Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:27

Ow ik vind pups heerlijk, zeker rond de leeftijd van 3 tot ongeveer 9 maanden. Van mij mogen ze altijd zo blijven!!

(Maar twee van mezelf vind ik wel even genoeg.. :o )

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 21:37

Charlotte446 schreef:
Haha Kaus :') Ben bang dat hij me dan niet meer zo lief vindt...

Xlaraaj, het is van alles en nog wat. Vader is een Berner Sennen en moeders een kruising met Labrador, Ridgeback, Stafford en nog meer.

Zo’n wedstrijd ziet er gaaf uit Karma!

Doet iemand van jullie mee met de keuring op 3 november in Hazerswoude-Dorp?

Haha Azmay :+ Bij Broes werkt het woordje uh-uh gelukkig heel goed. Die is zo groot, die komt over het midden van de salontafel heen. (als hij dat zou mogen)

Zowel het woordje nee als laag werkt prima zolang we er naast staan. Maar o wee als we buiten bereik zijn. :+
Spullen gooien werkt ook niet, ze heppelt vrolijk naar buiten met mijn croc of fisher discs als ze voor haar voeten landen _O-

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-18 22:05

Ik hoop alleen maar Boellie pups te krijgen <3

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:09

Muah, voordat AJ bij me kwam riep ik dat ik geen puppyfase wilde en niet kon wachten tot hij 1,5 , opgevoed en klaar voor werk was. De eerste paar weken was ik dat zeker met mezelf eens, 6 uur opstaan is niet mijn ding :'). Maar hij is zo grappig, die gekke onhandige puppypoten en die grappige puppyhumor. Sure, er zitten mindere kanten aan, maar ik vind deze fase geweldig en de klaar voor werk fase gaat ook super leuk zijn <3.

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:37

Olly was 15 weken toen die kwam, dus dan is het niet echt mini pupje meer, maar was nog wel erg schattig <3 Ik hou er wel van, ik wil nog meer pups :+

Maar ja mijn omatje is ook wel erg schattig met haar grijze koppie.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 22:55

Skip is mijn eerste hond en dus ook mijn eerste pup. Af en toe kan ik hem achter het behang plakken, maar ik zou deze puppytijd voor geen goud willen missen.

Afbeelding

(Al ligt mijn voet hier ergens half dubbel onder en staat mijn knie en een hoek die ie niet fijn vind) en toch kan ik hier vreselijk van genieten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 23:17

Ik vind ook niks aan kleine puppy's, vanaf een week of 15 vind ik ze pas leuk. Voor die tijd liet ik ze het liefst bij de fokker. Heb je zo'n kleine prul in huis. :')

Wij zijn vanavond nog gaan hooperen met ons vriendenclubje, Puk deed het alsof ze het iedere week doen. Fantastische hond. <3

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 00:29

Gisteren heeft Leslie een snauw gekregen van een andere hond.
Dus klein gaatje.
2 nietjes en een pakkie aan.
Hier heeft ze nog mijn short aan voor we naar dierenarts gingen.
Ze heeft er weinig last van en zelfs bij de nietjes gaf ze geen kik.
Ik heb er meer last van dan zij
Eigenaar van andere hond heeft zelf voorgesteld het te betalen en via verzekering re doen dus erg netjes
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 00:35

Ah arme schat... :(:) Wel erg netjes van de eigenaar dat hij heeft betaald.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 00:42

He wat sneu. Al kun je altijd pech hebben. Fijn dat baasje dat zelf al aangeboden heeft zonder dat je daar moeilijk over hebt hoeven doen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 07:54

Het kan altijd gebeuren, hoektanden zijn nou eenmaal scherp. Net zoals kinderen die elkaar niet altijd expres willen pijn doen, is dat bij honden net zo. :j

Dat is vast snel genezen! En zo kan ze alvast oefenen voor als Oranje nog eens mag voetballen, met het oranje shirtje. :P

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:02

AL, kan gebeuren idd, en netjes van die eigenaar dat die dat direct voorstelt.
Pups, ik vind ze geweldig. De een is makkelijk, de ander is wat meer een uitdaging, maar blijf ze wel erg leuk vinden hoor ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:27

Ik ben ook niet zo van de pups. Als ze goed zindelijk zijn en het duidelijk aangeven vanaf dan vind ik het leuk :+

Wat fijn dat de eigenaar gelijk voorstelde de kosten op zich te nemen!

Pip is woensdag thuis gekomen sinds dien heeft ze 2.5 bakje voer op en dat at ze alleen omdat ik er iets lekkers door had gedaan. En ze is al 2 dagen aan de diarree. Vanacht werd ik gewekt door gepiep lag ze voor het trap hekje naar beneden moest ze poepen.

Ze is vrolijk, speels, knuffelig. Zou ze dan echt de andere honden missen en daarvan van slag zijn?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 09:34

Ik zou het in ieder geval even in de gaten houden, bij zo'n jonge hond kan diarree al snel gevolgen hebben.

Was het niet jou hond die zonder pardon op ander voer was omgezet? >;)

Wij hebben morgen de familiedag, Dana zal zich wel van haar beste kant laten zien! (Lees, blaffen, keffen, borstel) :')

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 11:33

haha dan laat ze vast een indruk achter Kim :P

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:27

Veel plezier KimD!

Nathalie, idd even goed in de gaten houden, niet eten deed mijn chihuahua ook, maar icm diarree wordt het wel tricky als het langer aanhoudt..

Afbeelding
Onze dikke dreumes begint een echte dame te worden :o

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 13:47

Ze lijkt al behoorlijk af zeg!

Hier even speelmomentje gehad;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 13:51

Wow, dat is een best gat!

Misschien zie ik je daar wel, kimD, wij gaan ook *D

Nou, ik net de schrik van m'n leven om niks. Ik was aan het fietsen met Zig, passeer ik een vrouw met 2 grote honden die ontzettend uitvallen en die ze nauwelijks houdt. Wij fietsen door, houdt ze die ene niet meer en die vliegt achter ons aan. Zig is niet heel zwaar, dus die trek ik aan het tuig omhoog, grijp m met de riemhand en zet hem op m'n been. Met m'n andere been trap ik die hond van ons af, terwijl die vrouw ergens achter ons 'sorry, sorry' roept en ik super kwaad zo terugroep 'hou je hond bij je, achterlijke **'. Kijk ik naar beneden, lijkt die hond super vriendelijk en rent mee voor de leuk _O-

Maarja, dat had dus flink verkeerd kunnen aflopen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:17

Ik snap dat je schrikt, maar probeer je gemak (in eerste instantie) te houden. Schelden en tieren zorgt voor snelle escalatie. Vaak is de eigenaar van zo'n hond ook behoorlijk geschrokken. :j

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 14:57

KimD schreef:
Ik snap dat je schrikt, maar probeer je gemak (in eerste instantie) te houden. Schelden en tieren zorgt voor snelle escalatie. Vaak is de eigenaar van zo'n hond ook behoorlijk geschrokken. :j

Haha dat zeg en vind ik zelf ook in elke andere situatie, maar dit gebeurde er dus toen ik schrok _O- . Natuurlijk moet je dat niet doen, als ik d'r verderop was tegengekomen had ik ook nog wel sorry gezegd. Is ook echt niet m'n bedoeling om dat te doen, schiet niemand wat mee op :').

M'n fight of flight systeem is in ieder geval intact _O- . Maar zonder grappen, tuurlijk kun je beter rustig blijven :).

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:21

Ik zeg in dat soort situaties altijd 'wil je m de volgende keer wel even bij je houden '. Maar zolang het niet mis gaat word ik ook niet boos.

Wij hadden gisteren een oeps momentje wat gelukkig goed afliep maar ook verkeerd had kunnen gaan. Wij liepen in het losloopgebied en er kwam een rottie aan de riem aan. Ik roep hondjes bij me maar Dexter zetten het zonder enige twijfel op een lopen naar die hond toe. Nu is het natuurlijk absoluut niet goed dat Dexter niet luistert en vanaf nu gaat er weer een tien meter lijn achter aan maar mijn tweede gedacht was 'wat doe je met je hond aan de lijn in het losloopgebied. Genoeg bos waar ze vast moeten.'

Maaarrrr ze had de hond net vast gedaan omdat er een trekker aan kwam en de hond was super vriendelijk dus het was gelukkig geen enkel probleem. Goed afgelopen dus maar Dexter krijgt de duimschroeven weer aangedraaid ~~}>

Overigens ben ik bij de natte neuzen route weleens een hond tegengekomen waarbij de vrouw meteen begon te schreeuw en 'HOU JE HOND BIJ JE. DIE VAN MIJ MAAKT HEM DOOD. HIJ MAAKT HEM DOOOODDDD. '
En ze dook op die hond, met haar hele lichaam erop en die hond maakte geluiden zoals ik nog nooit heb gehoord. Dan hoor je imo niet in een losloopgebied thuis.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:29

Kaus schreef:
Ik zeg in dat soort situaties altijd 'wil je m de volgende keer wel even bij je houden '. Maar zolang het niet mis gaat word ik ook niet boos.

Wij hadden gisteren een oeps momentje wat gelukkig goed afliep maar ook verkeerd had kunnen gaan. Wij liepen in het losloopgebied en er kwam een rottie aan de riem aan. Ik roep hondjes bij me maar Dexter zetten het zonder enige twijfel op een lopen naar die hond toe. Nu is het natuurlijk absoluut niet goed dat Dexter niet luistert en vanaf nu gaat er weer een tien meter lijn achter aan maar mijn tweede gedacht was 'wat doe je met je hond aan de lijn in het losloopgebied. Genoeg bos waar ze vast moeten.'

Maaarrrr ze had de hond net vast gedaan omdat er een trekker aan kwam en de hond was super vriendelijk dus het was gelukkig geen enkel probleem. Goed afgelopen dus maar Dexter krijgt de duimschroeven weer aangedraaid ~~}>

Overigens ben ik bij de natte neuzen route weleens een hond tegengekomen waarbij de vrouw meteen begon te schreeuw en 'HOU JE HOND BIJ JE. DIE VAN MIJ MAAKT HEM DOOD. HIJ MAAKT HEM DOOOODDDD. '
En ze dook op die hond, met haar hele lichaam erop en die hond maakte geluiden zoals ik nog nooit heb gehoord. Dan hoor je imo niet in een losloopgebied thuis.

Die mag ook wel eens op cursus dan. _O-

Ik ben van mening vast is vast, dus als er een hond aankomt die aan de riem is, pak ik die van ons ook aan de riem.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik in het losloopgebied vaak niet eens de riemen bij me heb. Ik ga daar met opzet wandelen omdat ik juist eens een keer niet alles wil meeslepen. :=

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-18 15:33

Hier gister avond ook een voorval.
Liep met 3 honden aan de riem(verplicht) en er loopt een vrouw in het park met een klein hondje los, eigenaar zat diep verzonken in haar telefoon.
Dus zelf al andere kant opgelopen, ik loop terug naar huis en zie dat zei aan het einde van mijn straat loopt. Aangezien ik in het begin woon loop ik naar huis, hondje ziet me en komt hard aangerend. Ik roep of ze hem bij zich wilt houden omdat mijn honden er niet van gediend zijn. Zei roepen maar helaas hond luistert niet, ik honden achter me en kleine hondje weg proberen te jagen. Eigenaar komt rustig aangelopen, en ik zeg alleen een riem zou ook handig zijn. Haar antwoord die heb ik toch in me hand , mijn antwoord zou hem volgende keer aan je hond doen. Toen kreeg ik me toch een grote bek van haar, sommige mensen willen gewoon niet begrijpen wat er kan gebeuren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 15:36

Losloopgebied betekend niet dat aangelijnde honden daar niks te zoeken hebben natuurlijk.
Das het zelfde als dat losloopgebieden vaak ook voor paarden,wandelaars en fietsers/mountainbike. Daar horen honden, ook in een losloopgebied, niet op af te schieten.

Honden daar hebben ook onder appel te staan en het is wel een hondenetiquette(en fatsoen) om een hond (losloper of vast) niet op een aangelijnde hond af te laten gaan. Tuurlijk kan t een keer gebeuren dat een hond niet gelijk luistert. T is een hond gewn robot. En dat is iets waar je ,vind ik dan, rekening mee moet houden als je een losloopgebied in gaat met een aangelijnde hond.
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 15-09-18 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-18 15:37

Zorry schreef:
Hier gister avond ook een voorval.
Liep met 3 honden aan de riem(verplicht) en er loopt een vrouw in het park met een klein hondje los, eigenaar zat diep verzonken in haar telefoon.
Dus zelf al andere kant opgelopen, ik loop terug naar huis en zie dat zei aan het einde van mijn straat loopt. Aangezien ik in het begin woon loop ik naar huis, hondje ziet me en komt hard aangerend. Ik roep of ze hem bij zich wilt houden omdat mijn honden er niet van gediend zijn. Zei roepen maar helaas hond luistert niet, ik honden achter me en kleine hondje weg proberen te jagen. Eigenaar komt rustig aangelopen, en ik zeg alleen een riem zou ook handig zijn. Haar antwoord die heb ik toch in me hand , mijn antwoord zou hem volgende keer aan je hond doen. Toen kreeg ik me toch een grote bek van haar, sommige mensen willen gewoon niet begrijpen wat er kan gebeuren.

Maar als t mormel een keer gepakt word dan is het gelijk feest...