DubbelFun schreef:Mjetterd schreef:Ohja, ik las op de vorige pagina dat sommigen zeiden dat het gras nog te nat was om de cavia's naar buiten te doen? Is er iets met nat gras en cavia's wat ik nog niet weet

?
Net alle cavia-rassen zijn geschikt om altijd op het gras te houden. Ik heb één langhaar (Sheltie) en een Amerikaanse Teddy en die zijn beiden erg gevoelig voor vocht omdat ze echt nat worden en daardoor eerder longontsteking krijgen.
Ah oké, maar hoe zit het dan met cavia's die 24/7 buiten gehouden worden. Zijn bepaalde rassen daar gewoon niet geschikt voor of kunnen ze dan de nattigheid prima hebben?
melody7 schreef:Indien mogelijk zou ik proberen om de hele groep (inderdaad zeugjes met een castraat) uit één opvang te halen zodat ze daar al samen met jou bij elkaar passende karakters uit kunnen zoeken

Leuk dat je een groep wilt!
Dank voor de tip! Was ik inderdaad van plan. Beginnen met 3-5 cavia's en ik begreep dat je jonge zeugjes dan later alsnog makkelijk toe kan voegen.
NAIWHL schreef:Wat leuk! Ik weet niet waar je zit, maar ik ben heel erg te spreken over konijnenopvang Maaike in Beuningen (ov). Daar hebben wij onze konijnen vandaan, maar heeft ook cavia’s in de opvang. Ook groepjes.
Ook bedankt voor de tip
. Ik heb laatst een konijn bij stichting Flappus gehaald en in de toekomst wil ik daar ook de cavia's vandaan halen. Houd de website al een tijdje in de gaten, maar zie dat ze voornamelijk beertjes hebben zitten.
Maar ik heb al wel contact gehad hier over met ze, en het was mogelijk om daar een groep te laten koppelen dat ik ze dan in 1x in een groep op kan halen