Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:14

Helaas is de hond van mijn oom en tante vandaag ingeslapen. Mooie leeftijd behaald, zeker voor zijn ras/ grootte,
maar toch blijft het altijd triest. Hij was gewoon op, het wilde niet meer. 's Zomers paste ik altijd op hem als
zij op vakantie waren. Word je toch even stil van. Zo'n grote, lieve lobbes, nooit kwaad in het zin gehad en een echte
allemansvriend.

Rust zacht lieverd!
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/602301_3930650589135_1185246140_n.jpg

Shirley

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 22:56

Ach wat een lieverd ... heel veel sterkte :(:)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 08:17

Aah altijd zo sneu.

Manon_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 08:59

Ach veel sterkte! :(:)

Met die ara ben je dan niet bank dat hij je bijt met die snavel?

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 09:51

Lola zou nooit bijten hoor, wel voelen met haar tong maar ze beschouwd mij als mama dus heeft wel respect voor me. Mijn zusje daar in tegen.. Mijn zusje is een beetje bang, ja een ara voelt dat aan dus pest haar altijd (bril afpakken, aan de haren trekken, de neus pakken enz enz). :')

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 16:19

Maar een ara zou toch met een vriendje moeten zitten? Ik heb begrepen dat een papagaai nooit alleen zou moeten zijn, een maatje moet hebben?

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 17:51

Niet bepaald apart maargoed,leuk voor bijvulling in dit topic. heb net even een schooltje bijlzalmen gekocht. Leuke beessies. Het zijn net helikoptertjes (of was het nou helicopter? :+ )
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:26

Wat een mooie vissen ! Aparte vorm :D

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 18:39

Hihi ja dat vond ik er zo leuk aan,die 'hangbuik'. _O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 18:51

haha geinig, die visjes!

papegaaien zijn idd beter af met een maatje, maar dat geldt voor zoveel dieren.
Dat is dus ook de fout die veel mensen maken, wat je zusje doet/niet doet. Door haar angst leert Lola heel goed hoe ze mensen kan "wegjagen/bangmaken", zolang ze dat voor elkaar krijgt is de opvoeding niet geslaagd en krijg je dus geen allemansvriendje. Dat ze jou als "mama"ziet is ook jammer, geef de zorg een tijdje uit handen, laat iedereen het doen en neem zelf afstand. Zo leert ze dat jij niet de enigste bent en heb je strakjes minder problemen als ze broedrijp is. Ik neem aan dat je er niet op zit te wachten dat de ara je vriendje strakjes als vijand ziet. Dat zou betekenen dat Lola strakjes in dr kooi zit als er mensen komen en waarschijnlijk dr snavel niet houdt omdat ze aandacht wil.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 19:54

Wij zijn vandaag weer eens naar de kameleon geweest. Hadden ze 3 dwergegeltjes zitten. 1 dame en 2 heertjes. Dametje is waarschijnlijk drachtig.
Waarschijnlijk ga ik zodra ze open zijn bellen om ze te reserveren, die mogen bij ons komen wonen. Mijn vriend wil erg graag 2 varanen. Die hadden ze ook zitten en als we de egels en de varanen nemen krijgen we nog een leuke deal ook.
Nu dus druk meer info aan het zoeken, maar als ik dwerg egels google kom ik vooral op de witbuik egel en die zijn zeker 2x zo groot als deze.
Die dwergjes passen met gemak op je handpalm zo klein zijn ze.
Als het goed is worden zaterdag mijn 2 rattenslangen gehaald, dan hou ik het bij mijn ene rattenslang. En dan komen die egeltjes erbij. Heb ik toch meer mee als die haarloze dieren haha.

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:01

Aaaah egeltjes!

Ik ga van de week ook even naar de kameleon. Een schildpad gaat niet helemaal lekker.. Zal is kijken of ik ze zie!

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:10

Waar is de kameleon? Of is er een site van? Lijkt me leuk om te bezoeken.

rockwitch,ik vind al die dieren die je hebt/neemt zo leuk! Helaas hebben we er hier geen ruimte voor, anders had ik nog zo veel willen nemen.
Ben benieuwd naar de egels en varanen!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:17

Boooo ze zitten net rechts voor je de gang in gaat richting trap.

Kameleon is in tilburg. Op google kan je ze wel vinden. Geweldige winkel. We zijn er vandaag denk ik een uur geweest, de eigenaar heeft van alles verteld over de egels en de varanen. Je kan daar echt veel leren.
Ze hebben ook een paartje prairiehondjes, het mannetje lag te slapen, was net Al Bundy, op zijn rug, poten wijd uit elkaar, schitterend.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 20:25

Ohh lijkt me leuk om daar s te gaan kijken. Alleen veels te ver weg -O-

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-12 20:25

dankjewel dat is vanaf de hoeksche waard wel te doen. dan ga ik er zeker eens heen.
achgos prairiehondjes,zie het al helemaal voor me.haha geweldig

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 21:31

wat voor varanen ga je halen RW?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:44

Auffenbergi's als ik het goed gespeld heb

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:30

rockwitch schreef:
Wij zijn vandaag weer eens naar de kameleon geweest. Hadden ze 3 dwergegeltjes zitten. 1 dame en 2 heertjes. Dametje is waarschijnlijk drachtig.
Waarschijnlijk ga ik zodra ze open zijn bellen om ze te reserveren, die mogen bij ons komen wonen. Mijn vriend wil erg graag 2 varanen. Die hadden ze ook zitten en als we de egels en de varanen nemen krijgen we nog een leuke deal ook.
Nu dus druk meer info aan het zoeken, maar als ik dwerg egels google kom ik vooral op de witbuik egel en die zijn zeker 2x zo groot als deze.
Die dwergjes passen met gemak op je handpalm zo klein zijn ze.
Als het goed is worden zaterdag mijn 2 rattenslangen gehaald, dan hou ik het bij mijn ene rattenslang. En dan komen die egeltjes erbij. Heb ik toch meer mee als die haarloze dieren haha.

Er bestaan geen 'dwergegels'. In het Nederlands worden ze Afrikaanse witbuikegel genoemd (en in het Engels African Pygmy hedgehog dus vandaar misschien de verwarring?) Veel witbuikegels passen op je handpalm hoor, ze kunnen erg in grootte verschillen met gewichten tussen de 260-600 gram voor een volwassen egel.
Persoonlijk zou ik eerst gaan kijken of dit dier bij je past en je het wel leuk vindt voor je al beslist ze te nemen. Ze zijn niet voor iedereen geschikt en het zou zonde zijn als het straks tegen blijkt te vallen (je zou daarmee niet de eerste zijn, heb dat al vaker gehoord :) )
Ik zou zeggen wil je er alles over weten lees dan dit gratis e-book, staat ontzettend veel informatie in. http://www.westcoasthedgehogs.com/files ... nload.html

Dit was mijn eerste witbuikje

Afbeelding

mijn huidige mannetje gaat nooit zo in één hand passen. Die is een stuk groter :)

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 12:10

zo het hele topic doorgelezen..
wat een gave dieren komen er voorbij zeg :D

ik heb niks byzonders alleen 8 cavia's haha

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 13:45

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 13:48

Achgos wat een dotje! Helaas gaat het hier niet lukken. Ik hoop dat je er een leuk plekje voor kunt vinden.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:31

Ik heb even wat meer info gegoogled maar het zijn dus tenrec egels. Officieel geen egels, maar wel bijna hetzelfde.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 20:26

Hihi net even gegoogled.. wel erg bewerkelijk met de temp verschillen ed. Ik heb nu allees gelezen over het houden in een terrarium, nog niet over benodigde hun jacht/leefruimte

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 21:14

rockwitch schreef:
Ik heb even wat meer info gegoogled maar het zijn dus tenrec egels. Officieel geen egels, maar wel bijna hetzelfde.

Ahhh zo, nee dat is wat anders inderdaad :D vind ik ook wel erg leuk!