Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 18:59

Zenna loopt echt nooit los, kom dus ook niet in gebieden waar ik loslopers tegen kan komen omdat ik weet dat het 50/50 is die wel of niet luistert. Luisteren ze niet, heb ik een vet probleem voor mijn eigen gevoel. Ik wil ook niet dat een andere hond schade oploopt door een domme keus van zijn baas.

We gaan waarschijnlijk toch voor een van de pups van 4 maanden :oo zitten voor ons meer voordelen aan op dit moment. Ook voor Zenna.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 19:58

geweldig rockey dat badje!!! :D

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:00

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:02

Wauw PP!!! <3

Wij hebben ook zon badje, maar daar wordt alleen uit gedronken :')

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 20:16

Rockey,

Wij staan zowieso met onze stand in 's-Hertogenbosch en waarschijnlijk doen 1 of 2 honden ook mee. Ik woon zelf maar 20 minuten van den bosch af dus lekker dicht bij!

Zondag ga ik naar Nieuwegein, neem maar 1 hond mee.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:53

Dat niet aanlijnen vind ik zo irritant.

Heb 2 jaar geleden 1 van de teven laten helpen. Ze was alweer redelijk hersteld, maar mocht nog niet springen enzo.
Dus lekker wandelen en als we een andere hond zagen, lijnde ik haar aan. Komt er een idioot aan met een herder. Die herder komt als een bezetene op ons af.
Gevolg: herder wilt spelen, die van mij wilt spelen... 2 Hechtingen los. Konden we weer terug naar de dierenarts.

Mensen denken gewoon niet na. Een hond zit niet voor niks aangelijnd.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 07:59

Belachelijk is dat HTS! Mensen denken altijd tja mijn hond doet niets, maar denken er niet aan dat andere honden wel iets kunnen doen.

Pfoe kregen gister een mail van de boerboel fokker. Hebben een reu van 9 maanden met lichte artrose, kan zijn dat hij geopereerd moet worden nog, maar dat zullen zij regelen. Alleen castratie plicht maar dat is begrijpelijk. Heb meer info over de hond opgevraagd.

Iemand ervaring met artrose bij honden? Jack is namelijk bang dat de hond daardoor niet lang mee kan gaan en dat we dus weer op jongere leeftijd een hond moeten laten gaan.

Is dit levenslang medicatie of zal hij veel
Pijn hebben? Als iemand er ervaring mee heeft hoor ik dat graag!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:12

Vreselijk idd....
Hier in het dorp hebben we ook een stel, zij lijnt de hond altijd aan als we elkaar passeren , hij verdomt het.
Bloedirritant want dienhond komt altijd als een dolle aansjezen en klapt er heel jolig op
" hij wil alleen maar spelen hoor"
Das leuk, maar die van mij niet :n
En dan tegen mij beginnen dat Eyck zo pittig reageert.
Vind je het gek, als een wildvreemde vanuit het niets bij mij op mijn rug springt heeft ie ook eerder een linkse hoek te pakken dan een knuffel... idioot.

Ben ook niet de enige met issues met die man en hond. Kom best wat mensen met kleinere honden tegen die reageren op grote donkere honden na een surprise speel attack van dat dier.
Gelukig is Eyck heel braaf met bange en onzekere hondjes ,

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:52

Zelf (gelukkig) geen ervaring met artrose.

Mijn ochtend wandeling zit er weer op :)

Afbeelding

Afbeelding

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 09:32

Zou daar eerlijk gezegd zelf niet aan beginnen Loez.. Het is toch iets waar je je leven lang rekening mee moet houden. Ook mbt beweging. Het word denk ik ook niet minder, maar op den duur wel erger...

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:38

Loez, atrose bij zulke zware rassen wordt met de jaren soms maanden erger, dier mag bijna niks doen (spelen, loslopen enz) pas geleden een kennis van mij haar BB van 1 jaar oud moeten laten inslapen omdat hij al op pretnison leefde en nog pijnklachten had. Opereren voor atrose kan niet.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:14

Pffff zo lastig dit! Qua omschrijving lijkt hij echt geschikt! Hij moet maandag opnieuw naar de dierenarts en dan belt hij mij. Wat ik zo lees kan er wel geopereerd worden.

Qua beweging kunnen we zelf alles aanpassen, het is de bedoeling dat hij met Jack mee gaat naar de garage in de avond, maar ook daar krijgt hij een eigen plek voor zijn rust.

Als het met medicatie te handelen is, vind ik het niet erg, als hij daarmee pijnloos vooruit kan.

Pff karakteromschrijving is gewoon precies wat we zoeken, leeftijd is goed enz enz.

Lastig dit zeg....

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:17

Hij is pas 9 maanden oud he. Dat is wel heel erg jong.
Ik zou het ook niet doen.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:27

loez schreef:
Pffff zo lastig dit! Qua omschrijving lijkt hij echt geschikt! Hij moet maandag opnieuw naar de dierenarts en dan belt hij mij. Wat ik zo lees kan er wel geopereerd worden.

Qua beweging kunnen we zelf alles aanpassen, het is de bedoeling dat hij met Jack mee gaat naar de garage in de avond, maar ook daar krijgt hij een eigen plek voor zijn rust.

Als het met medicatie te handelen is, vind ik het niet erg, als hij daarmee pijnloos vooruit kan.

Pff karakteromschrijving is gewoon precies wat we zoeken, leeftijd is goed enz enz.

Lastig dit zeg....

ik zou het niet doen...... wat willen ze dan opereren? want atrose is niet iets wat ze weg kunnen halen? en als ze in het gewricht iets moeten doen, komt er altijd wat atrose vorming..

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:33

Wij hadden een hond met artrose. Dat is inderdaad geen doen, en die was 7 toen we haar hebben laten gaan. Ze werd elke dag wakker met pijn, en dat hield niet op. Ze kreeg supplementen en pijnstillers, maar op een gegeven moment helpt er niets meer. Ze was al nooit heel fanatiek met spelen en wandelen, maar je zag haar de laatste jaren steeds minder willen lopen. Echt na een paar 100 meter al stoppen en wachten tot we terug liepen met de andere hond. Dan keerde ze vast om om naar huis te lopen en haalden we haar alsnog in. We merkten dat ze continue pijn had omdat ze altijd aan het hijgen was, zelfs als ze gewoon op haar kussen lag, dus geen sprake van inspanning of warmte. We vonden het al veel te vroeg, maar als ik erop terugdenk, hadden we haar nog veel leed kunnen besparen, eigenlijk |(
Hoe lief en perfect een hond ook kan zijn (en dat was ze), dat moet je niet voor ze willen. Of een hond nou 14 jaar of 9 maanden is, het inslapen is voor de hond zelf niet meer of minder erg. Voor het baasje ook niet, eigenlijk.

Ik weet natuurlijk niet hoe erg de artrose is en hoeveel pijn de pup er nu aan heeft. Maar weet wel dat het nooit beter zal worden. Eerder erger en in het beste geval kun je het onder controle houden met medicatie. Lijkt de pup er nog geen last van te hebben, kun je het overwegen, maar hou goed in gedachte welke signalen er op pijn duiden ;)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:40

Loez ik zou het ook echt niet doen.
Artrose is niet weg te halen.
En op zo'n jonge leeftijd al.

Jullie komen echt wel weer een goeie hond tegen!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:01

Sorry voor de spam hoor. Ik zou nu erg graag willen weten wat Boris denkt :P

Afbeelding

Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:12

Okee, erg duidelijk idd! De andere optie is de pup van 4 maanden.

We willen idd voorkomen dat hij pijn heeft continu of dat je hem dalijk alsnog af moet geven op jonge leeftijd. Dat kan natuurlijk met elke hond, maar dit is wel direct een risico.

Hahaha HTS! Leuke foto's!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:44

Mooie foto hoor PP, mooie rechte snuit ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:01

Het ligt er denk ik heel erg aan waar hij artrose heeft en waardoor...
Maar!! Als het beestje er ju al last van heeft en er geopereerd moet gaan worden(waardoor ik ook wel weer nieuwsgierig ben wat ie nou exact heeft ) is de kans vrij groot dat het toch iets is waar hij flink risico mee loopt dat hij er last van blijft houden em dat het erger word.
Ik zou in ieder geval wel echt alle ins en outs willen weten en ook wel met de behandelende dierenarts willen babbelen voor ik aan zoiets zou beginnen denk ik.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 15:27

Ik zou het niet doen Loez. :n
Het is een groot/zwaar ras, als hij nu al last heeft van artrose gaat dat geheid problemen opleveren.
Beter zoek je er 1 zonder artrose/gewrichtsproblemen, ga je veel meer plezier van hebben wsl. :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 19:06

Ik spam ook even!
Buffel is vandaag 1 jaar geworden!
Nu officieel puppy af, haha
Ik ben er wb voer bijna uit..
Maar eerst hij toch deze zak RC nog even opmaken. Kreeg het advies om daarna 1 week volledig vlees te voeren voor ik een nieuwe brok ga introduceren.
Dan gaan we proberen de profine. laag in graan en iets hoger in vlees, en die hebben een smakelijkheids garantie dus als ie het niet lust mag het terug. En dan doe ik 5 dagen brok en 2 dagen vlees.

Profine heeft ook nog een junior brok. Dus dat mag hij dan nog even hebben. Kijken of hij nog iets groeit want hij heeft de laatste 3 maanden net genoeg gegeten om niet af te vallen maar aankomen deed hij ook niet meer.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:43

leuke fotos HTS

gefeliciteerd met Buffel haha

Loez, dit klinkt misschien een beetje rot maar ik bedoel het alleen goed hoor. Waarom wil je eigenlijk een hond erbij? wat ik begreep is dat je andere hond niet heel goed gaat kwa manieren. Zolang dat niet gaat zoals je wil zou ik al helemaal geen hond erbij nemen.

En als je dan toch voor een andere hond gaat, zorg er dan voor dat je geen bijzaken krijgt kwa gezondheid. Heel leuk en goedkoop natuurlijk de herplaatsers. Maar Atrose KAN NIET aan geopereerd worden dat is onmogelijk! Dus houdt je die schijn niet meer voor. Daarbij zou ik als ik jou was eerst met je andere hond flink aan de slag gaan en dan eens rond neuzen voor een dier wat goed bij jullie allen past. Ook bij je andere hond. (Dan zou ik de boerboel maar achterwegen laten ;) )

Ik vraag me ook af welke fokker je de opties biedt. Want de fokkers wie ik ken doen dit niet. Ook waar je ze vandaan haalt zegt een hoop over de hond.
Laatst bijgewerkt door PinkPrincess op 06-04-16 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:50

Voor Zenna en een andere hond thuis ben ik niet bang :) zij heeft ook kennis gemaakt met beast en is tegen hem nooit uitgevallen of wat dan ook. Bij haar is dit gedrag voornamelijk aan de lijn en buiten :)

En zijn idd al flink aan de slag met haar :)

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 17:52

Ik wil je alleen begrijpen. Want alle situaties die jij nu beschrijft gaan allemaal alleen maar tot ellende over. Een fokker wie herplaatsers aanbiedt (van dit ras) aan jan en alleman weet niet eens wat voor een ras hij in handen heeft. Daarbij ken ik ze ook niet wie dan ook nog herplaatsers met gebreken voorstellen en jou vertellen atrose te opereren valt.