Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 14:24

In het begin heb ik Jip ook opgetild naar het gras. Toen hij eenmaal gewend was aan de lijn, liep hij meestal zelf naar het gras toe en deed daar alles. Inmiddels zijn we verhuisd naar een tijdelijk huis en daar had hij wel moeite om in het bos te poepen en te plassen. Maar dat gaat nu gelukkig weer prima!
Hij laat het nu ook weten als hij naar buiten moet, vaak gaat hij dan bij de deur staan of continu opstaan en liggen etc.

Heerlijke foto Zoë!

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:00

kiwiwitje schreef:
Met er heen lopen wel als je wil dat ze daar plast :) anders gaan ze toch steeds snuffelen en is de kans groot dat je t gras niet haalt :')
Daar had Djessey echt een handje van

hahaha ja dat snap ik :')
maar bedoel meer, ze gaan niet plassen als je ze vast houdt?

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:23

Als je het staartje tussen de poten door 'duwt', niet met kracht dus maar gewoon er tussendoor vouwen, dan plassen ze niet. Werkt ook bij reutjes overigens. Is hier nog nooit mis gegaan. Maar je moet het niet pushen tot het uiterste natuurlijk want er komt een punt dat ze het gewoon laten lopen.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 15:24

Kaus schreef:
Als je het staartje tussen de poten door 'duwt', niet met kracht dus maar gewoon er tussendoor vouwen, dan plassen ze niet. Werkt ook bij reutjes overigens. Is hier nog nooit mis gegaan. Maar je moet het niet pushen tot het uiterste natuurlijk want er komt een punt dat ze het gewoon laten lopen.

Okee dat snap ik :D

top thanks voor de tips :Y) :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 15:26

Nicky91 schreef:
kiwiwitje schreef:
Met er heen lopen wel als je wil dat ze daar plast :) anders gaan ze toch steeds snuffelen en is de kans groot dat je t gras niet haalt :')
Daar had Djessey echt een handje van

hahaha ja dat snap ik :')
maar bedoel meer, ze gaan niet plassen als je ze vast houdt?

Ben hier nog nooit ondergepiest :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:27

Net met Mera bij de dierenarts geweest. Is het echt zo moeilijk om haar naam uit te spreken? :') Mira. Meera. Man wat een varianten allemaal.

In ieder geval was de DA volgens mij gepikeerd omdat ik niet wilde dat d'r poot geschoren werd. Is bij mijn andere honden ook nooit gebeurd dus het kan nu ook prima zonder scheren. Ze vind het al spannend dus ga het niet langer rekken dan nodig is. Toen ging het prikken niet goed, hele zuster over die pup heen want ik mocht dat blijkbaar niet. Mera gigantische schrikogen en ik maar l*llen tegen d'r maar had wel zoiets van wtf is dit ineens zeg. En toen haalde Truus die naald er uit en liep ze gelijk weg, loopt m'n puppy zo leeg … echt serieus hoor :') Dus nu kreeg puppy een verbandje om met een gigantisch rode vlek.

Nou dat was me weer een fantastische ervaring …. :') Ben ontzettend benieuwd naar de uitslag. Op 12-8-2019 hebben we een titerbepaling gekregen dat we over 12 maanden terug konden komen. Uiteraard na wat heen en weer gemail/gebel toch dat dit niet zou mogen aangezien ze nog geen 20weken was geweest. Konden nog maternale stoffen aanwezig zijn. Dus ben benieuwd wat er nu uit gaat komen. Ik ben inderdaad niet eerder gegaan omdat ik financieel even andere keuzes moest maken. Morgen als het goed is uitslag.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:30

Nou zeg denies dat ging er lekker professioneel aan toe dus. Arme Mera. Ben benieuwd naar de uitslag.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:31

Kimvicious schreef:
Nou zeg denies dat ging er lekker professioneel aan toe dus. Arme Mera. Ben benieuwd naar de uitslag.

Nou precies. Het is niet dat het de eerste keer is daar dus ik was eigenlijk te flabergasted om er gelijk op te reageren maar jeetje zeg … :')

Maar goed. We hebben het weer overleefd. Ik ben m'n sjaal vergeten, die ligt daar nog. Maar moet toch nog eens terug :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:44

Oh zeg, wat een onhandige DA (of assistente).

Doet me denken aan een keer dat een blijkbaar even onhandige assistente mijn kat bleef prikken omdat ze de ader niet goed vond. Arm beest was helemaal in paniek. Inwendig begon mijn bloed te borrelen tot ik er ècht genoeg van had. Toen heb ik boos tegen die meid gezegd dat ze moest stoppen en maar verder op sinaasappels moest gaan oefenen :o .

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:51

Heb ook eens een hele discussie gehad over het scheren voor roesje te geven. Ze deed toen nog shows dus noop er wordt niet geschoren. “Ja maar dat moet” ... nee hoor :P

Mijn zus heeft ooit een stagaire gehad en mijn zus heeft zeer fijne aders. Na 10x misprikken heeft ze de naald afgebroken en heeft toen haar huid zitten openkrabben om de naald vast te krijgen ... :roll:

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 17:53

Huid opengekrabt om een naald vast te krijgen!? Wat moet ik me daarbij voorstellen :o

Maar ik vond het ook niet nodig. Heb toen op vakantie bij Bodhi 'uh ja oké' gezegd omdat ze bloed gingen prikken maar het is gewoon hartstikke lelijk en je blijft het lang zien. Zelfs Lupa haar zijkanten zijn nog niet goed aangegroeid. Maar die had een hartfilmpje dus dan vind ik het minder erg … is veel belangrijker.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:00

Hier laat ik ook nooit scheren ivm show. Bij de eerste praktijk waar ik ging ging ik altijd bij een man. Nooit een probleem. Toen ging die weg. Keer erop drama dat het geschoren moest worden. Nu ga ik bij de praktijk van de vrouw van de man waar ik altijd bij ging :D die mensen fokken ook. Zo zalig te zitten bij een dierenarts waar je niet alles 10
Keer uit moet leggen en die je niet aan hun verstand moet brengen dat die medicatie wel kan ookal is het een border. Want nee ze hebben geen mdr1. Ze zijn vrij. Dan nog was het op vorige praktijk moeilijk te snappen dat ze gewoon het goedkope middel konden nemen :evaw:

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:10

Nooit problemen mee met honden die geschoren moeten worden :')
Guapa is ook voor een jaar afgetekend en nog geen 20 weken maar dat komt omdat ze eerst heel laag scoorde (zo goed als geen maternale stoffen)en na haar enting alles hoog.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:12

cinniz123 schreef:
Nooit problemen mee met honden die geschoren moeten worden :')
Guapa is ook voor een jaar afgetekend en nog geen 20 weken maar dat komt omdat ze eerst heel laag scoorde (zo goed als geen maternale stoffen)en na haar enting alles hoog.

Ja hier ook een hoge score na inenting, maar daar voor wist ik niet hoe en wat. (had het anders moeten doen, i know) Maar persoonlijk durf ik het risico niet te nemen om er maar van uit te gaan dat de titer bepaling goed is op die leeftijd. Maar goed, kreeg nu wel korting … :')

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:15

Jeetje wat gaan jullie snel zeg.

Denise jeetje wat een dierenarts en assistent, hoe krijg je een hond bang voor de dierenarts.

Hier even wat puppy spam, ze zijn nu 3,5 week oud.
Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag gaan we weer even kijken.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 18:15

Afbeelding
:')

Ohja en ze ging ook nog moeilijk doen over het wondje bij haar oog. Alsof ik die zelf nog niet had gezien. Tsja Broer en Zus hebben een beetje ruw met elkaar gespeeld … :Y)

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:06

Ohhh Zorry wat schattig <3

Haha lompe Mera :P

Ga je paardenspullen kopen, willen ze je dit aansmeren.... arme Skye haha:P (verkoopster is goede vriendin en MOEST gewoon even passen)
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:06

Toen we Dexter hebben getitreerd hebben ze niet eens iets gevraagd over scheren. Gewoon niet gedaan. Ze hebben bij hem overigens wel in de nek geprikt. Weet niet of dat een verschil maakt?

Maar wel sneu hoor Denies :(:) Ben nu wel benieuwd hoe je dan de namen van je honden wel uitspreekt? Ik lees Mera altijd als Meeera. Lupa als de u in de naam Luuk. En Bodhi gewoon Bodhi :Y)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 19:13

Als er show op de planning staat laat ik ook niet scheren maar zo niet gaan ze hun gang maar hoor, groeit wel weer aan en maakt het prikken makkelijker en hygienischer.

Prim is vandaag gesteriliseerd, arm dier.. gelukkig alles goed gegaan en nu lekker roesje uitslapen.
Afbeelding
(Ja er zit wat bloed op haar poot. De wind had beetje na gelekt en ze lag met haar poot onder haar buik..)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 19:20

Jeetje Denies, het is wel de dag van de prutsers vandaag..
Vanochtend is de staffie van een vriendin aan 2! poten geschoren voor een beetje bloed voor progesteron.. :roll:

Wanneer krijg je de uitslag? overigens kan het wel hoor afgetekend worden voor 12 maanden. Djes heeft dat ook. Maar die is wel vanaf t begin getitert.

Maar Chick laat ik ook alleen in sleeuwijk prikken. Ze heeft al eens een flinke bloeduitstorting gehad door t misprikken steeds.. daarna was iedere DA drama volgens Chick... Maar in sleeuwijk zijn ze snel *\o/*

Leuk Zorry! Ze groeien hard! Ze hebben leuke tekeningen voor zover te zien. Maar die twee op de 1e foto hebben leuke koptekeningen (die 2 zwarte vlekken en die aparte bruine vlek )

Haha t staat haar wel schattig hoor KimV

Hopelijk knapt ze snel op Diandra. Die narcoses zijn toch altijd sneu.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:54

Hier ook beide niet geschoren en er is ook niet maar gevraagd, wel kortharige honden.

Ik lees Mera ook als Meera , Lupa als koekje 'lu' en dan pa en Bodi .

Achosj Diandra :(:)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:01

Mera is gewoon Mera, de e spreekt je echt uit als een eh. Niet als een ee of i. Lekker plat dus. Geen gekke dingen. Lupa is inderdaad Lu en niet Loe. Bodhi is gewoon Boodie.

(https://nl.forvo.com/word/mera/ de Tsjechische & Galische variant hahahah, 2e & 3e)

Ik krijg morgen de uitslag zeggen ze.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:08

Omdat het maar met 1 r geschreven is zou ik het ook als meerà uitspreken :+
Laatst bijgewerkt door Zoe_97 op 19-12-19 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 22:09

Het hoort ook maar gewoon met één R en zo wordt het ook gewoon overal uitgesproken :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-19 22:14

Ik zeg, ofja zeg.. ik zeg t in mn hoofd, als meera
Maar dan niet zoals je het woordje “mee” zegt. Lekker duidelijk dit _O-