Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:59

Ja die kleuren bruin van de boomstamfotos. Hele mooie sfeer zeg!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:49

Prachtige foto's Zoe!

Klinkt fijn Suze.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:20

Gefeliciteerd Ravi! En super leuke foto's Zoe! Echt heerlijke koppies.

Popo is vandaag weer kaal gemaakt haha. Dit weekend was hij nog zo:

Afbeelding

En nu weer lekker functioneel kort.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 16:29

Wow dan issie ineens de helft dunner :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:34

Hele andere hond, haha!

Wat voor voer krijgen jullie honden?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 16:37

Kivo KVV, wolf of wilderness brok. En over t algemeen snacks van Snacks4dogs en Kivo
met af en toe van die kauwstaven of ''botjes''
Heb nu toevallig deze- > Barkoo Kauwbotten met Kip & Banaan

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:38

Ik vind het altijd zo sonde als mensen hun hond laten kort scheren omdat het zo functioneel is.. :o

Welmoed, mijn honden eten opti life en daarnaast krijgen ze meestal natuurlijke snacks maar eigenlijk ook alle andere dingen die we in huis hebben na een weekend animal event..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:41

Leuke foto's Zoë!

Wat een verschil Simone _O- Kam je hem ook veel?

Diandra, met een Aussie snap ik dat dat niet gebruikelijk. Is maar bij een poedel wel toch?

Hier krijgt de driejarige Dog Lovers Gold Original. En de 1,5 jarige Biofood High Energy. Heb alle merken wel voor ze geprobeerd maar dit bevalt ze het beste. Ondanks dat ik graag met een hoger vleesaandeel zou willen voeren. Daarnaast krijgen ze regelmatig kvv en rauwe kuikens, vissen, kwartels etc. Daarnaast gewoon snackjes van Snacks4Dogs of uit de dierenwinkel.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:46

Kaus schreef:
Diandra, met een Aussie snap ik dat dat niet gebruikelijk. Is maar bij een poedel wel toch?

In mijn ogen hoort dat ook bij een poedel niet, kort scheren is mijn inziens de makkelijkste weg kiezen. Ik ben van mening als je voor een hond als de poedel kiest je ook meer tijd moet vrijmaken om die vacht te onderhouden.

Maar dat vind ik met al dit soort honden, ook zoals de shi-shu's, boomers, maltezers etc.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 16:57

Hoi hoi, ben ik weer eens, ik heb de Doberteef Stella Rose (in vorige topic gemeld), die nu 1,5 jaar is. Ik neem volgende week een Dober-reu Clever Cherno van de Isegrimhoeve er bij, die is nu net een paar dagen 1 jaar, en heeft al drie eigenaren gehad (zucht). Volgens mij heeft een Bokker (Seven) Cherno in eerste instantie van de fokker gehaald. Ik heb natuurlijk nog geen foto's, behalve de puppyfoto's van de fokker. Telt Cherno nog mee voor dit Forum?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-19 17:10

Haha welkom terug Terpentijn! :D puppyfoto's van de fokker vinden we ook leuk hihi. Maar Als je foto's hebt van Stella of Cherno gewoon spammen! :D

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:22

Welkom terpentijn. Wat sneu dat cherno al zoveel eigenaren heeft gehad in korte tijd

Ravi krijgt lupo sensitive. Roek krijgt wat er in de aanbieding is, op dit moment cavom maar dat kopen we niet meer want mevrouw blieft het eigenlijk niet :+
En ze krijgen een paar keer per week smuldier

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:00

Welkom Terpentijn.

Senna krijg farmfood.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 18:25

Ik hou niet van veel onderhoud en dat haar is veel te warm in de zomer. :P
Hij zit ook in de leeftijd dat ze hun puppyvacht verruilen voor volwassen vacht en dan klit het extra snel. Ik vind het ook leuk dat je dan kan zien wat een ranke hondjes poedels eigenlijk zijn.

Edit: ik borstel trouwens 1-2x per week.

Popo krijgt momenteel Royal Canin Gastro-intestinal Junior. Vaak met een beetje blikvoer van een willekeurig merk anders is het te saai en sterft hij liever de hongerdood.

En hoi Terpentijn! Lijkt me helemaal geen probleem. Waarom is hij zo vaak verhuisd, of vraag ik nu dingen die niet openbaar zijn? :P

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 09:14

Bedankt voor jullie reacties. Zie door de bomen het bos niet meer met al die verschillende soorten voer. Zijn jullie bekend met het merk Woof? Een geperste brok en de ingrediënten zagen er ook goed uit en de recensies waren ook goed.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 09:23

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:04

Woof heeft een 2e merk brokken: InBalance. Exact dezelfde brok, alleen andere naam. Zeer slechte ervaringen mee. Alleen maar diaree.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:04

kiwiwitje schreef:
https://wooof.xyz/?gclid=EAIaIQobChMIqY ... gKQI_D_BwE

Dit bedoel je?
is gewoon een beetje lidl kwaliteit, dat kan ook niet anders voor die prijs. En de analyse van de meeste brokken is hoog in calcium en fosfor

Die bedoel ik inderdaad. Daarom zie ik door de bomen het bos niet meer. Het staat alleen maar als super voer aangeschreven, maar dan blijkt het allemaal minder waar.

Ik ben op zoek naar een goede brok, maar niet voor een belachelijke prijs. De honden van mijn ouders deden het altijd prima op Smolke.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 10:10

Ik zou vooral eerst kijken wat je hondje uiteindelijk bij de fokker krijgt. De fokker heeft daar vaak een visie over. En wat op papier de beste brok is (voor jouw wensen) is niet direct de meest geschikte voor jouw hond.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:11

Dat ga ik inderdaad sowieso doen, kijken wat ze vanuit het nest mee krijgen. Maar vind het ook wel fijn om alvast te kijken wat er allemaal is, voor het geval ik wil overstappen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:10

welmoed__ schreef:
Dat ga ik inderdaad sowieso doen, kijken wat ze vanuit het nest mee krijgen. Maar vind het ook wel fijn om alvast te kijken wat er allemaal is, voor het geval ik wil overstappen.

Citaat:
De zoektocht naar een brok waar zowel hond als eigenaar tevreden mee zijn, kan eindeloos duren.

(Ik heb geen tonnen ervaringen, maar dit is mijn conclusie:)

Er zijn verschillende prijsklassen brok

1 de goedkoopste brokken die je kan vinden, denk hierbij aan Lidl, Aldi, Action, ( Hoogvliet, Jumbo, AH, Plus...) eigenmerk. Prijs ligt zo rond de €10 per 12kg verpakking. Deze brokken bestaan voornamelijk uit graanproducten met een klein beetje vlees en dierlijke bijproducten.

2 Bennefull, Bonzo, Frolic... de bekende merken die voornamelijk in de supermarkt te koop zijn. Deze brokken zijn iets duurder dan uit categorie 1, maar je betaald nog steeds max €1,5 per kg. Ook deze brokken bestaan voornamelijk uit granen en vlees en dierlijke bijproducten, maar er zit bijvoorbeeld wel 4% kip, rund, enz in.

3 Carocroc, Eukanuba, Prins, Royal Canin, Hills, Pro Plan, Cavom.... Veel van de bekendste merken vallen in deze categorie. Toch kan je hier in zowel kwaliteit als prijs best veel verschil vinden. De meeste grote merken voer hebben namelijk meerdere varianten brok. Vaak een goedkopere variant die meer naar categorie 2 neigt en een luxere duurder variant met een stuk hoger % vlees en bijvoorbeeld maïs of aardappelen als zetmeel. Dit is gewoon heel goed de ingrediënten lijst lezen. Prijs van deze categorie ligt zo tussen de €2 en €3,5 per kg brok.

4 Darf Vol, Smølke, Renske, Nutro, Yarrah, Nutram, Opti Life....vanaf deze categorie vind ik het interessant om te voeren, er zit een behoorlijk aandeel vlees in de brok. Vaak zo rond de 40%, wel bestaat de rest uit aardappelen, maïs, zoete aardappel enz. In deze categorie vind je ook de eerste graanvrije brokken. (De grote merken zoals Royal Canin hebben natuurlijk ook graanvrije brokken, deze vallen kwa ingrediënten en prijs in deze categorie, maar ik heb het merk in een andere categorie benoemd omdat de meeste van hun brokken alles behalve graanvrij zijn.) De prijs zit zo rond de €40-€55 per zak, zn €3- €5,5 per kg.

De laatste categorie is waar bijvoorbeeld Tast of The Wild, Wolf Of The Wilderniss, WolfsBlut, Acana, Orijen.. die laatste 2 zijn eigenlijk een andere categorie, nl categorie nr 6, maar het prijsverschil en de ingrediënten zijn niet extreem groot. Categorie 5 is zn beetje Best of The Best wat betreft brokken. De meeste zijn graanvrij en hebben linzen, erwten, zoete aardappel als zetmeel en bevatten meestal tussen de 60-85% vlees. De prijs is dan ook de grootste spelbreker voor mij in deze categorie. Je betaalt namelijk al snel €6 tot €8,5 per kg brok. Heb je een kleiner hondje of een hond die niet zoveel eet, dan is dit mijn nr1 keuze, maar mijn hond eet zn 350g per dag aan brokken, doet dus nog geen 3 dagen met een kg. Dan is het wel een beetje een dure hobby....

Helaas blijkt mijn hond erg slecht tegen brokken te kunnen. Ik heb zowel Bennefull als Professional Plus (vergelijkbaar met Acana, Orijen) gevoerd, steeds bleef er zachte ontlasting komen en Skip was schraal zat.

Ik ben toen overgestapt op Vers Vlees, KVV van Smuldier. Ik weet het, Smuldier valt kwa kwaliteit in categorie 1 _-:( als dit verhaaltje over vers vlees zou gaan. Komt verandering in als ik verhuisd ben.

Kijk dus niet alleen naar brok, maar ook eens naar KVV mocht je hierin geïnteresseerd zijn.

Even mezelf gequot uit een ander topic, geen zin om het hele verhaal nog een keer te typen :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-19 11:14

He wat flauw dat je dat niet nog een keer typt mvdende!

:D

Overigens, de laatste categrorie; Wolf of wilderness koop je makkelijk onder de 5 euro per kg :)

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 11:48

Ik heb hetzelfde hoor. Vandaar dat ik Roek maar van alles en nog wat geef(supermarkt rotzooi uitgesloten) tot nu toe doet ze het overal prima op _O-
Ravi is wat makkelijker die mag geen granen, vet moet <10% zijn en vezels <4%. Daar zijn er niet zoveel van.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 12:10

Bedankt mvdende, dat is een duidelijke uitleg! Smolke is dus nog niet zo'n slechte keus.

Ideaal dat Roek zo makkelijke eter is. Merk je nog heel veel verschil tussen een goedkoper en duurder merk?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 13:27

Ik heb hele slechte ervaring met Wooof. Begon het te voeren omdat Dundy's broertje het kreeg en goeie ervaring had (ik was toen nog op zoek). Maar hij werd incontinent vanaf de dag dat hij het kreeg. Paar weken gevoerd maar hij bleef alles onder zeiken. Wij dachten aan blaasontsteking maar dat was het niet. Toen link gelegd met het voer en dat direct omgezet. Paar dagen later nooit meer in huis geplaatst. Heb nog steeds zo'n 7kg in de kast staan wat we af en toe als snoepjes gebruiken.