Nieuwe konijn is er heb ze in de cavia ren inde schuur laten koppelen eigenlijk zijn ze beide erg relax en bezig met hun eigen ding af en toe rennen ze achter elkaar aan...
Nieuwe konijn pepper ( zo hete hij bij de vorige mensen) is thuis.
Koppeling ja gaat super goed ze zijn relax samen zo nu en dan wat rond geren. Ondertussen uit cavia hok in de schuur in huis gehaald en ook hier gaat het rustig.
Ik geef ze hier 200 gram brok per dag. Ze wegen samen 11 kg. Ze adviseren 20 gram brok per kilo konijn. De mijne krijgen dus iets te weinig brok, maar eten zo wel hooi
Pandameisje
Geplaatst: 08-03-20 19:53
Coconut schreef:
Flink minderen met brok en veel hooi geven.
Ik geef ze hier 200 gram brok per dag. Ze wegen samen 11 kg. Ze adviseren 20 gram brok per kilo konijn. De mijne krijgen dus iets te weinig brok, maar eten zo wel hooi
Hier krijgen ze samen ongeveer 100 gram brok(Heb 8 kilo konijn) daarnaast onbeperkt hooi en in avond hele bak met groenvoer(standaard hele witlof, hele winterpeen, en een stuk of 6 a 8 radijsjes, aangevuld met groente wat ik in huis heb en ze mogen hebben) Ze eten bergen hooi weg, 2 volle ruiven en 1 Ikea plasticzakjeshouder per 2 dagen helemaal leeg.
Volgens dierenarts zijn ze perfect op gewicht. Ik heb wel het geluk dat Majoor zich niet over eet en Nelson snel eet. Zo gaat te verdeling tussen klein en groot zonder problemen goed
20 gram per kilo heb ik nooit gevoerd, dan kan ik ze beide wegrollen
lora22
Geplaatst: 08-03-20 20:29
Wat fijn dat de koppeling zo goed gaat Panda! Leuk konijn ook. Ik voer mijn konijnen sochtends en savonds een handje van Science selectieve. Natuurlijk hebben ze ook gewoon de hele dag hooi.
Ik zag dat jullie het over namen hadden...ik ben er ook nog niet uit hoe ik mijn nieuwe konijn moet noemen, hij heette bij de opvang Dibbes en nu noemen we hem Snuffel. Jullie nog suggesties, de voedster heet Fee.
Nee misschien Bink? Ik kom er gewoon niet op hahaha
Anoniem
Geplaatst: 08-03-20 20:50
Nah geen Bink
Blinky of Brutus
spookyskippy
Geplaatst: 08-03-20 20:59
Wat een leukerd Tarzan! Hoop dat hij goed in je groepje past. Ik zou hem Basje noemen Die is inderdaad goed gevuld pandameisje hij is wel leuk! Ik kan je niet helpen met een naam Lora, ben zelf ook nog hopeloos aan het nadenken. Hij is wel knap!
Voor Julia zit ik te denken aan Nala, Sara of Mila. Ben het er nog niet over uit.