[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 19:32

Zo komen ze ook binnen in de winkel als die bij een Ruinemans of andere groothandel bestellen.
Toen ik stage liep in DSZ's kwam zo alles qua aquariumdieren binnen, planten meestal op van die piepschuim plaatjes/bordjes omwikkeld met transparant folie.
Dat tempex houdt de temperatuur redelijk vast en doordat het donker is ervaren de dieren ook minder stress tijdens het vervoer.
Corydoras zaten altijd apart van de andere soorten, geloof dat ze een stofje afscheiden bij stress wat fataal is voor andere vissen.

Anoniem

Re: Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:17

Mooi verslag Nate! Zo kwamen ze bij mij ook aan :j Deed de heatpack het bij jullie? Bij mij hadden wij hem hier thuis pas echt geactiveerd, want hij bleef nog minstens 10 uur warm :=

En Corydoras hebben een stekel aan de rugvin, daarmee kunnen ze andere vissen verwonden bij stress en inderdaad ook de gifstoffen kunnen dan vrij komen in het water.

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 21:55

Mioix: Nee, voorlopig laat ik ze nog even zitten. Mochten ze er echt onder lijden dan kunnen ze altijd naar een kennis die heeft een groter aquarium. Maar die was komen kijken en zei dat het zo prima kon. Als ze maar niet groter werden. Eventueel de sluierstaarten in een ander bak maar het zag er rustig en keurig uit. Heb er vandaag dus wel wat planten bij gezet.

Nooit over nagedacht hoe die dieren vervoerd werden. Eigenlijk wel logisch. Zag meer een vrachtwagen voor me met allemaal kleine Aquariums :') iets teveel Finding Nemo gekeken denk ik haha.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:06

Heatpack was inderdaad nog lekker warm toen ik hem uit de doos haalde super geregeld.
Garnalen zijn ook lekker actief aan poetsen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:23

keeyzie schreef:
Nooit over nagedacht hoe die dieren vervoerd werden. Eigenlijk wel logisch. Zag meer een vrachtwagen voor me met allemaal kleine Aquariums :') iets teveel Finding Nemo gekeken denk ik haha.

Aquaria zijn helaas te kwetsbaar, 1x over een drempel crossen en je hebt de barsten erin als je pech hebt. :=

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:25

lor1_1984 schreef:
keeyzie schreef:

Aquaria zijn helaas te kwetsbaar, 1x over een drempel crossen en je hebt de barsten erin als je pech hebt. :=

Ik zag dit eerlijk gezegd ook voor me lol :')

Waaron dan geen acryl bakken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:25

Omdat dit de goedkoopste en voor de vissen de makkelijkste manier is. Door de zakken hoef je niet telkens alles vis voor vis uit de bakken te halen, scheelt weer stress :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:27

volgens mij zit je dan weer met het klotsen vh water wat veel minder is in zakken. :)
Plus dat het natuurlijk veel meer ruimte inneemt dan perspex dozen met zakken erin, dus wsl ook deels kostenbesparend.

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 22:49

Ik heb geen problemen mee hoor dat het zo bezorgt is, zo kan je ook zelf vissen online bestellen zag ik wel.
Laatst zag ik idd ook dat vissen gewoon in dozen met tempex bij de dsz geleverd worden, als er maar genoeg lucht bijzit. De garnaaltjes hadden gaasje bij zich voor het vasthouden.

Doet me wel even aan een grappig filmpje denken wat ik laatst zag
http://m.ad.nl/ad/mobile/article/detail ... icleDetail

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 23:08

Haha je zou het inderdaad maar thuis krijgen en niets met vissen hebben.
Maar retour afzender, ik hoop dat ze dat gehaald hebben.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:06

Mooi bakje Nate!

Ik wil denk ik over een tijdje vissen bestellen bij Corydora.nl. Op de beurs laatst ook wat bij de opgehaald, alleen was er toen maar 1 koppel (leopard hoogvinkarper) binnen van de 3 bestelde koppels (had ook nog een koppel chocolat hoogvinkarpers en green hoogvinkarpers besteld). De koppels die niet binnen waren wil ik in de toekomst nog wel graag hebben dus dan maak ik gebruik van hun gewone bezorgdienst. Dan bezorgen ze t persoonlijk geloof k.

Ik heb ook besloten om binnen een paar maanden (deze maand en volgende maand lukt t iig niet :') ) te gaan kijken voor een grotere tweedehandse bak. Wil t liefst een bak van 1,20m ongeveer. Ik heb nu een buitenfilter tot 300 L dus die kan dan mooi over. Zo alvast eens even spieken op MP :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 00:40

Dan zou ik als ik jou was ook een advertentie maken met 'Gezocht'. Zo ben ik gratis (!!) aan mijn 125cm bak van de schildpadden gekomen. Op de advertentie zelf hadden 5 of 6 mensen gereageerd, best veel nog!

Groene hoogrugkarpers zijn gaaf, zoals ik ze op internet zie! Net als je Leopards :D

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 01:18

Wat gaaf zeg :oo goede tip!!

Vind ze zo bijzonder die aparte kleurtjes :D heb bij mijn plaatjes ook eigenlijk alleen wat apartere kleurtjes (blauw, bloedend hart, panda, bumble bee). Hou van apart haha :')

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 09:13

Corydora.nl ga ik ook maar even onthouden! Momenteel wil ik er niks bij in de bak qua vissen, maar die tweede bak lonkt nog steeds!

Spruitje, thanks voor je compliment! Ik houd ook van groen. O:)

En ik ben benieuwd naar foto's van de onderkast met aquarium, wat een joekel!

Ik heb eergisteren een mannetjesbarbeel gered die vast zat in decoratiemateriaal. Hij zwemt weer vrolijk rond met een paar beschadigde schubben. Blij dat ik er op tijd bij was!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:17

Ghihi, zo ben ik ooit een grote ancistrus kwijtgeraakt. Die had zich blijkbaar ingegraven en was in een holle decoratie gekropen waar hij vervolgens niet meer uit gekomen was. XD

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 10:34

Dat heb ik een keer gehad met de labeo.. nergens te bekennen, totdat ik decoratiemateriaal optilde tot boven waterniveau..

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:08

Ik ben blij dat ik mn ancistrus weg gedaan heb.. Hij zat nu bijna op 10 cm maar heb gezien hoe groot ze kunnen worden.. Het is wel even raar, ik heb hem al vanaf het begin en nu is dat gele druktemakertje ineens verdwenen, maar vind de cory's ook echt heel leuk! Ik heb er nu 4, maar heb wel gezien vooral dat ze echt in groepjes leven dus wil er binnenkort dan toch een paar bij bestellen. De garnalen zie ik amper, verstoppen zich echt helaas.. nu had ik ook maar een groepje van 10, dacht dat dat best veel was maar dat is het dus niet, dus ook daarvan komen er binnenkort toch nog een aantal van bij. :j

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:18

Ik heb t zelfde probleem als jou LoveUggs haha! Ik heb hem ook als sinds mijn eerste aquarium en wil hem ook liever niet weg doen, ik kreeg al het aanbod van een aquarium zaak om hem in te ruilen en in dit topic wou iemand hem ook wel, maar ik heb nu een 1,20 bak en nu kan ik hem lekker zelf houden!!

Ik ga straks mijn visjes halen! Yeey :D

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:19

Pfff ik zit even met mijn handen in het haar...

Gisteren mijn garnaaltjes in het aquarium gezet en vanmiddag kan ik waarschijnlijk de Danio´s halen.

Vol trots zet ik een filmpje van mijn garnaaltjes op een aquarium fans facebook met een verhaaltje erbij van de Danio´s
Weet iemand er (redelijk bot) te reageren dat mijn garnalen lekker voer zullen zijn voor mijn Danio's.
Terwijl ik hier en op andere fora advies kreeg dat het wel kan, dat de danio's wellicht de jonge garnalen eten. Daarbij hebben de garnalen opzich ruim schuilmogelijheden in het aquarium.

Mijn guppen laten ze tot nu toe ook gewoon met rust, en zitten de garnalen lekker met zijn allen onder het filterhuis.

Opzich zou ik het ook niet erg vinden dat een Danio af en toe een jonge garnaal "opruimt", ik zit niet te wachten op een overbevolking garnalen in mijn bak.

Als ik wel wil gaan kweken, kan ik moeders altijd even in een kweekbakje zetten en dan zou ik er een nanobakje bij kunnen gaan houden, maar dat is vooralsnog niet het plan.

Deze garnalen zijn ongeveen 1.5 tot 2 cm groot en verwacht niet dat ze in het bekje passen van een vis van 2 a 3 cm.

Maar ik begin wel enorm te twijfelen, de vissen zijn alwel besteld.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:38

keeyzie: ik vind je maanvissen er ook wel een beetje treurig uitzien in dat kleine bakje :o Misschien kan je ze in een aquariumwinkel inruilen tegen een set mooie planten?

Heeft er hier iemand ervaring met dwergkreeftjes? Ik vind ze super leuk maar weet niet of ze in mijn bak zouden passen. Ik heb een aquarium van 1m60 lang x 40 breed x 50 hoog. De axolotl's hebben een stuk van 1 meter lang, dan ertussen een tussenschot met gaatjes voor waterdoorstroming en dan is er een stuk van 60 cm lang.

Het gaat om het stuk van 60 cm lang (bij de axo's kan niets, dat wordt een bloedbad). Daar zitten nu een stel guppen (denk 15 ongeveer), één ancistrus mannetje van ong 15 cm en drie appelslakken en twee gestreepte slakken. De guppen waren bedoeld als voedseldieren voor de axo's maar 'k krijg het niet over mijn hart :P

Kan bij die combi een dwergkreeftje? Of zou hij de vissen teveel lastigvallen? Belangrijk: aquarium is 20-21 graden. Warmer gaat niet door de axo's.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:42

nate schreef:
Pfff ik zit even met mijn handen in het haar...

Gisteren mijn garnaaltjes in het aquarium gezet en vanmiddag kan ik waarschijnlijk de Danio´s halen.

Vol trots zet ik een filmpje van mijn garnaaltjes op een aquarium fans facebook met een verhaaltje erbij van de Danio´s
Weet iemand er (redelijk bot) te reageren dat mijn garnalen lekker voer zullen zijn voor mijn Danio's.
Terwijl ik hier en op andere fora advies kreeg dat het wel kan, dat de danio's wellicht de jonge garnalen eten. Daarbij hebben de garnalen opzich ruim schuilmogelijheden in het aquarium.

Mijn guppen laten ze tot nu toe ook gewoon met rust, en zitten de garnalen lekker met zijn allen onder het filterhuis.

Opzich zou ik het ook niet erg vinden dat een Danio af en toe een jonge garnaal "opruimt", ik zit niet te wachten op een overbevolking garnalen in mijn bak.

Als ik wel wil gaan kweken, kan ik moeders altijd even in een kweekbakje zetten en dan zou ik er een nanobakje bij kunnen gaan houden, maar dat is vooralsnog niet het plan.

Deze garnalen zijn ongeveen 1.5 tot 2 cm groot en verwacht niet dat ze in het bekje passen van een vis van 2 a 3 cm.

Maar ik begin wel enorm te twijfelen, de vissen zijn alwel besteld.

Dit geloof ik absoluut niet!
Danois kunnen een garnaal van 1,5/2 cm nooit naar binnen werken!
Kan naar mijn zin echt geen kwaad!

nate

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:52

Dat dacht ik ook, wordt alleen zo ongemotiveerd van zulke mensen...
We gaan het zien, misschien nog even een extra schuilplekje voor ze bijhalen.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:56

Kreeften kunnen er gewoon bij hoor. De dwegvariant. Cpo zijn wat agresiever dan de kleine blauwe

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 11:59

Ze hebben geen last dan van de lagere temperatuur? En ze gaan mijn ancistrus niet mollen? :P

Van die dwergklauwkikkers zijn ook helemaal geweldig maar die moeten wel warmer zitten he?

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 12:02

Wat is lagere temp. Ik heb ze op 20 graden zitten. En ze mollen niets hoor ook je planten niet ik heb nog jongen hihi