Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 16:51

Hij is zo leuk!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 17:17

Kijk! Dat willen we horen! Fijn dat het zo goed gaat nu.

Tijger heeft een nieuwe hobby: in je nek liggen. Op zich is dat niet zo'n probleem (beetje warm) maar de vraag is hoe hij er komt...
Optie 1: we springen.. Liefst als vrouwtje het niet verwacht
Optie 2: we klimmen langs been van baas omhoog..

Ik weet nog niet wat het ergste is..

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-14 18:05

Achossie, wat een droppie! Fijn dat het goed met hem gaat!

Wij hebben een maand geleden onze oudste poes in moeten laten slapen, bijna 19 was ze. Nu hebben we nog 1 oudere poes (14) en dan onze 2 Devon knullen. Ik wil er graag nog een derde Devon bij, maar ik had me voorgenomen om daarmee te wachten tot we geen oudjes meer hebben. Maar ik moet me zoooooo inhouden...Ik vind 4 katten te veel en ik wil het onze laatste oudje niet aan doen, ze vind die 2 knullen al erg genoeg. Maar ik zie zoveel leuke jonge Devons.... :roll: -O-
En dan al die heerlijke foto's van de kittens hier :~
Maar, ik ben sterk en ga het niet doen... >;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 00:59

oooh, Waxje. <3

Gaia, zoooo herkenbaar. :')

Hare koninklijke pluizigheid zonet:
Afbeelding
Als ze haar halsbandje om heeft is het net een obesipoes, haar haren zijn zeker 3cm lang. :=
Is ook wel te zien aan haar achterpootjes, die onder de hak wat krom lijken te zijn... puur vacht. :+

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 06:04

Tnx iedereen :D ben nu eindelijk aan het genieten van ze.

Tilmar, dat is een minder leuke hobby van tijger. Dan zou ik in je nek springen nog iets minder erg vinden. Texas heeft ook eeen tijd aan mij naar boven geklommen om op mijn schouder te zitten vond ik toch niet zo fijn.

Gaia lastig hoor zeker als je veel leuke devons voorbij ziet komen. De verleiding is groot.

Lor ze ligt lekker lekker voor de ventilator. Ze is grappig getekend.

Vannacht halve nacht op Texas liggen wachten. Gister om 18u had hem ik heel even gezien en was hij meteen weer pleite. Om 3u kwam hij eindelijk eens thuis terwijl ik elk uur wakker was om hem te roepen. Pfff voor mij na hem geen buitenkatten meer.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 12:04

Tilmar, ik heb je berichtje gemist gister. Onze Devons liggen ook het liefste in je nek. Dat schijnt echt een Devon trek te zijn. Ik heb onze Rex inderdaad ook heel snel afgeleerd om omhoog te klimmen, hij had daar ook een handje van. Nu kruipt hij graag omhoog, als je hem toch vast hebt, of als hij op schoot ligt. Dat vind ik prima. Maar ik heb wel vaak krassen in mijn nek :) Ook een reden dat we de nageltjes van onze katten knippen, dat scheelt echt!

Lor1: Hihi, de ventilator is hier ook favoriet bij onze harige kat :P

Splash: Ik ben blij dat onze katten alleen maar in de ren komen buiten. Scheelt een hoop stress. Ik moet zeggen, onze oude dibbes van 19, is altijd buitenkat geweest en had dat echt nodig, maar ze is toch aan de ren gewend. Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heeft ze zich erbij neer gelegd. Het is wel zo dat ze toen al wel wat ouderdomsklachten kreeg, haar zicht werd slecht en ik had ook het idee dat haar gehoord minder werd. Misschien dat ze het daardoor wel accepteerde.

Afbeelding
Onze Yaro lekker aan het luieren vanmorgen :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 12:19

Prince charming :D

Texas zou helemaal gek worden als hij niet naar buiten zou kunnen. Die hing met 10 weken al krijsend aan de deurknop. :+

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 16:36

Charmant is onze Yaro, he? :D
Met onze oude dibbes was dat eigenlijk hetzelfde verhaal :+ . Mijn moeder wilde van haar als kitten eigenlijk al een echt gezelschapsdier maken, daar was mevrouw helaas niet van gediend. Ze vloog letterlijk tegen de muren op, dus toen toch maar naar buiten gelaten. Toen ze eenmaal bij ons kwam wonen, nadat mijn moeder was overleden, was ze 14, toen hebben we toch nog een binnenkat/alleen-buiten-in-de-ren-kat van kunnen maken. Daar was ze de laatste 4,5 jaar toch wel tevreden mee. Hihi, en weer of geen weer, ze ging iedere dag nog even naar buiten. Soms stond ze om de 10 minuten weer voor de deur om dan weer na 2 minuten naar binnen te willen. Na 10 minuten was ze dan alweer vergeten dat ze buiten was geweest en zat ze weer voor de deur...Dat kon ze best lang volhouden :+ Mis haar toch best.

Afbeelding
Dit was ze, onze wolf in schaapsklederen }:)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-14 17:04

Zo ziet ze er ook wel uit, ontdeugend koppie :D Wel fijn dat ze zich heeft weten aan te passen aan de ren de laatste jaren. Blijft lang he dat missen.

Ik ben net even bij Chuck zijn plekkie geweest, mis hem nog steeds ontzettend elke dag. Zo bizar dat hij hier nooit meer zal zijn, dat hij nooit meer zijn gekke dingen doet en al zijn kleine dingetjes. Het went wel samen met Texas, maar ik mis Chuck gewoon. Ben zo blij als die kleintjes straks hier rondscheuren :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 17:40

Splash dat is zo herkenbaar....het slijt maar het gemis blijft.

Mooie wolf :)

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 20:57

Inderdaad Splash, je blijft ze lang missen. Toch is het pas een maand geleden. Ik ben blij dat we nog 3 katten over hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat je uitkijkt naar de kleintjes straks, dat leid lekker af :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 05:14

Zo niet leuk. Texas is vannacht helemaal niet thuis gekomen, sinds 18u gisteravond heb ik hem niet meer gezien. Hopelijk is hij straks gewoon weer thuis als ik thuis kom van mijn werk. Vorig jaar is hij ook sporadisch een hele nacht weggebleven dus daar ga ik nu ook maar van uit.

Knox vandaag 6 weken :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 06:54

O jee, hopelijk komt hij zo gewoon thuis. Best spannend zo'n buitenkat..

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:26

Oh, daar zou ik ook helemaal niet lekker van slapen! Hopelijk is hij inderdaad thuis als je weer terug bent...

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:44

Oh pffff zenuwslopend....hopelijk is hij snel thuis

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:53

Pfoe ja..Ben het gewend van die van mijn ouders dat die 's nachts nog rondstruinen, maar als je ze om een bepaalde tijd altijd binnen hebt en ze zijn er nog niet...jup dan maakte wij ons ook altijd zorgen :j

Op die manier ook maar goed ook, want we hadden Minoes eens de hele middag en avond niet meer gezien. Was niet normaal voor haar, ze was altijd voor 10 uur binnen (handig zo'n biologisch klokje die je verteld wanneer je naar binnen moet om bij vrouwtje op bed te mogen slapen :D)
Wij op zoek, horen we d'r ergens roepen. Blijkt ze in een boom geklommen te zijn, maar er niet meer uit te durven :roll:

Da's een van de redenen waarom ik blij ben dat Minoes een binnenkatje is nu...ik zeg het niet vaak, maar ze is te dom om naar buiten te kunnen _O-
Met iedereen mee kunnen lopen zolang ze maar lief doen, niet op tijd aan de kant gaan voor auto's, ergens in klimmen en vervolgens er niet uit durven...Nee...Minoes is niet echt van de ''slimme'' soort :=

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 11:06

Hij is thuis geweest, zijn vlees is op. Buurvrouw had even gekeken. Ben heel blij dat het vanavond gaat regenen en onweren dan is hij tenminste tthuis.

Zal zo ff wat foto's stammen :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:54

Ah, nou da's goed nieuws! Nu het slechte weer even afwachten :+

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 11:58

Gelukkig!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-14 13:17

Afbeelding
Knox

Afbeelding
Wax

Afbeelding
Wax & Knox

Afbeelding
Texas en mijn paard Spot. Zo blij met deze foto van gister <3

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 13:56

Wat een heerlijke foto's! Wax en Knox zien er goed uit! En ook een leuke foto van jullie drieën!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 01:29

heerlijke foto's :Y)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 08:48

Wat een leuke foto's!

Sushi gaat alleen op het balkon, bij zijn vorige baasje ging hij nooit naar buiten, dus hij is heel tevreden met het balkon. Sushi ligt nu (het is 'maar' 25 graden binnen) onder zijn dekentje, stom beest :=. Ik merk wel dat hij met dit weer meer doet, hij komt wat vaker uit zijn dekentje, gaat op het balkon zonnen en wilde gisteren zelfs even spelen!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 11:01

Hele fijne foto's :)

We zijn in een verhuizing, bezig de laatste hand te leggen aan het nieuwe huis. Het eerste dat we gedaan hebben is de tuin katdicht maken, tenminste van binnen naar buiten, zodat de meisjes mee kunnen om hun nieuwe domein te verkennen.

Betje vindt het prachtig, Aagje heeft altijd wat meer tijd nodig om zich aan te passen. Maar het schattige nestje minimerels op de schutting vinden ze allebei nét te leuk :D

Papa en Mamamerel maar een beetje geholpen door ze af en toe binnen te halen, want anders hadden die kleine beebies toch behoorlijk honger gekregen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 21:03

Kristie, ik las toevallig gister op de sphynx fb pagina dat er heel veel onder hun dekentje liggen al is het snikheet. Rare beesten.

Prrr, wat leuk dat ze al lekker naar buiten kunnen. En ja logisch, een nest met beebies is heel interessant. Hoop dat je verhuizing snel achter de rug is en dat je lekker gesetteld bent.

Tilmar hoe gaat het met je bengels?