Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 12:32

Ik vind het echt heel raar... Raar dat ie zoveel drinkt.. En dat ie nog niks van zindelijkheid laat zien. Ik denk, dat je het heel ergens anders moet zoeken dan lichamelijk. Deels dan. Ik denk, als medisch er niks uit komt wat dit kan veroorzaken dat het een teken van stress is. En dat word bevestigd door het gevoel wat jij hebt. En dat gevoel van jou is heeel logisch en heel begrijpelijk.
Alleen dan komt het volgende probleem, hoe haal je bij hem de stress weg en bij jou het kl*te gevoel. Want dat gaat voor een cirkeltje zorgen.

Als er niks medisch uit komt, zou ik helemaaaaal opnieuw beginnen met het zindelijk trainen. En daarmee kijken of je het zo kan trainen dat je er commando's aan kan koppelen. Op het moment dat je het commando geeft en het word uitgevoerd, ga je belonen.
Ik vind dit altijd heel lastig, met dingen aanleren en afleren. Het is echt per persoon en hond verschillend hoe je traint. En ook hoe je wel of niet corrigeert. Ik ben van het ouderwetse, ja is ja, maar nee is nee. Ik stel ook grenzen. En sommige dingen werken het beste door ze aan te leren. Bijvoorbeeld: (overmatig) blaffen. Je kan dit onder commando zetten door blaffen uit te lokken en dat onder commando te zetten, bijv ''luid'' of ''blaf'' en te belonen als hij dan blaft op commando. Vanuit kun je daar ook het commando ''stil'' aanleren.

Ik ben wel zo, dat ik in veel dingen het soms duidelijker is om aan te geven wat wel mag en wat niet mag. Chick was o.a. door stress onzindelijk. Sterker nog. Op veel plekken durfde ze niet te plassen. Ik heb het met haar aangepakt door haar op commando te laten plassen. Zodat ze weet wanneer het goed is (ik heb een plek gekozen waar ze durfde te plassen, wel buiten :P , en daar op te trainen en dat vervolgens op plekken waar ze niet durft toe te passen. De plekken waar ze plaste terwijl ze dat niet mocht (binnen bijvoorbeeld). Heb ik duidelijk aangegeven dat dat niet kon. Zo heb ik Boellie ook zindelijk gemaakt. Wel was het verschil dat hun het beide gewoon zo recht voor je neus deden. Bij jou gebeurt het dus ook wanneer je er niet bij bent en dat maakt het lastiger.

Mocht je willen ''sparren'' mag je altijd een pb sturen :)

Simoonzel

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:17

Maar werkt een bench niet voor zo'n geval? Hier zit meneer vrijwel elk onbewaakt moment in de bench om ongelukjes te voorkomen. Hij heeft wel een heel grote bench waarvan de helft bestaat uit een "ongelukjes" plasmatje maar zelfs dat probeert hij schoon te houden...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 13:19

Simoonzel schreef:
Maar werkt een bench niet voor zo'n geval? Hier zit meneer vrijwel elk onbewaakt moment in de bench om ongelukjes te voorkomen. Hij heeft wel een heel grote bench waarvan de helft bestaat uit een "ongelukjes" plasmatje maar zelfs dat probeert hij schoon te houden...

is vooral afhankelijk waarom dat ie t doet. :) dus uitgaande van stress bijvoorbeeld. Wat triggert zijn stress.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 13:57

kiwiwitje schreef:
Twilight schreef:
Heerlijk zown pup haha. Hier schreeuwt ze moord wn brand als ze iets nieuws moet waar ze t niet mee eens is :’) vooral de douche als ze weer eens in de paardenstront heeft gerolt. Brrrr.

Schreeuwen doen ze hier niet. Chick ondergaat t gewoon. Maar Boellie houd er ook niet van. Maar wel in plassen rollen of het water in natuurlijk.. :')

Ja ze wil sowiesow niet het water in :’) maar ze mag de 25ste naar een trimsalon voor een goede was sessie en hopelijk wat haar kwijt raakt. Kan 3 keer per dag stofzuigen momenteel.

Qua zindelijkheid. Bij nala het onbewust ongeleerd op commando. Ik zei bij buiten doen steeds kom nala plasje doen. En altijd uitgebreid beloond omdat ze netjes buiten plaste. En dat zit en blijft er aardig in. Hier ook poos gehad dat ze gewoon voor je neus in de kamer ging zitten.

Maar was een fase en toen was t klaar en nu is ze zindelijk 100% maar zit snachts en momenten dat ik weg ben wel in de bench ivb kauwen op alles.

En bench voor een slaap time out als ze die rust verder niet zelf pakt, zoals nu na cursus blijft ze rond snuffelen effe bench in en nu ligt ze languit te ronken haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:00

Meestal helpt het wel een goede trimbeurt! Dat stofzuigen zou ik ook gek van worden. :+

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:01

Word ik ook. Alles is haar. De vloer. De bank. Het kleed. Haar mand. Nu met een schoonmaak handschoen wel wat truucjes zodat t makkelijker
Is. Maar alsnog gekkenwerk. Maar ze zei aan de telefoon dat het idd goed kon helpen. Dus ben benieuwd.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:07

Wij stofzuigen dagelijks, soms wel 2x per dag. Maar alleen het looppad. Als je dan nog ooooooveral haren vind word je echt wel gek. o.a. daarom wil ik geen langhaar :Y)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:10

Ja. Nala der zusje lizzy die haart gewoon niet en die is nog fluffier dan haar haha. Trek t momenteel ook zo uit der vacht hoor. Handenvol onddanks dat ik er borstel. Maar goed 1 keer per dag uitgebreid en als t nosig is doe ik snel snel een 2de ronde.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:12

Als het trimmen niet helpt kun je misschien ander voer overwegen. :) Dat kan ook veel verschil maken.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:15

Hopelijk helpt de trimmer bij Nala! Vervelend, zo verharen!

Voor de mensen hier die WoW voeren, ruiken die brokken sterk? Ik wil sowieso van voer wisselen, maar twijfel tussen DLG en WoW. Ik denk DLG te gaan voeren en WoW als beloningsbrok.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:17

Trimmen werkt hier ook als een trein. :j De sheltie gaat vaker, en de rest twee keer per jaar.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:18

Galaika schreef:

Voor de mensen hier die WoW voeren, ruiken die brokken sterk? Ik wil sowieso van voer wisselen, maar twijfel tussen DLG en WoW. Ik denk DLG te gaan voeren en WoW als beloningsbrok.

Of ze heel sterk ruiken weet ik eigenlijk niet. Maar ze ruiken wel. Het is niet dat je net karton voert zegmaar.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:52

kiwiwitje schreef:
Als het trimmen niet helpt kun je misschien ander voer overwegen. :) Dat kan ook veel verschil maken.

ja dat is idd stap 2, maar ze doet het op t moment super goed op de geperste brok van prins,pro active junior. mooie poep, stinkt niet, geen scheten, groeit als een malle :) maar is idd zeker stap 2 a;s de trimsalon niet helpt :)

en als trimmen helpt denk ik miss ieder kwartaal, of wanneer nodig. eerst eens zien de 25ste :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 14:52

Eerst maar eens proberen met trimmen inderdaad! :)

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 14:54

Hallooo allemaal :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:01

HAAAAI

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:03

ello ello :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:03

Trouwens, schiet me nu te binnen, dan moeten die van ons maar eens meeten Kiwi als die van jou herders zo leuk vind :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:06

xxwienekexx schreef:
Trouwens, schiet me nu te binnen, dan moeten die van ons maar eens meeten Kiwi als die van jou herders zo leuk vind :D

Altijd leuk! :D :D
Ik wacht alleen nog wel even tot ik weet of er puppy's komen.. :P Dan moet heel dat gebeuren eerst voorbij zijn!

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:09

Haha ja das logisch hoor :D Berlicum is bij Utrecht in de buurt toch?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:11

Galaika schreef:

Ik heb 2 soorten WoW en die vind ik beide niet erg sterk ruiken. Sunny glades well sterker dan taste of Canada.

Ik heb nog wel een zak DLG krokant van 5kg over als je t goedkoper wilt proberen :'). En 2kg geperst :').

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:18

xxwienekexx schreef:

Neee :P eerder tussen eindhoven en den bosch in :P

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:18

Trouwens, kan ik iemand nog blij maken met een halve pil Milbemax (grote hond)? Houdbaar t/m april. Anders gaat hij de prullenbak in, want Hero krijgt er ondertussen 2 per keer :=

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-19 15:20

kiwiwitje schreef:
xxwienekexx schreef:

Neee :P eerder tussen eindhoven en den bosch in :P

Ohh xD Naja lekker autoritje ergens tussenin :Y) *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-19 15:27

Ja das wel te doen toch? :)