Heel andere vraag , is er iemand van jullie die met hun chi een puppy cursus of zelfs verder is gegaan op de honden school ? En hoe ging dat ?
Naoom_
Geplaatst: 12-03-15 00:11
Zinzi_jewel schreef:
Heel andere vraag , is er iemand van jullie die met hun chi een puppy cursus of zelfs verder is gegaan op de honden school ? En hoe ging dat ?
Met beiden puppycursus gedaan en met Sandy daarna nog elementaire gehoorzaamheid en Tryball gedaan. Puppycursus en gehoorzaamheid ging erg goed, ik ga denk ik vd zomer ook gehoorzaamheid doen met de jongste. Tryball vond Sandy niet zo leuk en ik ook niet haha.
VillaNeusjes
Geplaatst: 12-03-15 05:23
Ik heb puppy, eg, veg en GGB gelopen met bella. Maar buiten trainen ging niet in de winter, dat vind ze te koud en hebben we winterstop. Chi's zijn harstikke slim maar ook stronteigenwijs. Als je een beetje door hebt hoe je er mee om moet gaan dan kun je er best veel mee qua sport.
Klinkt hoopgevend ... Had al info ingewonnen bij de club . Helaas zit de A cursus vol . Is pas gestart . Dus 3 mnd verder is er mogelijk plaats ! Dan kunnen we miss net voor de winter A certificaat halen
Hi ik ben op zoek naar wat leuke speeltjes voor ze, welke speeltjes hebben jullie hondjes? Ik heb een lekkere tuin waar ik van de zomer veel van hoop te genieten, maar wil ze ook wat bezigheden geven
colunder
Geplaatst: 12-03-15 14:23
knuffeltjes,bal waar je brokjes in kan doen,stuk runderkophuid om heerlijk op te kluiven,balletje in een sok,touw om samen aan te sjorren(kan ook een stevige sok zijn).
Bella is gek op de Kong Wobbler, snuffelmat, sowieso snoepjes verstoppen (ze zou zo speurhond kunnen zijn, die kan dat echt goed) en kluifjes die ik zelf droog.
pipo
Geplaatst: 12-03-15 18:50
een takje doet wonderen. En balletjes. Van die kleine tennisballen met piepje (te weinig kracht o te laten piepen gelukkig) en van die katteballetjes met die stekeltjes..http://www.sandraspetsparadise.nl/shop/ ... vvgo3dij76 en een plastk botje... helaas word veel minispeelgoed gesloopt door de grote honden hier. Flosjes vinden ze geen zak an. Maar sokken idd wel
Flos heeft mijn chi ook . Vindt ie geen fluit aan . Maar sokken met name die die uit de wasmand kan stelen . De grote bal die eigenlijk van t paard was die mijn border collie nu gebruikt . Vindt hij ook mateloos interessant ... En zoek spelletjes
Heb ik weer, nee fout, heeft Dribbel weer... Ik kijk vandaag in zn bekkie.. is 1 kiesje mega onder de tandsteen.. Dus probeer ik het te verwijderen. Zie ik dus dat zn tandvlees ook niet roze is en de kies los zit. Arme schat heeft dus echt met de andere kant gekauwd , want ze krijgen bot, vlees en orgaan.. andere kant is idd mooi schoon. Da dus gelijk geappt.. word ingeplanned om schoon te maken/ verwijderen.. arm ding
pipo
Geplaatst: 15-03-15 23:05
okee ik weet ik ben de slechtste fotograaf van bokt..maar krijg een grote glinlach van mij mini's
Zo even update: er was niks te vinden in de biopsie die gedaan was. Dus nog steeds geen duidelijkheid. De dierenarts die de scopie gedaan heeft wilde dan graag een echo maken van de buik ofzo. Naja dat zie ik niet zo zitten aangezien emily nu stabiel is en weer lekker energiek dus dan denk ik als het dan goed gaat is het beter om niet te veel weer te gaan doen wat weer een klap voor haar gezondheid is (hele dag niet eten bijv.). Vandaag begonnen met smuldier ik begin met 100 gram per dag als ze dat op krijgt zodat ze wat sneller aankomt hopelijk. Volgens de verpakking is het 30 gram per kilogram lichaamsgewicht dus ik voer voor iets meer dan een 3 kg chihuahua en emily weegt krap 1.67 Kort samengevat: met emily gaat het goed ondanks dat we niet weten wat het nou is geweest. Hopelijk werpt het vers vlees snel zijn vruchten af. Ze at er in ieder geval direct van, had ik echt niet verwacht.
Kleine hondjes verbruiken meer dan de grote zeg maar. Maar is niet vreemd, ze lopen meer dan een grote hond. Neem alleen al in huis.. afstand achter jou aan is in verhouding veel groter dan wanneer je een herder achter je aan heb lopen. Het is een richtlijn. Ik voerde ze ook 65 gram s, morgens EN s, avonds. Maar nu we wat verder zijn na de sterilisaties ed. was dat teveel. Ik vond ze dus pas wat vadsig worden. Nu krijgen ze ook 50 gram per keer (2x per dag) Ik hoop dat je Emily nu niet de hele dag laat eten (bak laten staan) Maar haar dus 2 a 3 X per dag gaat voeren. Dan leert ze eten. Dus geven en na 5 minuten weghalen. Op of niet. Dan bv tussen de middag weer en savonds. Ik zou ook geen echo laten maken.. ze hebben toch kunnen kijken??
Hou je eraan en geef even niks tussendoor. (weet niet of je koekjes voert als beloning??) Maar even niet doen. je mag gerust even 130 gram geven om te wennen en een goede indicatie te krijgen. Beter iets weghalen of laten dan een nog slanker hondje. Mijn mini's zijn op normaal gewicht tussen de 1,6 en de 2,3 kg. (3 honden he) en eten t zelfde aangezien ze dus verschillend bewegen. Als je echt iets wil geven als beloning, neem dat dan van de dagelijkse hoeveelheid vlees af.
Je zal ze zien veranderen ten positieve op het vlees ... Ik voer ook vlees aan mijn honden . Ze zien er super uit . Ook de ontlasting wordt beter . Waar mijn merle teefje noã de eerste 2 dagen nog poepte voor een grote hond is ze nu mooi van poepjes ... Ciske moet ik in de gaten gaan houden die wordt iets te vol ... En zal hem laten castreren binnenkort ... Helaas , ga ik niet verder om te kijken of hij kan gaan dekken . Hij heeft een overbeet ... En ga daar niet mee fokken . Plus dat de kleur van Ciske weliswaar prachtig is maar sowiso niet kan op een merle kleurig teefje