Katten!

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:49

SimoneeM schreef:
Balen van de diarree! Wat ik dan wel eens doe is kip koken en dat geven. Valt vaak beter dan natvoer bij diarree :j


Ja, lastige is, dat ze dat niet vreten zonder saus of gelei.. :+ wat helemaal perfect is, is mousse, smullen ze van, maar kop.. Almo Nature moeten ze hier ook niet, en dat is toch aardig te vergelijken met gekookte vis, simpele tonijn...

Moon_light94

Berichten: 3429
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 22:53

Oh :+
Ja dan heb je kans dat het niet gaat werken. Je weet nooit natuurlijk, maar kans zal dan kleiner zijn :')

Katten blijven gekke wezens :Y)

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-21 23:01

Ja, ik wou dat ik ze blij kon maken met Almo, of Carny of Carnylove (alle 3 op mijn werk verkrijgbaar en na de Almo zijn deze de beste die we hebben), maar helaas. Hoewel ik ze het al vanaf kitten af aan probeer te voeren, trekken ze hun neus er voor op. Nemen een paar hapjes en dan is t klaar.. En ach, t is niet hun basis voeding en ze delen een klein blikje of een zakje met z'n 2en, dan voer (en koop) ik liever iets dat wel op gaat := Poessie mousse van Vitakraft gaat hier toch wel over alles hoor, gaat in een keer op.

Maargoed, katten proeven niet veel, reuk en structuur doen veel meer, en de structuur van een stukje vlees staat die van mij dus gewoon niet aan.. Rare kerels die van mij :+

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 12:55

Ergens fijn dat je in ieder geval weet welke van de twee het is. Zolang ze nog fit en actief is (en eet en drinkt) zou ik het aankijken en morgen even bellen voor overleg. Als je merkt dat ze zichzelf niet meer is wel direct bellen. Hebben we met Pip een tijdje terug ook gedaan (op zondag...uiteraard...ze heeft daar een abonnement op :roll:).

Oh en ik ben ook echt niet meer rationeel als het om onze katten gaat. Drama haha!

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 13:25

Woutert wat ben je knap!! <3 <3

LoveUggs wat sneu dat ie zo'n diarree heeft. Hoe gaat het vandaag? :(:)

Druif_01 Hahaha ik houd nu al van dit topic. Nicky is ons veel te verwende enig kind. _O-

Nicky wil jullie er graag bedanken voor het warme welkom en de complimenten :D

Nicky is nu 5 jaar en een Heilige birmaan. Een chocolate tabby point om precies te zijn! Voor de opletters, ja ze mist één wit voor voetje om perfect te zijn :')

Nicky kwam bij ons als herplaatser 2 jaar geleden. Ze komt uit een cattery waar ze geboren is, geshowt heeft en een nestje heeft gekregen. Helaas ging het moederschap goed fout, alle kittens hebben het niet overleefd en Nicky kreeg baarmoeder ontsteking. Toen moest met spoed haar baarmoeder verwijderd worden. En toen ze weer fit was. Wou ze totaal niks meer met alle katten te maken hebben!
Ze terroriseerde alle andere katten en zat niet lekker in haar vel. Zo kwam ze bij mijn oude stage adres terecht. In een nieuwe groep met katten en dat ging eerst goed. Maar na 2 maanden begon ze ook deze katten te terroriseren. O:)

Nu wist mijn stage bieder dat ik graag een kat wilde tzt (én een birmaan toch echt mijn droom was). Omdat ik op dat moment net samen was gaan wonen met mijn vriend. En een huis zonder dieren is wel er saai. :))

En zo kwam deze prinses op ons pad. Voor mensen is ze geweldig! De liefste en makkelijkste kat die ik ooit heb gekend. En we zijn zo ontzettend blij met haar. En Nicky zit eindelijk op haar plek en weer lekker in haar velletje. :)

En de rest is geschiedenis!

Zondag is kam dag! En dat is een feestje!! *\o/*

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:26

Wat een prachtbeest! Hier is Pip niet zo enthousiast met kammen...ze is niet langharig, maar heeft een indrukwekkende bos haar, af en toe moet ze er dus aan geloven.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:37

Vanochtend weer spugen (3x!) , en gepoept op t kleed in de woonkamer.. Vanavond een zakje digestive ipv ander natvoer, even licht verteerbaar. Morgen 11.45 naar de dierenarts. Als hij verslechterd, gelijk bellen..

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:44

LoveUggs schreef:
Vanochtend weer spugen (3x!) , en gepoept op t kleed in de woonkamer.. Vanavond een zakje digestive ipv ander natvoer, even licht verteerbaar. Morgen 11.45 naar de dierenarts. Als hij verslechterd, gelijk bellen..


Oh wat een zorgen. Hopelijk is het snel over.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 14:56

Oh balen. Hopelijk een storm in een glas water.

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:00

Even voor de zekerheid, hoewel ik het antwoord waarschijnlijk wel weet, is ze wel netjes volgens schema geënt?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 15:51

Druif_01 schreef:
Even voor de zekerheid, hoewel ik het antwoord waarschijnlijk wel weet, is ze wel netjes volgens schema geënt?


Laat ik dan het antwoord geven dat je verwacht :+, beiden worden ze netjes elk jaar rond dezelfde tijd geënt :j

Ik ga er maar vanuit dat er niks uit komt, en hij 'gewoon' niet lekker is, maar ze willen iig even zijn buik voelen om te kijken of daar wat aan de hand is.

En was het alleen wat diarree in de kattenbak dan dacht ik; ach wij hebben ook wel eens last van ons buik. Maar in combi met spugen én dat hij het niet red tot de bak en dus oa mijn kleed onder schijt vind ik wél zorgelijk gezien ze het beiden nooit buiten de bak doen..

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:30

Precies dat laatste inderdaad is zeker reden om even een rondje dierenarts te doen. Hopelijk valt het mee.

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 17:36

Lui dagje hier:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 23:49

LoveUggs schreef:
Vanochtend weer spugen (3x!) , en gepoept op t kleed in de woonkamer.. Vanavond een zakje digestive ipv ander natvoer, even licht verteerbaar. Morgen 11.45 naar de dierenarts. Als hij verslechterd, gelijk bellen..


Is er al eens een poeponderzoek gedaan? Niet alleen voor giardia maar ook voor tritrichomonas Foetus?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 13:26

Er is geen ontlastingonderzoek gedaan aangezien we dus vandaag naar de DA gingen.. wormen zijn eigenlijk uitgesloten gezien ik ze netjes elke 3 maanden ontworm. Ze noemde idd wel giardia maar zeer onwaarschijnlijk gezien ze niet buiten komen, maar niet onmogelijk. Voor nu een antibiotica kuur, prik tegen het braken, pilletjes tegen het braken voor de komende 2 dagen en pilletjes tegen de diarree... Hele apotheek mee gekregen dus. En een zakje licht verteerbare brokken mee genomen.

Druif_01

Berichten: 8868
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:29

Ok, hopelijk slaat de medicatie aan. Wanneer zou je verbetering moeten merken?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 14:58

Met een dag of 2 zeker! De diarree remmers zijn om het stukje te overbruggen totdat de antibiotica zeker werkt. En nog een dag of 2 de pilletjes tegen het braken, dus woensdag zou het zeker een stuk beter moeten zijn

robeer

Berichten: 1412
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:27

LoveUggs schreef:
Er is geen ontlastingonderzoek gedaan aangezien we dus vandaag naar de DA gingen.. wormen zijn eigenlijk uitgesloten gezien ik ze netjes elke 3 maanden ontworm. Ze noemde idd wel giardia maar zeer onwaarschijnlijk gezien ze niet buiten komen, maar niet onmogelijk. Voor nu een antibiotica kuur, prik tegen het braken, pilletjes tegen het braken voor de komende 2 dagen en pilletjes tegen de diarree... Hele apotheek mee gekregen dus. En een zakje licht verteerbare brokken mee genomen.


Giardia kun je zelfs als baasje onder je schoen mee naar binnen brengen......TTF is iets waar nog te weinig op getest wordt. Misschien zinvol om een PCR te laten doen met ontlasting van 3 dagen?

Ik hoop dat de misselijkheid snel over is.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:37

Hoop het ook! Tot nu toe vandaag nog niet gespuugd. :D

We houden hem goed in de gaten. Als blijkt dat de antibiotica niet werkt gaan we uiteraard terug voor verder onderzoek. Maar hij oogt gelukkig ook verder niet ziek. Temperatuur goed, eet goed, drinkt goed, niet uitgedroogd en nog altijd lekker speels. Al vind hij mij vanmiddag niet leuk meer en is hij een beetje huiverig als ik hem een aai over z'n bol wil geven := ik ben nog niet vergeven :+ :=

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 18:42

Arme vent. Lekker verwennen.

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:59

Hoe gaat het nu met hem loveUggs?

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 14:28

kevinsky schreef:
Hoe gaat het nu met hem loveUggs?


Goed! Niet meer gespuugd en weer normale poesjes *\o/* Al gaat het geven van de medicatie erg moeizaam.. Een van de tabletjes stinkt behoorlijk en dat ruikt/ proeft hij natuurlijk dus hij krijgt nu 2x per dag een klein beetje poessie paté van vitakraft met veel water en de pilletjes helemaal fijn geprakt, en dat gaat nu goed. Morgen ochtend laatste medicatie :D

xoranlover

Berichten: 6686
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 13:33

Gisteren weer wezen wandelen met de dames:
Afbeelding
Afbeelding

kevinsky

Berichten: 1984
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:04

Wat gezellig xoranlover! Zo te zien vinden ze het ook erg leuk en interessant buiten. <3

prinses Nicky komt niet verder dan de achtertuin. In de zomer als we buiten zitten dan wil ze er ook graag bij zijn. Dus dan zit madam prinses heerlijk op een tuinstoel buiten. _O- Wel met een tuigje om voor de zekerheid, omdat ze verder niet buiten komt.

Hebben jullie ook katten die per ongeluk precies in jullie interieur passen? :+

Afbeelding
Afbeelding

Zaterdag hadden we een miscommunicatie over wie haar brokjes op zou halen en tegen de tijd dat we er achter kwamen waren de winkels dicht. Ze heeft vanmorgen wel een heel uur zonder brokjes gezeten en ging volgens zichzelf dood!! Gelukkig kon ik mooi voor het werk uit nog even snel een zak ophalen. En is ze weer buiten levensgevaar. :')

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-21 10:08

Drama queen. :')