Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:40

Nee, ik ben het absoluut met je eens dat je met een aangelijnde hond naar een losloopgebied moet kunnen. Maar ik denk dat je voor jezelf ook moet bedenken dat de meeste baasjes in een losloopgebied wat minder opletten op eventueel agressieve honden en hun honden wat eerder naar een andere hond toe laten gaan.

Ik zou dan dus ook echt niet blij zijn als ik een zwaar hond-agressieve hond tegen kom in het losloopgebied.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 15:47

Dat ben ik ook weer met je eens. Als je hond er heftig op reageert dat een andere hond op hem af komt dan heb je (zonder korf) niks te zoeken in een aanlijnplicht gebied. En je zal er rekening mee moeten houden dat in een losloopgebied er eerder honden op je afkomen. Maar dat zei ik net ook al.

En ik ben ook wel van mening dat je in een losloopgebied ook echt wel honden kan treffen met eens bananen in hun oren. Niks mis mee, als je maar ziet dat baasje wel zn stinkende best doet om de hond toch bij zich te laten komen. Als je je honden los wil laten moeten ze het toch eens leren.. Al is dat niet volgens de regels..

Maar dit is daar wel een heel interessant stuk over:

https://123tinki.com/nl-nl/blog/loslope ... privilege/

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 16:01

ik ben dan nog gezegend met een pup die liever bij der baas kruipt als er honden komen dan erop af schiet en lopen als oefening nog best los, maar zodra ik een ander zie dan gaat ze wel vast. (bos achter het huis, staat verder niks aangegeven maar de meeste lopen los)

Vanochtend cursus gehad, weer genoeg leer materiaal voor de week meegekregen, heb er zin in :D bezig met zit en lig, en alles fatsoenlijk kunnen aanraken etc :) ze was alleen een beetje van der apre po al die honden en puppy's, ze was zo rustig haha.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:14

Als ze gaat liggen en zitten, zou ik hem meteen uitbreiden met het commando 'staan', heel handig! En dan heb je een variatie. Zelf gebruik ik heel weinig zit, maar wel veel af en staan. :j

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:17

Hier geen losloopgebieden in belgië. Ik laat mijn hond ook los. Maar vanaf er een hond of mens af komt gaat ze aan de lijn dus ik scan steeds de omgeving af.
Heb al veel discussies gezien over losloopgebieden en dat mensen ze zelf mijden want blijkbaar denken sommigen dat losloopgebied gelijk staat aan los en alles mag en ik let niet meer op mijn hond :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:22

Ik let in een losloopgebied wel (nog) minder op, dat klopt. De honden hebben ten eerste op mij te letten, niet andersom. Maar vooral Guinness, Abbay en Dana zie ik geregeld enkele minuten die, die gaan dan scharrelen in het bos. Ze letten dan wel nog op mij, en lopen ongeveer op dezelfde hoogte, maar ik zie ze vaak niet. Keuzevrijheid in een losloopgebied is altijd groter voor onze honden.

Ik heb ze dan wel geleerd, "Wacht!". Dan blijven ze staan waar ze staan, behalve Dana, die wil nog wel eens eigenwijs zijn. En bij een "Clear" mogen ze verder, als ik niks meer hoor ritselen weet ik dat ze braaf luisteren.

Zo los ik dan een situatie op waarbij ze eigenlijk aan de voet hadden moeten komen. Maar dit is dan makkelijker.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:27

Lastig hoor, chansy is doodsbang voor labradors nadat hij tot 3 keer door 3 verschillende labradors is aangevallen... Hij loopt prima los en luisterd goed maar dan wordt hij dan zo bang dat hij gaat rennen wat die klote (pardon voor taal) labradors weer extra hyper maakt. Ik wordt dan echt kwaad op dat soort eigenaars die gewoon zeggen dat doet die anders nooit... ja sure :roll:

Balto is heel sociaal en hem maakt niks uit, maar karma waardeert het niet als ze zo op der af komen die kan dan dus wel eens een snauw geven van nokken nou. Maar dan heeft mijn hond het weer gedaan. Niet de hond die niet is opgevoed door de eigenaars :=

Gelukkig waar ik loop kom in eigenlijk nooit meer iemand tegen. Hier is het ook aanlijn plicht van maart tot august.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 18:41

Mmm, als je ziet dat iemand twee grote honden heeft, dan zou ik met langsfietsen toch echt minimaal een grote BOOG! Om die honden maken. Honden die langsrennen zijn namelijk zeer dominant qua gedrag en sommige honden worden dan best heftig. Door te fietsen beperk je je hond in die boog beweging en je hond kan niet rustig lopen. Je breng dus in feiten je hond in gevaar doordat deze de hondentaal niet fatsoenlijk kan spreken.

Ben wel een keer echt flink pissig geworden. Wij maken plaats met 5 honden zodat mensen langs kunnen met hun hond. Besluiten die mensen toch het bos in te duiken, dus wij weer lopen. Ik liep achteraan met Olivia en nadat de andere 4 honden gepasseerd waren, lieten ze hun reu los.... op mijn loopse teef... waarvoor ik de mensen gewaarschuwd had in 4 talen. Had ik de agressieve hond :+

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 19:38

Dat is meestal... Ik ben één keer uit mijn slof geschoten. Toen was Puk geopereerd en hadden we na een paar dagen toch ons rondje gelopen, lekker rustig aan en zij met haar MPS aan. Alle mensen hielden netjes rekening.

Totdat we een vrouw met haar twee stabijen tegen kwamen, en die twee honden tikken echt niet. Beide niet. Één van die twee heb ik al drie keer laten ophalen door de dierenambulance omdat ze steeds iedereen lastig vallen. :n

In ieder geval, die kwamen we dus tegen. Zij vrolijk aan het bellen, die twee los. Ik zag het al gebeuren en had bij voorbaat al het gevoel dat het niet goed zou gaan. En jawel hoor, die twee komen aanstormen en duiken op Puk, maar die was te zwak om zich te verdedigen, mevrouw had natuurlijk niks in de gaten. Andere mensen en ik roepen, draait ze zich om, is ze wat op de honden aan het wijzen.

Toen schoot ik dus wél uit mijn slof. Dat is zo'n nonchalant mens. Echt niemand daar in de buurt zag die honden graag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 19:44

Oh ik ben ook al vaak boos geworden. Maar dat gebeurd dan bij mensen die niet eens de moeite nemen om hun hond te komen halen of zeggen; als ik nu naar hem toe loop valt ie aan..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:52

Jeetje. Als ik naar hem toe loop valt ie aan >;) :wow: Dat heb ik gelukkig nog nooit gehoord.

Wij hadden laatst dus een ontsnapte Dexter die onder het hek door glipte. Twee tieners langs de kant vonden dat wel grappig dus vroegen of ze konden helpen. Toen vroeg ik of zij hem wilde roepen want vreemde mensen zijn veel leuker dan wegrennen voor mij dus dat deden ze gelukkig. :=

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 20:57

Kaus schreef:
Jeetje. Als ik naar hem toe loop valt ie aan >;) :wow: Dat heb ik gelukkig nog nooit gehoord.

Wij hadden laatst dus een ontsnapte Dexter die onder het hek door glipte. Twee tieners langs de kant vonden dat wel grappig dus vroegen of ze konden helpen. Toen vroeg ik of zij hem wilde roepen want vreemde mensen zijn veel leuker dan wegrennen voor mij dus dat deden ze gelukkig. :=

T ergste was, ze had nog gelijk ook... dus die hond kreeg een knietje van mij. Werd ze heel boos van.. uhm, jij laat je hond los waar dat niet mag. Terwijl dat met zo’n hond niet eens verantwoord is....

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 20:59

Ik vind het erger als een hond niet reageert op de baas en die komt vervolgens tussen onze honden zijn of haar hond ertussenuit vissen. Het enige wat ik dan moet doen is Puk vangen en kort houden, want die gaat dan uiteraard bijten. Maar mensen zien dat nooit blijkbaar..

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:05

KimD schreef:
Als ze gaat liggen en zitten, zou ik hem meteen uitbreiden met het commando 'staan', heel handig! En dan heb je een variatie. Zelf gebruik ik heel weinig zit, maar wel veel af en staan. :j

Thanks neem hem mee, vooral nu zitten en liggen voor iets lekker is heel interessant maar dan vind ze dat ze wel prima ligt en is t klaar hahaha, dan loop ik in een eindje door en beginnen we weer opnieuw. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:18

Een teken dat ze het niet interessant genoeg meer vind. Gewoon iets nieuws aanleren vanuit die posities. Vanuit de 'af' is het tijgeren een leuke optie, of rollen, doodliggen. :j

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:29

Dankje voor het meedenken, daar kunnen we vast wel wat mee :) :D
morgen even aan het spelen samen haha :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 21:34

Ik heb nog even twee drogers met kip aangezet, met een beetje geluk kan ik morgen nog vers kippetje meenemen naar de familiedag. :):)

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 23:39

Veel plezier morgen Kim.
Vandaag een super luisterende Roetsj tijdens het loslopen, zal morgen dan wel weer minder zijn ;)
Of het kwartje begint te vallen, dankzij de Rodi-worst :+

Maandagavond weer cusrus, vorige week trots op haar, ze had voor haar doen vrij veel focus tijdens de training. Hopelijk blijft dat zo.

En ik zag dat er een klein labje al een grote dame aan het worden is, leuk hoor!
En verder veel "ongevalletjes", gelukkig niets echt verkeerd afgelopen ;)

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 17:51

Goed bezig! Wat fijn als ze zo meewerken.

Pff telkens als naya een snack krijgt (varkensneus, konijnenoor etc) geeft ze het na 10min. Weer over :(

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 18:27

Even ego:P jullie gaan zo hard, kan t niet bijhouden haha
ben vandaag bij de fokker geweest en goed gevoel erbij.
Hebben alle honden even bekeken en wel 2 uur gepraat. Daarna mn naam op de lijst gezet voor het komende nest, ben benieuwd.. Hopen dat er wat voor ons bij zit!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 18:31

Wat leuk nynksyer! Fijn dat je zo’n goed gevoel had!

He wat balen lara

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 19:57

Wat goed dat je zo'n gevoel hebt! Dat is altijd positief. :j

Familiedag was ook erg leuk, heel druk en veel indrukken, maar Dana heeft zich echt voorbeeeeeeeeeeldig gedragen. De fokker had graag dat ze meedeed aan de keuring, nouja, oké dan. :') Helemaaaaaaaal niet mijn ding.

Ringtraining gedaan, deed ze best aardig. Keuring in de groep 15 - 18 maanden. Samen met haar twee zussen (een veelvuldig winnaar), en een grote blue merle teef. Ze werd derde, ze kreeg echt een prachtig rapport, maar die kleur he. := Een lelijke blue merle, tja mevrouw, dat is het dan ook niet. _O-

Daarna de korthaar race, ik had de grote knuffelbeer al gespot aan het begin van de race, en Dana ook. Grommen joh. :') Dus zo, zoef! de baan uit. Ze was wel snel.

Daarna voor spek en bonen Puk even gepakt, mensen zeiden "gelukkig was het voor spek en bonen". Die liep 2,2 seconden onder de snelste tijd van de korthaar. :+

AJ ook nog gezien en maar heel even een aai over de bol gegeven. Die had het ook druk met spelen en indrukken. :j En als die even niks te doen had, had ik Dana wel weer bij me. :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-18 20:28

Haha wat een grappige ervaring. Kreeg je het nog wel aan haar verstand dat het geen blue merle was?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:34

Nee, Mozaïek had ze nog nooit van gehoord, dus ik denk dat ze dacht dat ik haar aan het bezeiken was.

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 20:36

Nynkster schreef:
Even ego:P jullie gaan zo hard, kan t niet bijhouden haha
ben vandaag bij de fokker geweest en goed gevoel erbij.
Hebben alle honden even bekeken en wel 2 uur gepraat. Daarna mn naam op de lijst gezet voor het komende nest, ben benieuwd.. Hopen dat er wat voor ons bij zit!

Toevallig. Wij zijn gister langs een Fokker geweest. Ook wij hadden een goed gevoel en staan op de wachtlijst voor een nestje