@Marg: Mijn katten krijgen al jaren porties. Ik verdeel het voer over 4 porties per dag. Drie maal brok geef ik en één maal blik (gaat nog vervangen worden door beter blik of vlees). Ook heb ik één kat 50/50 op brok en rauw vlees (Carnibest). Maar zij heeft een 'speciaal' dieet en wordt apart gevoerd.
Ik moet zeggen dat ze ook doen alsof ze erg honger hebben

Ik voer niet super strikt, hou me wel redelijk aan de richtlijn, maar kan best dat ze eens ietsje meer of eens een pietsie minder krijgen. Lastig met in de bakjes gooien enzo om het heel precies te doen

Als ik een hele dag weg ben dan eten al mijn katten mee met de speciale brokken van Aya. Die gooi ik dan niet in bakjes, maar die verdeel ik dan over twee intelligentiespeelgoedjes. Een toren en een ding met omdraaigevalletjes

Overigens zou dat misschien voor jouw kat ook een mooie manier van voeren zijn, zeker voor als je een dag weg bent.
Om je kat tussen de maaltijden door bezig te houden zou je bijv. eenmaal daags nog een handje brokjes in een voerbal kunnen doen. Dan is hij lekker bezig.
Ik denk dat met zoveel meer eten dan de richtlijnen het heel goed mogelijk is dat je kat dan veel te zwaar gaat worden, zeker bij een hoogwaardige brok als Orijen. Dan moet je wel een héél actieve kat hebben als hij 2,5 keer zoveel eet als de richtlijn... en dan toch niet te zwaar gaat worden.