lisaaahtjuuh schreef:Wat vinden jullie nou eigenlijk allemaal van het nieuwe fosfaat 'quotum'?
Ik denk, zoals het nu lijkt, dat wederom het effect niet ten gunste van de koe zal zijn. Dat wij genoodzaakt zijn om de koeien zoveel mogelijk te laten produceren om het bedrijf maar enigsinds gezond te houden. Dat koeien die minder produceren eerder opgeruimd zullen worden terwijl deze in een quotumloos tijdperk rustig door zouden kunnen lopen.
Eigenlijk alle dingen die de consument niet wilde......
We worden gedwongen keuzes te maken waar we niet per definitie achter staan....
Verder vind ik het TE zot dat alle europese landen nu vrolijk quotumloos gaan melken en Nederland weer eens zo nodig het braafste jongentje van de klas moet zijn.
Natuurlijk kan uitbreiden niet grenzeloos door gaan. Dat weet iedereen. Maar ik had toch meer gehoopt dat men vetrouwen zou hebben in alle huidige regels. De mest moet ook ergens heen allemaal.
(Niet dat ze daar in ons omliggende landen zo moeilijk over doen maar alla) Dierwelzijn moet in orde zijn, weidegang regels beperken de boel ook al wel, de bank moet ook nog mee doen.
Het idee dat we maar aan kunnen fokken en doen, dat was al belachelijk.
Dit is weer handel, papieren handel, een wassen neus...
Ik denk dat we eerdaags al gaan zien dat het aantal koeien wat voor de slacht word aangeboden hard gaat stijgen. Veel boeren hebben zoveel mogelijk aan gehouden in afwachting op wat komen ging. Nu maken ze hun rekensom......