Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
)
Maartje1990 schreef:Milkberry schreef:Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?
Dat beweerde ik ook niet. Maar je bestempelt ze alsof ze alleen maar "slecht slecht slecht" zijn.
Xmercury: seaworld heeft al in geen 35 jaar orcas uit het wild gehaald. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook een andere generatie mensen zijn geweest dan die er nu werken.
Milkbe
[quote="Maartje1990 schreef:Milkberry schreef:Dolfinarium doet ook goede dingen. Sos dolfijn bijvoorbeeld. Maar sinds wanneer geeft goede doen een vrijbrief voor dieren opsluiten in kleine hokjes?
Dat beweerde ik ook niet. Maar je bestempelt ze alsof ze alleen maar "slecht slecht slecht" zijn.
Xmercury: seaworld heeft al in geen 35 jaar orcas uit het wild gehaald. Dat zal dan zeer waarschijnlijk ook een andere generatie mensen zijn geweest dan die er nu werken.
Milkberry schreef:Of moeder en kind meteen na geboorte of later gescheiden worden. Dat is niet relevant. Pods blijven hun hele leven bij elkaar. Voor de moeder is het net zo verschrikkelijk om bij haar kind weggehaald te worden als dat jaren later versleept wordt naar een ander aquarium/bassin. Dus punt 38 gaat imo niet op.
De waarheid zal vast ergens in het midden liggen... maar seaworld is degene die er centjes mee verdiend. Natuurlijk praat deze orka's in gevangenschap goed. Kost ze miljoenen euro's als ze toegeven dat orka's in een tank geen natuurlijk gedrag vertonen.

https://seaworld.org/en/animal-info/ani ... holocation
Ik citeer:

Of dat is toch wat het eerste bij mij opkomt.