Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:03

xTiffani schreef:
Oké fijn dat je dan ook echt resultaat boekt!(al duurt het even)

Pepper kan wel loslopen, hij is namelijk geen wegloper. Hij blijft wel in mijn buurt maar de Hier duurt soms eventjes. Soms komt hij direct en soms moet hij eerst nog even een rondje rennen, geurtje opsnuffelen etc.

Maar ik ben allang blij dat hij los kan, hij heeft dan zoveel plezier.

Ja fijn hè <3 Manu loopt ook niet weg, hij is áltijd in de buurt en hij komt als hij even uit zicht is in de bosjes altijd weer terug. Heel fijn, daarin is hij echt betrouwbaar. Maar dat ellendige jagen _-:(
Tot hij 10 maanden oud was had hij vrijwel nooit een riem om, ik woonde in Frankrijk en er waren waar ik woonde geen mensen of auto's. Toen begon hij te jagen en vond iemand hem in haar kippenhok -O- Daarna is hij denk ik wel 1,5 jaar aangelijnd gebleven en nu loopt hij iets minder dan een jaar veel los.

Gisteravond laat ben ik nog op de fiets gesprongen en zijn we door een park gecrosst, dat vindt hij echt geweldig! Los van de riem en dan maak ik gekke bochtjes, hij vindt het echt feest.

Wat trouwens bij ons helpt met konijnen/katten/hazen etc is dat ik ze eerder zie dan hij en ze aanwijs. Ik heb overal ogen tegenwoordig := Dus ik zie ze redelijk snel, dan zeg ik "kijk Manu"! en komt hij bij me kijken. Zo leert hij dat ik ook soms heel gave dingen voor hem vind en kan hij niet zelf die spanning opbouwen om er achteraan te willen. Ik zie hem dan echt naar me kijken van wooow *\%/* Hij mag er dan wel naar kijken (aangelijnd hoor!) maar we doen er verder niets mee. Als het dier uit beeld is krijgt hij altijd iets heel erg lekkers en zeg ik: goed gezien!
Hij is dan heel trots op zichzelf :')

xTiffani

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:40

Haha ik zie konijnen etc vaak ook eerder dan hem. (Niet altijd)

Pepper liet ik eerst los in Apeldoorn, een omheind gebied. Na een tijdje ook gewoon hier in de buurt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:41

xTiffani schreef:

Pepper liet ik eerst los in Apeldoorn, een omheind gebied. Na een tijdje ook gewoon hier in de buurt.

Grappig, daar ben ik ook begonnen (eindje weg voor mij :D ). Bij 't Leesten zeker?

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:46

Haha ik moet dus oefenen op mijn konijnen-kijk-skills :+

Ik ga eens kijken of wij hier in de buurt ook iets van een omheind gebied hebben :)

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 13:49

Lisitano schreef:
xTiffani schreef:

Grappig, daar ben ik ook begonnen (eindje weg voor mij :D ). Bij 't Leesten zeker?

Jaa zeker :D uurtje rijden, de eerste keer dat ik daar liep heb ik hem de hele wandeling niet gezien :') ook de eerste keer dat we met een kleine groep poolhondjes gingen.

1 jaar later en pepper luister het beste van de groep ~~}> , en zodra ik weer met verschillende rassen loop merk je dat hij helemaal niet zo geweldig luistert :o? We hebben ups and downs haha

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 14:18

Hahahaha ja erg!
Een goede vriendin van mij heeft ook een Husky en die is echt net een border collie. Luistert ontzettend goed en hij jaagt gewoon helemaal niet.

Ik kan het wel eens filmen hoe Manu luistert. Het is alsnog heel erg op zijn Husky's :+ Bij ons gaat het zo:
"Manu, kom je mee"
"Ja wacht effe"
"Manu, HIER"
"Ja wacht effe"
"1..."
"Wacht nou, ik ben bijna klaar"
"2....."
"Jajajajaja, bijna, bijna"
"3. NU"
"Mama mama mama ik bedoelde het niet zo, ik wilde wel komen. Zal ik zitten? Ik zal wel zitten, ben je nu weer blij alsjeblieft?"

Zoiets dus :+

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:06

Precies dat :D

Ik moet nog ergens een prachtig filmpje hebben waar je zijn reactie kan zien. Ik roep pepper, hij komt recht op me af gedraafd en gaat op een paar meter afstand stilstaan. Kijkt me even aan, kijkt naar rechts, loopt op zn gemakje naar rechts het bos in >;)

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:16

Karma laat ik zitten en dan kopen We rustig verder hier zie je ze kijken naar 2 hazen :D

Afbeelding

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:19

Hahaha jaaaa lisitano ! Denver ook!!!

& Tiffani: ja ben je eindelijk blij dat hij komt en dan gaan ze ineens ergens anders heen!!!!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:23

Wat leuk dat er meer Hussen zijn die gehoorzaamheidstraining leuk vinden :D

Haha, wat omschrijf je dat geniaal, Lisitano! :P

Haha, ben nu wel benieuwd naar dat filmpje, xTiffani!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:38

Ik ook :))

Wat braaf Kirri!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:39

Mocht je geen zin hebben om het hele filmpje te bekijken, het stukje dat ik bedoel begint op 4.40 ongeveer.

Maar het filmpje geeft wel goed weer Hoe Pepper is buiten, in het begin zie je vooral hem als 1 jarige (kleine slungel) en daarna als 3/4 jarige.

Ik weet niet hoe ik het filmpje er gewoon neerzet.
Laatst bijgewerkt door xTiffani op 20-06-16 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:44

Hhahaha wat een leuk filmpje!
En wat zie je dan toch veel herkenbare dingen! Super leuk! Hoe heb je dat geleerd, met de sok uittrekken?

MariaMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:50

Wat een heerlijk filmpje :D en inderdaad dat stukje is zo herkenbaar :)

[video]youtubelinkje[/video ] --> tussen deze tags wordt het een filmpje

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:56

aww wat is het toch een droppie die pepper :D echt een heel leuk filmpje!

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:17

Lisitano schreef:
Hhahaha wat een leuk filmpje!
En wat zie je dan toch veel herkenbare dingen! Super leuk! Hoe heb je dat geleerd, met de sok uittrekken?

Niet zo heel moeilijk, ik liet hem vooral veel zelf nadenken. Dus eerst de sok half over je voet en voor zn neus houden. Zodra hij snuffelt of het aanraakt belonen, heeft hij dat door dan beloon je pas als hij er echt aan gaat zitten, dan pas zodra hij trekt etc. Dan kun je de sok wat verder over je voet doen.

Ik zei dus helemaal niks, je ziet hem echt nadenken van wat wil ze nu. Uiteindelijk wel een commando aan geplakt uiteraard.

Haha bedankt, nu zijn er ook wel momenten dat hij bv. Op het speeltuintje gewoon richting de huizen rent en daar rondsnuffelt.. :') maar dit doe ik alleen met enorm warm weer, dan doe ik de poort open en rent hij wat rondjes en dan gaat hij weer naar binnen.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:19

Dankje Mariamaaike het is gelukt!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 16:59

Wat een geweldig filmpje :D
Die actie met dat zwembad is echt grappig :')

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:07

Uska schreef:
Wat een geweldig filmpje :D
Die actie met dat zwembad is echt grappig :')

Hij weigert om in dat badje te gaan ^) we proberen het al 3 jaar, aangezien hij het wel leuk vindt om te zwemmen en pootje te baden.. het lijkt me zo lekker om op een warme dag even af te koelen.

We zetten hem telkens weer op met het idee, misschien dit jaar wel :')

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 17:47

Haha geweldig :')
De volhouder wint! Uiteindelijk... Ooit... :D

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 16:15

Pff het valt me wel zwaar hoor. Heb alleen ervaring met Berner Sennens, en ik merk echt wel verschil qua gedrag. Meneer durft nog niet het campingterrein af. Zolang je op de camping loopt vindt ie het allemaal leuk, maar zodra je het terrein af wilt gaat ie zitten, en dan blijft ie ook zitten :')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:06

xEmily schreef:
Pff het valt me wel zwaar hoor. Heb alleen ervaring met Berner Sennens, en ik merk echt wel verschil qua gedrag. Meneer durft nog niet het campingterrein af. Zolang je op de camping loopt vindt ie het allemaal leuk, maar zodra je het terrein af wilt gaat ie zitten, en dan blijft ie ook zitten :')

Veel succes dan nog als je het nu al zwaar valt in 5 dagen...
Hier vorige jaar augustus een doodsbange husky teef op gevangen en blijft want is ook niet te herplaatsen. Wij zien elke maand nog wat vooruitgang maar wat ze echt niet wil zal ook nooit gebeuren helaas.

Ze is doodsbang van mensen en dat blijft ze ook. Totaal geen verbetering (is 5 jaar ongeveer) in al die maanden. Wij kunnen alles met haar inmiddels maar dat is thuis op eigen terrein. Op straat kunnen wij haar ook niet benaderen als ze los is. Ze is dus ook altijd aangelijnd en luisterd dan goed en speelt inmiddels dan wel met ons.

Huskys zijn idd heel erg anders dan berners. Totaal niet te vergelijken en zeker met zo enorm veel angst kan dat zeker zwaar vallen.

Hou er echter maar rekening mee gezien zijn leeftijd afkomst en gedrag dat die angst zeker wel wat zal minderen maar dat hij mogelijk nooit een vrije blije hond gaat worden in situaties die afwijken van gewoon.

Huskys vertrouwen op hun eigen gevoel en niet op wat de baas aan geeft. Moeilijk uit te leggen maar ze volgen hun instinct veel meer dan vele andere rassen. Als angst dan ook nog eens een grote rol speelt is het heel moeilijk om te kunnen veranderen

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 15:43

Ben echt zo in de wolken <3
Boris is al stuk minder bang zolang ik er maar bij ben, hij loopt inmiddels mee. Konijntjes zijn ook interessant, hekwerk zijn we aan het regelen. Weer wat leven in huis, blije hond...

Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 03:03

Hij is zo knap <3

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 08:28

Wat fijn dat het zo goed gaat! :D leuke foto ook, hij heeft echt een heel aansprekende kop <3