Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 14:09

Maar een vizsla is wel wat anders dan een galgo of podenco, hè! Dat zijn zichtjagers. Die moeten zelfstandig jagen. Een vizsla is een jager voor na het schot. N dat beest is 12! Praat jeman om! Je ziet ze inderdaad weinig hier in het asiel.

Wat ik zelf altijd doe bij nieuwe honden, is de eerste paar weken de hond aan mezelf binden, zodat ze de grenzen van het terrein leren kennen. En meteen jou ook. Dat lukteook prima met deoppashonden van een vriendin, die ook niet bij katten konden. Nou hebik er 2 en daar gaan we gewoon niet achteraan. Punt. Dat hoefdeik maar 1x duidelijk te maken. En aangezien ze aan mij vast zaten, ben je er dus altijd op tijd bij.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 15:10

Clyde is een greyhound mix, die kon echt super met mijn katten, en konijnen. Suerte mijn jonge hond ging ook met mijn konijnen. Je kan ze er echt wel op trainen. Bij mij op agility loopt een greyhound die echt gebruikt is voor de jacht maar die is echt haar schaduw en jaagt ook niet.
Je kan op pawspatas kijken zitten ook oude honden. Je kan daar heel goed aangeven wat voor hond je zoekt of deze bij jou matches :j

Afbeelding

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:28

Fabster schreef:
Maar een vizsla is wel wat anders dan een galgo of podenco, hè! Dat zijn zichtjagers. Die moeten zelfstandig jagen. Een vizsla is een jager voor na het schot. N dat beest is 12! Praat jeman om! Je ziet ze inderdaad weinig hier in het asiel.

Wat ik zelf altijd doe bij nieuwe honden, is de eerste paar weken de hond aan mezelf binden, zodat ze de grenzen van het terrein leren kennen. En meteen jou ook. Dat lukteook prima met deoppashonden van een vriendin, die ook niet bij katten konden. Nou hebik er 2 en daar gaan we gewoon niet achteraan. Punt. Dat hoefdeik maar 1x duidelijk te maken. En aangezien ze aan mij vast zaten, ben je er dus altijd op tijd bij.

Heb jij verstand van het verschil in gedrag vizla's tov andere jachthonden? Ik heb nu russels, ook slimme jagers, maar die springen het erf niet uit...zitten ook nog aan een drukke weg..

Ik moet zeker weten dat hij de plomp niet in gaat, het water niet overspringt, maw zijn instincten kan beheersen...aanpassen lukt wel, hebben al zo veel honden gehad...het probleem met buitenlandse honden is vaak ook dat ze niet opgevoed, zindelijk en gedisciplineert zijn...dus altijd buiten hebben geleefd.
Heb hier nu een frutsel die ook nog nooit in huis had geleefd, nog steeds niet zindelijk en te oud er voor, maar wel een leuke huishond geworden, iets wat we nooit hadden gedacht...mensen waren heeeeeeel eng nl.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 17:33

Hoihoi'
Mag ik mij hier ook melden met mijn "oudere" labrador teefje, ze is 10 jaar en word dit jaar al 11.

Haar zusje heeft het leven gelaten met 7 jaar, onze hond kwam uit een moeilijk nest moeder is in "narcose" gegaan tijdens bevalling van 11 pups alleen werd ze niet meer wakker.

Van het hele nest hebben het er maar twee overleefd onze hond en het zusje.

Ze is daarom ook kleiner dan de gemiddelde labrador.
Je merkt ook dat ze oud nu word.

Afbeelding

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-17 20:07

Indestal: Ik heb natuurlijk geen onderzoek gedaan naar vizsla en ik ken er ook geen 5000. Maar degene die ik wel ken, zijn niet zulke fanatieke jagers op vanalles én ze houden niet kou en water. Bovendien is deze al 12. Hoe het met deze specifieke zit, kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar in jouw situatie zou ik het er wel op durven gokken.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 07:56

Ik ga overleggen, beetje zeuren... :D

Hebben nu 2 honden, en hiervoor 3, feit is dat hij er geen 3 wil....maar soms valt hij wel weer voor een hond...zo een oudere herder mer filmpje op asiel, die was diezelfde week weg, anders hadden we hem gehaald.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 08:29

Hier is echt een stop op 2. Alhoewel ik een tijd geleden ook de perfecte hond had gevonden en heb ik mijn man toch zo ver gekregen. Maar toen was de hond ook al weg. Maar wij nemen de honden mee op vakantie en met oud&nieuw zitten we altijd in een hotel (omdat ik dan de paarden moet verhuizen). Daar mogen maar 2 honden. Dus 3 is echt niet praktisch. Om maar niet te spreken over de ruimte in de auto. We hebben een kruising dalmaat en een Russische terrier (denk aan een hele grote bouvier). Dan is de auto wel vol.

Maar ik hoop voor Simba, dat je je man zo ver krijgt.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 10:17

Heeft Jenna wéér boven de 40 graden koorts! ;( Ik word er zó gek van! Behandelend DA was op vakantie en maandag weer terug. De dame die ik nu heb gesproken, zegt dat er bij Lyme vaker terugvallen zijn. Blijkbaar ook terwijl ze nog gewoon aan de AB zit.

Maandag bel ik de behandelend DA nog een x, maar hoe lang ploeter je door met een hond van bijna 10, die elke paar weken doodziek is? Achteraf gezien heeft ze al een jaar of 7 Lyme, terwijl we daar niks van wisten. De vraag is of ze ooit nog wel beter wordt. En de vraag komt ook op, wie ik hier nog een plezier mee doe. De hond is in ieder geval niet blij.... |( -O-

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 11:30

lastig zulke dingen. zeker als ze zo ziek zijn.
Hopelijk kan je eigen da je verder goed adviseren.
heel veel sterkte.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-17 20:30

Lastig is dat idd, en een buitenlandse dierenarts? In Spanje oa hebben ze vaak meer know hoe over lyme. Je kan pawspatas een bericht sturen hierover? Misschien kunnen hen je via hen dierenarts helpen. (Even een hersenspinsel maar niet geschoten is altijd mis)

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 01:11

Mijn spaans is niet zo goed... :+

Het gaat nu weer goed en maandag kan ik de DA bellen. Ineens viel get me wel op, dat de koorts steeds terug komt, als ik weer met wandelingen begin. Als ze dan koorts heeft, wandel ik batuurlijk niet met haar. Maar als de koorts dan weer een weekje weg is, begin ik weer. En dan na een kleine week heeft ze weer koorts. Dus daar ga ik ook even goed op letten.

Maar het is wel een gedoe. Zeker met nog een hond, die wel echt graag kms maakt (ondanks dat ze 13 is). Maar dan niet als de ander niet mee gaat. Bovendien vindt Jenna het vreselijk als ze niet mee mag. Dus ik was al iets aan het verzinnen om haar wel mee te kunnen nemen, maar dat ze niet zoveel inspannening hoeft te leveren. Toen ze nog klein was, nam ik haar mee in de kinderwagen. Want toen was Miep helemáál een kmvreter. En de pup mocht natuurlijk nog niet zo lang lopen. Dus nam ik de kinderwagen mee en kon Jenna er af en toe uit om te rommelen, maar daarna er weer in.

Maar aangezien ze nu 45 kilo weegt, is een kinderwagen niet meer te doen. Ik dacht een bolderkar, maar dan sleep ik me ook een breuk. Het enige wat ik kon bedenkem, was een scootmobiel. Kan ze bij mij op de mobiel zitten. Maar daar kan ik weer niet mee door het bos. Dus ik weet het niet zo goed....als iemand een idee heeft..... ik hou me aanbevolen!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 07:49

Fietskar? En dan een mountainbike ervoor :P

Bij paws spreken ze ook Engels en een aantal ook Nederlands ;)

Maar wel apart dat de koorts terug komt na je weer begint met wandelen

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 10:19

Ja, een bakfiets heb ik ook aan gedacht. Maar is in het bosook niet echt lekker. Ik zal eens googlen op paws.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 20:49

Hoe gaat het nu fabster?

Clyde gaat hard achteruit. Opstaan zelf gaat bijna niet meer. Dan moet ik zeggen dat eum meneer blaft of ik hem kom helpen slimme hond. Merkte vandaag wel een bult onder zijn schouder op. Dacht laatst al wat te voelen. Ik denk dat hij het einde van de zomer niet meer gaat halen. Vind het moeilijk hij wil zo graag, wil nog het liefst mee als ik ga fietsen. Mee naar het bos geniet hij echt van. Hij eet nog super drinkt goed. En is nog steeds zindelijk. Alleen die stomme HD werkt hem tegen en nu dus bult 2 erbij...

Bevriende dierenarts vind hem ook nog vrolijk ogen. Hij haalt nog de vuilnisbak leeg en wil nog altijd spelen met anderen. OK soepel gaat het niet maar hij doet het wel. Vind het zo lastig. O ja pijnstillers krijgt hij niet

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-17 21:28

Rolstoel voor Clyde! :))

Hier gaat t weer goed. Koorts is weer weg, maar blijft afwachten. Volgende week maandag weer naar de DA om te kijken hoe het gaat. En ik kijk ook hoe het de komende maanden gaat. Als ze om de 2-3 weken 40 graden koorts heeft, weet ik ook nog niet wat ik ga doen. In de tussentijd is ze ook heel blij. Laat haar as dinsdag ook gewoon weer trimmen, want zo is het ook veel te warm.

Miep loopt ook weer redelijk, alhoewel ze vandaag ineens weer wat moeilijker ging. Dus misschien toch een rolstoel voor haar. Zij heeft er ook nog heel veel zin in. Bij haar uit zich dat in actie. Jenna is meer van get gezellig erbij zijn en knuffelen. :o

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:37

Haha, rolstoel of een honden kinderwagen zou er moeten komen. Of een sta op lift. Maar die zijn er niet voor honden helaas.

Fijn dat de koorts weg is hoop dat het trimmen ook helpt :)
Fijn dat Miep weer wat beter loopt. En misschien is een rolstoel een idee voor haar. Ik kende vroeger een herder die verlamt was van achter en ook een rolstoel had. Als je zag hoe snel die hond was ermee echt bizar :j

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-17 11:57

Ik heb een rolstoel voor Miep ook echt in gedachten. Als het minder wordt, kan ze evengoed nog mee.

Kinderwagen gebruik ik voor puppen. Als de volwassen hond dan wel al ver wil lopen en de pup mag nog niet zo ver, is dat wel makkelijk. Maar Jenna is een beetje te groit en te zwaar voor een kinderwagen. :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-17 23:57

Jenna vanavond toch ineens weer 40,4 koorts. En ik mocht haar geen koortsverlagers meer geven, want ze had haar dosis voor de dag al gehad. Dus koelen. Dat is gelukt. Zonet was haar temperatuur weer 39,5. Ze redt de nacht wel en morgen weer koortsverlagers.

Ik dacht eerst dat het door het wandelen kwam. Na ongeveer een week koortsvrij ging ik meedtal weer een wat wandelen. Niet iedere dag en ook niet lang. Maar toch na 2,5 week altijd weer koorts. Dus deze keer na de koorts niet meer gewandeld. Gisteren en vanmorgen 39,2 en 39,1. Dus wel net wat hoog maar acceptabel. Wel meteen volle dosis koortsverlagers erin, want anders vlamt het meteen op. Dus ik dacht dat ik nu de slag te pakken had. Maar nee dus; evengoed 40,4 koorts.

Wat is dat voor vreemde cyclus? Ik kan echt niks verzinnen. Maandag heb een afspraak bijnde DA. Daar maar weer bespreken....zucht....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 11:47

Wij hebben ons opaatje verleden zondag moeten laten inslapen.
Hij leek al een paar dagen niet zo lekker, maar omdat hij GVS had, was dat wel vaker zo. Dat ging dan na een paar dagen over. Zaterdagavond kreeg hij er koorts bij 39,5. Zondag was hij nog steeds ziek en ontdekte ik een bult in zijn lies. Driekwart jaar geleden hadden we zo ongeveer op die plek een gezwel laten verwijderen. Ik had meteen al het gevoel dat het foute boel was eerlijk gezegd. Meteen DAP Bodegraven gebeld, in Den Haag geen DA die open was en echo-apparatuur had. Daar konden we terecht.
Daar aangekomen is een punctie gedaan. De bult in zijn lies zat op een lymfeknoop. Deze gaf afwijkende cellen. Bloedonderzoek waren onstekingswaarden hoog, maar zijn nierwaarden skyhigh. Het dubbele van wat normaal is. Sam had veel pijn en het enige dat nog hielp was een opiaat. Conclusie was dat inslapen een reeele optie was. Sammy is 13,5 jaar geworden.

Afbeelding

Carolina87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:19

Heel veel sterkte. Hij had wel een mooie leeftijd.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 12:48

Ach ;( . Hoe oud ze ook worden, het komt altijd te vroeg. Sterkte! Y;(

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 13:32

Sterkte :(:)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 18:21

Sterkte!

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 20:03

Babootje veel sterkte! Wat een mooie leeftijd heeft Sammy mogen bereiken

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 16:34

Vandaag weer met Jenna naar de DA geweest. En er was slecht nieuws: tumoren met uitzaaiingen in de longen. Dat betekent het einde. Ik weet nog niet wanneer ik haar laat inslapen. Maar dat zal ergens binnenkort zijn ;(
Afbeelding