Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Eilinora schreef:Over een paar weken heeft die man Marans kuikens en daar mag ik dan wat hennen van.
owens-mama schreef:Kan iemand mij vertellen of je serama's in de winter buiten kan houden. We hebben wel een nachthok. Maar die is niet geschikt om hele dagen daar binnen te scharrelen.
Merell123 schreef:Jeetje wat vervelend Leen! Hier helaas nog onvoldoende ervaring met kippen om er iets zinvols over te zeggen.
Ik ga deze week eindelijk kuikentjes ophalen! Echter moeten ze best een reisje maken, uur in de auto. Hoe kan ik ze het beste vervoeren? Ik dacht nu een doosje met handdoek erin en een warme pittenzak onder de handdoek? Of moet ik proberen de warmteplaat aan mee te nemen in de auto?
Tinkermuts schreef:Ik heb ook wel eens twee hennen op 1 nest gehad maar dat was bij mij niet zo'n goed idee, toen de eieren uitkwamen pikte 1 van de hennen de kuikens dood, geen idee waarom precies, misschien was ze later broeds en was het voor haar nog geen tijd voor kuikens waardoor ze dacht dat de kuikens die uitkwamen niet van haar waren, andere verklaring heb ik ook niet.
Ik doe dus nooit meer meerdere dames op 1 nest laten broeden
Tinkermuts schreef:Kippen konden onderling prima met elkaar, maar helaas dus de schedeltjes inpikken toen ze uit het ei waren, was zo ontzettend sneu.
Daarom idd nooit meer gedaan, maar ik geloof je als je zegt dat het prima kan hoor, ik durf het alleen niet meer aan.
Maar je hebt het al prima opgelost als ik het zo lees.
Ze zijn zo leuk dat kleine grut