maand verder.. <3
Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:39

Ik ben zowel voor de dieren als onszelf (voor Milan dan wel wat minder leuk, want als bijna 8 jarige vind hij het natuurlijk erg mooi om te zien allemaal wat ik me heel goed kan voorstellen) ook heel erg blij als het er door komt en er iig al een hele hoop beperkt gaat worden. Maar denk dat het heel slecht gaat vallen bij een groot deel van de burgers omdat ze idd het gevoel hebben dat het Weer iets is (een traditie) wat van ze afgepakt wordt, zoals ze dat ook met Sinterklaas al jaren nu aan’t roepen zijn sinds veel mensen dat ook anders willen zien. Van mij mogen ze het doen zoals in heel veel andere landen gewoon al heel lang doodnormaal is; door de gemeenten georganiseerde vuurwerk shows - al is dat momenteel niet corona Proof natuurlijk als een hoop mensen op een kluitje gaan staan. Snap idd wel dat veel mensen het siervuurwerk echt jammer vinden om te missen, maar persoonlijk spring ik echt een gat in de lucht als het er wel doorheen komt en hopelijk ook voor altijd. Ondertussen wordt elk jaar wel bewezen dat heel veel mensen (een deel natuurlijk uitgesloten hier) gewoon zelf de verantwoording niet kunnen dragen omtrent omgaan met vuurwerk, en dan heb ik het niet alleen over die jongeren die al weken en soms maanden van te voren af schieten, maar net zo goed volwassen mensen die met een dronken hoofd op oudjaarsavond gaan afsteken en zichzelf of anderen verwonden en meer van dat.

Arya gaat de laatste tijd ook niet graag naar buiten voor de laatste avondronde en dat is ook te danken aan de knallen die nu al zo'n 1,5 maand gaande zijn en vrijwel elke avond te horen zijn - maakt niet uit hoe laat we gaan, er is meestal altijd wel iets als we buiten zijn - en ze voelt zich er echt niet prettig bij, germ. Met een knal verstijft ze even en gaat ze focussen en is ze erna echt even onrustig (ondanks dat je probeert af te leiden en/of te doen of er niks aan de hand is bv) maar het trekt ook wel weer bij gelukkig. Maar ze wil gewoon vooraf al liever de deur niet uit en dan kruipt ze echt tegen me aan als Luciën de riem al gaat pakken :knuffel: Ik ga bij kiwi in de shop de PUUR tranquil & nervo in huis halen en dan ga ik daar mee starten binnenkort. Thuis heeft ze er gelukkig dan geen last van, en deed ze het vorig jaar ook heel goed, dus hoop nu ook weer als er wel afgestoken wordt.

De bench hier staat op een plak waar iig de achterkant en 1 zijkant dicht zijn. De andere zijkant en de voorkant hebben ook een deurtje erin en die hebben we dan vrij staan. Ik moet zeggen overigens dat de ijzeren bench die wij nu hebben ook echt wel stevig is; is het grootste formaat. Het is nog steeds niet zo stevig als zo eentje als wat Nayomie bv heeft, maar in principe breekt Arya het ding ook niet af en is ze gewoon rustig als ze erin zit, dus dit voldoet voor ons prima :j

@KimD,
Waarom Heerlen?!!!! noooo, dat ze ver weg blijven aub hahahaha.
Doe Maastricht maar :') :j

Wat een leuke foto's weer van Cody @Kiim,
wat wordt hij toch groot!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 09:58

Ik heb altijd gezegd dat particulier vuurwerk afgeschaft mag worden. Ondanks het bij ons in de familie altijd als heel normaal gezien word.

En na gisteren ben ik er helemaal klaar mee.
Vuurwerk afgestoken in de tuin bij iemand, waar Mezzy en ik langs liepn.
Ze schrok ZO hard dat ik serieus hoop dat het bij die ene keer schrikken blijft... ;(

Gelukkig heeft ze de locatie niet aan de knal gekoppeld.. maar we hebben nu geen knallen meer gehoord met onze rondjes... dus ik weet niet hoe ze gaat reageren.

Wat baal ik hiervan zeg.
Wij hebben in mijn hele leven nog nooit een hond gehad die bang is voor vuurwerk... en Mezzy.. die was helemaal nergens bang voor, onweer, of vuurwerk (bommen) ze liep altijd gewoon door..

Maar dit was zo dichtbij en zo plotseling... :(

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:27

Ah wat rot ook Nicky -O-

Het is ook haast onmogelijk om tegen te gaan dat je dieren niet angstig worden. Het is gewoon geluk hebben als ze er idd niet op reageren en wel goed ermee omgaan. Het is zo onvoorspelbaar wat nu al gaande is ook en datgeen wat om 00:00 losgaat is dan ook nog eens overweldigend. Dan zit ik zelf ook vaak met hartkloppingen.

Wij hadden vorig jaar ook gewoon de pech dat we om 20:00 nog moesten plassen/poepen, maar nu achteraf denk ik; hadden we d'r maar gewoon in huis alles laten doen ipv nog naar buiten te zijn gegaan. Dat heeft hier dus echt een knak gegeven. Nu kan ze het gewoon veel langer ophouden, dus gaan we al wat eerder op de dag op een andere plek ook en dan hoeven we de hele avond niet meer naar buiten, wat hopelijk helpt (+ supplementen). Maar dat geknal elke avond wat zo onvoorspelbaar is, is nu ook al ruim een maand aan de gang en soms ook echt heel kortbij; hier om de hoek ergens en dan schrik je je zelf ook echt kapot.

---

Ik wilde eerst de black friday deals afwachten mbt het kopen van een nieuwe vriezer, maar kwam net eentje tegen bij BCC die zooo goed geprijsd was, dat we toch nu al overstag zijn gegaan. Een rechtopstaande kast met 260L bruikbare inhoud en dan verdeeld met lades. Dan heb ik straks eindelijk genoeg plek om wat meer vooruit te preppen met bakjes (en ook de groenten/fruit porties invriezen zodat ik niet met open blikken zit te klooien als ze open gaan) ipv elke dag nu rollen ontdooien en snijden. Dan kan ik wat meer vooruit snijden in 1x en dan met bakjes invriezen *\o/* (+ gewoon rollen op voorraad houden voor als ze een keer extra erbij moet hebben bv). En dan hebben we nog het tafelmodel met 3 lades die we momenteel gebruiken; dus ook voor onszelf dan nog meer dan genoeg vriesruimte. Ik ben BLIJ <3

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:50

Mooie vriezer!! Wij hebben ook zoiets staan op zolder.

Je probeert het inderdaad tegen te houden.. maar helaas.

Ik wil jullie de foto's niet onthouden van de fotograaf waar we 2 weken geleden zijn geweest:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:58

Prachtige foto's <3

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:14

Hier geven de paarden en de saluki gelukkig helemaal niks om vuurwerk, een zegen. Kesh die ligt echt net zo relaxed in zijn default houding op zijn rug met 4 gestrekte poten in de lucht op de bank. De corgi is heel alert en blaft er op, maar niet bang. En toen kwam het kleine roemeentje... doodsbang. Vorig jaar ontsnapte ze na een knal half december uit de tuin en was binnen 15 minuten 5 kilometer verderop waar ze godzijdank op een boerenerf een schuur in was gevlucht.
Dat bleef de reactie, vluchten. Maar mooie is, kan nu merken dat ze zich veiliger voelt en we hebben van de week staan juichen met z'n tweeen hier in huis, hondjes waren in de tuin en we hoorden een knal. Rende naar de deur maar voordat ik daar was hoorde ik haar keihard aan die deur krabben. Dat doet ze normaal nooit, dus was echt een reactie dat ze naar voor haar veilige plek wilde in plaats van wegvluchten. Maar vanaf nu dus al niet meer zonder begeleiding in eigen tuin.... klote is het.

Als iemand interesse heeft, ik heb nog een hoge vrieskast met glazen deur, werkt prima maar hij stond in onze boerderijwinkel en met het ingebouwde licht ingeschakeld maakt ie te veel geluid (gebrom) in de winkel. Met licht uit nog steeds maar veel minder, maar in de winkel kan dat niet. Dus wie 'm kwijt kan in een schuur ofzo mag hem zo ophalen. In Ede.

Edit: Oh wauw, prachtige foto's!!

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:44

@Nickie91, hele mooie foto's <3

Gisteren zat ik nog aan allerlei mensen te vertellen hoe blij ik ben dat Cody nog niet uit zichzelf in sloten en andere wateren springt. Volgens mij heeft hij me gehoord en wilde het tegendeel bewijzen. Gelukkig heb ik in mijn verhaal gisteren het woord 'nog' gebruikt :')

Heenweg niets aan de hand. Op de terugweg was er een 3e hond bij ons gevoegd en zag ik Cody naar de sloot kijken en de klim naar beneden maken. Lang leve de puberteit en bananen in de oren. Met onderstaande foto als resultaat :+
Daarna heeft hij nog 6x geprobeerd er in te springen, helaas voor hem heb ik hem bij de eerst volgende poging aangelijnd. Cody is nu officieel gedoopt als golden retriever :+

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 13:51

Ohhhh god. _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:03

Suuuupermooie foto’s Nicky! Op die eerste foto kijkt ze echt ondeugend haha!

Lekker hoor Cody _O- hij steekt ook gewoon zn tong naar je uit op de foto! :P

Otje boeit vuurwerk (harde knallen in het algemeen) vooralsnog ook niet echt, ze kijkt niet eens op. Buiten ook niet. Ikzelf ben best wel angstig voor harde knallen dus ben blij dat zij zo rustig is. Ik ben bijvoorbeeld ook best wel bang voor onweer, dus dan is het super rustgevend als er dan een hondje rustig tegen je aan doorslaapt <3

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:03

Kiimm_ schreef:
@Nickie91, hele mooie foto's <3

Gisteren zat ik nog aan allerlei mensen te vertellen hoe blij ik ben dat Cody nog niet uit zichzelf in sloten en andere wateren springt. Volgens mij heeft hij me gehoord en wilde het tegendeel bewijzen. Gelukkig heb ik in mijn verhaal gisteren het woord 'nog' gebruikt :')

Heenweg niets aan de hand. Op de terugweg was er een 3e hond bij ons gevoegd en zag ik Cody naar de sloot kijken en de klim naar beneden maken. Lang leve de puberteit en bananen in de oren. Met onderstaande foto als resultaat :+
Daarna heeft hij nog 6x geprobeerd er in te springen, helaas voor hem heb ik hem bij de eerst volgende poging aangelijnd. Cody is nu officieel gedoopt als golden retriever :+

[ Afbeelding ]

Welkom bij de club!

Hier gaf Skip niet zo veel om sloten, totdat ik een hond van een kennis op ging passen. Deze hond dronk altijd uit sloten. Binnen 1 dag Skip dus ook...

De keer erna dat ik met kennis en haar hond ging wandelen, dook Dex steeds in de sloot.

En voila.... Skip is sinds die dag ook water verslaafd.

Nu is Skip zwart, maar hij moet er minimaal 1 a 2 keer per week uitzien als Cody....

Skip is een Duitse Staande (normaal niet zo gek van water) maar gedraagt zich als Labrador/ Golden retriever. Iedere sloot ligt hij in en vanaf afgelopen zomer gaat hij ook languit in grote plassen water liggen _-:(

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:07

Warboel schreef:
Suuuupermooie foto’s Nicky! Op die eerste foto kijkt ze echt ondeugend haha!

Otje boeit vuurwerk (harde knallen in het algemeen) vooralsnog ook niet echt, ze kijkt niet eens op. Buiten ook niet. Ikzelf ben best wel angstig voor harde knallen dus ben blij dat zij zo rustig is. Ik ben bijvoorbeeld ook best wel bang voor onweer, dus dan is het super rustgevend als er dan een hondje rustig tegen je aan doorslaapt <3

Jahe, het mooie vind ik aan zijn werk (Studio Damon) dat hij echt de uitdrukkingen zo goed weet vast te leggen. Ze hoefde ook helemaal niet te poseren, hij zei: laat maar lopen, daar komen de leukste foto's van. zolang ze maar "op het doek" bleef.

Nou Mezzy eerst ook niet, nu weet ik niet hoe het gaat zijn bij de volgende knallen.
ik ben zelf heel bang voor onweer... vuurwerk niet, maar onweer blehhg :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:13

Dat wilde ik idd net schrijven Nicky;
Dat de fotograaf echt prachtige moment opnames heeft weten vast te leggen en dat icm die mooie donkere achtergrond en sfeer die je dan krijgt in de foto's is echt heel gaaf! Zulke sprekende foto's <3 Ik ga de fotograaf eens opzoeken en kijken waar ie zit. Dat is een keer een stukje rijden wel waard vind ik hihi.

Kiimm
hihi ja ik moest wel even lachen toen ik je foto op insta net ook voorbij zag komen.
Nu gaat het beginnen }:) Ik vind dat ook altijd wel heerlijk om te zien, bij de retrievers oa, hoe het zo genetisch bepaald is dat ze zo aangetrokken worden door water. Echt gaaf! Al was de ODH waar ik gister mee liep minstens hetzelfde hahaha die ging zich ook echt gewoon in het water liggen en genieten :') <3

Arya gaat niet echt liggen, maar ze springt wel gelijk ook overal het water in en zeker in modderpoelen vind ze vaak leuk om dan te graven. Ik ga ook heel vaak met een vieze hond terug naar huis; maar moet zeggen dat ze toch nooit echt stinkt en dat ze ook qua vacht heel goed schoon te maken is gelukkig. Maar we hebben ook standaard meerdere handdoeken in de auto mee :')

Warboel
Heel fijn voor jou idd dan ook, dat je dan op zo'n momenten steun krijgt van d'r <3