Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:25

Gefeliciteerd met het certificaat!

Nou als ik moet schijten (en dat is ook meer dan één keer op een dag :') ) spoel ik het toilet door, dus de drollen van mijn hond kunnen ook gewoon mee. Je hoeft het toilet niet helemaal door te spoelen om het weg te krijgen. Wij gebruiken momenteel onze ene container niet eens. Sinds ze hier aan het milieu denken hebben we 3 containers waarvan er één net een composthoop wordt inclusief maden die in, onder & buiten de container terecht komen. Dáár moet dus de honden stront in die 7 dagen lang hier in de bloedhitte staat te broeien. Nee dankje feestelijk :D Mijn honden krijgen prima te eten en ik ruik toch niets, maar die maden hoeven van mij niet.

Bodhi deed het super met de ochtendwandeling ondanks een loslopende hond achter ons aan. :D

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:28

Gefeliciteerd Ymor! Leuk om te lezen en als bevestiging dat je goed bezig bent!

Nanu Wat een liefie, alvast veel plezier ermee!

Wij hebben het echt wel prima hier in de gemeente. Geen hondenbelasting maar relatief veel wandelmogelijkheden (blijft karig in de randstad natuurlijk, vergeleken met de échte bossen) en prullenbakken met gratis zakjes. Ik rijd ‘s ochtends altijd naar het bos en ‘s middags vaak naar een uitlaatplek in de buurt of loop naar ons nieuwe geheime strookje 8-) Als ze hier in het park poepen ruim ik het op, verder meestal niet omdat ze in de bosjes duiken.

Ik ben wel benieuwd wanneer ik iemand uit dit topic tegen ga komen want ik zag al wat plekken voorbij komen waar wij ook vaak heen gaan :D

De stinkies vanmorgen 8-)
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:30

Wij hoeven ook geen belasting te betalen. Maar wel over prullenbakken met poepzakjes eronder. Alleen in het bos niet dus daar ruim ik het niet op. Ga niet een uur met zo'n zakje lopen.

Krijg hier altijd complimenten als ik de poep opruim. Vind dat altijd een beetje raar :')

RoosvanBlue, waar woon je?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:38

Klinkt goed Roos! Fijn als je mooie wandelmogelijkheden hebt. Ik heb een plekje op vijf minuten afstand waar we lekker kunnen lopen gelukkig.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:39

Gefeliciteerd Ymor! Wat een mooie woorden van je trainster. Die kun je maar in je zak steken!

RoosvanBlue wat een heerlijke foto, mooi plekje om te wandelen zo te zien!

Kiwiwitje, hoe is het nu met Djessey's oog? En cursebreaker is Arya ook weer helemaal opgeknapt na haar dierenartsavontuur?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:40

Ik betaal voor 3 honden €400,06 per jaar aan hondenbelasting. En we hebben daar voor stukjes gras die gemaaid worden en waar poep geruimd wordt waar het dus mag blijven liggen. Thats it :7
We hebben een tijd lang een petitie gehad voor speelvelden, is niets van gekomen. Enige petitie die iets heeft gedaan was een omheining langs een klein losloopgebied zodat honden niet meer door de sloot de weg op konden rennen.
Poepzakjes koop je hier zelf. Er staan hier en daar wat specifieke hondenprullenbakken. Andere prullenbakken wilde ze gaan minderen/verwijderen maar gelukkig heeft iemand daar bezwaar voor gemaakt. Verder staan er per grasveld dan zo'n paaltje of je hond er wel of niet mag poepen :P

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:41

@denies sodeju dat is wel een heel pittig bedrag zeg!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:42

Skippy01 schreef:

Als ik een kennel zou zijn dan krijg ik 3 cent korting 8-)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:47

xDenies schreef:
Skippy01 schreef:

_O- 3 cent ja? Gauw een kennelnaam verzinnen! := :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:49

Pfoe ja dat is idd een hoog bedrag. Ik vind €85 al meer dan genoeg moet ik zeggen haha. En 3 cent korting?! Wat een belediging :')

Hier hebben we op zich best veel vrijheid van de gemeente gekregen en zijn ze eigenlijk wel goed voor de hondeneigenaren. We hebben naast de omheinde plekken namelijk ook heel veel losren stukken in de hele gemeente. Dat zijn dan niet omheinde plekken met veel groen/natuur welke meestal aan de rand van de wijken liggen, rondom voetbalvelden, etc, waar de honden ook gewoon lekker los mogen *\o/*. Dat hebben we dan bovenop de wat grotere (en meer bekende plekken voor anderen) losloop plekken zoals het stuk op de heide enz. Die losren plekken zijn heel fijn moet ik zeggen, ook voor als je de drukte op de hei in het weekend eens wilt vermijden o.a. (aangezien de meeste mensen van 'buitenaf' naar het losloop gebied op de hei gaan) en je de hond toch lekker los wilt laten.

Vandaag is het heerlijk 'niet lekker wandel weer' voor veel mensen dus ik ga dadelijk lekker de hei op met Arya xD
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-06-20 09:51, in het totaal 4 keer bewerkt

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 09:49

Skippy01 schreef:
xDenies schreef:

_O- 3 cent ja? Gauw een kennelnaam verzinnen! := :')

Hilarisch toch! *\o/* Maar goed, ik betaal het met liefde want ik zou ook niet zonder mijn hondjes kunnen. Doe mijn best om me aan de regels te houden & daarbij ook voor mijn eigen gevoel (dus gewoon stront op ruimen) en verder vind ik het best.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 09:59

Many schreef:
Gefeliciteerd Ymor! Wat een mooie woorden van je trainster. Die kun je maar in je zak steken!

RoosvanBlue wat een heerlijke foto, mooi plekje om te wandelen zo te zien!

Kiwiwitje, hoe is het nu met Djessey's oog? En cursebreaker is Arya ook weer helemaal opgeknapt na haar dierenartsavontuur?

Het oog lijkt super te gaan. Morgen als t goed is controle.
Vandaag naar de fysio met de hondjes voor een check!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:00

Zo dat is inderdaad behoorlijk! En je krijgt er niet echt veel voor terug dus, wat jammer. En die 3 cent korting :')

Cursebreaker, klinkt goed hoe het bij jullie geregeld is!

Wij betalen geen hondenbelasting, daar staat tegenover dat er hier in de buurt ook helemaal nul voorzieningen zijn voor honden :)). Maar we wonen in het buitengebied met veel prima wandelplekjes dichtbij, dus ik vermoed dat hondenveldjes ook amper gebruikt zouden worden.

Nynkster

Bij ons geen honden belasting.
Vind dat wel een pittig bedrag zeg denies!

Slmt9

Wow, wat moeten mensen veel belasting balen. Hier gelijk gecheckt, maar wij hoeven niets te betalen.

Ook goed om te lezen dat er meerdere mensen hun hond in de tuin laten toiletteren. Ik dacht dat ik voor dat idee volledig met de grond gelijk gemaakt zou worden, zoals dat op bokt nog wel eens in topics kan gebeuren :=
Hoe ik er zelf mee om ga moet ik nog even nadenken. De kattenontlasting gaat ook door het toilet, maar dat gooi ik pas weg nadat ik zelf geplast heb. Dus dan verspil je geen water.
Grijze container word 1x pm geleegd. Zonder zakje vind ik dat ook goor worden als dat er een maand ligt en met zakje vind ik weer zonde vh milieu (ik probeer weinig plastic te gebruiken maar die milieuzakjes zijn idd echt duur. Mja misschien is dat de beste optie).

Thanks weer voor iedereen die deelde hoe zij het doen!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:05

Many
Ja, ondanks dat ik het wel jammer vind dat we ook best nog een flink bedrag betalen (aan de andere kant; als je het omrekent per maand, valt het nog mee als je ziet wat ze ons in principe voor vrijheden geven en ook hoe frequent ze alles schoonmaken qua prullenbakken enz) mogen we echt niet klagen wat dat betreft.

Katten ontlasting gaat hier ook door de wc, ook inderdaad nadat ik zelf geplast heb. We hebben bio afbreekbare vulling van Almo Nature wat goed klontert en dus ook door de wc afgespoeld mag worden; echt ideaal. Hebben maar 1 kat ook, dus het zijn geen hele hopen elke keer en dat is dus prima te doen zo.

EDIT
kiwi
Ohh, ik ben benieuwd morgen wat de DA zegt!

---

Vinden jullie die milieu zakjes zo duur allemaal, ja?
Als je een roedel hebt en echt elk poepje ermee moet opruimen snap ik het ook zeker wel hoor haha. Maar kijkend naar onze situatie voor 1 hond bv. vind ik die bio afbreekbare zakjes wel meevallen als je die elke keer zou gebruiken (ik gebruik ze in verhouding natuurlijk maar weinig, maar zelfs als we het wel voor elk poepje zouden gebruiken bv. zou het wel meevallen vind ik als ik omreken). Dat bedrag zou bij ons echt verloren gaan in de grote boodschappen bedragen :') Maar goed, ik snap wel dat dat voor iedereen anders is natuurlijk. Aangezien ik ook 18e per zak kattenbak vulling betaal, kijk ik er denk ik sowieso wel anders tegenaan :')

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:15

Cursebreaker, wist je dat kattengrit eigenlijk nooit door het toilet gespoeld mag worden? Ondanks dat veel fabrikanten zeggen van wel. Voor waterschappen is dat echt een probleem. Niet alleen kattengrit hoor, maar er worden heel veel dingen door het toilet gespoeld die daar niet thuishoren (babydoekjes bijvoorbeeld, die zijn ook een groot probleem). Daardoor wordt de waterzuivering steeds lastiger en dus kostbaarder.

[edit] Fijn Kiwi, dat het goed lijkt te gaan met Djessey's oog! Ik hoop dat de dierenarts dat bevestigt. Gaan jullie standaard 1x in de zoveel tijd met de honden naar de fysio?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:17

Many
Ik heb geen grit, daar is het ook niet mee te vergelijken. Ik heb biologisch afbreekbare houtkrullen (ziet eruit als zand, zo fijn is het) van Almo Nature en die mogen Echt door de wc :) Klontert heel goed om te plas en poep heen dus het is heel minimaal ook wat er de wc in gaat, maar het is gewoon toegestaan :j. Dit is minder belastend als wc papier zelfs.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-06-20 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:18

Dan heb ik niks gezegd! :)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:26

Many schreef:
Dan heb ik niks gezegd! :)

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je alleen de klonters weg spoelt, en niet alle vulling uit zo'n bak (als je gaat verversen bv) > Dat kan bv dan bij GFT/composthoop. Dus het is gelukkig heel goed en milieuvriendelijk weg te werken. Je ziet de klonters plas bv. ook meteen oplossen zodra ze in de wc terecht komen en bij de poep zit er nauwelijks iets omheen; net genoeg om het vast en geurloos te maken. Het lost sneller op als wc papier :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 10:58

Many schreef:
[edit] Fijn Kiwi, dat het goed lijkt te gaan met Djessey's oog! Ik hoop dat de dierenarts dat bevestigt. Gaan jullie standaard 1x in de zoveel tijd met de honden naar de fysio?

Kwart voor 4 gaan we morgen op controle voor haar oog wn boellie en chicka de controle titer. Ben benieuwd.

Wij proberen inderdaad 2/4x per jaar op controle te gaan bij de fysio. Evt extra als we iets vermoeden en als we bijv Chick gaan laten dekken word ze voor de loopsheid gecheckt en als de pups een week of 8/9 zijn mag ze weer.
Nu verwacht ik haar eind aug pas loops. En zal ze dan voor haar 2e nestje gedekt gaan worden. Maar boellie heeft een paar weken geleden een ongelukje gehad. Waar wij niet echt iets aan zien. Maar ik wil niet wachten tot augustus om hem te laten checken dus hebben we het wat naar voren getrokken. En djessey word eind aug op HD en ED getest, dus ook met zicht daarop wil ik laten controleren of ze iets verrassends verwacht op de foto’s. Tot nu toe hebben ze nog nooit iets bijzonders gehad. Eerder kleine plekjes die na 1x behandelen over waren. En djessey heeft een peesblessure gehad.. Maar dat verkleint wel de kans op blessures.(ongelukjes uitgezonderd)
Chick heeft zo een jaar of 2/2,5 geleden een verstopping gehad. Waar we na een paar dagen niks meer van zagen. Maar tijdens de check reageerde ze ineens heel fel op haar buik. En toen vertelde ik van de verstopping. Blijkbaar heeft ze daar wel langer last van gehad door te verkrampen.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:17

Kaus schreef:
Wij hoeven ook geen belasting te betalen. Maar wel over prullenbakken met poepzakjes eronder. Alleen in het bos niet dus daar ruim ik het niet op. Ga niet een uur met zo'n zakje lopen.

Krijg hier altijd complimenten als ik de poep opruim. Vind dat altijd een beetje raar :')

Dat zet ik liever niet op het forum (met wat zoekwerk vast uit te vinden overigens, maar goed), maar tussen Zoetermeer en Gouda zegmaar :D

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:21

RoosvanBlue schreef:
Kaus schreef:

Dat zet ik liever niet op het forum (met wat zoekwerk vast uit te vinden overigens, maar goed), maar tussen Zoetermeer en Gouda zegmaar :D

Ik herken serieus nu pas de plekken waar je loopt terwijl ik daar ook regelmatig met Mulan loop xD Vind je het leuk om een keer af te spreken? Kom zelf uit Alphen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 11:27

Dan zijn we een soort van in de buurt Roos. Wij zijn nu in moordrecht :')

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:50

Wat leuk dat zovelen bij elkaar in de buurt wonen!

---

Wij hebben net een rondje heide gedaan en het was wel weer even een eye opener voor me met hoeveel dingen ze achteruit is gegaan nu we de laatste tijd vrijwel niks gedaan hebben (wat ik haar absoluut niet kwalijk neem hoor, dat ben ik zelf schuld en daar ben ik me bewust van). Was wel even confronterend en ontmoedigend moet ik zeggen omdat we zo lekker gingen altijd. Mja is wat sommige hier ook al aan geven; als je zelf niet lekker in je vel zit, of je dag niet hebt, zie je vaak dat het met de doggies ook een ramp is want ze kunnen zo goed spiegelen haha.

We kwamen 2x honden tegen waarmee ze op zich wel even heel leuk gespeeld heeft. Maar ik merk wel dat nu ik minder frequent ben geweest (echt weinig honden heeft ze echt los gezien in verhouding met hoevaak ze er eerst mee in aanraking kwam) dat ze het sneller spannend vind weer als we andere honden tegenkomen - dan gaat ze laag op de grond en in sluiphouding en bij 1 hondje had ze even de haren omhoog van spanning tussen het spelen door maar schudde ze zich snel uit en ging ze verder met spelen. Op zich heel goed te begrijpen natuurlijk dat ze het even spannend vind soms allemaal nu ze minder honden gezien heeft, maar wel een teken dat ik weer meer ermee moet doen zodat ze over deze 'drempel' heen kan komen met o.a. weer wat meer gewenning.

Verder wel een paar x oefeningen gedaan tussendoor met los volgen, liggen en blijf en dat ik dan wegloop en dat soort dingen maar ze is momenteel snel afgeleid en overprikkeld (omdat ik natuurlijk ook minder gedaan heb met d'r dus die lat ligt weer lager denk ik met wat ze qua prikkels kan verwerken).

Kwam nog een wandelaar tegen in z'n up die met van die wandelstokken liep en dat vond ze toch heel interessant, maar die negeerde ze wel en ze kwam netjes mee maar een eindje verderop sprintte ze wel naar iemand toe. OEPS. Dus voorlopig maar even aanlijnen weer als ik anderen tegenkom, want ze is nu dus weer erg onvoorspelbaar omdat haar prikkel verwerking veel sneller overbelast is nu. Niet dat ze iets doet, maar ze is enthousiast en ik zie idd liever niet natuurlijk dat ze ergens hoi gaat zeggen, zeker niet als ze erop afstormt, en we moeten dus weer even oefenen met het 'ook al ben je enthousiast, dan moet vrouwtje toch tot je kunnen doordringen'.

Genoeg werk aan de winkel dus weer voor ons. Ik moet vooral weer meer frequentie erin brengen met d'r blootstellen aan die situaties en dan trainen erop, wat hopelijk nu weer kan nu het weer wat rustiger is buiten. Maar ik ga zelf mentaal erg op en naar en dan is het soms gewoon te moeilijk om dat 'niveau' van trainen aan te houden wat we eerst deden. Dat is duidelijk zichtbaar ook dus dat we even niks meer gedaan hebben en het is moeilijk om dan mezelf voor te houden dat het wel weer goedkomt. Nu denk ik alleen maar 'hoe komt het ooit nog goed?!' en baal ik ervan dat ik d'r eigenlijk een beetje heb laten 'zitten' voor m'n gevoel terwijl ze die aandacht/training wel nodig heeft. Maar goed... achter de wolken schijnt de zon he? Dus mindere periodes gaan ook wel weer voorbij :j

Nog even een beetje met de balans geoefend en vertrouwen > soms vind ze het nog wel eens spannend om ergens op te gaan, maar vooral buiten vind ik het fijn dat ze leert ergens op te staan, onderdoor te kruipen, overheen te springen (niet te hoog) aangezien dat soms nodig is als we weer ergens in the middle of nowhere zitten :')

Ze lijkt momenteel wat overbouwd en niet in verhouding vind ik, of ligt dat aan mij? Vind d'r in ieder geval wat raar uitzien :') := Maar kan komen door de wisseling van vacht (want ze ziet er echt vreemd uit nu vind ik omdat ze nog niet overal klaar is met ruien) en door de stand (foto misschien niet helemaal recht en ze zal zelf ook niet helemaal recht staan op die boom die al niet recht is haha). Ze heeft bovenop de rug achter ook zo'n bobbel maar dat is dus nog wintervacht wat nog niet zo graag los wil komen :') En d'r 'broek' achter ziet er altijd uit alsof het nooit gekamd wordt, omg :')

Afbeelding

Afbeelding

Als ik zo alles teruglees zie ik dat het eigenlijk ook wel weer genoeg prikkels voor d'r waren tijdens de wandeling. Voorheen was dit makkelijk te handelen voor d'r, maar het is eigenlijk wel begrijpelijk dat ze nu met sommige dingen niet altijd evenveel kan handelen en soms weer even meer tijd nodig heeft om bepaalde prikkels te ondergaan en verwerken. Even een stapje terug weer nu en dan stapje voor stapje weer uitbreiden.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 04-06-20 11:55, in het totaal 3 keer bewerkt