Bij vrouwen met een borstontsteking is het juist goed om de baby zo vaak mogelijk aan te leggen en de borsten zo leeg mogelijk te drinken of te kolven. Wellicht is het bij poezen ook goed om bij ontstekingen zoveel mogelijk aan te leggen en te drinken
Keet klopt idd! Ik hoop dat het door de pijnstilling vanzelf gaat anders moet ik vanacht gaan aanleggen. Ik ben echt wss net op tijd voor werk, moet om 13:45 inklokken had al gebeld dat ik mogelijk te laat ben maar gelukkig
IMJ
Geplaatst: 21-12-16 15:04
Ik heb 3borstontstekingen gehad. Ik weet hoe ze zich voelt! Ook mijn dochter mocht gewoon bv toen ik AB slikte.
Het is juist goed als de aangedane tepel gebruikt wordt. Dan trekt de ontsteking eruit, ervan uitgaande dat dit gelijk aan mensen is. Komt goed hoor!
Marcella
Geplaatst: 21-12-16 15:38
Sterkte met moeder poes.
Vind je wel heel gemeen om zulke lieve kitten foto's 's ochtends te plaatsen. Baalt nog een stukje meer dat huisdieren gewoon geen optie meer zijn.
Hier met mijn eerste nest tot 2 keer toe meegemaakt helaas. Doordat de boel ontstoken is smaakt de melk ook anders maar probeer de sterkste zuiger daar juist aan te leggen zodat hij die borst goed leeg drinkt. Wat ook helpt is een koud kompres erop maar de melk moet eruit. Hou ook de andere tepels nauwlettend in de gaten bij mij poes ontstond er een week later aan een andere tepel een ontsteking omdat de kleintjes de melk niet lekker vonden en daardoor minder dronken.
Ai, ik was er al bang voor. Goed dat je naar de DA bent geweest! Lijkt me idd goed om zoveel mogelijk aan te leggen. Op die manier hou je de spanning op de melkklieren zo laag mogelijk.
Is er niemand die morgen bij ze kan blijven om te helpen met aanleggen en bijvoeren?
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 00:50
Helaas niemand met verstand ervan.... de kittens zijn ook niet te flessen. Kan ze wel dwangvoerem met een spuitje maar daar blijft het bij. Loki drinkt wel melk uit een bakje gelukkig, scheelt weer. Hij was de enige die niet afgevallen was
Hoe oud zijn ze nu? Ik zou natvoer voor ze neerzetten denk ik, desnoods aanlengen met water of melk om het nog wat natter te maken. Hebben ze ieder geval iets..
Sterkte! Balen zeg, pff, nog meer stress! Ik heb het met jullie te doen!
Zijn ze daar niet nog te klein voor? Straks banjeren ze er doorheen en zijn ze de hele dag koud en drijfnat.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 01:14
Ik heb ze nu net allemaal met een spuitje iets gegeven. De enige die nu nog onder het gewicht zit is Odin, dus die moet goed in de gaten worden gehouden. Ik heb nu 1 bakje melk en ga zo 1 bakje met melk en natvoer maken. Thor, Loki en Saga kunnen nu uit een bakje eten, Freya en Odin niet dus die worden extra veel dan bijgevoerd met spuitje. Ginger zo even novacam geven en diarree remmers, hopelijk houd ze dan ook wat vocht vast want ze is echt heel dof in haar vacht. Kittens liggen nu wel aan de tiet. Zo nog even wegen, hopelijk valt de schade mee dan. Slapen zal het niet veel worden...
Cayenne, zijn lage en kleine bakjes, soort van mini asbakken. Enkel pootjes zullen nat worden in dat geval gelukkig.
Kleintjes brengen grote zorgen Een nest is leuk, maar wat een stress he? Ik weet er alles van. Zelf heb ik vogels en na een kweekseizoen ben ik altijd weer blij wanneer het weer even achter de rug is
Ja het is leuk als het goed gaat, maar dit is zo jammer. Maar de kittens zijn het dubbel en dwars waard! Ooit dat ik weer een nestje ga nemen maar ben blij dat papa is gecastreerd xD
Shirley
Geplaatst: 22-12-16 01:27
Getverderrie, 't ging net zo lekker!
Is er geen mogelijkheid dat je in een (misschien wat verlengde) eetpauze even heen en weer rijdt? Of werk je te ver van huis?
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 01:55
Ik woon helaas te ver van werk. Half uur van deur tot deur als ik meerdere overtredingen maak. Maar ik zie het positief in. Dit is nu net na al het bijvoeren. Ze hadden erge honger, vooral saga werd gek van het natvoer en Loki en Odin ook. Ik werd belaagd door de kittens (voerde het met spuitje)
Ze blijven nu nog op mij klimmen.
Shirley
Geplaatst: 22-12-16 02:05
Dan weet je wel waarvoor je het doet
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 02:52
Absoluut. Hoop dat ik er goed aan doe iig . Thor heeft zijn leven opnieuw ontdekt met dat spuitje hij blijft maar drinken. Saga ook. Nu liggen ze weer bij Ginger. Als ze klaar is geef ik haar even haar novacam en diarree remmers. Het gaat duidelijk wel beter met haar!
Heb net even een ren in mijn slaapkamer gemaakt zodat ze buiten kunnen spelen. Ook voor de bak straks. God m'n slaapkamer is echt erg nu xD
Gelukkig maar voor even, straks wil ik hun allemaal naar de woonkamer verkassen.
Zo nu mag ik even gaan slapen. Scheelt dat ik nu alles met de spuit indien, gaat een stuk sneller.
Vallen ze niet ook een beetje af omdat ze beweeglijker zijn? Ze verbranden nu ook meer.
Rennie89
Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-16 10:24
Ze zijn allemaal goed de nacht doorgekomen en gegroeid. Heb ze net allemaal even spuitje natvoer gegeven en Odin weegt nu 406 gram na het voeren dus het gaat de goede richting op! Ginger zorgt ook goed voor ze en papa let ook goed op xD ze maken het wel een kliederboel met dat bakje voer xD
@janderegelaa, ze horen gemiddeld 100 gram per week aan te komen, ze horen meer te eten als ze beweeglijker zijn