gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 17:56

Wat leuk Rebecca :) komt vast helemaal goed.

Afbeelding
Een verlate kerstfoto van mijn kerst'knien! <3 En deze keer komt ze met goed nieuws; baas heeft namelijk grootse plannen. +:)+

Een kennis van me fokt raskonijnen, vraag me niet wat voor ras; ze lijken wel erg veel op hazen. Wat een mooie beesten zijn dat zeg!
Ik was daar dus laatst.. was wat aan het rondsnuffelen, ineens zag ik een wit klein dwergkonijntje zitten... wat een moppie! Y)(^)

Deze kleine meneer gaat binnenkort even naar de DA voor een hakkietakkie beurt en een check en gaat dan lekker bij Candy wonen! Voor hen ga ik een hok met ren maken. Dit had ik in gedachten:
Afbeelding

Misschien niet met alle tierelantijntjes, maar ben zelf erg handig en heb altijd wel iemand die wil helpen, dus gaat helemaal goed komen!

Marloez

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 18:28

Mooi hok, lijkt me ideaal als je handig bent met dingen bouwen. :)

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 18:07

Vraagje, wat zal de beste tijd/tempersturen zijn voor een konijn, dat altijd binnen heeft gezeten, te wennen aan buiten?

Binnen staat ze op de gang, niet heel warm maar ook niet koud. Altijd de zelfde temperturen, rond de 19 graden. In de avond/nacht zal de temperatuur misschien 1-2 graden zakken omdat dan de kachel niet aan staat.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 19:38

Ik zou ze zeker niet buiten zetten voor het overdag en 's nachts kouder dan 15°C is... := Daar worden ze makkelijk ziek van. Ik zou ook niet echt TE veel wennen (steeds binnen en buiten), dat is ook niet zo goed. Ik heb zelf ook een vraagje, werkt een enting bij konijnen iets langer dan precies één jaar?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 21:56

Dan kan ze van het voorjaar pas naar buiten :)

Nobivac werkt volgens mij 14 maanden.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:21

Eoweyn_x schreef:
Dan kan ze van het voorjaar pas naar buiten :)

Nobivac werkt volgens mij 14 maanden.

Was ook niet van plan het eerder te doen ;)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:45

Bedankt! Dan is het baasje weer gerust ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:49

Oeh mooi hok!

Afbeelding

Eerste hek staat , moet van het hout nog even een stukje vanaf zagen en dan staat hij stevig (eronder ligt een stuk grond het oude graafstuk ) ,ging prima tot de drummende buurman 2 huizen verderop and i let her go drummen ging dus totaal over de rooie naar binnen gegaan :o . Heb Kerst zijn overlijden nog niet echt een plek gegeven hopelijk straks wel als Nyn en Syb er zijn :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:15

Ik lees de laatste tijd eigenlijk alleen maar mee,maar wil dit toch even met jullie delen.
ik kwam bij de hema uitverkoop deze wasmanden tegen.
die leken me ideaal als hooiruif,dus 2 van meegenomen(1+1gratis).
En zie,het werkt.
zo kunnen de kippen er niet meer in graven.
Afbeelding

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:38

Wow columder, dat is zeker handig! Brengt mij op ideeën! :D

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 11:12

Ohh wat super handig! Moois grote ruimte heb je ook!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 15:34

Even een vraagje voor de konijnenliefhebbers: We zijn een kleine week geleden verhuisd en het konijn is natuurlijk ook mee. We hebben hem nu voorlopig wel binnen gezet omdat het ten eerst heel koud is buiten en omdat zijn buitenhok nog in ons oude huis staat. Nu heeft hij, eigenlijk sinds dat hij in zijn binnenhok zit (sinds de dag dat we verhuisden) twee traanogen. Het is waterachtig en zijn oogleden zien iet of wat rood. Het lijkt of ik het wit van zijn oog meer zie maar dat kan ook de afscheiding zijn. Hij is ook wat slomer geworden maar eet en drinkt nog goed. Ik mag hem ook over zijn hoofdje aaien. Ik weet niet aan wat het ligt... We zijn er al mee naar de DA geweest maar die denkt dat het niet ontstoken is, zijn tanden zijn ook in orde en we zijn niet veranderd van hooi of bodembedekking. Wel viel het mij op dat deze zak hooi vrij stoffig was maar dat is af en toe nog wel eens geweest (weet niet of het toen even stoffig was). Wat zou het kunnen zijn? Iemand die dit ook al heeft voorgehad? Ik denk zelf eerder aan een allergie of irritatie ofzo omdat het aan beide ogen tegelijkertijd is. Maar van wat kunnen konijnen een allergie hebben? Wel hebben we sinds kort een pup erbij dus mss dat het daar aan ligt? Als jullie nog iets moeten weten dan vragen jullie het maar. Ik hoop dat jullie kunnen helpen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 16:27

Iemand?

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:03

MoppieFilou schreef:
Iemand?

Mensen werken :D Misschien kan je het eerst even schoonmaken met afgekoeld gekookt water? of Afgekoelde kamillethee, maar denk dat als je naar de DA bent geweest ze dit ook al wel hadden voorgeschreven gezien het niet ontstoken is. :) Hoop dat het zich snel oplost!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 17:13

Ow ja, even niet aan gedacht :D . Ik heb wel een zalfje gekregen. Toch bedankt voor de tip!

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 18:45

Heb je hem sinds een weekje binnen en de rest van de winter wel gewoon buiten gehad?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 22:48

Ja, ik weet dat het niet ideaal is maar het kon even niet anders... Maar nu terug buiten zetten is ook geen goed idee hè? Of wel?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:17

Zou ik niet doen.....Dan krijgt hij echt een optater. Het vriest 's nachts ook nog behoorlijk. Ik zal wachten tot het voorjaar als het een constantere temperatuur is :) volgens mij wordt aangeraden boven de 15 graden? Dit weet ik niet zeker hoor.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 23:55

Hij staat wel in een ruimte waar het niet zo warm is. Ik denk dat ik de temperatuur er eens ga meten en dan moet het 's nachts ongeveer die temperatuur zijn. Maar zou het kunnen dat zijn traanoogje daardoor komt?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 08:13

Binnen is natuurlijk meer stof dan buiten. Ben je toevallig van bodembedekking veranderd? Kan ook een oorzaak zijn.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:33

Wat een goed idee van die hooiruif!

Hoe is het nu MoppieFilou? Wordt het al weer minder.

Wij zijn ondertussen verhuisd naar een tijdelijke woning. Kees zit totaal niet lekker in haar veel merkte ik al. Afgelopen nacht heeft ze alleen maar geniest. Vandaag naar de dierenarts geweest: arme schat heeft haken op haar kiezen die ontstekingen veroorzaken in haar wangen. Ze heeft nu pijnstilling gehad en maandag wordt ze gesteriliseerd en aan haar tanden geholpen.
Heeft iemand ervaring met haken?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:23

Het is misschien iets beter maar veel zal het niet zijn. We blijven de zalf in zijn oogje doen en dan zullen we kijken of het betert. Coconut: ja dat weet ik maar hij is ook af en toe om andere redenen binnen geweest en toen kreeg hij niets.
Willeke: Ja, zeker ervaring mee...! Meestal is het spijtig genoeg zo dat ze steeds terugkomen. Bij ons kwam het omdat hij ooit erg ziek is geweest en nu staat zijn kop een beetje scheef waardoor hij zijn eten maar aan één kant kauwt. Ik ben niet echt verzot op die narcose maar zonder gaat ook niet natuurlijk. Veel succes met zijn operatie maar het komt vast goed!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 20:50

Goed zalven en schoonhouden dan :)!

Succes met de operatie van je beestje!

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:57

Beterschap!

Hoe vaak moeten de haakjes dan weggehaald worden? Echt rot om haar telkens onder narcose te laten brengen. Ze is pas 1 jaar..

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:09

Dankje! Ja, bij hem was het ook best vroeg... Ik vind het ook echt rot! Zeker als ze al ouder zijn... Bij hem is het zoiets van een halfjaar denk ik of iets vroeger soms. Maar bij hem zie je het altijd al wel vrij snel dat hij moeite heeft met eten maar het lijkt me dat jouw konijn echt niet kleinzerig is aangezien hij al echt wonden had toen je het pas merkte.