Ik heb inderdaad ook direct contact gezocht met hun fokker. Zij moet even kijken wat ze op korte termijn beschikbaar heeft. Ik vind het erg sneu voor mn beestjes om ze zo te zien. Ik had ze liever samen in een klein hok laten zitten, zoals bij een koppeling. Maar ook dat ging mis. Vanmiddag ben ik wat eerder vrij, dan maak ik een split en dan kunnen ze elkaar inderdaad weer zien en ruiken. En dan hoop ik zsm goed bericht van hun fokker te horen zodat ze zo snel mogelijk beiden een nieuw vriendinnetje hebben.
@essy87: Hoe gaat het inmiddels met je gerbils? Zijn ze opnieuw gekoppeld aan een nieuw maatje?
Ik heb de bak net weer verschoont, altijd een feest als ze er dan weer in mogen. Vooral als je dan alles anders hebt gemaakt dan het was en wat speeltjes vervangen hebt Zoefje liep altijd enorm veel kilometers in het looprad (vandaar, Zoefje ) Maar sinds een ander vriendinnetje heeft, loopt ze er eigenlijk nooit meer in. Sinds de 5 weken dat ze nu samen zitten heb ik ze er beide 1 á 2 keer in zien lopen, dus ik heb hem er uit gehaald. Daarvoor in de plaats zijn wat andere speeltjes gekomen, dus ze zijn weer heel druk de bak aan het onderzoeken.
Haha, ja beetje stil hier he! Met mijn gerbils gaat het wel. Ik heb contact gehad met de fokker en ze wil mijn siameesje Izzy wel terugnemen en dan krijg ik een nieuw pupje om Ivy aan te koppelen. Vorige week had ze echter nog geen pupje die het nest mocht verlaten. Ze had een nestje dat komende wk, over 3 wk en over 5 wk weg mochten. Ik heb dus een zandkleurige pup uitgezocht uit het nestje dat deze week weg mag. Dus ik hoop dat ze beiden zo snel mogelijk een nieuw vriendinnetje hebben.
Op aanraden van de fokker heb ik ze nu in een split zitten. Zo kunnen ze elkaar wel zien, ruiken en contact maken. En zo gaat het prima. Al wordt er wel aan de split geknaagd
Leuk he, als ze de nieuwe bak zo leuk vinden! Die van mij hadden dat ook altijd! Alles weer opnieuw ontdekken. Sinds de ruzies van de laatste maanden kon ik het hok helaas niet zo vol zetten, want dat kon weer een bron voor ruzie zijn. Dus ik verheug me erop dat ze straks weer in de hele bak kunnen spelen met al die huisjes, boomstammen, ladders e.d. die ik heb
Goh, dat hier nog geplaatst word die van mij is ondertussen hoogbejaard, ik heb haar nog 1x geprobeerd te koppelen met haar moeder waarmee ze tot haar 2 jaar heeft samen gezeten maar het ging weer mis dus ze zit weer alleen ze doet het wel erg goed, lijkt zich totaal niet eenzaam te voelen en is de hele dag bezig. Ik heb gewoon een, eh apart beest
Met mijn dames gaat het ook prima, zijn minder tam dan m'n vorige paartje, naar ik laat ze lekker hun gang gaan, en haal ze er alleen uit bij het verschonen. Af en toe laat ik ze een beetje over m'n hand lopen. Ach, ze vermaken zich wel .
Eske_B
Geplaatst: 14-10-13 15:54
Stil hier! Mijn gerbils leggen sinds een paar weken ineens al het voer naast het voerbakje (strooi het grootste deel in het rond zodat ze kunnen zoeken en ook nog wat in het bakje). Beetje vreemde plaats voor een voedselvoorraad, zo zichtbaar.
Ik heb drie gerbils: Amy, Luna en Fay. Amy en Fay zaten eerst samen, maar hebben flink gevochten (Amy was ook flink verwond, dat zelfs een dierenartsbezoekje waard was...). Uiteindelijk besloten dan dat Amy en Fay beide een nieuw maatje zouden krijgen, dus Luna en Amy zitten sindsdien samen. Fay zat samen met Appeltje, maar Fay had na een maand alweer appeltje 'vermoord'. Dat was echt verschrikkelijk om te zien, overal lag bloed... Achteraf denk ik dat ik op tijd had ingegrepen bij Amy en Fay, anders zou Amy er ook niet meer geweest zijn. Omdat dit wel heel heftig was, heb ik besloten dat Fay alleen blijft. Ik durf het werkelijk niet aan om er nog een nieuwe gerbil bij te zetten, met de kans dat zij die weer gaat vermoorden. Fay heeft dus hier thuis voorrang: zo vaak mogelijk los lopen, terwijl ik mijn huiswerk doe. Fay wordt steeds opener en nieuwsgieriger naar mij toe, ze klimt nu zelfs op mij.
Amy en Luna zijn wel heel lief samen, Amy mankeert niets (op de manier zoals Fay). Ik kan binnenkort wel eens foto's plaatsen
Beetje late reactie Hier leggen de gerbils hun eten ook regelmatig pal naast het voerbakje. Het voerbakje wordt dan gevuld met zaagsel
@Nimfee, dan ken ik jou ook via het gerbilforum! Indd een rotverhaal qua koppelen van Fay! Ik ben benieuwd naar foto's!
Hier heb ik inmiddels een nieuw vriendinnetje van de fokker gehaald voor Ivy en Izzy is terug naar de fokker Izzy was de dominante die steeds begon te jagen, dus het leek mij het handigst om de vriendelijkste te houden. Ik heb er nu een Agouti meisje bij en ze is omgedoopt tot Frummel, omdat ze nog zo schattig klein is
Nadat ze was bijgekomen van de reis heb ik haar proberen te koppelen met Ivy. Dit leek eerst goed te gaan, maar nadat er zaagsel bij was gekomen, was de pup toch erg bang voor Ivy, wat resulteerde in paniek. Ook piepte ze echt heel veel. Ivy gedroeg zich dominant en op advies heb ik ze dus eerst weer uit elkaar gehaald en in de split gezet. Daar zitten ze nu 1,5 dag in en ik wissel ze 3x per dag van kant om ze aan elkaars geur te laten wennen. Ik hoop dan zaterdagochtend weer opnieuw te kunnen koppelen. Dan ben ik namelijk nog 3 dagen vrij en kan ik erbij blijven. Wel spannend hoor! Hoop dat het dit keer lukt en ze gelukkig met elkaar worden.
Ik ga ze weer eens verschonen vandaag denk ik. Het flesje valt soms en dan valt het of op het onderste plankje of in het zaagsel en dan moet ik die hele bak doorwoelen omdat ze hem dan begraven, rare beesten zijn het toch soms
Grass
Geplaatst: 17-10-13 09:41
Dankje Haha, wat irritant. En dan is alles ook nat natuurlijk. Heb je ook zo'n flessenhouder? Ik heb een magneetje met een flessenhouder gekocht in de gerbilwebshop. Dan kunnen ze niet aan het flesje knagen en heb nog maar 1x gehad dat hij gevallen is. (Als ze er op klimmen draait de houder soms om en kan het flesje er uit vallen)
Essy87, sorry, ik kan jou even niet herinneren van het gerbilforum! Ben er op het moment ook niet zo actief, heb 't erg druk met mijn studie. Al m'n vrije tijd gaat zo'n beetje naar m'n huisdieren.
Succes met de koppeling! Een split kan wonderen doen!
Leuke verhalen en foto's hier! Vrijdag worden mijn eerste koppeltje gerbils gekoppeld en dan kan ik ze binnenkort ophalen. Zin in!
MadelonSunny
Geplaatst: 01-11-13 12:08
Ik hoop binnenkort ook eigenaar te zijn van 2 Gerbils. Nog even afwachten of ik toestemming van mijn ouders krijg
@_Karlijn Heb je je koppeltje al in huis? Hoe bevalt het?
_Karlijn
Geplaatst: 01-11-13 17:28
Ja sinds zondag! Ze doen het goed, zijn lekker actief en graven en knagen er op los. Het zijn twee broertjes (was een misverstandje, ik zou eerst twee meisjes krijgen uit verschillende nesten, uiteindelijk zijn het twee mannetjes geworden uit hetzelfde nestje), een poolvos en een algerijn gevlekt. Ze zijn nog lastig uit elkaar te houden, maar dat wordt beter volgens de fokker.
Leuk zeg! Veel plezier met ze! Ik wacht nog steeds tot m'n ouders ja zeggen Gisterenavond heeft m'n pa vanalles over de Gerbil op gezocht en nu is het afwachten voor mij.
Ik heb een aantal namen maar nog niks met zekerheid. Mijn vriend gaat de naam voor de zwarte bedenken en ik voor de geelwildkleur. Ik ga volgend weekend bij ze kijken, ik denk dat dan me ineens een naam te binnen schiet die bij der past Hoe heten die van jou?